Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten moneksi yöksi laittaisit yökylään tokaluokkalaisen?

Vierailija
10.01.2008 |

Lapsemme ei ole ollut kuin kaksi kertaa yhden yön pois kotoa, ja olisi menossa kaverinsa perheen kanssa reissuun viikoksi. Minusta lapsemme ei kannata lähteä, mutta kaverinsa perhe ei voi tätä ymmärtää.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun omat äidin vaistot ovat jotain asiaa vastaan, niin LUOTA vain niihin, äläkä piittaa pätkääkään, mitä muu maailmaa sanoisi!

Vierailija
2/16 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teillä lapsi voisi oikeastaan olla jo 8 yötä pois kotoa ilman traumoja. =)) Mutta riippuuhan se lapsesta itsestäänkin, haluaako edes mennä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on ollut elämänsä varrella tasan kaksi yötä pois kotoa, yhden kerrallaan, on melkein selvä, että koti-ikävähän se tulee, kun on aina äidin ja isän kanssa kotona. Viikonloppureissu olisi ok ensin harjoitteluun. ap

Vierailija
4/16 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä edellisen kanssa! Vaikka se ei aina helppoa olekkaan! nimim. kokemusta on

Vierailija
5/16 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä 2:n kanssa

Vierailija
6/16 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeaisitko sinä itse tivaamaan joltain toiselta äidiltä, miksi heidän lapsensa ei saa tulla teille viikoksi yökylään? Aivan kuin sinä muka et osaisi itse päättää...Onhan jo lapsesikin kannalta outoa, jos jonkun toisen kaverin vanhemmilla olisi enemmän " valtaa" tehdä päätöksiä kuin omalla äidillä.

Kuulostat hiukan epävarmalta ja perustelusikin ovat ymmärrettäviä. Eikö lapsi voisi jättää lomareissua tälläkertaa väliin ja miettiä asiaa ensi vuonna uudestaan?

Vierailija
7/16 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko hänellä kova koti-ikävä kun oli poissa kotoan ne yhdet yöt?

Vierailija
8/16 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voisiko tuota kokeilla ja hakea sitten pois jos ylitsepääsemätön koti-ikävä?

Vierailija
9/16 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökylässä. Itse olin kahdeksanvuotiaana hiihtolomaviikon mummulassa, kaverin perheen mukaan tuskin olisin päässyt.

Vierailija
10/16 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kuin nelosella ;)

Vierailija
11/16 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

reissu on tosiaan niin kauas, että sieltä ei voi mitenkään mennä kesken kaiken kotiin hakemaan. En ole epävarma, vaan päätökseni tehnyt, sillä tiedän, että lapselleni tulisi koti-ikävä. Eihän se välttämättä edes siitä johdu, että on aina kotona, eikä ole voinut harjoitella, onhan lapsissa muutenkin eroja. ap

Vierailija
12/16 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi alkaa tulla juuri tuohon ikään, että äidin pitää osata laskea irti hänestä. Vaikeaa aikaa sekä äidille että lapselle. 7 vrk reissu on ihan ok noilla ikävuosilla (1 vrk per ikävuosi), mutta kysehän ei yleensä tämmöisessä tilanteessa ole niinkään siitä ajasta vaan ennemminkin siitä, että miten paljon äiti luottaa siihen paikkaan mihin lapsi menee, miten luottaa siihen, että lapsi osaa olla ok reissussa, miten paljon lapsi on ollut ko. perheen kanssa tekemisissä jne

Onko lapsesi ollut yökylässä nimenomaan juuri tässä perheessä?

Minä olisin kyllä ihan otettu, jos joku haluaisi viikon minun lapseni kanssa viettää. Sitten taas ihan muut jutut kyllä sanelisi kuin aika, että miten lapsen reissuun päästäisin.

Vierailija
13/16 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse tietty lapseni parhaiten tunnen, ja hän ei viikosta ilman itkuja selviä. Ei ole ollut kyseisen perheen luona koskaan yötä, eikä ylipäänsä erossa vanhemmistaan ainakaan vuoteen yhtään yötä. Minusta seitsemän yötä on liikaa, pari kolme olisi ekaksi sopiva. Kyseessä ei ole meidän perheen esikoinen, joten kokemusta on lasten reissuista kertynyt jo isompien sisarusten kanssa. ap

Vierailija
14/16 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyrkkisääntö on että vuorokausi per ikävuosi. Eli 8 vrk.

Vierailija
15/16 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaan kahdeksaan vuoteen ei olla pois kotoa ollenkaan ja sitten tempaistaan yli viikko kerrallaan.

Vierailija
16/16 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalaisena mummolassani. Ja ihan omasta tahdostani!!!=) Koti-ikävää ei ollut, mummolan naapurissa asui kavereita ja sukulaisia kävi lähes päivittäin kylässä, eli tekimistä riitti.