Pitäisikö huolestua??!!
Olen siis 11 vkolla raskaana (10+6) ja kävin tänään nlassa eikä kätilö saanut sydänääniä kuulumaan. Voisikohan olla että on mennyt kesken vai voiko johtua muusta? Kätilö selitti et vauva voi olla huonossa asennossa/paikassa ettei siksi kuulu...! Tai että se on hedelmöittynyt myöhemmin ym..
Onko muilla ollut vastaavaa ja silti on ollut raskaana ja kaikki ollut ok?!
Sain onneksi ensi viikolle uuden ajan ja jos silloin ei kuulu niin kait se on sitten mennyt kesken. Ei auta kuin vain odottaa ja toivoa parasta!
KK82
Kommentit (7)
Mul on kohtu taaksepäin kallellaan, joka selvisi ensimmäisessä lääkärineuvolassa. Tuolloin olin viikolla 15 raskaana, ja silloin lääkäri sai sykkeenkin kuuluviin hyvin. Mutta tosiaan vkolla 11 ei kuulunut vielä mitään. Jos ei sulla ole mitään suurempia vuotoja ollut niin älä suotta panikoi, kyllä se sydän siellä sykkii..
Kirppu 38+6
Mulla ei suostuttu edes kuuntelemaan sydänääniä neuvolassa viikolla 10, koska terkkarin mukaan niin suurella osalla ei vielä siinä vaiheessa saada kuulumaan. Aiheuttaisi kuulemma turhaa mielipahaa ja stressiä, jos sydänääniä ei löydettäisi yrityksestä huolimatta.
Seuraavalla viikolla mulla oli ultra, ja kaikki oli siellä oikein hyvin!
Eli sinuna en olisi yhtään huolissaan vaan esim. odottaisin ihan maltilla esim. np-ultraan asti.
Muistaakseni mullakaan ei noilla viikoilla ole vielä kuulunut, mutta ultrassa on syke näkynyt. :)
Mun kohdalla on koko raskauden ajan saanut sydänääniä metsästää. Pikkuinen ei ole halunnut koskaan oikein tehdä yhteistyötä sen suhteen. Viimeksikin neuvolassa meni hetki ennen kuin äänet kuuluivat ja viikkoja on nyt kuitenkin jo 35.
Älä siis vielä panikoi, kaikki voi olla ihan hyvin vaikkei ääniä kuulunutkaan.
Suan ja Nuppu 35+1
Mulla ei kuulunut dopplerilla muistaakseni edes viikolla 12. Vauva oli varmaan tosiaan huonossa asennossa tai muuten vaan ei onnistunut. Jos ei mitään häikkää ole ja muuten olo on ihan ok niin todennäköisesti kaikki on ihan hienosti.
Mutta tosiaan jos oikein ahdistaa niin yritä päästä ultralla katsomaan sykettä ja vauvan vointia.
Olen siis itse nyt viikolla 25+2 ja raskaus on edennyt kaikessa järjestyksessä.
Kävin itse tänään neuvolassa viikkoja kasassa siis 10+2.. Sai kyllä kuulumaan sydänäänet selkeesti mutta sitte katosi eikä enää löytyny eli pikkunen ei tainnu tykätä että sitä tökitään ja käänsi kylkeä tai jotain =D
Neuvolan täti sano että on ihan normaalia että ei kuulu tässä vaiheessa välttämättä yhtään mitään.. että ihan huoleti :) (hyvä sanoo nyt toisille kun stressasin ite ihan samalla lailla...;))
Esikoisen aikana alkuraskaudesta ei neuvola löytänyt meiltäkään ääniä mutta ainakin silloin hoitaja sanoi että se on aivan normaalia kun dopplerilla kuunteli.
Ultraan vaan jos asia kovasti vaivaa! Siellä se varmistuu - toivottavasti hyvään suuntaan!