Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*heinäkuiset loppuviikkoon*

10.01.2008 |

En ainakaan löytänyt pinoa...

Meillä on myös sairasteltu.. Poika on edelleen kipeänä, mutta viikonvaihteen korkea kuume osoittautuikin vauvarokoksi.

Kävimme ma lääkärissä ja päädyttiin ensi tiistaina tehtävään kitarisan poistoon =o(

No, ehkä nuo infektiot sitten helpottaa. 11kk poika oli ihan terve, ei koskaan mitään, muta nyt sitten viimeiset 3kk ollut kipeänä käytännössä koko ajan.

Oma olo on jo huomattavasti parempi, nyt kun mietin,niin ei ole pahaa oloa ollut monen päivään. Maanantaina minullakin on vihdoin ultra. Turvotus on hävinnyt ja nyt ei oikein enää edes tunnu raskautuneelta.. Ihan kiva siis saada jotain todentuntua tähän olotilaan. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Mulla piti myös olla lääkrinla tiistaina, mutta siirtyi nyt sitten helmikuulle pojan leikkauksen vuoksi.

Mutta nyt taidan pukea pojalle päälle ja lähdetään vähän ulkoilemaan, kun kuumekin on laskenut jo pari päivää sitten.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!!

mam80

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en enää makaa vain sängyssä. Eilen kävin labrassa verikokeissa tarkistamassa natrium- ja kaliumarvot, koska olen oksentanut niin

paljon.

Chili, olet ajatuksissani ja toivon koko sydämestäni että kaikki menee hyvin.

Maanantaina minulla on np-ultra. Näin jo vauvan v 8 ultrassa, mutta silloin hän oli vain 1,5 cm päästä peppuun. Tuntuu että joillakin teillä on raskaus jo niin pitkällä... Minulla on viikkoja vasta 11+4, vaikka onkin heinäkuussa la.

22/31 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan olen kyllä viestejä seurannut, mutta jotenkin ei vaan oo tullu itse kirjoitettua.. sori..

Chilille paljon voimia ja toivotaan että pikkuisella kaikki hyvin!

Omaa oloa: Kerran olen neuvolassa jo käynyt, olisko ollu rv 7. Muuten kaikki ihan ok mutta hemppa oli tippunu tosi alas. Nyt sitten syön multivitaa. Tämä raskaus on ollut alusta asti niin vähäoireinen, että tuntuu vieläkin välillä ihan epätodelliselta. Siksi olen odottanut kovasti lääkärineuvolaa (jos vaikka sydänääniä kuulisi) ja erityisesti ekaa ultraa. Nyt ne viimein on sitten ensi viikolla!

Mulla oireina on ollu ainoastaan väsymys ja kova nälkä. Ja sitten jos nälkä pääsee liian kovaksi, niin tulee etova olo. Mutta ei siis mitään oksentelua ollenkaan. Vatsa on sen verran turvonnut, että normaalit farkut ei mahdu, vaan kaivoin esiin kokoa isommat.. Nyt nekin alkaa vähän kiristää. Miehen mielestä mun masu näkyy jo selvästi, mutta ainakaan kukaan ei mitään oo vielä kyselly. Ei siis ole vielä kerrottu lapsille (kolme jo on =)) eikä isovanhemmille mitään. Tänään juuri juhlittiin sukulaisten kanssa nuorimman 3v synttäreitä. Yritin kyllä valita asunkin niin, ettei kovin selvästi tuo turvonnut masu näkyisi. Ens keskiviikon ultran jälkeen olisi tarkoitus kertoa.

Yritän jatkossa olla vähän aktiivisempi kirjoittamisen suhteen. Ehkä tämä raskauskin tuntuu todellisemmalta sen ultran jälkeen.

oikee enkeli 11+3 (jos oikein muistan..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen niskapoimu-ultrassa yksityisellä. Kaikki oli masuasukilla ja vastasi viikkoja. La pysyy samana eli 20.7.2008.

Istukka sijaisee turvallisella alueella etuseinässä. Ultra tehtiin alakautta ja mahan päältä. Kondunkaulassa oli joku kiila? Täytyy ottaa neuvolassa puheeksi että vilkaisevat jossain vaiheessa uudelleen.

pikku-sisko 12+6

Vierailija
24/31 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

chili82: Voimia sinne, toivottavasti kaikki menee hyvin, eikä vauva olisi saanut listeriaa.

Kävin perjantaina np-ultrassa ja meni oikein hyvin. Niskaturvotusta oli 1,3 mm ja sikiö vastasi viikkoja 13+3, joten laskettua aikaa ei muutettu. :) Kystatkin oli pienenemään päin, joten niistä ei kuulemma enää ole mitään haittaa. :)

Vieläkin odotellaan niiden veriryhmävasta-ainetestien tuloksia. Kyllä on huoli, että miten lapselle käy. No, ihan hyvin on ainakin tähän asti mennyt.

Mäkään en ole vielä kertonut kaikille raskaudesta, en vaan jotenkin viitsi... Kai sitä tässä lähiaikoina tulee kerrottua, kun tuo vatsa kasvaa.

Anne rv 13+2

Vierailija
25/31 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vipu81: Kurjaa, että sulla on noin kova selkäkipu. :( Mullakin oli ekassa raskaudessa kovat alaselkäkivut ja nyt odotan kauhulla, toistuuko sama tässäkin raskaudessa. Toistaiseksi olen päässyt vähällä, mutta muistaakseni edellisessäkin raskaudessa kivut kovenivat vasta puolessa välissä raskautta... :(

Mietityttää vaan se, että kuinka saan esikoisen (2 vuotta) hoidettua, jos selkää särkee niin, ettei pääse liikkumaan? Toistaiseksi hän on ollut kotihoidossa, mutta sitten täytyy kyllä harkita päiväkotia. Siinä on vaan vielä sekin ongelma, että mies on reissuhommissa, joten joutuisin viemään ja hakemaan lapsen päiväkodista ja hoitamaan häntä iltaisin... Eli olisi ehkä sittenkin parempi hoitaa häntä kotona. Silloin kun ei ole pakko mennä pihalle. Päiväkotiin jos veisin, niin joutuisin kävelemään 2km suuntaansa (eli yhteensä 8 km päivässä), joka ei millään onnistu selkäkivuissa.

Tällaista pohdintaa täällä...

Vierailija
26/31 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän tauon jälkeen ehdin taas muutaman sanan kirjoittaa.

Chili: tsemppiä matkaan, tiedän, mitä on elää tuon huolen kanssa, itse jäin kiinni NP-ultrassa ja nyt odotan pääsyä lapsivesitutkimukseen. Ajatus pyörii joka päivä mielessä, ei ihan hirveän helppoa painia eri ajatusten ja vaihtoehtojen kanssa päivästä toiseen. Ja nyt ensin odotetaan tutkimusta, sitten vielä tuloksia... milloinkahan täsä uskaltaa hengittää?

Pitää lähteä lenkille tuulettamaan ajatuksia,

Fertiensis 13+4

Vierailija
27/31 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkistaa taas,kun en ole moneen päivään ehtinyt!Koko viikko on menny töissä ja nukkuessa/torkkuessa sohvalla.Tää väsymys on ihan mieletöntä!!

Mukavia kuulumisia joillain,mutta harmilisia myös!Toivottavasti kaikki heiniksien masut kasvaisi komeasti ja turvallisesti loppuun asti!!

Meillä mennään raskausviikolla 14 ja ihanaa kun masu kasvaa!!Hassua miten se tuntuu niin ihmeelliseltä joka kerta...kolmas raskaus menossa ja yhtä hassua ja ihmeellistä kaikki..kohtu on sellainen hunajamelonin kokoinen ja tuntuu hauskalta aamuisin kun makoilen pedissä.Kyllä näkyy jo niin selvästi ulospäin tämä raskaus.Ihme ettei ole vielä töissä kukaan kysellyt.Ensi viikolla koeaika menee umpeen jolloin ajattelin joku päivä kertoa työnantajalle jääväni mammalomalle.Osaston pomo tietää jo,mutta muut ei.Voin vaan kuvitella niiden ilmeet,kun vastahan mie palasin äitiyslomalta töihin!!:) Ja kun yleensä ne töissä arvailee kilpaa aina kuka on raskaana ja kuka ei.Mie hihittelen vieressä...ja piilottelen masua vielä hetken.

Vierailija
28/31 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea teidän kuulumisia, ahkerasti palstala vierailen, mutta harvoin kirjoittelen.

Kolmatta raskautta siis elellään, ja tuntuu että kovin on hankalaa aikaa kaikkine vaivoineen. Alkuraskauden pahoinvointi ym. oireet ovat olleet paljon pahemmat kuin aikaisemmissa raskauksissa. Nyt kun niistä luulin jo päässeeni, niin kamala päänsärky on vaivannut joka ilta. Sitten minulle on aivan uutta että alavatsaa kipristää aina kun rasitan itseäni esim. imuroin tai muuten rehkin. En osaa sanoa onko se supistelua vai mitä jomotusta, mutta lepo makuuasennossa auttaa ja kipristely sitten loppuu kyllä. Onko muilla ollut tällaista näin alkuvaiheessa?? Se kipristys on siis aika kivuliasta niin että laittaa tosiaan lepäämään. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole supistuksia tullut ennen synnytyssupistuksia viikolla 42.

Ensi viikolla on neuvolalääkäri ja nt-ultra, innolla odottelen niitä.

Lalla 12+1

Vierailija
29/31 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kunnon potkun äsken kun silittelin masua :D Kamalasti kuplii nytkin koko ajan masussa :) Oon tuntenut kutittelua silloin tällöin jo rv 13 alkaen.. Mutta nyt selkeästi enemmän ja selkeämmin.

Odotan kovasti että mies ja poika pääsevät kokeilemaan liikkeitä myös. Poika varsinkin... Kerroin äsken hänelle että äiti tunsi vauvan potkun.. Aluksi esikoinen kauhistui, " eihän äitiä saa potkia" .. mutta asiasta keskusteltuamme hän kiinnostui kovasti mahasta. Harmi vaan ettei vielä tunne muut noita liikkeitä.

Esikoisen aikana muista aina, olin tulossa töistä. Odotin pysäkillä bussia.. Sit yhtäkkiä tunsin ne ekat kutittelut. Kiva oli olla kun naama oli naantalin aurinkona ja muut bussin odottajat katselivat pitkään:) Tämä oli rv 18..

Chili ( toivottavasti meni oikein) paljon voimia!! Toivotaan parasta ja pidän peukut sekä varpaat pystyssä!

Eppuliini ja " eetu" rv 16+3 / 15+5

Vierailija
30/31 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva lukea kun näin pitkä pino. Ja ihania masuja jo monella. Minunkin maha on kasvanut kovasti ja näkyy ulospäin jo selvästi.

CHIL82:lle toivon kovasti nyt jaksamista ja että kaikki menisi hyvin ja vauvalla ei olisi hätää.

Jaa.. tämä jäikin nyt lyhyeksi, kun esikoinen ei nukahtanutkaan.

Myöhemmin enemmän

Myissi 14+

Vierailija
31/31 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti tulin vain vielä sanomaan että olipa mukava kuulla PUPU00:n kuulumisia ja että vauva on " tukevasti kiinni elämässä" , kivasti sanottu.

Edelleen Myissi 14+2