*heinäkuiset loppuviikkoon*
En ainakaan löytänyt pinoa...
Meillä on myös sairasteltu.. Poika on edelleen kipeänä, mutta viikonvaihteen korkea kuume osoittautuikin vauvarokoksi.
Kävimme ma lääkärissä ja päädyttiin ensi tiistaina tehtävään kitarisan poistoon =o(
No, ehkä nuo infektiot sitten helpottaa. 11kk poika oli ihan terve, ei koskaan mitään, muta nyt sitten viimeiset 3kk ollut kipeänä käytännössä koko ajan.
Oma olo on jo huomattavasti parempi, nyt kun mietin,niin ei ole pahaa oloa ollut monen päivään. Maanantaina minullakin on vihdoin ultra. Turvotus on hävinnyt ja nyt ei oikein enää edes tunnu raskautuneelta.. Ihan kiva siis saada jotain todentuntua tähän olotilaan. Toivottavasti kaikki on hyvin.
Mulla piti myös olla lääkrinla tiistaina, mutta siirtyi nyt sitten helmikuulle pojan leikkauksen vuoksi.
Mutta nyt taidan pukea pojalle päälle ja lähdetään vähän ulkoilemaan, kun kuumekin on laskenut jo pari päivää sitten.
Hyvää loppuviikkoa kaikille!!
mam80
Kommentit (31)
tämä viikko onkin mennyt nopeeta ja kiireen kanssa,kun opiskelut jatkuivat! olen kerännyt vatsani kanssa katseita,mutta kukaan ei ole kysynyt suoraan,että olenko raskaana. tänään sitten hölötin kaikille,koska eipä tuota nyt voi salailla. en nimittäin muista,oliko mulla ed.raskaudessa näillä viikoilla jo näin iso maha! alkupaino oli kyllä vain 47kg ja sen jälkeen painoa on tullut 4kg,joten ehkä toi vatsa nyt sitten vaan näkyy selkeästi? viimeksi mun alkupaino oli jo tuon 51kg. omat farkut mahtuis vielä muuten,mutta tuo vatsa,ihana kasvava masu :)) on jotenkin ihanaa,kun se on jo nyt sellainen kiinteä pallero tuossa edesä,eikä mitään epämääräistä turvotusta,mitä se vielä vähän aikaa sitten oli.
liikkeitä tuntuu jo aika selkeästi,mutta harvakseltaan. mulla on se istukka tuossa edessä,joten ne liikkeet olen tuntenut ainoastaan silloin,kun liikkeet suuntautuu kohdun sivuille tai alas.
onkohan nyt jokin kova kasvunvaihe menossa vai mitä,kun koko ajan tuntuu kuin vatsa repeis,siis ettei toi iho veny sitä tahtia kuin vatsa kasvaa. edellisestä raskaudesta ei tullut mulle lainkaan raskausarpia (olikohan mun vartalovoiteiden lotrauksella jokin merkitys?) ja nyt luulen,että niitä kyllä tulee tällä vauhdilla vaikka kuinka rasvaisin!
joku kyseli aiemmin siitä päivähoito asiasta. meillä nyt 2vuotias poika aloitti päiväkodissa syksyllä ja olen miettinyt samaa,lopetanko vuodeksi koko hoidon vai vienkö esim. pariksi päiväksi 9-14.00 tai jotain.. kuitenkin toi hoidon aloitus oli meidän pojalle niin vaikeaa(hoitotäti sanoi,ettei ole ihan noin vaikeaa tapausta tavannut..) että vuoden tauko voi sitten aloittaa alusta koko tutustumisen. nyt poika kuitenkin menee suurella innokkuudella hoitoon,sillä on huomannut kavereiden merkityksen niin kuin nyt tuon ikäinen vaan voi :) pitää varmaan pohtia asiaa vielä tässä keväällä ja keskustella päiväkodin kanssa,mitä mieltä he ovat asiasta.
jeps,nyt täytyy alkaa valmistella poikaa iltahommiin,reppana on jo ihan väsy. arki vie voimat kyllä täysin..:)
mukavaa loppuviikkoa kaikille!:)
-annu ja sintti 15+2-
Nyt se on sitten takana, se eka ultra! Masuasukilla on kaikki hyvin. Pirpana (en voi kutsua pikkuista enää sintiksi, kun on niin hyvin nähnyt, että pieni ihmisen alkuhan se masussa polskii) vastasi täysin viikkoja: pää-peppu mitta 6.2 cm. Niskaturvotusta oli 1,4mm eli ihan normaali. Lääkäri ultrasi oikein urakalla ja kertoi hyvin tarkkaan mitä milloinkin katsotaan: napanuoran virtaukset, sydämen kammiot ja väliseinät yms. Ihanaa, että vauvalla on kaikki hyvin. Kaiken lisäksi lääkäri vielä käytti 4D ultraa, vaikka emme sellaista olleet tilanneetkaan :-) Mukaan saatiin monta kuvaa ja videopätkää. Täytyy sanoa, että tuo yksityinen ultra ylitti kyllä kaikki odotukset. Nyt on mukava sitten katsoa poikien kanssa videolta, että mitä äidin masussa oikein on. Huomenillalla on sitten tiedossa poikkeuksellinen " elokuvailta" :-)
Voi, että olen niiiiin onnellinen tällä hetkellä, että voisin heittää volttia... Nyt ei tarvi enää arvailla mitä tuolla mahassa tapahtuu vaan voi keskittyä ihan rauhassa odottamiseen ja normaaliin elämään - ne olivat lääkärin loppukommentit!
Mukavaa illan jatkoa!
Terkuin,
Tinttis ja Pirpana 12+3
Eilen soitti lääkäri verikokeen tuloksista, ja olihan sieltä löytynyt listeriapöpö. :( Lääkitys tietenkin aloitettiin samantien, ja nyt ei kai auta muuta, kuin toivoa parasta. Hankalinta on, kun kurja olo (kuumeilu, päänsärky, särky) on jatkunut jo suth pitkään eikä oikein voi sanoa mikä nyt on siitä listerioosin oireita ja mikä ei. Eli jos on ollut vasta pari päivää kipeänä niin lääkityksen tehoaminen ennen kuin pöpö tarttuu vauvaan on suth todennäköistä, muuten taas pahimmassa tapauksessa saattaa pieni voida paljon pahemmin kuin äitinsä.
Ja tietenkin jossittelee, mitä olisi pitänyt jättää syömättä. En mitään sieltä " kiellettyjen" listalta ole syönyt, vaikka ajattelinkin jouluna syöväni pororullia ja vähän maistelevani juustoja, jäi ne välistä kokonaan kun ei vaan yhtään tehnyt mieli. Sitten jää miettimään oliko se salaatti, mitä syötiin ravintolassa ruuan ohessa uuden vuoden aattona jne. Tyhmää, mutta huolissaan sitä kuitenkin miettii kaikkea tuollaista.
Yöunet on vähillä, alkuyöstä onneksi uni tulee, mutta 4 tai 5 kieppeillä herään vaikka tyttö nukkuisikin eikä sitten enää saa unta kun päätä särkee. Panadolista on turha etsiä apua, ei tunnu missään. Sitten kun koko viikon on kulkenut särkytokkurassa tuntuu, että sitä on jatkunut ikuisuuden. Onneksi ei ole kamalaa migreeniä koko aikaa, välillä voi olla ihan toimintakuntoinen, mutta pää jomottaa silti.
Maanantain ultraa odottelen, toivottavasti siellä näkyisi vielä iloinen polskija... Maanantaihin vaan tuntuu olevan ikuisuus. :)
Odottelen täällä " innolla" koska se ihana raskausaika alkaa. Se kun on oikein energinen ja elämä on oikein ihanaa.
Eipä mulla kummempia pahoinvointeja. Mutta kova väsy vaan on koko ajan. Ja tällä viikolla ollu maha jotenki tosi löysällä ja turvotellu. Senki takia varmaan ollu tosi voimaton olo. Yritän kyllä syödä hyvin ja juoda paljon vettä ettei ainakaan nestehukasta johtuis nuutunu olo.
Tänään pitäs jaksaa siivooki ja lähtee ulos sateeseen reippailee, ettei ihan kauheesti noita kiloja kertyis vielä...
Tällasta valitusvirttä täältä suunnalta.
Enpä vielä tosin kovin ole kiloja kerännyt. En tosin käynyt vaa' allakaan, mutta eipä ainakaan päälle päin näy kovin, että olisin edes raskaana. Tarkoitus ei ole esim. työpaikalla asiaa vielä paljastaa, joten vielä hetken jos pysyy maha vaan tuollaisena turvotus möykkynä niin hyvä niin :)
Tuntuu, että aika jotenkin pysähtynyt ja lasken vaan päiviä, jotta olis taas jotain odotettavaa. Viikon päästä neuvola. Sitä odotan nyt :) Sitten pikku loma. Sitten kampaaja. Sitten rakenne ultra. Jokainen viikko menee kerrallaan jotain odottaessa. Pitäisi ehkä mieluummin osata elää tässä hetkessä ja päivässä.. mutta on niin kovin vaikeaa kun odottaa.. Nyt tosiaan kun tämä odottaminen vaan muuttuisi siksi elämän ihanimmaksi ajaksi kun niin usein sanotaan :)
Chili82: voimia ja toivottavasti pikkuinen on kunnossa ja saat sinäkin jatkaa odottamista meidän muiden kanssa täällä :)
No jo mutta.. lisää taas ensikerralla. Hyviä vointeja kaikille ja maltillista odottamista!
MyLauren 14+3
Onkos kaikki heinämammat jo valmistautumassa viikonloppuun?
Meille ei kuulu mitään ihmeitä. Samaa rataa, paitsi flunssa alkaa helpottamaan, onneksi.
Kopsaan tähän vielä alkuviikon pinosta tekstini, kun kirjoitin ihan viimehetkillä, jos vaikka ei tavoittanut ÄDÄä ja TINTTIStä.
-Kopioitu teksti-
Tinttis: No Toijalassahan mekin asutaan, hih hauska yhteensattuma. Sitähän voidaan vaikka joskus törmätä jossakin. Onko teidän lapset päiväkodissa hoidossa? Meidän tyttö on tuossa keskustassa yksityisessä päikyssä.
Ädä: Raskautumisen vaikeus vai mahdottomuus? Siinäpä sitä pulma =) Me " tehtiin" tuota meitän esikkoa 11 pitkää, tuskaista, itkuista, raivoisaa vuotta. Lapsettomuus repi kappaleiksi joka kuukausi, kunnes toivo oli mennyttä. Päädyttiin adoptioon. Neuvonnan aikana sossu suositteli meitä vielä käymään hoidoissa, kun ei oltu varsinaisia hoitoja koskaan kokeiltu. Tyttö sai alkunsa ensimmäisellä hormonipistoshoidolla! Toista lasta rupesin haaveilemaan heti kun esikko oli parin kuukauden ikäinen. Käytiin Taysissa yrittämässä pikkusisarusta kun esikko oli 6 kk, tuloksetta. Näin ollen hoidot lopetettiin ja me mentiin taas adoptiojonoon. Odotettiin jo pikkusisarusta Etelä-Afrikasta sitten joskus tulevaksi, kunnes mä sairastuin virtsatietulehdukseen, joka vei mut sairaalahoitoon. Kotiin päästyäni sain lääkekuurin ja kuurin loppuvaiheilla ajattelin, että ei tehoa, kun on vieläkin " kurja olo" . Alavatsa nipisteli jne. Soitin lääkäriin ja käskivät heti aamulla vastaanotolle, kun tuo virtsis oli niin helkutin raju. Illalla kuitenkin päivällispöydässä mulle tuli yhtäkkiä sellainen kylmä hiki, kun tajusin, että oireet on ihan samat kuin esikoisesta. Hyvä kun sain ruokani hotkittua, painelin vessaan ja kas vain testiin pärähti kaksi viivaa. Eli me toistakymmentä vuotta lapsettomat ihmiset saadaan nyt sitten ihan luomuvauva, joka on meille kyllä TODELLINEN yllätys. Näin se elämä voi yllättää. Tulipas nyt selvitettyä perinpohjaisesti meidän lapsettomuutta, mutta nää on niitä juttuja, mitä ei oikeen lyhyesti pysty selittään =)
Iloista viikonloppua kaikille!
t. Marju
Marju, juu kyllä kävin lukemassa eilen, mutten ehtinyt kirjoittamaan taaskaan kun tytöt huuteli.. On teillä tosiaan ollu sitten kivinen vauva-taival, ja ymmärrän nyt paremmin kuin hyvin ilosi ja riemusi!! Ja isot onnittelut vieläkin tästä heinäkuisesta pikkuihmeestä, sitä se todellakin on!!
Mä sain eilen itselleni ekan massukuvan, ja se on ehtiny herättää jo ihmetystä monelle.. Mikähän siinä sitten, et se näin alussa on iso, muttei sitten lopussa sen suurempi? Ihan normikokoinen. No mutta, kuvaa löytyy täältä, jos jotakuta kiinnostaa! http://www.aijaa.com/v.php?i=1430256.jpg
Viikonloppusuunnitelmiin ei kuulu ihmeellisiä. Mies ja koira häipyy huomenna metsään, vois jotain kivaa kehittää lasten kanssa. Herkuttelupäivä ja kaikki!
Ädä+papunen rv13+2
Vielä Tinttikselle onnea hyvistä ultrauutisita! <3
Ja chilille toivotan pikaista paranemista, ja tietenkin pikkuisen hyvinvointia! Jospa ei ehtinyt haittaa tulla, vaikken mä kyllä tiedäkään mitä se listeria aiheuttaa.. Vain sen että riskinsä siinä on. Eiköhän kaikki ole kuitenkin hyvin! *rutistaa*
Ädä+papu taas..
Huomasin tuossa vanhoja viestejä etsiessä, että minultakin oli yksi kysymyksesi lipsahtanut ohi silmien, kun en uuden vuoden tienoilla pariin päivään ollut laisinkaan koneen kimpussa. :) Löysitkö jo tea treetä? Luontaistuotekaupoista löytyy varmasti, mutta samoin myös monen isomman marketin luontaistuotehyllystä, ainakin täältä esim. Stocka, Sokos ja Anttila (muistaakseni myös Prisma) myyvät eteerisiä öljyjä, samoin Body Shop.
Muutenkin jo hieman positiivisemmalla mielellä, huoli toki edelleen. Listerioosissahan on lähes varma keskenmeno jos bakteeri kerkeää sikiönkin tartuttamaan. Oma kuolemanvaara ei onneksi ole kai kovin suuri, vaikka listerioosipotilaista Suomessa kuoleekin yksi kolmasosa, lohdutteli lääkäri että " harvemmin" ne raskaana olevat, vaan useammin vanhukset, syöpäpotilaat ja muut jo valmiiksi heikossa kunnossa olevat. Olo ei ole sentään niin kamala, mutta pikkuisesta kuitenkin huolissaan.
Eilen tuli käytyä seerumiseulassa. Nyt sitten odotellaan ja odotellaan.
Ei sitten niin mitään oireita, liikkeitä ei tunnu kai vielä pitkiin aikoihin (istukka etuseinässä). Onneksi on sentään neuvola ensi viikon lopulla niin pääsee tarkistamaan, että kyytiläinen on hengissä. Nauraiskohan ne mut ulos neuvolasta, jos tilaisin kotiin dopplerin?? Toisaalta, eihän sitä tarttis niille kertoa...
Anzku: täällä pönötetään myös sen verran, että mammapöksyt on puettava päälle. Tuohon alamahalle on ilmestynyt kova pompula, sieltä se vähitellen nousee. Annoin turhamaisuudelle periksi ja ostin apteekista Vichyn anti-stretch mark creamia, jospa siitä olisi apua ja jäisi tiikeriraidat syntymättä. Mä olen joskus murkkuiässä venähtänyt niin, että vieläkin näkyy raidat kintuissa.. saattaa siis olla jonkinlaista taipumusta saada raskausarpia.
Nojoo, ei mulla mitään oikeaa asiaa ollut :)
Ei vaan huvita lukea tenttiin...
Viikonloppuja!
MadamM & pikkumango 15+1
Chilille hui ja enkeleitä matkaan! Hyvä kun niin varhain huomattiin bakteeri :)
Ädällä oli ihastuttava masu! Minullakin on aikamoinen, voisin kanssa laittaa kuvaa ihmeteltäväksi!
Mie tosissaaan ihmettelen tätä masun kasvua. Oikeen kipuaa tämä kasvu. alavatsa on kosketusarka ja kohtu pian navasta ylempänä. Kohtu supistelee päivittäin, mutta niin supisteli kahdessa edellisessäkin raskaudessa ja hyvin mukana pysyivät:)
Missäs teillä muilla tuntuu kohdun raja?
Huomenna olisi 10h työpäivä ja " pikkujoulut" siihen perään. Huoh..
Lil ja baby rv 14+5
ensinnäkin chilille voimia ja enkeleitä matkaan! toivottavasti siellä on kaikki hyvin ja pikkuinen kasvaa :)
sitten.. noi masukuvat oli loistavat! :)) olipa helpotus nähdä,että teillä muillakin on toi vatsa jo kasvanut noin näkyville! minä jo ajattelin,että jokin jättiläinen siellä kasvaa,kun kumpu on noin iso :P nyt voisin sanoa kuuluvani samaan kastiin vatsan koon suhteen,ei siis mitään epänormaalia kait.
tänään käytiin autokaupassa,huomenna vielä uudestaan. löydettiin jo yksi hyvä,mutta tuttava juuri soitti ja sanoi,että suhteillaan saisi toisesta kaupasta tingittyä volvon farmarin huokeampaan hintaan ja ilmeisesti vielä uudemman kuin tuo v.2005 auto oli. minulla ei ole edes ajokorttia,joten minua kiinnostaa vain se,että se näyttää hyvältä ja kulkee eteenpäin ilman takkuilua! :) miehelle siinä taisi olla kaikki muu tärkeämpää :D
hyvää viikonloppua kaikille äipille! :)
-annu ja sintti 15+3-
Ihanaa, kun on " taas" viikonloppu :-) Aamulla saakin sitten vedellä sikeitä niin pitkään jaksaa (tai ainakin siihen asti, kunnes tulee armoton pissahätä...).
Marju73 - Huomasin kyllä viestisi :-) Meillä on kuopus Ylpönpihassa ja esikoinen aloitti ekan luokan syksyllä Arvo Ylpön koululla. Asutaan reilun kilometrin päässä torilta.
Chili - Hui täältäkin ja tosi paljon onnea tsemppiä seuraaviin viikkoihin.
Linorette & Ädä78 - Kävin vilkaiseen kuvianne ja onhan masuilla jo kokoa! Itse olen n. 2 viikkoa jäljessä eikä varsinaista vauvamahaa ole vielä oikeestaan ollenkaan. Alavatsan " ylimääräiset" on vaan siirtyneet ylemmäs ;-). Kävin tänään katseleen nettisivuilla äitiysvaatesivustoja ja tosi paljon on kyllä kaikkea kivaa, mutta edelleenkin aika hintavia näyttävät olevan. Farkut ja yhdet siistit tummat suorat housut pitäisi kyllä hankkia, että pärjää töissä loppuun asti. Kotona onkin sitten ihan sama mitä jalassa on. Toimitusajat näyttivät olevan lyhyet, joten tässä voi vielä hyvin odotella joitakin viikkoja ennen tilausten tekoa, jos ei löydä Treelta tai Ideaparkista sopivia.
Kävin tänään salilla ja nyt on tosi hyvä olo! Mieskin läks punttia nostaan ja kun kotiutuu, katsellaan poikien kanssa ultradvd:tä. Saas nähdä millaisia reaktioita tulee - lupasin, että tiedossa on yllätys ennen kuin saavat alkaa katsoon elokuvaa.
Mukavaa perjantai-illan jatkoa ja nauttikaa masuistanne!
Terkuin,
Tinttis ja Pirpana 12+4
Nyt on sitten pojille kerrottu. Ensin meni hetki ennen kuin tajusivat (arvuuttelivat, että onko siellä minä), mutta sitten tuli Ahaa-elämys: äitin masussa on vauva! Isompi hihkui innoissaan, että ihanaa, ihanaa ja lähti samantien piirtämään vauvan. Pienempi kysyi varovasti, että tuleeko minusta sitten isoveli? Ja kun kerroin, että kyllä niin johan levis hymy korviin asti :-)
Toivottavasti jaksavat vain odottaa kesään asti. Isompi jo yritti kokeilla joko vauvan jalat tuntuu mahan läpi ja muistutti pikkuveljeä, että äitin mahan päällä ei saa sitten pomppia :-)
Terkuin,
Tinttis
Ihania masukuvia.... minullakaan ei vielä ole vauvamasua, ehkä enemmän sellaista pientä turvotusta. Töissäkään en ole vielä puhunut, se olisi ensi viikon asia... saa nähdä miten pomo ottaa uutisen, kun on kaikenlaisia kehitysprojekteja menossa.
Kävin np-ultrassa, jossa kaikki hyvin ja turvotusta 1,3
Mammavaatteista sen verran, että huuto.netistä voi tehdä löytöjä. Itse olen " huutanut" sieltä parit uudenveroiset farkut sekä yhden uuden tunikan. Ja näistä maksoin vain 30 eur. Joten kannattaa käydä sielläkin kurkkimassa.
Sitten netissä on kyllä monia ihania sivustoja, kuten Lemonkids, josta löysin mustat mammahousut. Niitä voi pitää jo nyt, kun kääntää vyötärön. Hieman löysät ovat vielä, mutta mukavat.
Mukavaa viikonloppua kaikille.
13+0
Hyvää viikonloppua kaikille!
On nää yöt yhtä he*****iä alaselän särkyjen takii.
Aina ollu ongelmii selän kans ja nyt alkaa yöt olee niin tuskaa et tänääki ollu hereillä puol 5stä asti..
Ens yönä koitan viel lämmintä jyvätyynyy ja jos ei sekään auta...
...oon avuton! =/
Kävin kans eilen ekas ultrassa saamas konkreettisia todisteita " kakkosen" olemassaolosta.. ja siellä se.
Se onki ainoo asia täs pahoinvoinnin, päänsäryn ja kiukuttelun karusellissa joka saa hymyilemään. ..Mitä sitä sievistelemään?!!! =)
Äh..tää sohvalla roikkuminen ei nyt kyllä paranna oloa yhtään,
pakko lähtee kävelylle jos vaik helpottais.
Koitan palata kun oon paremmalla tuulella. (Hah.. koskakohan?)
Perhettäkin infosin että äiti on nyt sitte kiukkunen vielä 197 päivää. (raskauspäiviä jäljellä n.)
Koittakaa kaikki muutki jaksaa ja pitäkää kiinni itsestänne ja muista!!
-vipu 12+2- (huokaus)kyl se täst...
Moi, enpä ole tainnnut joulun jälkeen tänne kirjoitella, mutta jos nyt korjaisi tilanteen. Nopeasti lukaisin ketjuja läpi ja kaikilla alkaa jo olla se maaginen 12 viikkoa ja ultrat takana, hienoa! Toivottavasti sinulle jolla oli listeroosi todettu lääkkeet tehoaisivat eikä vauvelille tulisi mitään (sorry nyt ehdin jo unohtaa nimimerkin). Niin ja kerrassaan ihastuttavia vauva masujakin teillä jo on, kyllä mullakin jo näkyy mutta ei ole vielä noin iso, joskin tulen pari viikkoa perässä.
Itsekin kävin tällä viiikolla np-ultrassa ja siellä oli onneksi kaikki hyvin. Nyt voi sitten jo aika rauhalisin mielin keskittyä mahan kasvatukseen. Väsymystä ja päänsärkyä on vielä ajoittain mutta pahoinvointi on onneksi vihdoin väistynyt.
Mun tekis kauheesti mieli jo ostaa jotain vauvalle, mutta ehkä maltan vielä. Villavaippahousuja vois kyllä oikeasti alkaa jo kutomaan että on kesällä sitten riittävä varasto valmiina.
Mukavaa viikonloppua!
-Lazo rv 12+2 ja esikoinen 1vee-
Mitkään, ei edes verkkarit, vanhat housut ei mahdu enään.
Kahdet mammahousut on.. Lisäksi ukon verkkarit :D
Esikoisen aikana rinnat turposivat mega vauhtia, masu alkoi näkymään joskus rv 22.. Tässä olen ihmetellyt kun kaikki vanhat rintaliivit menevät vielä päälle! No siis tyytyväinen olen, koska viime raskaudessa c-kuppi muuttui f kupiksi.. Jäi d-kupiksi, en halua kyllä että nää kasvaa enään yhtään!
Mutta nyt, rv 15 ei toivoakaan että voisin salata keneltäkään raskautta, no paitsi teltta päällä.
Mies sanoikin että jos kasvaa tota tahtia niin en mahdu ovesta sisään/ulos.
Mies lähti esikoisen kanssa lätkämatsiin... Saa rauhassa hetkisen olla.
Olo on ollut suht normi. En oikein muista olevani raskaana :) Olen huomannut että törmäily vatsan kanssa on alkanut jo.. Olen polttanut vatsani kolmisen kertaa kuumaan hellaan :D Kun en ole muistanut varoa..
Odotan kuin kuuta nousevaa rakenneultraa.. Vielä olisi 3vkoa ja risat... Sit 18.2 varasin yksityiselle ultran niin käydään katsomassa kumpi täällä on :)
Mietin kyllä että pitäisikö mun perua kättärin ultra ja käydä vain yksityisellä. Samalla keikalla näkisi sukupuolen ja saisi rakenneultran... No mietin vielä..
Eppuliini ja " eetu" rv 16+2 / 15+4
Pojat ovat edelleenkin ihan innoissaan - meidän asperger-poika (7v)tuli heti aamulla halaamaan ja sanoi, että " Äiti, ihanaa, kun sun masussa on vauva." Tuollaisina hetkinä tulee mieleen, että voiko poika oikeasti olla assi - mutta niin vain lukee diagnoosissa!
Eppuliini - voi, kun mullakin olis edes vähän sama " ongelma" rintojen kanssa kuin sulla: Oon aina ollut A-kuppinen ja raskauksien jälkeen vois sanoo, että pieni A! Olis nyt sitten rinnat jääneet edes " isoksi" A:ksi imetysten jälkeen, mutta ei! Ja sitten, kun vähän lähtee painoa, niin tuntuu, että ekaks lähtee rinnoista... Nyt sitten pitää nauttia näistä isommista, tosin kyllä imetysaikainen C tuntuu vähän liian isolta, kun yrittää lenkillä käydä. Toki tähään ikään mennessä on jo sopeutunut ja toisaalta helppo harrastaa liikuntaa, kun ei rinnat haittaa menoa :-)
Kävin poikien kanssa tänään Hesessä syömässä ja koko illan on ollut vatsa turvoksissa. Tuollainen rasvainen ruoka ei oikein tunnu soveltuvan nyt ollenkaan. Toivottavasti turvotus laskee aamuun mennessä, että ei ole kovin ahdistava olo, kun lähtee kyläilemään. Varmaa on, että Heset yms. saa kyllä jäädä vähäx aikaa...
Nyt tarvii lähteä saunaan ja sitten sohvalle löffäilemään loppuillax. Viimeyönä heräsin muuten puolen tunnin nukkumisen jälkeen nenäverenvuotoon. Toivottavasti ei ala olla jatkuva ongelma, kun tuo hb huitelee muutenkin sadan huitteilla.
Terkuin,
Tinttis ja Pirpana 12+5
...Parin tunnin päästä on eka ultra, joten vähän on vaikea keskittyä työjuttuihin, kun odotan vaan klon viisarien hidasta etenemistä. Enää kolme tuntia ja nähdään vihdoinkin kuka tuolla masussa polskii. Olis hienoa, jos saatais jo viitteitä sukupuolestakin.
Tänään olisi myös siivouspäivä :-( Onneksi tuli eilen laitettua tavaroita paikoilleen - saatiin miehen kanssa kinaa aikaiseksi ja siinä sitten suutuspäissäni aloin siivoamaan tavaroita, joten jotain hyvää siitäkin " tappelusta" .
Jos suinkaan ehdin, niin laitan iltasella vielä ultrakuulumiset. Nyt yritän saada jotain järkevää aikaiseksi töissä... Blaah!
Terkuin,
Tinttis ja Sinttis 12+3