Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein leivot sämpylöitä ja ellet leivo itse, miksi?

Vierailija
10.01.2008 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo muka aikaa :)

Vierailija
2/15 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten kun leipoo, hokee että pitäis tehdä useammin ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeita yritän tehdä vain sunnuntaisin ;) Tai viikonloppuna yleensäkin.

Vierailija
4/15 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta vaaleaa leipää kaupasta laisinkaan. Käyn töissä, opiskelen kokopäiväisesti, 2 lapsen yh. Aikaa silti jää sen verran, että voi leipoa.

Vierailija
5/15 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain sen verran, että siitä syödään samana päivänä.. koska jo seuraavana päivänä ne tosiaan maistuu huonommilta! joskus olen kokeillut laittaa pakastimeen, mutta niitä ei vaan jostain syystä tule sieltä käytettyä! =D tuoreena parasta! aamupuuroa jos jää niin se on hyvä sämpylätaikinan " neste" kun laimentaa hieman vedellä!

muuten meillä syödään ruisleipää.

Vierailija
6/15 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä syö nitä kukaan. kaikki haluaa ruisleipää.

Vierailija
7/15 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikinaan laitan vehnänleseitä ja pellavansiemeniä. Joskus raastan porkkanaa ja laitan soijajauhoja ja kauraleseitä.

Niissä teidän ruispaloissanne on vehnäjauhoja aika paljon. Näin vain sivuhuomautuksena.

Vierailija
8/15 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Taikinaan laitan vehnänleseitä ja pellavansiemeniä. Joskus raastan porkkanaa ja laitan soijajauhoja ja kauraleseitä.

Niissä teidän ruispaloissanne on vehnäjauhoja aika paljon. Näin vain sivuhuomautuksena.

Vierailija
9/15 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpylät maistuvat lähinnä tuoreina, juuri uunista otettuina. Joskus silti leivotaan, koska sämpylöiden pyörittely on lapsille kivaa ohjelmaa. Ja sämpylöihin saa kaapista tyhjennettyä kaikki pussien ja purnukoiden pohjat: kurpitsansiemenet, tattariryynit ym.

Vierailija
10/15 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon kyllä lähes kaiken leivän itse, mutta useimmiten teen " kokonaisia leipiä" .

Vierailija
11/15 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka aamuksi joko ruisleipää tai erilaisia vaaleita leipiä. Mun sämpylöistäni tulee aika rumia, en osaa tehdä nättejä palloja. Perunarieskaa teen joka viikko, kun meillä syödään talvisin usein perunamuusia ja aina jää tähteeksi.

Vierailija
12/15 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan sämpylät pakastimeen ja sulatetaan sitten sieltä, niin ovat aina tuoreita. Parina päivänä viikossa saatan lisäksi tehdä pienemmän taikinan, jos tekee mieli herkutella uunituoreilla sämpylöillä :)

Vierailija
13/15 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan jos leipoo pelkästä vehnäjauhosta. Viimeksi juuri kun leivoin, laitoin taikinaan runsaasti pellavansiemenrouhetta, kauraleseitä ja ihan inan jopa ruisjauhojakin. Toki vehnää suurimmaksi osaksi.

Vierailija
14/15 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikko leivon jotain leipätyylistä, yleensä kiertävällä listalla ovat peltileipä, piimälimppu, ruisleipä ja sämpylät.

Että kerran kuussa suunnilleen.

Vierailija
15/15 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minustakin ne maistuu hyviltä vain ekana päivänä. siksi en juurikaan leivo itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme