pääkapunkiseudun äidit tai odottelijat
Moikka!
Löytyiskö täältä seuraa muilta odttajilta tai äideiltä..?Olisi mukava vaihtaa ajatuksia..Oon 24-vuotias tuleva äippä.
Kommentit (28)
Mistäs päin olet?Mulla on laskettu aika 20.3.Rakenneultran mukaan olis tyttö tulossa.Nyt oon saikukulla hirveiden selkäkipujen takia.Päivät tuntuu kyl niin perkeleen pitkiltä ku istuskelee himassa vaan..
Ihan helsingissä asun :) No mä olin kans ainaki puolet raskausajasta työttömänä, alko käydä päivät pitkäks kyl! Mut nykyään kyl ei käy päivät pitkäks =) ootko sä hesast vai mist? Ei oo sullakaan enää kauaa laskettuun aikaan, onko kaikki jo valmiina vauvaa varten? :>
Asutaan Espoossa.Joo kyl on jo vaikka mitä!Vaatteitaki jo niin paljo et joutuu ostaa isomman lipaston:)Rakenneultrassa kätilö sanoi että tyttö olisi nii on tota vaaleenpunasta tullu hankittua kyllä aikalailla..Vaunutki oli pakko saada pinkkinä ja oston jälkee rupeski mietityttää et entä jos sielt tuleeki poika:)Onnex ehtii kyl vaihtaa jos näin sattuis soitin meinaa viel liikkeeseen ja varmistin:)Mites teillä on nyt vauvan kanssa menny?Itteeni kyl vähän jänskää toi synnytys et oikeen pelottaa aatella et ei siihen enää pitkä aika oo..
Liityn minäkin tänne tuolta toisesta keskustelusta... me ollaankin jo muutamat viestit vaihdettu Amandan kanssa.
Ambrosialle tiedoksi että asustelen espoon leppävaarassa miehen ja tytön kanssa. Tytär syntyi meille elokuun lopussa eli nyt reilu 4kk.
Kiva että liityit samaan ketjuun niin on helpompaa pitää yhteyttä!:)Kyllä on raskausajan vaivoja ollu varmaan kuule kaikki mahdolliset!!Aina pääkivusta närästykseen!Oliko teillä helpot/vaikeat raskaudet?Tänään oli kyllä kiva päivä ku olin sellossa vähän kiertelemässä.Päivällä on nii paljon mukavampi käydä kaupoissa ku on vähän ihmisiä ja saa rauhassa kierrellä ja katella.Mutta nyt on kyllä selkä kivutki sen mukaset että kyllä huomaa että on taas seisoskeltu!Mitä muuten tykkäätte harrastaa?Ootteko aatellu viedä vauvan johki harrastukseen esim:uintiin tai vauvajumppaan tai muskariin..mitä niitä kaikkea nyt onkaan?
Oltiin mekin tänään palloilemassa koko perhe sellossa...
itsellä ainakin oli melko rauhallinen ja helppo raskaus, lukuunottamatta selkäkipuja mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Odotusaikanakävin jo joogassa ja nyt ois tarkoitus aloittaa samahomma tytön kanssa. En aiemmin ollut koskaan kokeillut mutta mukavaa oli. Avoimessa päiväkodissa käydään aina silloin tällöin keskiviikkoisin ja silloin kun olen ylös jaksanut vaivautua jo 8 aikaan niin äitivauva-jumpassa ollaan käyty. Tyttö kun saattaa nukkua yhdeksään saakka ilman sen kummempia kitinöitä, tietysti yösyötöt nyt on tullut taas joulun jälkeen kuvioihin vaikka ennen joulua nukkuin hyvin koko yön ilman syöttöjä.
Meillä on kaksplussalla ketju: http://keskustelu.kaksplus.fi/t935210
ja viimeksi tänään tavattiin. seuraavaksi ensi viikon torstaina :) Olisi kiva saada uusia tuttavuuksia mukaan kun aikaa tosiaan on muttei mammakavereita.
Tulkaa juttelemaan! :)
-Oikukas84 rv 31+2
Kävin tuolla kaksplussan sivuilla vähän tiirailemassa ja laitoin omankin viestin sinne!Oishan se kiva välillä treffailla muita mammoja ja odottajia:)Varsinkin kun omassa kaveripiirissä ei hirveesti löydy muita samassa elämäntilanteessa olevia:(..Eilen käytiin ostelemessa vähän kukkia kotiin ku on vähän jo keväinen olo tullut:)Ihan haaveilen jo kesästä ja mökkeilystä:)Saa tietty nähä että miten vauvan kanssa toi mökkeily onnistuu..Mäki oisin hirveesti halunnu mennä odottajien joogaan mut en oo löytäny espoosta mitään paikkaa mis sitä olis:(
En Espoosta löytänytkään mutta kävin keskustassa. Ohjaajan nimi on Sirpa Kuosmanen että nimellä varmaan löydät netistä kurssitiedot ja aikataulut, jos kiinnostaa. Täytyykin käydä katsomassa tuo kaksplussan sivut, tosin siellä olen toisella nimimerkillä jo odotusaikana kirjautunut.
Meil on menny vauvan kan hyvin, nukkuu yössä n.7h putkeen ja herää syömään ja sit jatkaa unia viel n.3h..Joulun aikaa meni pari yötä valvoes ku poju itki..Mäki haluaisin alkaa käymään vauvan kans jossai mis tapais muitaki äitei..ja ku vasta tänne hesaan oon muuttanu nii ei hirveesti kavereit tääl oo :P
Mulla raskaus oli kyl helppo, ei ollu närästyksiä eikä pahoinvointeja yms. Mut loppuraskaudes oli verenpaine melko korkeel, sitä sit seurailtiin usein, mut ei onneks tullu myrkytyksii eikä mitään muutakaan. Mähän tein suursiivouksen kämppään 13.11, sit 14 päivä yöl heräsin kipuun ja tuli verta, jouduin kättärille päivystykseen, tutkivat ettei istukka vaan oo revenny, supistuksia tuli sillon aamuyöstä aika tiheesti mut sit ne loppu päivän mittaa kuten myös verenvuoto. Pääsin sit siin iltapäiväl kotiin.. Seuraavana yönä heräsin supistuksiin joskus kahden aikaa eli 15.11 rv 40+0 ja sinä päivänä poika syntyki klo 12.34 mitoin 3175g ja 50cm =)
Joops täytyypi käydä ziigailemassa että löytyiskös tolla nimellä jotakin joogasta.Ois meinaa kiva päästä vähän jumppailemaan.(Jos nyt kivuilta pystyy)Mulki oli tos 20vk:lla verenvuotoa ja pelästyin ihan sairaasti!Onnex se kesti vaa vähän aikaa.Mut hirveitä tommoset!!Luin eilen imetyksestä ja iski melkeen paniikki et noinko vaikeeta se oikeesti on!?..Minkälaisia kokemuksia teillä on?Mun mutsilla ja systerillä ei oo onnistunu olleskaan imettäminen nii mietin et voix se mennä jotenki suvussa et ei nouse maito rintoihin...Mut nyt taas särkee tohon selkään sen verran pahasri et pakko mennä hetkeks lepäilemään..Kirjoitellaan:)
Mutta maitoa ei tule tarpeeksi jos ei imetä tarpeeksi. Just niin paljon sieltä tulee kun jaksaa vaan imettää. Maitoa ei siis tule automaattisesti. Vauvan pitää imeä ja imeä ja imeä. Se käynnistää maidontulon ja vauva kontrolloi sitä miten paljon sieltä tulee. Monella kaatuu imetys tiedonpuutteeseen, niin minunkin äidilläni ikävä kyllä.. Luullaan että tissit pitää olla täydentuntuiset, se on ihan harhaa.
Niin ja imetys ei ole 5-10 minuuttia 3h välein - se voi olla helposti puolikin tuntia kerralla pötköön!! Älä varaa mitään kissanristiäisiä tai kauppakeskuspyörimisiä ekan 2-3vkon ajan vaan anna vauvan olla rinnalla usein/melkein koko ajan. Siten takaat varman maidontulon ja tyytyväisen vauvan :)
Imetyksestä... mulla lähti hyvin käyntiin imetys jo heti synnytyssalissa mutta jouduttiin kuitenkin antamaan jo sairaalassa korviketta lisäksi yötä vasten. Joo aikatauluja ei todellakaan kannata tehdä, saattaa olla rinnalla puolenkin tunnin välein tai sitten parin tunnin välein. Omasta mielestä imetys oli helppoa suurimman osan aikaa mutta kun korviketta jouduttiin antamaan koko ajan vain enemmän niin lopulta ei mennyt enää muut kuin yösyötöt rinnalla. Ennen joulua sitten meni pari viikkoa ilman yösyöttöjä ja siinä välissä ehti maidontulo lakkaamaan että nyt sitten joulun jälkeen kun yösyöttöjä taas ollut niin pullo käyty lämmittämässä. Rasittavaa mutta kun ei viitsi rinnallakaan huudattaa, kun mitään ei tule.
Meillä synnytys ei meinannut millään lähteä omin avuin liikkeelle vaikka kaikkea mahdollista tuli kokeiltua. Sitten kun oli tarkoitus mennä käynnistykseen niin tietysti juuri edellisenä yönä käynnistyi vesien menolla. Eli meille syntyi tyttö rv:lla 42+0 ja pituus oli 50cm ja paino 3380g.
Laitoin vahingossa uuden keskustelun alun vaikka piti jatkaa tätä ketjua...:)Niin että kiitoksia niistä imetys neuvoista vaan:)...Kyllä sitä kaikki tuntuu jotenkin nyt niin vaikealta ja miettii että mitenköhän tästä kaikesta oikein selviytyy...Mut eiköhän se siitä:)Niin sitä kyselin että oottekos aatellu mennä torstaina sinne mammatreffeille?:)Yritän seuraavalla kerralla muistaa laittaa oikeeseen paikkaan nää mun viestit...:)
Ei taideta mennä sinne treffeille, kun kaikki on kuitenkin vasta odottajia ja itsellä kun tuo neitokainen on jo syntynyt niin jotenkin tulee mieleen että olisko sitä väärässä paikassa. Ja ajattelin mennä torstaina ehkä babybioon. Oletkos itse menossa mammatreffeille?
Eikä sun kannata stressata etukäteen mitään vauva-arkea, kyllä kaikki lutviutuu omille raiteilleen. Itsekin olin ihan ummikko vauvojen kanssa ennen omaa ja nyt tuntuu että ois tehnyt tätä aina:).
Niin ihan totta!Turhia mä hermoilen:)Eiköhän kaikki mene sitten omalla painollansa:)Enpä mäkään tiiä niistä treffeistä..Ei jaksais ehkä stadiin asti lähteä..(Se onki niin hirveen kaukana..:))Ja mialummin päivällä näkisin ku ne tuntuu niin pitkiltä ku kaikki on töissä!!!Saa nähä!Jotenki vaa kaipais jotain piristystä ja seuraa tähän arkeen:(
Missäpäin Espoota asustelitkaan? Mitä oot päivisin touhuillut nyt kun kotona olet ollut? Kuinka kauan oot jo kotona " joutunut" olemaan?
asutaan..Oon nyt ollu vasta reilu viikon himassa mut tuntuu jo välil puuduttavalta..Oon käyny välil päivisin mutsilla lintuvaarassa ku se on yleensä päivisin himassa.Sit oon sellos pyöriny jos ei oo hirveet säryt ollu.Kävin perjantaina hakemas systeerin pojan päikkäristä ja hoidin sitä sitten iltaan asti..Mites teidän päivät menee yleensä tytön kanssa?:)
joskus vähän paremmin kuin toisina päivinä. Tänään esim oltiin kerhossa ja kauhea mekkala oli kun reilu kymmenen alle 1v ikäsitä huutaa yhtä kuoroa ja siinä sitten yrität keskustella muiden vanhempien kanssa. Sellossa saatetaan pyöriä ja kärryttelemässä käydään yhden äidin kanssa. Silloin kun jaksetaan niin käydään pe aamuisin äitivauva-jumpassa.
Äitishän asuu sitten ihan meijän vieressä, me kun asustellaan vallikalliossa oikeastaan.
Mä oon pk-seudulta...Kaipaisin myös juttuseuraa ja ehkäpä uusia ystäviäkin =) Meille syntyi poika 15.11.07 :)