Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmoittautukaa tässä kaikki te jotka takaatte, että teidän lapsenne ei koskaan tule katoamaan kaupassa!

Vierailija
09.01.2008 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi,joka pitää huolen,että lapset pysyy kotona,jos pitää mennä johonkin ostoskeskukseen..ja jos ovat jostain syystä mukana,ovat rattaissa.. JÄRKI KÄTEEN. Katoavat tosi helposti,jos ei tarkasti katso perään ts. huolehdi että eivät kuljeksi yksinään(miel rattaissa pidetään)siis jos 2 v kyseessä) MÄ OLEN AINAKIN TARKKA NÄISSÄ ASIOISSA. EN TODELLAKAAN PÄÄSTÄ KAHTA POIKAANI 3V3KK JA 1V8KK ILMAN RATTAITA OSTOSKESKUKSEEN.

Vierailija
2/15 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin juuri tuohon toiseen avaukseen viestin, kauppakeskuksessa olen itse töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin pidän huolen siitä. En aio ylipäätään mennä poikien kanssa mihinkään ostoskeskukseen,poikkeus on jos mieheni mukana. JA JOS MENNÄÄN,SE ON MAX 2 X VUODESSA. Silloinkin pysyvät rattaissa. Mieluummin menen yksin tai ystävien kanssa. t.3

Vierailija
4/15 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivathan he kadota muuallakin,MUTTA,olen kyllä sellainen haukka että en päästä heitä silmistäni. IKINÄ. Näin on ollut tähänkin asti. Eivät koskaan ole kadonneet. Kuten aiemmin sanoin,kaupassa voi käydä ilman lapsiakin,tietysti joskus pakko ottaa mukaan. t. 3

Vierailija
5/15 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluiässä viimeistään... tiesitkö, että myös fiksut alakoululaiset saattavat porukassa tehdä joskus typeryyksiä ja esim. lähteä harharetkille koulumatkalla?

Vierailija
6/15 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään lähteä minnekään yksin lapsieni kanssa niin, että en voi olla 100% varma heidän turvallisuudestaan. Olen kahden pienen pojan äiti ja ollessani vielä hoitovapaalla liikuimme lasten kanssa paljonkin, mutta vain niin, että pienempi oli AINA vaunuissa turvavyöt kiinnitettyinä. Isompi käveli aina pitäen kiinni vaunuista - opetin hänet pienestä pitäen, että näin kuljetaan kun ollaan liikenteessä.

Kun ollaan lasten kanssa niin oletusarvona voidaan pitää, että he katoavat. Vanhempien vastuulla on pitää huolta heistä jatkuvasti. Tietyt rutiinit helpottavat valvontaa, mutta silti lapsia pitää pitää silmällä koko ajan.

Vierailija
7/15 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA Peesaan kolmosta,lapsia ei ole pakko ottaa kauppaan mukaan. Ja miksi vanhemmat ei katso lapsiensa perään tarpeeksi. Niinkuin se 2 v joka katosi,mamma tietysti käänsi katseensa,katsellessaan itselleen jotain kivaa alesta..tiedä häntä.

Vierailija
8/15 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottamattomia asioita tapahtuu.

Vierailija
9/15 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nuorin jo kymmenen niin ei enää mahdollistakaan.

Ihmettelen miten pieni voi kadota, oli kaksi pientä yhtä aikaa lyhyellä ikäerolla ja pienempi istui kärryssä ja isompi piti siitä kiinni, vaunuaikaan piti pitää kädellä kiinni kahvasta.

Vierailija
10/15 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut aina itsestään selvää, että lapset eivät liiku omin päin kaupoissa, kadulla, parkkipaikoilla jne. Lapsi istuu rattaissa/ostoskärryissä tai pitää kädestä kiinni. Kaupoissa on kädessäpitelystä luovuttu jo n. 4-vuotiaana, kadulla n. esikouluiässä. Näin lapset ovat vaistonvaraisesti oppineet, mitkä paikat ovat niitä, joissa pitää olla erityisen huolellinen ilman sen kummempaa komentelua. Vapauksia on tullut sitä mukaa, kun olen huomannut taitojen kertyvän ja vapauksia on menetetty sitä mukaa, kun niitä on käytetty väärin. Esim. rauhallisella kadulla on lapsi saanut kulkea ilman kädestä pitelyä, mutta jos häne ei pysähdy heti, kun sanon STOP, seuraa siitä väistämättä taas kädessäpitelyjakso.

Ei olisi tullut mieleenikään jättää lapsia esim. leluhyllyn luokse sillä välin, kun itse teen muita ostoksia. Nyt, kun lapset ovat kouluikäisiä ja heillä on omat kännykät, niin he tietysti pystyvät liikkumaan kauppareissuillakin melkoisen vapaasti.

Ihan itsenäisiä ja reippaita noista lapsista on tullut tästä huolenpidosta huolimatta, nuorimmainenkin on jo koulussa. Nyt uskallan päästää heidät yksinään julkisilla välineillä harrastuksiin ym., koska tiedän heidän osaavan varoa siellä, missä pitää varoa.

Syynä varovaisuuteeni on pari ennen lapsia kokemaani läheltä piti -tilannetta. Kerran eräs pikkupoika meinasi juosta autoni alle. Vanhemmat olivat menossa edellä ja lapsi tuli 10-15 metriä jäljessä. Vanhemmat menivät kadun yli ja lapsi putkahti kuin tyhjästä suojatielle. Vanhempien ollessa risteyksessä, oli lapsi vielä talon kulman takana. Mikään vanhempien käytöksessä ei osoittanut, että perässä saattaisi tulla lapsi.

Toisen kerran näin parkkipaikalla vanhempien edellä kulkevan taaperon, joka meinasi jäädä liikkeelle lähtevän auton alle. Auto lähti peruuttamaan ja kuskilla ei ollut mitään mahdollisuuksia nähdä lasta. Minä huomasin tilanteen ennen lapsen vanhempia ja hihkaisuni pysäytti lapsen ajoissa.

Vierailija
11/15 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olla tarkka pienten lasten kanssa,kun huolimaton. Ainakin voi sanoa vahtineensa lapsiaan tarkkaan, kun taas on juuri niitä,joita 17 mainitsi: Ovat varomattomia tms. t. 3 taas

Vierailija
12/15 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle sen verran,että sinäkö sitten et ole varovainen pienten lasten kanssa? Kun ne voivat kadota kuitenkin?? SIIS HALOO !!!!!

Vierailija
13/15 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lapset luonteeltaan erilaisia,jotkut villejä tai rauhallisia. Lapsien kanssa mennessä mihin tahansa täytyy siis ottaa huomioon myös nämä seikat,silti sattuu kaikkea,kun eivät vahdi kunnolla. Meidän lapset villejä,joten täytyy vahtia vielä enemmän. Kertaakaan ei kadonneet tai sattunu mitään pahempaa.

Vierailija
14/15 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista 1 on kadonnut kaupassa - piiloutui 2,5v " räkin" sisään vaatteiden alle piiloon. Täysi paniikki mutta onneksi tytöllä on niin huono pokka että purskahti nauruun ja paljasti itsensä. Nyt olen jo aika varma että tuo jää ainoaksi - nuorimmainenkin jo 6v

Vierailija
15/15 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasin unohtaa - hävisihän tämä kuopus 3,5v:nä Tallinnan tavaratalossa - oli mennyt hakemaan myyjää avukseen vessaan. Onneksi myyjä etsi ensin meidät käsiinsä, tyttö oli kyllä vihainen kun olisi halunnut hoitaa vessakäynnin ite.