Voiko 3-vuotias mennä yksin päiväkotikaverin synttäreille?
Eilen tuli siis kutsu. Meidän poika on vain 2 pv viikossa hoidossa, emmekä tunne tätä perhettä saati tätä synttärisankaria. Ekat kaverisynttärit siis meillä kyseessä. Kutsu oli osoitettu vain lapsellemme, eikä siinä mainittu mitään että vanhemmat voisivat tulla mukaan. Oli kutsuttu kaikki ryhmän pojat, joten eihän sinne enää kaikkien vanhemmat olisi mukaan mahtuneetkaan. Lisää vettä myllyyn tuo se, että kyseessä on romaniperhe ja tiedän, että tässä nimenomaisessa osoitteessa oli joku mmuskelu-juttu (jotain sukuriitoja kai?) n. vuosi sitten. Antaisitteko lapsenne mennä? Meillä kyseisenä päivänä muutenkin muuta suunniteltuna, joten taitaa jäädä nämä synttärit väliin:(
Kommentit (16)
Verikosto, romaanit ja lastensynttärit ei korreloi keskenään. Lastenkutsut joissa on poikia, on lastenkutsut muissakin kuin perussuomalaisissa perheissä.
Olet ahdasmielinen rasisti.
Mutta jos kysyt vanhemmilta etukäteen, saatko tulla mukaan, niin sitten kyllä antaisin lapsenkin mennä. Voithan sanoa, että lapsi niin pieni, ettei esim. uskalla tulla yksin, tai jotain.
Tuskin siellä lastenkutsuilla ammuskellaan, ovat varmasti hyvin mukava perhe, kun kerran haluavat tutustua myös valkolaisiinkin :)
Jos kutsutaan, niin kutsutaan vanhempi mukaan.
kutsukortilla. Jos kortti on lapsen nimellä - kutsu on lapselle. Jos kortissa lukee, että vanhemmat on kutsuttu, sitten mennää.
ja silloinkin varmistin mm että piha on turvallisesti aidattu ym
en siis missään nimessä antaisi tuon ikäisen mennä ja varsinkin kun on tuntematon perhe kyseessä
sano että joko menette yhdessä tai sitten ei ollenkaan
Itse päästin 3,5 vuotiaani naapuriin seinän taakse (paritalo) kun tunsin
koko perheen hyvin ja itse olin koko ajan " kuulolla" mitä tapahtuu. Siis jos lapset menevät ulos tms.
En pitemmälle vielä päästä yksin.
meidän poika 3v. ei edes suostuisi jäämään yksin, jos ei ole tosi tuttu perhe kyseessä.
enkä siis päästäisikään, paitsi just johonkin oikein tuttuun ja turvalliseen paikkaan. (ja tässä tapauksessa; kuinka turvallista siellä voi olla jos on monta 3-v. poikaa keskenään?? ehtiikö se emäntä siellä kaikkien perään katsomaan?)
Jos olisi tosi tuttu perhe tai naapuri, saattaisin päästää, mutta en todellakaan täysin tuntemattomaan perheeseen!
Osa kavereistä oli 3-vuotiaita, osa täyttänyt jo 4. En tunne kaikkien vanhempia, mutta uskalsivat silti jättää lapsensa meille pariksi tunniksi kun vaihdettiin puhelinnumeroita.
Lapset tosin olivat jo lähempänä neljää ikävuotta, mun tasan kolmevuotiastani kyllä epäröisin päästää kun on sellanne huithapeli vielä. En siksi etten luota toisiin vanhempiin vaan siksi etten luota siihen että oma lapseni vielä osaa toimia synttäreillä.
Meille tuli kerran samanikäinen lapsi synttäreille, joka kakkasi housuihinsa (eikä ollut vaihtovaatteita). Ei ollut kivaa, kun synttäribileissä oli muutenkin paljon paimennettavaa ja silmät olis pitänyt olla joka paikassa.
Yritin soittaa kyseisen lapsen äidille, mutta puhelimessa oli vain vastaaja päällä. Myöhemmin kuulin, ettei ollut edes mikään vahinko pojalla, vaan teki sitä siihen aikaan säännöllisesti.
Tutuille kyllä, mutta silloinkin miettisin, jos olisi isommat juhlat kyseessä. Enkä itse kutsuisi laumaa 3-vuotiaita ilman vanhempiaan.
Tutuille kyllä, mutta silloinkin miettisin, jos olisi isommat juhlat kyseessä. Enkä itse kutsuisi laumaa 3-vuotiaita ilman vanhempiaan.
että isosisko 5 vee on samassa paikassa. Yksinään ei menisi.
Muutenkin synttäreillä yleensä on hulinaa ja jos on paljon lapsia, niin voi olla vaikea pitää silmällä kaikkia. Oma poikani (ei ihan vielä 3 v.) on melko vilkasta sorttia niin en uskaltaisi jättää yksin. Osaa hän kyllä käyttäytyä (sen mitä 3-vuotiaalta yleensä voi odottaa), mutta en täysin luota siihen, että selviäisi yksin esim. vessakäynnistä, jos kukaan aikuinen ei ehdi auttamaan.
Taitaa olla porvoosta tääkin juttu.