Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan lapset eivät osaa syödä perunavelliä

Vierailija
09.01.2008 |

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat 5v ja 7v, äidillä ikää 27 vuotta. Ruuasta ei nirsoilla. Jopa kaalikääryleet menevät tälle poppoolle kuin häkä.

Vierailija
2/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt koskaan, enkä myöskään makaronivelliä. Enkä ole niitä edes nähnyt, kuullut olen vaan.

t. -79 syntynyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntynyt -82

Vierailija
4/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta perunavellistä en oo ikinä kuullukkaan.

Ja ikää mulla on 33v

Vierailija
5/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ole syönyt koskaan, enkä myöskään makaronivelliä. Enkä ole niitä edes nähnyt, kuullut olen vaan.

t. -79 syntynyt

Vierailija
6/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö sais päättää, meillä ei muuta syötäiskään=)

Vierailija
7/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesithän kuitenkin että luultavasti kyse on tärkkelyksestä, hiilareista ja ruuassa on 0 vitamiinia, 0 kivennäisainetta, 0 proteiinia ja nykyisen ravintokäsityksen mukaan on täynnä tyhjiä kaloreita?

Lue - älä luule.

Vierailija
8/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tiesithän kuitenkin että luultavasti kyse on tärkkelyksestä, hiilareista ja ruuassa on 0 vitamiinia, 0 kivennäisainetta, 0 proteiinia ja nykyisen ravintokäsityksen mukaan on täynnä tyhjiä kaloreita?

Lue - älä luule.

Vierailija
9/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sen herkullisen perunavellin tekemiseen.

Vierailija
10/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

makaronivelliä olen joskus syönyt enkä tykännyt enkä ole sitten itsekkään tehnyt.

Vierailija
11/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunat keitetään ihan normaalisti (kuorittuina) vedessä kypsiksi, keitinliemi otetaan talteen ja perunat mössätään sauvasekoittimella (tai perunanuijalla) ja keitinlientä lisätään jonkun verran, sitten vielä maitoa ja kermaa ja kiehautetaan ja lisäksi lisätään iso voinokare ja sekoitetaan, maustetaan suolalla tai perunamausteella. Nautitaan ruisleivän ja oikean voin kera. Tämän tarkempaa en osaa sanoa.

Vierailija
12/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiliseen perunamuussin loppuun lisään vähän maitoa ja voita ja suolaa. Lämmitän ja sekoittelen vellin tasiseksi, lisään tarvittaessa maitoa.

Vierailija
13/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein pyytävätkin että tee äiti perunavelliä! Tuoretta ruisleipää leipäkoneesta, sienisalaattia ja perunavelliä, se on mainiota pakkaspäivän lämmikettä, helppoa ja halpaa.

Vierailija
14/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on se annoskoon suureneminen ja liikunnan vähyys, jotka ovat johtaneet ihmisten lihomiseen, eivät puurot, peruna ja viljatuotteet.

Vierailija
15/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt vuonna 1977 enkä ole ikinä kuullutkaan mistään perunavellistä. Mitä väliä sillä muutenkaan on mitä kukin syö, varsinkaan jos kyse on muiden lapsista?

Vierailija
16/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taipuvaisuutta ylipainoon, enkä aio opettaa ikinä lapselle nauttimaan moisesta yhdistelmästä kotonani.

Vierailija
17/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sano " yök" etanoille, torakoille, keitetylle rotalle, linnunpesille jne.

Vierailija
18/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään siitä itse, ja myös lapsenkin lempparia!

Sen ravintoarvoista en osaa sen kummemmin sanoa, mutta itse teen -kuten joku aikaisempi kirjoittaja kertoi - sen edellisen päivän muusista, lisään maitoa, suolaa ja margariinia. Tuoreen ruisleivän kanssa, nam!! Helppoa, halpaa ja hyvää. Meillä on perunavelliä ehkä vain kerran vuodessa, pitäisi tehdä useammin. :)

Vierailija
19/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla on taipuvaisuutta ylipainoon, enkä aio opettaa ikinä lapselle nauttimaan moisesta yhdistelmästä kotonani.

Vierailija
20/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläköön kulttuurikahleet!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme