Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestovaipoista,mitkä parhaat,edulliset? ...

09.01.2008 |

Kestovaippa sivuilla olen surffaillut pari päivää etsien tietoa ja vinkkejä millä aloittaa ja pää on ihan sekaisin!! tarjontaa on valtavasti ja hinnat vaihtelee.no nyt kuitenkin ajattelin aloittaa pojalla kestot,ikää kohta 1.5v. Toukokuussa syntyy pikkukaveri jolle sitten siirtyis nämä pojan vaipat.näillä ajattelin aloittaa kokeilun, igun minibuns m/l koko ja single-sized guddle wrap fleecekuori,aika hintavia vaippoja mutta jos koko tosiaan menee noinkin pitkän ajan niin en haluaisi useampaa kokoa ostaa ja vaikuttavat " helpoilta" vaipoilta.onko kellään näistä kokemusta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fleecekuorilla en kyllä aloittaisi, ne päästävät kyllä kosteuden aika usein läpi. Juuri noista kuorista ei ole kokemusta mutta yleensä fleece ei ole mitenkään tykätty kuorivaihtoehto.

Minä tykkään eniten taskuvaipoista. Ne ja AIO (all in one) vaipat muistuttavat eniten normaalivaippoja. AIO vaipat kuivuvat hitaasti, siksi käytämme taskuja. Meillä on piiiiitkän yritys/erehdys kauden jälkeen päädytty Myllymuksujen taskuvaippoihin. Niissä käytän imuna sopivan kokoiseksi leikeltyjä harsoja ja lisänä bambuimuja. Tulee kivan ohut paketti.

Vierailija
2/10 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kyllä suosittelisin taskuja. Meillä käytössä Fuzzi Bunzin ja Ronjan ja molemmat oikein hyviä (on meillä yhdet Myllymuksujenkin, mutta ne on tuossa lähdössä nepparin vaihtoon, niin ei ole niistä juuri kokemusta, kun hajos kolmannessa käytössä). Mut jos mun mielipidettä kysyt, niin osta Fuzzeja muutama kokeeksi ja jos et tykkää, niin myy huutiksessa pois. Et häviä montaa euroa, sillä niistä maksetaan ihan järjettömiä hintoja käytettynä. Mä olen siirtymässä Fuzzeista kohti Ronjia ihan vaan sen takia, että Ronjat on kotimaisia. Ronjien jälleenmyyntiarvo taitaa olla pikkuisen pienempi kuin Fuzzien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käyttänyt minibuns + cuddlewrap yhdistelmää (tosin tykkäsin enemmän harso + cuddlewrap yhdistelmästä) nuoremmalla lapsellani hänen ollessaan vauva. Tykkäsin fleecekuoresta, meillä se toimi ihan hyvin, mutta meillä tuo cuddlewrap jäi auttamattomasti pieneksi jo kuopuksen ollessa 1/2-vuotias (n. 9 kg). Hoikemmalla lapsella varmaan käykin paljon pidempään, mutta meillä siis käyttöaika jäi lyhyeksi, vaikka cuddlewrapin pitäisi mennä lähes koko vaippaiän. Tuosta fleecekuoresta + minibunsista/tai muusta imusta tulee myös aikas iso paketti. Jos olet ihan vasta-alkaja kestoilijana, suosittelen minäkin aloittamaan taskuvapoilla (Fuzzi Bunz tai vastaavat). Toki cuddlewrap + minibuns yhdistelmääkin kannattaa kokeilla! Osta vaikka hyväkuntoinen käytetty kokeilua varten. Näissä kestovaippa-asioissa kun on vaikea mennä antamaan mitään yleispäteviä ohjeita, vaan ainoastaan erilaisia vaippoja kokeilemalla löytyy se paras vaihtoehto.

Vierailija
4/10 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivän olen taas etsinyt tietoja ja kyllähän se on vaan jotain lähdettävä ostamaan ja kokeilemaan,sittehän se selviää onko meistä kestoilemaan:)

Vierailija
6/10 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäisen vauva teillä on? Siksi kysyn, kun meillä on kanssa ollut myllymuksuilta ja bumgeniuksen taskuja, joista molemmista olen tykännyt tosi paljon. Nyt kuitenkin vauva (kohta 9kk) on alkanut liikkumaan (konttaa ja nousee tukea vasten) kunnolla ja imut eivät millään pysy aloillaan vaipassa. Ennen pomminvarmat vaipat vuotavat lähes joka kerta, riippumatta miten keskelle olen imut asetellut. Liukuvat aina sen verran syrjään, että pissa tulee ohi. Miten te muut olette asian ratkaisseet? Imut eivät ole mitenkään läpimärkiä edes. Harmittaa tuhottamasti, varma vaihtis onkin sisävaippa, kuorivaippa yhdistelmä, on vaan niin paksu paketti niiden kanssa.

Vierailija
7/10 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä ei ole kyllä vuotanut ohi! Olen leikannut imse vimsen 80x80 harsoja muistaakseni neljään osaan eli aika pieniä palasia. Sitten meillä on tuollaisia dreamnappyn bambutiimoja joita ei valitettavasti enää myydä. Imu on paljon ohuempi mitä joku bambutaitto taiteltuna. Olen kääräissyt sen harson imun ympärille ja työntänyt vaipan sisään. Ja hyvin on pitänyt sellaiset pari tuntia.

Maxi5:

ikäisen vauva teillä on? Siksi kysyn, kun meillä on kanssa ollut myllymuksuilta ja bumgeniuksen taskuja, joista molemmista olen tykännyt tosi paljon. Nyt kuitenkin vauva (kohta 9kk) on alkanut liikkumaan (konttaa ja nousee tukea vasten) kunnolla ja imut eivät millään pysy aloillaan vaipassa. Ennen pomminvarmat vaipat vuotavat lähes joka kerta, riippumatta miten keskelle olen imut asetellut. Liukuvat aina sen verran syrjään, että pissa tulee ohi. Miten te muut olette asian ratkaisseet? Imut eivät ole mitenkään läpimärkiä edes. Harmittaa tuhottamasti, varma vaihtis onkin sisävaippa, kuorivaippa yhdistelmä, on vaan niin paksu paketti niiden kanssa.

Vierailija
8/10 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titimetsä, kiitos kovasti tuosta harsovinkistä. Meillä on omat imut hyvin noiden dreamnappyjen kaltaisia (sekä taitto että tiima) eli alla on meillä erilaisia bambukankaita 1-2 kerrosta ja päällä sitten pallo- ja raitakuosisia trikoita tai sitten 1 kerros hamppua ja päällä flanelli. Ensimmäiset on toimineet hyvin sinälläänkin ainakin vielä, mutta tuo hamppu on vielä vuotanut. Olen miettinyt sitä, että onko flanelli se syy vai se, että hamppua ei ole vielä pesty riittävän monta kertaa (pitää nyt päättää pestä vaikka puhtaanakin, niin sekin asia selviää). Mietin jo, että pitäisikö vaikka tilata jotain mikroinserttiä vastaavaa kangasta ja kietaista sitä tuommoisen päälle, mutta tuo sideharsohan voisi ajaa saman asian. Kun nyt tuli uusi ompelukonekin hommattua, niin pitääpä vaikka kokeeksi " silputa" joku meidän harsoista pienemmiksi palasiksi.

Onko joku muuten nähnyt sellaista mikroinsertiä vastaavaa kangasta jossain myynnissä? Pitää lähteä kyllä itsekin taas nettikauppoja kurkkimaan, jos sattuisi olemaan. Lastenverkkopuodista tilasin noihin meidän imuihin bambufroteeta, bambutrikoota, bambu-puuvillapolyesteriä ja hamppua. Siellä ei näyttänyt silloin eikä nytkään olevan.

Niin ja jos nyt joku on ehtinyt uusia Fuzzi Bunzeja kokeilemaan, niin kertokaa ihmeessä kokemuksia. Meidän vaipat taitaa olla tähän painokokoon olla nyt kasassa, mutta kun seuraavaa kokoa mietin, niin pitää miettiä, että tilaanko pelkkiä Ronjia vai ostanko sekaan myös Fuzzeja.

Vierailija
9/10 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysinkin näköjään tuota mikrokuitufroteeta myllymyksujen sivuilta. Pitänee miettiä tilausta.

Vierailija
10/10 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt unohdinkin sanoa, että meillä ei mikään tasku meinannut toimia ei sitten niin alkuunkaan, kaikista tuli haaruksista läpi! Se oli todellinen ongelma mutta enää enä tuota edes muistanut :D Ainut juttu mikä auttoi, oli juuri tuo harso. Se on jotenkin ihmeellinen pissasieppari. Muita imuja en saanut millään aseteltua siten, ettei olisi tullut läpi. Tuon harso/bambu-imuyhdistelmän vain tungen vaipan sisään enkä edes yhtään asettele. Kunhan katson, ettei ole mitään vauvaa painavia isoja ryppyjä.