Milloin veisitte vauvan (8 kk) lääkäriin?
Nuhaa oluut pitkään, nenä tukossa ja kirkasta räkää valunut varmaan pari viikkoa.
Eilen vauvalle nousi kuume, nukkui yöllä todella huonosti, kuume 39,5 Panadolilla laski hieman.
Nyt kuumetta 39,1.
Kommentit (4)
jos flunssaa on ollut jo noin kauan, voi olla joku bakteeritulehdus jälkitautina.
Kolmantena kuumepäivänä soittaisin lääkäriin. Yleistilakin ratkaisee. Jos lapsi väsähtää, ei syö, ja hengitys näyttää työläältä (katso paljaalta rinnalta, vetääkö rintaa tai kaulalihaksia kuopalle hengittäessään), vietävä päivystykseen heti.
Lapsi viedään lääkäriin silloin kun itsestä tuntuu että nyt pitää viedä! Ei ole yhtään oikeaa tai väärää aikaa jolloin viet.
Minusta kuullostaa (olen 3 lapsen äiti ja kaikilla ollut korvatulehduksia) että lapsellanne on korvatulehdus.
Itse siis olen tuossa tilanteessa jo ehdottomasti vienyt lääkäriin, pelkän nuhan takia en vie herkästi mutta jos sekin pitkittyy ja lapsi nukkuu huonosti, niin vien. Kuume nousee pitkään jatkuneen nuhan päälle niin.. veisin..
Soitappa ja kysy ihan lääkärin terv.hoitajalta neuvoa ja kerro terveiset sitten miehellesi.
kannata :(. ap