Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua tuttavieni ratkaisua lasten ikäerosta

Vierailija
08.01.2008 |

Nyt on toinen lapsi tulossa ja ikäeroa esikoiseen on melkein seitsemän vuotta sitten, kun lapsi syntyy. Tuskin tulee kovin läheisiä sisaruksia. Äitikin oli vuosikausia vain kotona ja opiskeli, joten luulisi, että olisi kakkosen teko tullut aiemmin mieleen. Raskautui melkein heti, kun sai töitä - paremman äitiysrahan perässä vain taisi olla.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ehkä kaikkea halua sulle kertoa.

Vierailija
2/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans lapsilla 7 vuoden ikäero, kun en keksinyt parempaa tapaa olla hoitamassa kotona esikoista ekan kouluvuoden aikana ;-)

Mut nyt vasta hoksasin, että sama ongelma on sitten 7 vuoden päästä. Mitäs mä sitten teen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

melba:

Meillä kans lapsilla 7 vuoden ikäero, kun en keksinyt parempaa tapaa olla hoitamassa kotona esikoista ekan kouluvuoden aikana ;-)

Mut nyt vasta hoksasin, että sama ongelma on sitten 7 vuoden päästä. Mitäs mä sitten teen?

Vierailija
4/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
5/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se siihen ikään katso tuleeko läheisiksi vai ei...

Vierailija
6/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mutta tuohan on hyvä idea, teen siis kolmannen lapsen sitten ja ongelma poistuu!

Vierailija
7/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs ap siitä sanot, että minulla ja ainoalla sisaruksellani on ikäeroa 17 vuotta

Vierailija
8/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hän onkin vain 5,5v nuorempi kuin minä. Ystäväni on myös tosi läheinen veljensä kanssa. Veli on 7v nuorempi. Toinen ystäväni ei voi sietää pikkusiskoaan. Ikäeroa on 1v. Ei se aina ole niistä vuosista kiinni. Taitaa olla ihan muut asiat merkityksellisiä, kun pohditaan kenestä tulee läheinen ja kenestä ei.

Vierailija
9/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nyt on toinen lapsi tulossa ja ikäeroa esikoiseen on melkein seitsemän vuotta sitten, kun lapsi syntyy. Tuskin tulee kovin läheisiä sisaruksia. Äitikin oli vuosikausia vain kotona ja opiskeli, joten luulisi, että olisi kakkosen teko tullut aiemmin mieleen. Raskautui melkein heti, kun sai töitä - paremman äitiysrahan perässä vain taisi olla.

Mulla on 7 vuotta nuorempi veli, ja ollaan paljon toistemme kanssa tekemisissä. Meillä on jopa yhteisiä ystäviä ja tuttavia. Nuorena ei samoissa porukoissa liikuttu, mutta ei se tehnyt meistä toisillemme vieraita ihmisiä, läheisiä ollaan.

Omilla lapsilla on 6 vuoden ikäero, ja kyllä heistä on seuraa toisilleen. Jos toinen on poissa pidempää, toinen kaipaa toista. Nyt kun kuopus on lähtemässä kouluun syksyllä, niin ollaan miehen kanssa ajateltu että yritetään vielä lasta.

Ei kaikki halua lapsia pienillä ikäeroilla. Mulle sellainen on jo ajatuksena kauhistus. Olisin varmaan tullut sekopäiseksi, ja se ei olis ollut kellekään hyvä.

Vierailija
10/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui epävarmalta yrittää toista lasta, kun ei ollut opinnot valmiit ja työkin uupui. Eikös ole vastuuntuntoista hankkia lapsia siinä tahdissa kuin niitä pystyy elättämään? Ihan innolla tässä on 6-vuotias tuleva isosiskokin odotuksessa mukana. Ja tosiaan on kiva voida olla kotona syksyllä, kun ekaluokkalainen kotiutuu koulusta :)

Vierailija
11/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ois vissiin pitäny jättää tekemättä ku ei noin isos ikäeros oo mitään järkee!

Vierailija
12/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tulla läheisiä välejä sisaruksille, joten ei tosiaan mitään järkeä enää lapsia tehdä :D

Vierailija
13/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksillä on reilu vuos ikäeroa, yksillä 18v, yksillä 4v ja yksillä 13v, yksillä 17v, yksillä 12v.?

Vierailija
14/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä läheiset sisarukset, toinen 10 v nuorempi ja toinen 17 v nuorempi, tulemme erinomaisesti toimeen. Omilla lapsilla ikäero 8 v. Kuvittele 8-vuotiasta poikaa päivittäin ihmettelemässä, miten vauva voikin olla niin ihana ja söpö. Onko vaikeaa käsittää ikäero rikkaudeksi?

Vierailija
15/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja takaisi sen, että lapset leikkivät keskenään?

Meillä oli ikäeroa 2 v. ja yksin sain aina leikkiä. Nyt aikuisena meistä ei kukaan ole kovin hyvissä väeissä keskenään.

Ikäerolla ei ole merkitystä. Sellainen ikäero on paras, että vanhemmat jaksavat hoitaa kaikki lapsensa.

Ainiin ja ei niitä lapsia ole helppo vääntää opiskelun ohella, elämä voi käydä sekä henkisesti, että taloudellisesti raskaaksi.

Vierailija
16/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
17/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi jotain oikeaa tekemistä.

Mulla on 7 vuotta nuorempi pikkusisko ja läheisempiä sisaruksia saa hakea...

Vierailija
18/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ainakin kummallekin pitäisi riittää aikaa, voimia ja huomiota.

Vierailija
19/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset haluaa ottaa lapsen kerrallaan ja antaa aikaa.

Kaikilla lapsilla on isompana omat kaverinsa, harvoin sisarukset joka paikassa porukassa nyhjää.

Meillä kaikilla isot ikäerot, kiva kun tulee sitten vauva, onpa hoitajia apuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi