Miten päästä eroon makeanhimosta?? ev
Kommentit (10)
että lopettaa sokerin ei riitä, vaan pitää lopettaa VARSINKIN kaikki keinomakeutusaineet. Ne aiheuttaa usein paljon pahempaa sokerinhimoa kuin itse sokeri.
lopeta kaiken sokerin ja valkoisen vehnäjauhon syöminen vähintään viikoksi, jos on paha himo niin kahdeksi viikoksi. pari päivää on tosi tiukkaa mutta sitten makeanhimo hellittää. kun olet päässyt eroon siitä niin jatkossa voit kokeilla pitää vaikka kerran viikossa karkkipäivän ja olet muut päivät syömättä sokeria. jos huomaat että riippuvuus palaa taas niinisitten uusi paasto peliin.
kromin pitäisi auttaa makeanhimono ja tasata verensokeria, sitä kannattaa syödä myös. mutta jos on pahasti sokeriin koukussa niin kromi ei yksinänsä riitä vaan täytyy pitää tuo sokeripaasto.
pitääkö olla syömättä myös hedelmiä?
Mun mielestä paras keino on syödä kunnolla ja normaalisti tavallista ruokaa aina. Pitää pitää huolta, että saa riittävästi kuitua ja proteiinia, jotta on kylläinen olo pitkään. Samoin pitää syödä riittävän usein eikä niin, että syö vain kamalaan nälkään. Kun syö terveellisesti ja riittävästi, niin ei tee makeata niin mieli. Ja jos sitten tekee mieli, niin syö kohtuudella eikä järjettömiä määriä.
Yleensä noi pakkokiellot vaan johtavat siihen, että jossain vaiheessa sortuu ja kunnolla.
Sitten kun oli hallinnassa, annoin luvan karkkipäivään. Ja voi kuinka se maistuikaan hyvältä eikä tarvinnut rohmuta isoa pussillista yhteen menoon!
Tänään teki valtavasti mieli jäätelöä (jouluna toki söin konvehteja reilummin...) - kävin ostamassa omenoita! :) Vasta viikonloppuna on herkuttelun aika...
Mä kävin kerran homeopaatilla, joka määräsi mulle mm. kromia. Jonkin aikaa sitä syötyäni huomasin, ettei enää ole tehnyt makeaa mieli. Ja yllätys-yllätys samalla huomasin, että purkin kyljessä luki mm. makeanhimoon! Kromia myydään luontaistuotekaupoissa ja apteekeissa (ja ainakin Helsingin Sokoksella luontaistuoteosastolla). Kannattaa ostaa purkki, joka sisältää pelkkää kromia, jolloin se kuulemma imeytyy paremmin, yksinään otettuna siis.
Vierailija:
Mun mielestä paras keino on syödä kunnolla ja normaalisti tavallista ruokaa aina. Pitää pitää huolta, että saa riittävästi kuitua ja proteiinia, jotta on kylläinen olo pitkään. Samoin pitää syödä riittävän usein eikä niin, että syö vain kamalaan nälkään. Kun syö terveellisesti ja riittävästi, niin ei tee makeata niin mieli. Ja jos sitten tekee mieli, niin syö kohtuudella eikä järjettömiä määriä.Yleensä noi pakkokiellot vaan johtavat siihen, että jossain vaiheessa sortuu ja kunnolla.
mutta jos on pahasti sokeririippuvainen niin makean syöminen kohtuudella on todella vaikeaa eikä välttämättä onnistu ennenkuin riippuvuudesta pääsee eroon. ja siihen paras keino on minusta tuo sokeripaasto. ja sitten kun on " irti koukusta" niin opettelee syömään makeaa kohtuudella ettei tuota sortumista tule. ja on jatkossa myös koko ajan varuillaan ja tarvittaessa katkaisee uuden riippuvuuskierteen heti alkuunsa.
makeanhimo on yleensä hiilihydraatinhimoa, sokeri (ja valkoinen vehnäjauho) kun on nopea hiilihydraatti. kannattaa syödä myös riittävästi hitaita hiilihydraatteja, yleensä niitä saakin kyllä samoista ruoka-aineista kuin kuituja eli täysjyväviljatuotteista.
t. 5
, kun aloin ottaa aamulla ruokalusikallisen Natur Caren Aloedrinkiä. Makeanhimo väheni ja aloitin sitten myös karkkilakon, joka ei edes alussa tuntunut yhtään niin tuskalliselta kuin joskus aiemmin lakkoillessani:-) Lisäksi pirityin ja jaksan tehdä enemmän.
et syö mitään makeeta vaikka kuinka mieli tekis. ensimmäiset päivät on yhtä helvettiä sit helpottaa eikä enää edes tee mieli, mutta jos kerran sortuu niin siinä sitä taas ollaan.
sama ku alkoholisteilla viinan kans