Mistä voi johtua, että tutun lapsi itkee ja huutaa paljon?
Lapsella ikää 1v6kk ja koko ikänsä on huutanut. Saattaa huutaa helposti päivän verran. Välillä tietenkin rauhoittuu, mutta yleisvire on sellainen tyytymätön.
Vanhemmat ovat normaaleja ja hoitavat lastaan hyvin.
Lapseen ei saa mitään otetta hänen itkiessään. Rääkyy oikein. Katsoo silmiin ja huutaa lisää. Voi jatkaa tätä vaikka kuinka pitkään.
Jos paikalla on vieraita, lapsi käyttäytyy hyvin ja hymyilee koko ajan. Hakee huomiota ja nauttii siitä silmin nähden. Kun vieraat poistuvat, kenkkuilu alkaa heti.
Viittaako johonkin sairauteen :( ?
Kommentit (14)
Tuskin lapsi huutaa äidilleen sitä, että pelkää minua kun en ole paikalla? Enkä kyllä ole mitenkään pelottava.
T: AP
Meidän keskimmäinen lapsi on tehnyt sitä nyt 3v.1kk. Nuorin ja vanhin lapsista ovat ns. normaaleja.
Uskon, että siellä tartutaan tähän piirteeseen. Nosta tämän ketjun sitten, mikäli jokin syy tähän huutamiseen löytyy.
Saattaa toki olla, että lapsella on vain H A R V I N A I S E N kova tahto. Toivon tätä, ettei mistään sairaudesta ole kyse.
En ole saanut huutamista/kitinää/itkua loppumaan hyvällä enkä pahalla.
Fyysiset sairaudet on poissuljettu.
Meillä tämä parkuja on siis poikalapsi, jos sillä nyt on mitään tekemistä asian kanssa...
T.9
Hänellä on vaativa temperamentti - se oikea sellainen
Miten vanhemmat käyttäytyvät lasta kohtaan, ilmeet, eleet, äänensävyt, antavatko kaiken aina periksi vai asettavatko rajoja?
vatsa, ei ole hyvä olla. Vain esimerkkinä siis. Myös jatkuva korvatulehdus voi piinata, ei nostata läheskään aina kuumetta. Esim. meidän lapsella koskaan ei kuume nouse, tulee vain erittäin ärtyisäksi mikään ei passaa. Voi olla myös jotakin muuta. Tuntuu kummalliselta, että terve lapsi olisi jatkuvasti tyytymätön ja itkisi. Käyttäisin lasta osaavalla lastenlääkärillä, kyllä lääkärit ottavat tosissaan.
Eikä kahden muun lapsen kanssa ole ongelmia???
9
Yrittäkääpä itse vatsakipuisena olla hyväntuulisia.
Nyt 25 käy psykologilla huonon itsetunnon vuoksi. Ei oikein saa otetta elämään. On vielä tosi riippuvainen äidistään. Mun mies ja sen veli on ihan " normaaleja" vaikkei mitkään erityisen lämpimät välit vanhempiin olekaan, mutta eihän kaikilla ole.
Mun mies ei meinannut haluta ollenkaan lapsia kun oli tuo kokemus takana. Oli 7v. kun pikkusisko syntyi, niin muistaakin lapsuuden hyvin.
Meillä kanssa poika on huutanut syntymästään saakka.
Lastenpolilla ollaan oltu tutkimuksissa, mutta eivät löytäneet mitään. Voishan sitä vielä käydä yksityisellä.
9
että mitkään allergiatestit eivät edes ole satavarmoja. Ryhdyimme vain kokeilemaan ja jätimme kotimaiset viljat pois. Lapsi on kuin eri lapsi. Alkoi myös kasvaa ihan eri tavalla.
18
On hänessä haastetta vanhemmilleen ja muilekin. Olen pitänyt hänen luonnettaan erityisen haastavana, on kuin tuli ja leimaus. Todella impulsiivinen, kaikki tunteet voimakkaasti tunteva, todella helposti ärtyvä, täydellisyyden tavoittelija, todella sisukas. Lapsi on ikäisekseen todella etevä taidollisesti ja sen minkä haluaa oppi, sisulla opettelee, koskaan ei anna periksi, ei tuumaakaan ilman kunnon huutoa. Ollaan monesti puhuttu miehen kanssa, että tuosta lapsesta tulee joko todella jotakin merkittävää tai sitten hänestä tulee joku hullu narkki.
Meilläkin muut lapset aivan tavallisia, tavallisen helppoja tähän tahtopakkaukseen verrattuna.
Mielestäni tällainen huutaminen ei ole normaalia. Omat lapseni eivät ainakaan ole noin huutaneet, vaikka yksi heistä onkin kovin temperamentikas.
Jotenkin saan sellaisen tunteen sitä itkemistä ja tyytymättömyyttä katsoessani, että kaikki ei ole kunnossa.
Lapsen äiti on siirtymässä takaisin työelämään, koska ei kestä enää olla kotona kuuntelemassa sitä huutoa.