Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HUHTIHIPPUSTEN VIIKKO 2****

08.01.2008 |

Heissan!

Ajattelin aloittaa tälle viikolle ihan oman pinon, kun alkoi jo toi edellinen kasvaa!

Kävin tänään siellä kontrolliultrassa ja sukupuoli jäi vieläkin salaisuudeksi:((( Mutta pikkukaverin sydän näytti hyvälle ja istukkakin oli noussut pois kohdunsuulta. Nehän ne oli ne syyt miksi sine menin. Lääkäri katsoi samalla kohdunsuun tilanteen, oli vähän pehmentynyt, mutta tiukasti kiinni ja kohdunkaulaakin kivasti jäljellä, eli kaikki oli niin kuin pitääkin! Seuraavan kerran menen ultraan maaliskuun alussa, jolloin on kokoarvio ja tilaillaan aikaa sectioon!!!

Oli kyllä aikas rankka päivä tänään, menin pajalle aamu kasiksi ja ilta kasilta lähdin kotiin! Kyllä nyt onkin tuntunut siltä, kuin olis selkäänsä saanut:(( Onneks huomenna onkin vapaapäivä ja saa lepäillä kotona.

Kattelin tossa viikonloppuna kuopuksen pieniä vaatteita ja huomasin, ettei meiltä niitä ihan pieniä vaatteita enää löydykkään:( Siis pitää lähteä ostelemaan, vaikken nyt sit tiedäkään minkä värisiä:) Ja sitten ne vähän isommat vaatteet onkin tosi tyttömäisiä, että jos tulokas on poika, niin uusiks menee koko vaatevarasto=(

Tuija + hippunen rv 27+4

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä mun aloittama uusi pino teille kelpaa, kun kirjoittelette tohon vanhaan pinoon=))

Nostan vähän, että huomaatte!!!!!!!!!!

Vierailija
2/37 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli juu jäänyt tämä uusi pino huomaamatta, hyvä kun nostit!

En Tuikku muista, että oletko kertonut, mutta saako udella miksi olet sektioon menossa?

Winku, tällä kertaa jogurtin kera

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Winku- Saa udella=) En muista olenko siitä puhunut. Minulle on siis tehty aikaisemmin kaksi sectiota, ensimmäinen oli hätä sectio. Toinen lapsi meillä syntyi normaalisti alateitse. Kolmas sitten oli perätilassa, eikä ulkokäännöstä edes harkittu, koska istukka oli etuseinässä ja yksi sectio tehtynä.

Aluksi kyllä toivoin alatiesynnytystä, mutta lääkäri selitti hyvin vakuuttavasti siitä seuraavista riskeistä, joten suostuin sectioon. Mutta vielä pitäisi neuvotella anestesialääkärin kanssa siitä, saanko nukutuksen, aikaisemmat puudutukset ovat menneet aika puihin!!!!!

Vierailija
5/37 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä kirjastossa tapan aikaa kun neuvola klo 13 :)

Ahdistaa kyllä nyt mennä ja kovin.. en ollut vaa`alla käynyt moneen viikkoon,ja nyt sitten menin eilen kotona,niin 4-5kg näyttäis paino nousseen tässä reilun 4vkon aikana!! Miten tää on edes mahdollista.. yht siis n. 7kg tullut painoa. Mietin vaan mikä saarna on odotettavissa kun tollanen yli kilo/vko tullut..

Mutta onpa kyllä mahassakin tapahtunut ihme kasvupyrähdys.. tuolla reissussa oltiin viikko,eikä tullut oikein peilistä katseltua ja kotona sit oikein säikähdin tätä mahan kokoa :D

Ja muutenkin olen tässä vaiheessa jo jotenkin tosi " rampa" vaikka pitäis olla se helppo ja hehkeä keskiraskaus menossa :) Sohvalta joutuu itsensä punkea ylös kuin joku vaivanen mummo ja kävelenkin jo ihan pingviini-tyyliin.. mitähän sit loppuraskaudessa?!

vauvan potkutkin tuntuu jo kylkiluissa.. hauskan tuntusta! :)

Nyt taas unohdin oliko joku uusia galluppeja pistänyt pystyyn.. mutta vastailen vaikka myöhemmin!

Keskiviikon jatkot kaikille!

Viva rv 24+1

Vierailija
6/37 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken työpäivän naputtelen, kun pää tarttee muutankin ajateltavaa kuin työt.

Määkin sitten laitoin Kelaan paperit äitiysloman aloittamisesta 30 päivää ennen ja samoin aloin itekin miettiä, että jos oikeesti on pakko jäädä saikulle niin ei se ole työnantajalle niin iso tappio kuitenkaan. Hommat vähenee kuitenkin koko ajan loman lähestyessä, eikä varmaan edes tartte mitään isompaa projektia aloittaa.Papereiden jätön jälkeen odotan äitiyspakettia nyt ihan intona. Vaikka tiedän, että käsittely kestää mulla kauemmin kuin osa tuloselvityksistä on vielä kesken. En silti jaksa odottaa!

SF-mitasta ja LAPSEN KOOSTA: Mulla on aiemmin ollut molemmissa raskauksissa todella alhainen SF-mitta. Jopa välillä käyrän alapuolella. Lapset ovat olleet silti 54 ja 53 cm pitkiä ja toinen lähemmäs 4 kg (toinen oli vähän yli 3 kg, mutta syntyi ennen laskettua aikaa).

VAUVAN KANSSA KOTONA olen alustavasti ilmoittanut olevani toukokuun 09 alkuun eli vuoden vanhaksi. Mutta tästä en ole vielä varma, kun se oikeastaan riippuu myös miehen työtilanteesta. Useasti mies on nää vuoden ekat kuukaudet työttömänä, joten periaatteessa miun kannattaisi tulla töihin ainakin vähäksi aikaa heti vanhempainrahakauden lopussa ja jatkaa hoitovapaata vasta sitten kun mies saa töitä. Siitä vaihtoehdosta en tosin luule, että työnantaja tykkää¿ja sitten aika olennaisesti se riippuu myös lapsesta, että millainen paketti sieltä tulee ja että esim kuinka paljon vielä silloin pystyy imettämään. Työnantaja toivoo varmasti, että tulisin kesäksi viim takaisin, silloin kun hommaa on yllin kyllin, mutta isommilla lapsilla taas alkaa sitten lomat ja niiden hoito ja vauvan hoitojärkkäilyt todennäköisesti saavat miut jatkamaan vapaata sinne syksyyn 09 asti. Huh olipa selvitys!

TALVITAKIT ovat mulle onneksi vielä sopivia. Yhden takin kanssa tekee jo vähän tiukempaa. On mulla vielä hätävarana takki, jota käytän talviretkillä taukotakkina ja se on sen verran väljä, että siihen sovin melko varmasti.

VAUVAVAKUUTUSTA ollaan vaan hiukan pohdiskeltu. Aiemmin ei otettu kun ei yksinkertaisesti opiskelijan budjetista liiennyt yhtään ylimääräistä. Nyt on muutenkin varovaisempi ja ehkä hätäilevämpi, joten vakuutuksen ottoa on enempi harkittu, muttei olla mitään vielä päätetty. Eikös se pitäisi muutenkin kohta jo ottaa jos meinaa saada vai miten?

SYNNYTYKSEN pähkäilemisen olen miekin aloittanut ja kuten muutama muukin, lueskellut noiden joulu- ja tammikuisten juttuja. Toiveissa olisi ainakin, että voisin liikkua avautumisvaiheen aikana, sillä aiemmissa synnytyksissä lasten heikkojen sydänäänien takia olen ollut enempi vähempi sidottu sänkyyn. Tietty kammo synnytyksistä on ja olen aktiivisesti halunnut tiettyjä asioita unohtaa (vaikkakaan mitään tosi kamalaa ei silloin tapahtunut),kun ajattelin, ettei lapsia enempää tule niin ei tartte sitä enää kokea. Ikävä kyllä nuo vaan nousee nyt uudestaan pintaan. Onneksi kätilö lupasi rakenneultrassa, että vanhoista jutuista voidaan jutella samalla kun käyn vko 37 kokoarviossa.

VAUVATARVIKKEIDEN suhteen olemme edelleen aika lähtökuopissa. Netistä olen etsinyt vaunuja ja sänkyä, sopivaa vaan ei ole kohdalle löytynyt. Vaatteita saan joitakin käytettyjä, joten pitää ne kattoa ennen kuin hankin lisää. Kestiksiäkin on ehkä tulossa. Ei silti vielä tunnu, ettenkö ehtisi kaikkea hommata. Burde hienoa, että olet jo saanut kaiken tarvittavan hankittua!

Sori jos joku kysely unohtui, mutta tulipahan tuossa jo eeposta.

Ronjaruu: Miekin epäilen jo useampaa suonikohjua alapäässä, en vaan uskalla peilin kanssa katsoa tilannetta!

VivaS: Vanhalta mummolta täälläkin olo tuntuu!

June ja reilut 24 viikkoa

Vierailija
7/37 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] Tuija: Hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin ja istukka oli siirtynyt! Vaikket alateitse synnytäkään, niin on se silti " helpotus" . On muuten varmaan jännä kun kohta saa tietää sit sen päivän, että koska vauva syntyy... Ite kun voi vaan odotella ja arvailla. =)

Mä oon ostanu muutamia poika-vaatteita, vaikka en tulokkaan sukupuolta tiedäkään. Kai ne sitten joskus saa käyttäjän jos viltsu onkin tyttö. =) Musta vaan on kiva ostella... Ja meillä on muuten sama homma.. Jos on poika, niin menee vaatevarasto uusiks, kun Heidin jäljiltä on suurin osa vaaleenpunasta. =)

Viva: Mulle oli tullu nyt 5vkon aikana vajaat 4kg painoo.. Eli vähän sama ku sulla, mut ei se mitään siihen kommentoinu. Heidiäkin odottaessa saatto olla semmosia jaksoja, että olikin tullu +1300g/vko tai jopa +2000g/vko. Mut sit välillä oli tullu vähempi. Heidiä odottaessa mulle oli tullu painoo suht saman verran ku sullekin nyt, vaikka en ollu mässäilly tms.

June: No juu.. eipä noissa tavaroissa paljoo haalimista ollu, kun Heidin jäljiltä on vielä kaikki tallella. Ja itseasiassa tajusin kun luin sun viestiä, että meillähän on vieläki ne hitsin tuplarattaat hommaamatta. =)

Ronjaruu: Millanen kantoliina sulla on? Mulla on nyt se hotsling, sit on kaislakehdon trikooliina ja sit joku kudottuliina. Kauheesti ei niitä Heidin kans tullu käytettyä.. sitä trikoista kotona jonku verran.. Talvella en uskaltanu pienen kanssa lähtee liinailee, kun pelkäsin että meen nurin ja satutan Heidiä.

Kyselit Heidin mittoja... En kyllä muista... Meillä on huomenna 1v3kk neuvola, et sit saan kerrottuu tuoreimmat, mut edellisen neuvolan paino tais olla 7900g. Olisko se sit ollu se 1v neuvola?! Heidi on siis tosi sirpukka.

Ufa: Mä taas oon joutunu ton raskausdiabeteksen takii jättämään kaikki herkut väliin ja niitä on meillä vaatehuoneessa jemmassa.. =) Lähinnä just suklaita. Mä vaan ootan, et pääsen sit synnytyksen jälkeen syömään niitä. =) Kunhan en ihan älyttömästi ala mässäilee...

Elisabeth: Voi vitsit... Mä olisin ollu tosi onnellinen, jos mulla olis ollu paikat edes 3-4cm auki kun menin sairaalaan... =) Saati sit jos olisin ollu melkeen kokonaan auki -> se olis ollu melkeen lotto voitto. =)

VaUvAvAkUuTuKsEsTa: Me otettiin Heidille jo raskausaikana ja samoten nyt viltsulle heti kun se oli mahdollista. Nyt vasta 1v jälkeen ollaan heidin kans jouduttu käymään 2 kertaa lääkärissä, mutta silti oon tyytyväinen, että se on siellä varalla ollu.

VAUVAN KAA KOTONA... Mä oon miettiny, että pitkään haluisin olla, mutta en sen tarkemmin. Ei se suunnitelma Heidinkään kanssa pitäny, ni aattelin, että turhaan mietin sitä etukäteen vaan katon sit että miltä näyttää. Mut siis toi mun " pitkään" tarkottaa, et viltsu olis pari vuotias ainaki... =)

Omaa napaa sen verran, että kävin tosiaan tänään neuvolassa ja oli lääkärikin tällä kertaa. Just kun mä olin ehtiny juhlia, että viime verensokeri seurantajaksolla oli vaan 1 arvo yli rajan, niin neuvolantäti paukauttikin heti alkuunsa, että ne arvot on muuttunut!!! Ja vielä tiukempaan suuntaan. Voi jee! No siitähän sit uudelleen laskemalla saatiin 5 ylitystä! :( Eli tänään lähtee lähete Taysiin ja ruokavalio senkun tiukkenee. *huoh* Emmä kyllä yhtään tiiä mitä mä kohta saan ja voin syödä, varsinkin kun ne ylitykset on AINA ENNEN RUOKAILUA! :O

Muuten oli kaikki ok. Syke oli ~150 ja painoo oli tullu 5 vko:ssa vajaa 4kg. Sf-mitta oli kasvanu sentillä eli oli nyt 23cm.

Nyt mä lähden kotiin... Moimoi.

Burde, heidi 1v3kk ja viltsu 27+3

PS. Missäs muuten muut tamperelaiset huhtihippuset on???

Vierailija
8/37 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin gallupit jotka muistan;

Talvitakki: Vielä menee nykyiset mutta tuskin kauaa, täytyy alkaa penkoa kaapit ja jos ei mitään löydy niin ei auta muu kuin kipittää ostoksille.

Sf-mitta: meillä menty siinä käyrän alalaidassa kummassakin raskaudessa ja poitsu oli 51 cm ja 3 kg.

Loma: 30 pvää ennen, ellei sitten pidä saikkua hakea.

Vakuutus: meillä molemmista raskauksista alkaen ja ainakin esikoisen kanssa ollu ihan hyödyllinen.

Nyt en muista oliko vielä muuta.. :/

Oma napa: Onko muilla ilmennyt käsien tai muiden raajojen puutumista?? Mulla oikea käsi jatkuvassa puutumistilassa; särkee julmetusti ja vasen silloin tällöin. Neuvolasta sanottiin että pitää juoda enemmän ja jos ei auta niin sitten vyöhyketerapiaan..

Ei kai sitten muuta tällä erää. Voikaa hyvin!

äiti-05-08 rv 24+1

Vierailija
9/37 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan vaan minunkin puolesta!

VivaS:lla " rampa" olo. Kuulostaa hyvin tutulta! Mulle osui vuoden vaihteeseen jos jonkinmoista vaivaa, iskiasta, pahat liitoskivut, supistuksia... Ja kun masukin on jo tosi iso niin aikamoista ähinää ja puhinaa tää elo parhaillaan on. Äsken kävelin kaupasta kotiin 500m ja kaksi kertaa piti levähtää kun tuntui kuin olisi veitsellä vatsaan pistetty.

June77 kyseli vakuutuksesta. Useimmissa yhtiöissä se on otettava viimeistään viikolla 27 eli teillä vielä hetki aikaa miettiä. Me otettiin juuri Pohjolasta vakuutus, meistä se on tosi hyvä systeemi. Ja kun lisäksi inhoan terveyskeskuksia ja niitten " palvelua" niin joka tapauksessa pikkuista käytettäisiin yksityisillä... Eli on oikein hyvä kun saadaan mahdollisia kuluja vakuutuksen piikkiin.

Burde kerropas vähän enemmän tuosta doula-kuviosta!

Vauvan kanssa kotona: alustavasti olen ajatellut palata töihin syksyllä 2010, mutta mieli voi toki muuttua. Olen myös ajatellut ihan kokonaan toisenlaista uraa itselleni, eli täytyy katsoa kuviot uudelleen sitten tulevaisuudessa.

Omaa napaa: en muista olenko jo kirjoittanut mutta tein päätöksen jäädä loppuajaksi saikulle ennen äitiyslomaa. Mulla on vanhoja rästivapaita, vanhoja kesälomia yms. sen verran että töistä olisin jäänyt jo pois helmikuussa muutenkin. Ja koska supparit edelleen kiusana ja rampa ja väsynyt olo muutenkin, niin päätin sit näin. Työnantaja ymmärsi oikein hyvin, piti sitä talonkin kannalta parempana kuin että minä kirvistelisin puolikuntoisena töissä.

Tytsy tykkää edelleen potkia kovasti alas, mikä on kivuliasta. Tosin potkuja tuntunut jo viikojen ajan myös kylkiluitten tuntumassa.

Kävin eilen mammajoogassa, teki tosi hyvää iskias- ja selkävaivoille!

Muuten ei uutta tähän napaan...

Vierailija
10/37 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Marinelle kysyi doula-kuviosta.. =)

Eli Viltsun synnytykseen tulee mukaan isän lisäksi doula, joka on perehtynyt doulana (= " synnyttäjän palvelija) toimimiseen. Usein doulat tietää paljon synnytyksistä -> synnytyksen kulusta ym. ja monet on perehtynyt luonnonmukaisen synnytyksen juttuihin. Tää doula joka on tulossa meidän synnytykseen mukaan, osaa mm. vyöhyketerapiaa, homeopatiaa ja akupunktiota.

Vielä ei olla tavattu naamatusten, joten ei olla vielä juteltu synnytystoiveista ym. Haluaisin synnyttää mahd. vähillä lääkityksillä ja muutenkin muutenkin mahd. luonnonmukaisesti ja tietysti niin, että Viltsun rankka matka kohdusta masun päälle olis mahdollisimman helppo Viltsullekin.

Doula tosiaan on synnyttäjän palvelija ja isä taas (niinkun mun doula kivasti sanoi) synnyttäjän rakastettu, tuki ja turva. =) Eli molemmilla on oma roolinsa synnytyksessä, eikä doulan ole tarkoitus syrjäyttää isää.

Jaahas.. Ukko ja esikoinen huutelee tuolta.. Pitää mennä. =)

Burde (27+3)

Vierailija
11/37 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti ekana varotus, että aikamoista valitusta on tulossa tältä suunnalta...

eli aamu alkoi taas vaa' alla ja paino vaan nousee! viime lauantaista tullu kilo, ja kieltäydyn uskomasta että se _kaikki_ olis läskiä, vaikka turvotusta ei tänä aamuna ollukaan. no, neuvolassa sitte oli joku sijainen enkä yhtään tykänny siitä tädistä! sitte kun punnittiin, niin plussaamisesta on tähän mennessä tullu jo huikeat 11 kiloa. joten jokainen joka täällä valittaa jostain 6 kilosta ei saa multa kyllä yhtään sympatiaa... ;) sit se sano ennen kun merkkas painon siihen painokäyrälle, että kato kun sulla on tää lähtöpaino ollu sen verran alhanen, että kyllä sulle saa huoletta tulla sellanen 14 kiloa. 14! ei kyllä tätä menoa riitä asteikot siinä painokurvassa, kun nyt jo pitäis olla jossain 37 viikolla menossa painon mukaan... sit tietysti alkoi kysely että mitä syön (ihan tavallista ruokaa, en juurikaan nopeita hiilareita tai rasvaisia ruokia tai vastaavia), onko sokeriongelmia suvussa (ei), syönkö herkkuja (en), onko turvotusta (ei), käytänkö suolaa (en juurikaan) jne jne... plääh. ahdistaa jo se seuraava kerta neljän viikon päästä, että missä asteikolla sitte mennään. toivottavasti sillon olis se mun kätilö siellä.

sf-mittakin huitelee jo yläkäyrän yläpuolella, vaikka tätsykkä sanoi ottaneensa tiukan mitan. esikoinen siis käyrien alarajalla / alapuolella. huolestuttaa. sitten vauvan syke oli korkea viikkoihin nähden, mitä se ei kommentoinut yhtään mitenkään. eikä vauva edes liikuskellut just sillon. huolestuttaa sekin. olisin kysyny siitä, jos olisin huomannu sen siellä, mutta huomasin vasta nyt myöhemmin, kun katoin äitiyskorttia.

lähetteen sain emättimen bakteeriviljelyyn tai vastaavaan (mikä lienee... olin siinä vaiheessa jo niin uupunu koko käynnistä, etten jaksanu enää kysellä siitä sen enempiä), kun on supistellut sen verran paljon.

tämän ihanuuden jälkeen riitelin miehen kanssa, kun olin niin vihanen ja turhautunut kaikesta tosta.

toivottavasti muilla ollut parempi päivä. oon vielä täällä koululla, täytynee lähteä kotiin. onneks on ruoka valmiina. vaikka uskaltaakohan sitä ees mitään enää syödä, oon ihan mursu keväällä jos tätä menoa jatkuu. en nyt jaksa kommentoida muitten kirjotuksia, huomena sitte...

t.VadelmaMama, rv 26+1

Vierailija
12/37 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, taas olen ollut laiska kirjoittamaan =(

Töissä ollut hoppua, koiranpennut työllistävät ja pitäisi saada vielä lopputyö viimeisteltyä.

Kiitos koiranpennuista onnitelleille.

PAINO: Itse yritän otta rennosti tuon painoasian. Jos onnistun jäämään alle mitä edellisessä tuli (26kg) olen tyytyväinen. Olen jo valmiiksi tosi iso, enkä aijo kiusata itseäni jatkuvalla nälkäkuurilla. Sokerit reilusti sallituissa ja jätänkin neuvolassa marmatukset omaan arvoonsa, koska kyse mun kropasta. Kun ei vaaraksi vauvalle ole itse ainoa kärsijä.

TALVITAKKI: Ostin jo alkutalvesta A-linjaisen villakangastakin ja sillä pärjään loistavasti. Oli sellainen ostos, jota tulen pitämään sitten seuraavinakin talvina.

KOTONA: Mahdoton vielä sanoa kuinka pitkään olen, koska riippuu Sintistä. Allergioiden määrä tulee varmasti vaikuttamaan päätökseen ja kuinka viihdyn kotona.

VAKUUTUS: vakuutus on otettu, koska vahva arvaus lapsen allergioista ja lääkärin tarpeesta. Niin ihanaa vakuutusta ei vaan enää löytynyt, kuin oli 13v sitten. Sillä porskutetaan vieläkin sujuvasti eteenpäin.

Eilen ja tänään oli töissä henkisesti niin rankka päivä että pohdin jo jatkanko vai haenko saikkua. Olo on vielä kotonakin kuin jyrän alle jääneellä. Ehkä huomenna jo hieman kirkastuu...

K3ngu 26+1 (tai jotain sinnepäin... =) )

Vierailija
13/37 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on arki alkanut meilläkin ja lomat pidetty, moni sanoikin että olo alkaa olla jo hieman vaikea ja mummomainen, sama täällä..

Maha kun kasvaa käyrien yläpuolella niin se on jo tosi iso ja alkaa olla tiellä, ja esikoiselta kun oli niin pieni ja siro.. Ja jos kävelee vähän pitempiä matkoja niin maha menee ihan kovaksi ja kipeäksi :( eli ei kiva..

BURDE oli ostanut sen hotslings liinan, näytti tosi kivalle ja kurkkasin ja melkeinpä päätin hankkia samanlaisen.. Mistä tilasit ja paljonko oli hintaa?

ÄITIYSLOMA alkaa täälläkin 30pvä aikaisemmin, sen ajan olen vielä päiväkodilla töissä. Ja kotona aion olla ainakin 2 tai jopa sen 3 vuotta, esikoiselta olin vajaa 3. Ja ehkä sekin tekee kun on nähnyt tuota päiväkoti elämää ja pieniä lapsia siellä yms. niin minulla on henkilökohtaisesti se mielipide että lapsen paikka on olla kotona mahdollisimman pitkään, jos vaan vanhemmilla on sellainen mahdollisuus.

HANKINNAT on meillä tehty, vain vaatteita, kestoja yms muuta pitää ostella. Esikolta on kaikki vauvavaatteet jo pois annettu ja ne mitä säästin niin ei sovi tulevalle kun on tyttömäisiä. Mutta niitä olen jo hankkinut pikkuhiljaa aleista ja käytettyinä..

OMA NAPA eli aloitin nyt vihdoin ja viimein autokoulun kun toisen lapsen tulo tekee tarvetta auton hankinnalle. Kauppaan kun on meiltä melkeen 2km niin ei hirveesti houkuttele kahden lapsen kanssa sinne aina kävellä. Ja muutenkin tulee sitten liikuttua enemmän kun nuo kuopion liikenteen bussi maksut on jo jotain ihan järetöntä, eli jos lähtisin vainujen ja tytön (4v) kanssa kaupungille tai mihinkä tahansa niin reissun hinnaksi tulis melkeen 10e ees takasin.. ei kiitos! Noh jospa saisin kortin hyvissä ajoin niin sais aikaa harjotella ajamista ennen vauvan syntymää..

eli sellaista meillä, nyt pitää mennä saunaan ettei ylikuumene :)

Rinoa ja poikavaavi rv 25 tasan

Vierailija
14/37 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,kuten otsikko sanoo,hermo alkaa mennä. Syynä se,että oon nyt ollu viikon sairaslomalla tekemättä juuri mitään koska kaikki tekemiset on peruuntunu,kavereiden tapaamiset ym...Eikä siinä mitään, mutta mä en osaa enää ajatella muuta kuin synnytystä ja lapsen saamista...Tosi ihanaa kyllä kun saa nukkua pitkään ym, mut ajatukset häiritsee. Päivisin katon vielä sitä uutta nelosen sarjaa " meille tuli vauva" (ootteko seurannu yhtään?) ja itken JOKA KERTA kun siinä syntyy vauva...naurattaa vähän itteäänki,mut kyyneleet vaan alkaa valuu ja tulee sellainen pakahduttava onnen tunne!Mitenköhän sitten käy kun oma lapsi syntyy??huh...

mut tosiaan kun vuosi on vaihtunu, oon kamalasti alkanu miettii synnytystä, enkä tosiaa malttais millää odottaa. Sit jos nään lehdissä, tv:ssä tai livenä pienii vauvoi niin tekis vaan mieli rutistella ja halia niitä!aikakin on hidastunu,tähän asti menny melko nopeesti mutta nyt ei. Äitikin pelotteli että se vaan pahenee kymmenkertaiseks kun äitiysloma alkaa. Varsinki jos menee yliaikaiseksi..huh,voin kuvitella...No mä nyt tässä toivon ja uskon että olo helpottuu kun palaan töihin ens viikolla ja saan muuta ajateltavaa. Tosin ei sitä tiedä koska taas joudun sairaslomalle...Nyt olo parempi (syynä siis alhainen hemoglobiini ja lujaa hakkaava sydän joka aiheuttaa ikäviä ahdistuskohtauksia...)mutta saa nähdä sitten miten töissä...stressi kun tuntuu pahentavan sitä.

Mä voisin kyllä pyytää sukulaispoikaa (alle vuoden vanha) hoidettavaksi, jos saisin siihen purkaa halipulaani:) Jospa se helpottais.

Mutta jotta tää mun teksti ei olis pelkkää valitusta, niin pitää kertoa jotain positiivistakin. Vaavi potkii jo tosi tosi paljon, ja se on kyllä niin hassu tunne!mutta myös helpottavaa kun tietää että kaveri on ainakin ihan kunnossa siis:) siitä tulee vielä reipas poika!

Ootteko muuten miettiny viel yhtään nimiä?vai onko siitä ollu jo puhetta?Meillä on jo pojalle nimi, lyhyt, ihan pikkasen erikoinen,mut ei musta liikaa, mä kun en halua mitään ihan tylsää perusnimeä. Ja kun sen kelpuutti mm. mun 16 v. hevari pikkuvelikin ihan innoissaan (se keksi toisen nimen) niin ei se sitten varmaan ihan tylsä nimi oo, joka aiheuttais koulukiusaamisia, I hope!:) veljestä tulikin mieleen että en vissii kertonu että oltii sen kanssa ennen joulua Marilyn Mansonin keikalla. Oli kyllä upea keikka!vieläkin tulee kylmät väreet kun kuuntelee sen musaa. En ennen niinkään tykänny kyseisestä laulajasta, mut nyt oon ihan fani!mutta upeeta oli nähdä noin iso julkkis pitkästä aikaa, keikka oli hieno ja me jaksettii beben kanssa hyvin kun oltii istumapaikalla. Kivaa myöskin että broidi " kehtaa" lähteä isosiskonsa kanssa tollaiselle keikalle.:) että näin, upeeta siis oli.

Ootteko muuten huomannu että nyt kun mahat alkaa näkyy niin se keräis jotenki enemmän katseita?mä oon ainaki,enkä usko että vaan kuvittelen. Jotenki huvittavaa kun ihmiset jotka tulee vastaan, kattoo ensin mua kasvoihin,sit vatsaa ja uudestaa hämmästyneenä kasvoihin. En sitten tiedä lisääkö sitä mun ulkonäkö. En siis tarkoita että olisin joku hehkee kaunotar tms,en tosiaa,mutta kun oon aika nuori ja viel nuoremman näköinen ehkä,enkä ehkä niin kovin " mammamaisen" näköinen. Siis kun on musta tukka ja lävistys ym. Kun musta tuntuu että melkein kaikki muut vastaan tulevat odottajat on niin äidillisen näköisiä. No,en sit tiiä, eipä sillä väliä,mietin vaan. :D

mä täällä yksikseni valvon kun ei tuu uni ajatusten kanssa, mutta jospa menis kohta yrittää uudestaan.

-Hendu ja Hipsu- rv 26+5

Vierailija
15/37 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärineuvola takana ja kaikki melkein ok. Melkein siitä, että kohdunsuu on kuulemma hitusen auki, mutta kaulaa on vielä 3 cm ja muuten ok. Sanoi vaan, että jos harjoitussupparit muuttuu kivuliaiksi, niin pitää mennä tsekkauttamaan tilanne. Mitattavat asiat oli ok eli verenpaine 108/74, pissa puhdas, liikkeitä oli ja syke kuului hyvin. En näköjään ole lekuri laittanut sykelukemia ylös, mutta samapa tuo minulle. Painoa on nyt tullut lähtötasoon +9 kg, mutta ei siitäkään tullut sanomista. Nauroivat vaan kanssani, että on joulusuklaat maistuneet!

;-) Kohdunpohja 23 cm eli tasaisesti kasvaa masu siinä keskikäyrällä/hitusen alapuolella.

Muita höpinöitä myöhemmin - lounas kutsuu!

Winku ja Veera 26+3

Vierailija
16/37 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti minäkin niitä neuvolakuulumisia pistän!

Eli ei ollut paino noussut ihan niin paljon kun pelkäsin.. eli alle kilo/vko jäi :) 3,5kg/4 viikossa siis. yht reilu 6kg että eikai tuo nyt hirveän paha oo. Ja vadelmaMama,ymmärrän kyllä että sympatiaa ei sieltäpäin heru :D joten enpä kehtaa tuosta painosta valitella. Mut mulla vaan oli niin vankka päätös et se 12kg tulee ja rupes vaan masentamaan kun ei taida toteutua.. Viimeksi tuli siis 16kg ja hyvinhän sekin lähti imettämällä parissa kuukaudessa,joten eiköhän tälläkin kertaa! :)

Muuten ei ihmeitä neuvolassa, hb laskenut 114:ään vaikka olen rautaa ottanut,hyvät paineet ja vauvan sydämensyke 150+, ja hän oli poikkitilassa tuolla. terveydenhoitaja oikein ihmetteli kun vauva tuntui niin hyvin,vaikka yleensä ei kuulemma näillä viikoilla oikein " hahmota" vielä.. sf-mitta oli 25,5 että ei enää niin kamalasti yli käyrien kun aiemmin :)

Mulla sokerirasitus vajaan parin viikon päästä ja lääkäri sit siitä viikko,et melkeinpä joka viikolle taas jotain.

Mutta nyt on jatkettava matkaa.. piti taas kommentoida muitakin mutta niin on aina kiire!! anteeksi :)

Viva rv 24+2

Vierailija
17/37 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut hulinaa kun pikkuneiti oppi konttaamaan eikä enää lainkaan viihdy paikallaan ja tuo ripuli on vaatinut veronsa.. Ei ole helppoa enää tuo pepun pesu mahan kanssa :( Onneks on sentään paranemaan päin eikä veriviljelystä löytynyt mitään.. Sitten tuo pirpana päätti ettei nuku enää kuin yhdet (n.2 tuntia) päikkärit ja ilta on sitten jumalatonta kiukuttelua..

Mullakin on parin viimisen päivän ollu kivasti SUPPAREITA, muttei onneks mitenkään kipeitä.. Viivistä alko kaikennäköset supistukset vasta 1,5 tuntia vesien menosta, harjoitukset ei tuntunu niin nyt on jännittävä tunne aika ajoin.. Kävely ja nostot lisää ja pahentaa niitä..

MAHA-KATSEET: Hendu kyseli tästä ja mun on pakko kommentoida.. :) Mä olen kanssa 20v nuori, mut näytän kuulemma suunnilleen 12 vuotiaalta. Viivistä en pahemmin katseita keräilly, kun maha ei ollut minkään kokonen. Kotiintulopäivänä talonmies oli mieheltä vaan kysyny " että tällanen onnellinen tapahtuma?" Nyt kun mennään ruokakaupoille niin yks ja sama kassatäti katsoo aina mahaa ja naureskelee.. Välillä on tehny mieli täräyttää, että " mikäs noin huvittaa" ..

NIMI: jos meille tulee poika niin tahtoisin nimeksi OKKO, mutta mies ei tuota kelpuuta.. Niinpä se täytynee sitten varmaan unohtaa. Ilmeisesti päätetään sitten joku muu 2-kirjaiminen taikka V:llä alkava etunimi. Pojalle toiseksi nimeksi tulee melko varmasti JOHANNES isänsä puolelta. Tytön nimeä ei olla sen erityisemmin mietitty, mutta toiseen nimeen pitää saada jokin vierasperäinen kirjain. Niin ja nimeä ei toivota esiintyvän suvussa tai tuttavapiirissä ollenkaan, eikä nimi saisi olla kovinkaan yleinen (eli jokaisella vastaantulijalla). Kyllä tässä on niminikkareille hommaa, ehdotuksia otetaan vastaan ;D

Täällä myös yksi joka seuraa tuota nelosen MEILLE TULI VAUVA -sarjaa ja täytyy kyllä myöntää, ettei kaukana ole itkut kun lapsi syntyy. On se vaan niin hieno asia! :)

Burde: mun mielestä tuo Doula olisi hienoa saada synnytykseen mukaan, mut täälläpäin sitä ei järjestetä kun aikoinaan katselin.. Kävi tuossa mielessäkin, että voisi melkein pyytää vanhan opiskelukaverin (lähihoitajan opinnoista) mukaan, jos tuo mies ei nyt tosissaan halua tulla.. Tästä kaverista on tulossa tämän lapsen yksi kummeista, ja olisi hänelle aivan erityinen kokemus.. Voisikohan sanoa että melkein saman asian ajaisi.. Katsotaan nyt kumminkin..

VAKUUTUS: meijän piti ottaa esikoiselle jo raskausaikana, mut ei olla vieläkään otettu taloudellisista syistä. Jäänee siis nytkin ottamatta vaikka tarvetta saattaa tulla; miehen suvusta on perinnöllistä atooppisen kuiva iho ja sydämen rytmihäiriöt sekä mun suvusta migreeni.. Ehkä myöhemmin (nämä sairaudet on alkanu näkyä vasta 5. ikävuoden jälkeen)..

Eilen sain sähköpostiini eilen kaksi oikein iloista mailia :) Mun opiskelukaverit, jotka saivat myös esikoisensa samoihin aikoihin kuin Viivi syntyi, on ilmoittanut odottavansa pikkukakkosta. Toinen jo melkein 13. viikolla ja toinen saanu eilen hailakan plussan :D Tosi kiva!

Nyt poistun vielä piipahtamaan VAUVA-puolelle ja sitten lähettelemään muutamalle tutulle spostia, josko he tietäisivät ketään joilta saisi edullisesti ostettua tai lainaksi kaksosten rattaat/vaunut..

t.Ufa (tänään tasan 25) & Viivi (10,5kk+)

Vierailija
18/37 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronjaruulle niitä Heidin mittoja. Äsken siis käytiin neuvolassa ja vaaka näytti 8870g + pituutta oli 78cm. =) Kasvaa tasasesti omaa käyrää.

Rinoa: Tilasin sen vauvabuumista ja maksoi 57,90 + postikulut jotka tais olla jotain 3e tai sinne päin.. =) Värinä on ana sateen. Olisin halunnu sen tokyo sateenin, mut ei ollu mun kokosta, mut on toi anakin IHANA! :)

Ufa: Toi mun doula on aktiivinen synnytys ry:n kautta. Voihan se olla, että sen jäseniä on siellä teilläkin päin. Noissa ASRY:n jäsenissä on se hyvä, että ne tietää usein tosi paljon synnytysjutuista ja on perehtyny esim. just kivunlievitys juttuihin ym.. ja monilla on hyvät tuntosarvet ja herkkyyttä tulkita äitiä synnytyksen aikana. Tietty ei voi ihan varmaksi jokaisesta doulasta sanoa, mutta uskoisin, että aika pitkälti pitää paikkaansa. =)

Eipä muuta nyt. Moimoi.

burde, heidi 1v3kk ja viltsu 27+4

PS. Käytiin tuplarataskaupoilla tänään ja nyt näyttäis siltä, että meille hankitaan babyweltit. =) Vähän helpottaa,kun ei tartte sitäkään enää miettiä. =)

Vierailija
19/37 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti VadelmaMamalla on tänään ollut parempi päivä =)

NIMISTÄ: Me ei olla varsinaisesti miehen kanssa nimistä vielä puhuttu, mutta varmaan niistä nimistä lähdetään, joita pohdittiin aikanaan esikoisellekin. Meidän taktiikka oli se, että mä tein pitkät listat mun suosikkinimistäni ja mies veti listalta suurimman osan nimistä yli :D Päätös etunimestä tehtiin lopulta 1,5 vrk ennen ristiäisiä ja toisesta nimestä ristiäisaamuna. Pojalle mahdollisia nimivaihtoehtoja olisi tälläkin kertaa paljon vähemmän, varmaan pari viimeksikin loppusuoralla ollutta nimeä tulisi kyseeseen, jos vaan nimi ja tulokkaan luonne ja ulkonäkö vaan sopivat yhteen. Tytölle mulla olisikin sitten useampia vaihtoehtoja mielessä. Harmi vaan, että kaverini ehti antaa ehdottoman suosikkinimeni kuopukselleen. Kyseessä on pitkäaikainen kaveri, jonka kanssa tosin ollaan aika harvakseltaan yhteydessä, joten jos tyttö tulee, niin saatan _ehkä_ harkita kysyväni kaverilta, onko tällä mitään sitä vastaan, jos meidän tyttö saisi saman nimen. Mun kummit aikanaan kysyivät mun vanhemmilta, haittaako, jos toinen heidän puolisen vuotta mua nuoremmista kaksosistaan saa saman nimen kuin minä eikä mun vanhempia haitannut.

BURDE: Mulla on tricot slen -merkkinen trikooliina (jonka äitini osti mun ja siskojeni nykyisten ja tulevien lasten käyttöön) ja lisäksi käytettynä ostettu hug-a-bub. Meilläkin käyttö jäi esikoisen kanssa aika vähälle varsinkin alkuun, kun en ehkä osannut ihan laittaa poikaa kunnon sammakkoasentoon. Ja eihän kaikki vauvat tietty muutenkaan liinassa viihdy. Myöhemmin poitsu alkoi viihtyä liinassa jo paremmin, mutta nyt ei ole moneen kuukauteen enää käytetty. Toivon todella, että tämä kakkonen viihtyisi liinassa, niin olisi paljon helpompaa touhuta esikoisen kanssa. Ja on mulla tosiaan vielä Ergo-kantoreppu, joka on ollut tosi kätevä parilla ulkomaanreissulla ja ostoskeskuksissa ym. Nyt siis mietinnässä, pitäisikö siihen hankkia infant insert, jotta käytön voisi aloittaa jo ihan pienen kanssa.

Hoikka esikoinen tosiaan sullakin :) Meillä seuraava neuvolakäynti vasta 1,5-vuotiaana ja edellinen ollut 1v-neuvola, joten tuoreita mittoja ei ole eikä tule ihan vähään aikaan. Tai kaipa sitä voisi omalla neuvolakäynnilläkin mitat pyytää ottamaan.

Ja vielä niistä verensokeriarvoista: Kääks vaan, jos ne raja-arvot on muuttuneet! Mulla on sokerirasitus edessä ensi viikolla ja pahoin pelkään, että " kiinni" jään. Mulla oli siis ekan raskauden lopulla lievä raskausdiabetes, josta selvisin onneksi kotiseurannalla. En ole kauheasti jaksanut miettiä, mitä suuhuni laitan, mutta voipi olla, että rasituksen jälkeen joutuu tiukentamaan linjaa.

Nyt vauvauintikamppeita kasaamaan ennen kuin esikko heräilee.

Ronjaruu rv 26+6

Vierailija
20/37 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola kuulumisia...

Painoa tullut kaiken kaikkiaan 8kiloa..en huolestu, aiemmissa raskauksissa tullut n. 18 kiloa molemmissa- lopussa verenpaineen aiheuttamaa turvotusta ja kaikki lähteneet puolessa vuodessa imetyksen ansiosta. Lähtöpaino ollut aina pituuteeni nähden melko alhainen, joten terveydenhoitajat eivät ole kilojen kertymistä kommentoineet-hyvä niin!!!

Verenpaineet 123/82, joten ei vieläkään tarvetta äitipolin konsultaatioon- huhhhuh,onneksi.

Sf-mitta oli minullakin asettunut, nyt 26cm. Aiemmissa raskauksissa kulkenut keskikäyrää ja lapset olleet 51,5/3050 ja 52/3950...kunhan ei taas tule yhtä isoa kasvupyrähdystä seuraavaan.

Lääkärineuvola on 2viikon päästä. Hyvä tarkistaa paikat kun välillä painon tunne tosi kivuliasta ja noita mahan kovaksi tekeviä supistuksia ajoittain- ei kivuliaita mutta pysäyttäviä..ja tuntuu että maha on niin alhaalla. Esikoista odottaessa kun se napotti niin nätisti " oikeassa kohdassa" lähelle synnytystä, tokassa tipahti n.kk ennen synnytystä alas ja nyt jo riippuu niin että pingviinikävelyä on pakko harrastaa...

Ja noista vastaantulevien katseista..ihmiset kyllä hymy naamassa tuijottavat- töissä varsinkin kun hoitsun asussa,maha pömpöttäen keikkuu laidalta laidalle ja lykkii pyörätuolilla potilasta- ajattelevat varmaan että menis nyt ite kyytiin ;)...ja yllättäen nyt kun maha näkyy niin mummut hyvinkin omatoimisesti pystyvät siirtymään tutkimustuoliin..

Nimeä on mietitty, mutta tahtoo nuo nimi vaihtoehdot loppua kun kolmannelle pojalle yritetään listata parhaimpia. Tytölle on ollut jo esikoisesta lähtien sama nimi tarjolla ja laitetaan se nytkin hätäkastetta varten varalta ehdolle. Kolme nimeä tulee tällekin pojalle.

Pakko alkaa järjestelemään paikkoja ja tekemään huomiseksi ruoka valmiiksi- välillä toivoisi olevan kotiäiti ;) niinkuin se olisi jotenkin kevyempää!!!

no jakselkaapa mammuskat hyvin ja tukevasti********

-klematis- kaaoksen keskeltä