Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yökkö kysymys limatulpasta...

08.01.2008 |

Eli tuossa vessareissulla pönttöön tuli jotain ihme palasia, siis ihan värittömiä, mutta muistutti vähän sellaista jota tulee jos on joutunut käyttämään hiivalääkitystä emättimessä. Eli mitähäh, joko se limatulppa nyt irtosi?! Meikällä kun viikkoja vasta 35...:/ Olen ollut nyt ihan vuodelevossa pari päivää suppareiden takia, huomenna on kyllä neuvolalääkäri, mutta jotenkin vähän jäi vaivaamaan että eihän sen nyt tässä vaiheessa pitäisi tulla. vielä 2vkoa sitten oli kohdunsuu kiinni 3cm.

Paniikkia pukkaa päälle, jotenkin sitä on kertonut itselleen että eihän tässä mitään, vielä 5vkoa la:aan, ja nyt tämä. voiko olla jotain muuta vai olikohan tämä nyt SE juttu?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan ihan vaan valkovuodossa olevia palasia? Mulla ainakin niitä joskus näkyy. Limatulpasta yhden lapsen kokemuksella kerron. Eli mulla oli suppareita tullut sillon jo monena päivänä aika paljon ja sitten limatulppa irtosi kahdessa erässä..ja sitä oli jo ekalla kerralla nin valtavasti ettei ollut epälystäkään asiasta. Se oli kellertävää..kuin verensekaista räkää n. puoli desiä ja loput tulpasta tuli illalla ja saman verran silloin, eka erä siis aamulla. Seuraavana aamuna meni vedet. Tällainen tulppa siis minulla, ja onhan niitä varmasti erilaisia.

Vierailija
2/6 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa siitä tai sit jotain ihan muuta.

Mulla lähti ekassa raskaudessa osa limatulpasta reilut 1kk ennen synnytystä, loput viimeisellä viikolla.

Mulle on kerrottu, että jos limassa on verta/veriviiruja, niin sitten vasta olisi synnytys lähellä. Eli mitä kauempana synnytys on, sen värittömämpää lima on.

Sanoisin siis, että ei paniikkia :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa mitä on, mutta itse kysyin samaa asiaa juuri Naistenklinikalta, koska mulla kans tullu limamaista vuotoa, jossa silloin tällöin ohuita veri" roiskeita" tosin vähäisesti. Sanoivat NKL:lla, että voi olla limatulppaa, mutta yhtä hyvin voi olla valkovuotoa, joka on kirkasta ja jossa on limaa ja kohdunsuulta voi jo tässä vaiheessa irrota verisuonia kun seinämät yms ohenee. 3 eri lääkäriä oli sitä mieltä, että nykyisen lääketieteen mukaan limatulpan irtoaminen ei kerro kuitenkaan sitä milloin synnytys käynnistyy vaan nimenomaan kohdunkaulan pituudella on merkitystä enemmänkin. Tiedä sitten mikä aina paikkansa pitää. Sullahan on kuitenkin jo hyvät viikot, joten ei hätää, vaikka lapsi jo syntyisikin. Mun esikoinen syntyi 36+1 eikä koskaan tullut limatulppaa, tai en ainakaan huomannut. Yhtenä iltana vaan meni vedet ja lapsi syntyi. Kaikki oli ok.

Tsemppiä!! ps. en huomannut kirjoititko et oliko tää eka vai toka lapsi, mut itse olen järkeillyt maalaisjärjellä että näin toista odottaessa paikat varmasti on kuitenkin jo pehmeemmät ja kaikkea tuollasta vuotoa voi vaan tulla helpommin.

Rv 32+5

Vierailija
4/6 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kakkosta odottaessa varmaan kahden viikon ajan keltaista limaa/vuotoa. Vuoto oli melkoisen runsasta. Yliaikaiskontrollissakin oikein hävetti, kun sitä vaan valui ja mieslääkäri tietysti " sorvin ääressä" . Jotain se lääkärikin asiasta mainitsi. Sit kun synnytyssupparit lopulta rv 41+6 lähti käyntiin, liman tulo sen kun yltyi. Luulisin, että se oli limatulppaa, mutta paljon sitä kyllä tuntui olevan...

Luin muuten täältä Vauvalta ihan äskettäin, että joku kertoi limatulpan irronneen jo heti rv20 jälkeen, muttei sillä ollut kuulemma mitään merkitystä, ei ollut aiheuttanut mitään erityisiä toimenpiteitä. Synnytys oli käynnistynyt ihan " normaaliin" aikaan.

Vaikea mennä sanomaan, mitä kohdallasi tarkoittaa. Tsemppiä odotteluun!

neronja rv 36+3

Vierailija
5/6 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siis tosiaan kellertävää vuotoa. Ei nyt kuitenkaan ihan keltaista ;-).

Vierailija
6/6 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kysyä sulta, että tuliko sulla sitä limaa kaksi viikkoa ennen

kuin synnytys käynnistyi vai muuten vaan 2 viikon ajan?

Itselläni nimittäin tullut myös limaa nyt 2-3 viikkoa. Se on ollut väritöntä, mut limasta vuotoa kuitenkin ja yleensä sitä on tullut

aamuisin yön jälkeen virtsatessa ja sitten päivän aikaan ei tule. Nyt sitä mielestäni on taas tullut vähän enemmän ja on paksumpaa.

Kysyin asiaa Naistenklinikalta, mut eivät osanneet sanoa olisiko

limatulppaa vai vaan valkovuotoa, joka voi myös muutttaa muotoaan.

Itselläni vaan uhkaa ennenaikainen synnytys ja siksi tuntuu, että kaikkeja merkkejä tulee seurattua ehkä vähän liiankin tarkkaan....

Rv 32+6