synttäritarjottavat
lapsen synttärit kohta.
Mitä mieltä tarjottavista, ja mitä muuta suolaista?
Tulossa muutama kasvissyöjä, joten jotain heille sopivaa suolaista..
juustokakku, karpalomelba
porkkanakakku
täytekakku
lapsille kakejaä/pikkuleipiä
kinkkuvoikkarikakku
sukulaiset tulossa, ei lapsivieraita
Kommentit (6)
jos epäilyttää, tee vaikka dippikasviksia vielä seuraksi
Eli käyttävätkö maitotuotteita ja kananmunaa?
Kolme eri kakkua on mielestäni tarpeettoman paljon.
En itse pidä mistään makeista kakuista ja majoneesilla vuoratut voileipäkakut on myös aika hirveitä.
Eli jos haet jostain valmiin majoneesikakun, taidan siirtyä syömään tuolta lasten listalta karkkeja. En ole ainoa ihminen joka ei pidä kakuista, joten olisi kiva olla jotain makeaa esim. pulla- tai lehtitaikinasta.
Teen itse voileipäkakut siten että laitan majoneesien tilalle tuorejuustoa ja levittyvää sulatejuustoa. Ennen täyttämistä kostutan leivät ja annan kosteuden tasaantua useita tunteja. Täytan itsetehdyilä tahnoilla (joku italiansalaatti on kyllä ihan yök) ja annan kakun seistä painon alla vähintään 12 tuntia ennenkuin kuorrutan sulatejuustolla. Ja kakkuni häviävät vauhdilla, koska kaikki ottaa niistä isoja annoksia. Eli ovat hyviä myös muiden kuin omasta mielestäni.
Mä tekisin sitä kaksi piirasvuuallista tai pellillisen, koska on hyvää ja sitä varmasti ottaisivat muutkin kuin kasvissyöjät mielellään. Ehkä noista makeista kakuista vois jättää jonkun pois ja teet vaikka pullaa tai pellillisen marjapiirakkaa porkkanakakun tilalle, maistuu varmasti lapsillekin.
Niin sinnehän ei tulekaan lapsivieraita, mutta pulla tai marjapiirakka maistuu useimmille.
kasvissyöjiä ajatellen voisi laittaa vaikka kasvispiiraan (feta- tm. juustolla lisättynä?) tai kasvispasteijoita (niitä saa myös pakasteina, jotka vaan paistetaan uunissa).