Uusi viikko- tänne kaikki Syys 04 muorit!!!!
Kommentit (36)
Ja jos kaikki sujuu, myös syysvauva.
On semmoinen olo, että hupsistakeikkaa. Hämmentynyt, mutta ihan positiivinen. Vaikka lapsi oli pitkään " tilauksessa" , olin melko tyytyväinen eloomme kolmistaan. Vauvakuumetta ei ole ollut, mutta kylläkin semmoinen varmuus, että olisi arvokasta jaksaa vielä hoitaa uusi lapsonen elämään.
Tuntuu hurjalta ja haikealta, että ensi syksynä en palaa töihin.
Testin tein eilen, eli melko tuoreeltaan kuulitte asiasta :)
La on käsittääkseni suunnileen sama kuin Ainovaavilla, jolle lämpöiset onnittelut minultakin.
Ja ainovaavi myös, en ole tainnut onnitella. Jotenkin mä heti arvasin kun luin aiemman viestin, että tästä on kyse vaikka se oli kirjoitettu toisaalta aika huomaamattomasti:) Onnea hirmuisesti!
Selvisin lenkistä elossa. Juostiin järvi ympäri, olen kerran aiemmin sen tehnyt ja käyttänyt matkaan 45 min ja tehnyt kuolemaa. Nyt aikaa meni 39min, puhuttiin koko matka ja olo on loistava! Jee!
Nyt puuron keittoon.
T-P
Lempolle onnittelut pikku masuasukista.
Nyt pitää mennä, palaan myöhemmin.
Öttis ja lapsukaiset
Minäkin arvasin heti, mutten viitsinyt ekana alkaa kysellä:)
Pidän peukut pystyssä molemmille tuoreille testaajille! Pois supistukset ja ihanaa raskausaikaa josta toivottavasti saatte nauttia!
Olin pyörällä töissä, hyvä minä! Kieli keskellä suuta sai polkea kotimatkan, kun oli sen verran lämpimämpi ja lumi oli pehmeää.
T: Ynis
Olipas ovelasti ilmoitettu asia ;-))
Ankkista tänään mietinkin kun pisteitä tutkailin.Miten menee?
Mun tarkotus tällävkolla vierottua makeasta ja yrittää hillitä napostelua!!Ensvkolla alkaa pisteet ja jumpat!Ainakin toivottavasti-nyt iski flunssa.Inhottava olo,nenä tukossa ja koko kroppaa särkee.Tänään heräsin neljältä,eikä uni enää tullut(kello soi kuudelta)Töissä oli tosi tukalaa,huomenna en menekään.Harmittaa niin kun tietää miten raskasta se on muille kun yksi puuttuu :-(
Typy alkaa herätä välillä pissahätään tai märkään vaippaan.Sen jälkeen ei sitten omaan sänkyyn suotukaan ja meillä on herätty todella aikasin ja vietetty kamalia väsyuhma-aamuja ennen tarhaan lähtöä!Yksinki aamu ehti tunnin rääkyä ja raivota.normaalisti on vain herätys,pesut ja vaatteet.
Täytyy toimittaa poika sänkyyn ja majottua sohvalle odottamaan Greytä :-)
jatu
Minä en uskalla talvella pyöräillä.Toisaalta tuo mun työmatka on tehokkaampi reippaasti kävellen :-/
jatu
Kovasti onnea odotukseen!!
Kuntoiluni on jäänyt lähiaikoina siihen, että kävelen joka aamu töihin (n. 3 km) ja viikonloppuisin käyn koiran kanssa lenkillä. Täytyy yrittää tässä ryhdistäytyä, välillä sentään stepperillä steppailen.
Painoa ei todellakaan ole liikaa. Aamulla vaaka näytti 55 kg (vaihtelee sentään 55-58 kg). Ennemminkin olisi hyötyä kuntoilusta ja alavatsan kiinteytyksestä. Aina olen ollut kevyt, mutta iän myötä on alavatsa alkanut " roikkumaan" ...Ehkä syyslapsosellakin, kolmosella oli jotain osuutta asiaan.
Tahmeasti on työviikko alkanut. Joka päivä väsyttää ja tuntuu kehossa perjantailta. Kolme perjantaita jo tälle viikolle takana, koskahan se viikonloppu alkaa.. *raah..raah, aih ja voih* Töissä ehkä eniten väsyttää istuminen toimistossa ja aika ikävien henkilöstöasioiden ratkominen.
Jaksamista loppuviikkoon kaikille muillekin!
Saamuska♥
Ihanaa, että taas on odottajiakin joukossa :)
Tämä äiti on vähän tai oikeastaan paljon väsynyt ja painuu nukkumaan, rak´psua pukkaa tiste (kuten voi huomata, on aika mennä nukkumaan)
T@hti
Mä en huomannu Lempon viestissä mitään ennenkuin muut alkoi arvuutella, niin pitihän munkin sitten mennä analysoimaan viimeistä lausetta :)
Onnea hirrmuisesti, kuin myös Ainovaaville.
Ei meinaa töihin päästä kiinni millään, se huono puoli on pitkissä vapaissa.
Ei kummempaa asiaa itellä, tai jos on niin tähän aikaan illasta ulosanti (aivotoiminta) alkaa olla lopuillaan.
Hyveli yöteli teillens :))
Hilu
Onnea Lempolle odotukseen!
:)
Mä olin ihan kuutamolla,en tajunnu yhtään vihjeestä.
Nyt tytöt autoon ja mummille-
tää menee töihin!!
Ramika
Noin kuulemma sanoo kukko. Nöösällä menee kukkokiekuut ja kukkakaalit sekaisin. =)
Ihanaa Lempo ja Ainovaavi! Paljon onnea odotukseen!
Yritän lyhyesti kuulumisia:
Pääsääntöisesti on sujunut oikein hyvin. Nautin meidän perheen elosta. Nöösän kasvaessa löytyy koko ajan uusia puuhailuja. Pelien lisäksi hulluttelu pihalla ja sisällä on erityisen mukavaa. Täällä me kirmataan koko perhe ympäri taloa/pihaa ja ollaan hippaa tai muuta. Ihania hetkiä. =)
Piikkisemmältä puolelta löytyy sairastelua, kipuja ja huolta lähisuvusta. Jennalla on flunssa jatkuvasti ja eilen oli raju astmakohtaus hengitysvaikeuksineen hoidossa. Siinä pelästyi jo hoitajakin. Onneksi meni ohi ja nyt on tilanne ihan suht hyvä, vaikka yölläkin oli lievempi kohtaus. Täksi päiväksi lääkäri määräsi kotihoitoa. Onneksi maanantaina päästään ihanan Tuomelan vastaanotolle. Koiraprick on myös edessä, toivon kädet ristissä, ettei näytä positiivista. Se olisi liian paha, kun olisi edessä myös hoitopaikan vaihto...
Itsellä on kivut rakossa taas lisääntyneet. Täytyi ottaa yhteys taas lääkäriin. Edessä on huuhteluhoitoja Meilahdessa. (Vink, vink Enkeli, voisin käydä teillä joku kerta samalla kylässä.) Kipulääkkeillä on eletty, onneksi lääkekaapin pohjalta vielä löytyi Panacodia levyllinen, että saa kipujen pahimman kärjen taitettua ja oltua jotenkin hoitoaikaa odotellessa.
Lempo: Raskausuutisen lisäksi upeaa kuulla, että Pönksyllä sujuu hoidossa. Haleja!
Olisko kellään myynissä perinteistä kolmivaihteista naisten polkupyörää? Ostaisin ilolla, koska tuo mun vanha maastopyörä (tai mikä lie) vetelee viimeisiä.
Aavis: Kiitos, kun muinoin tarjosit ostettavaksi turvaistuinta. Siskon perhe saikin joulupukilta lahjaksi istuimen, joten tällä kertaa ostosuunnitelmat kariutuivat. Tsemppiä remppaan!
Ayap: kiitos astmalääkityskokemuksista. Ne helpottivat suuresti henkistä tuskaani. Halit!
Munkin uuden vuodenlupaus voisi olla yrittää olla aktiivisempi kirjoittelussa. Se voi onnistuakin, jos saamme tämän kotikoneen kuntoon ja nopeammaksi. Nyt tää on niiiiiin hiiiidas ja prakaa usein. Vien huomenna tämän huoltoon. Jos huolto ei onnistu, niin kai se on uusi ostettava.
Nyt sanon Smuik ja päätän pitkän sepustukseni. Iloa ja valoa!
-Mimmuli ja Nöösä
Onnea, Lempo ja Ainovaavi! Ihanata. Muutama päivä sitten sain samanmoisia ihania uutisia myös läheiseltä ystävältäni. Jyväskylän kyläpaikkaamme tiedossa elovauva :)
Meidän vauva, sunnuntaina 10kk, kävelee jo kymmenkunta askelta. Mahdoton menijä. Iltaisin treenaa koko ajan, eilen katselin vuorotellen Greyn anatomiaa ja pienen kävelytreenejä. Ylös - viisi askelta - pyllähdys - ylös - seitsemän askelta - pyllähdys.... Eikä millään malttaisi nukkua!
Vennalla takkuaa joulutauon jälkeen puistoon meno vähäsen ja kerhoon meno oikein kunnolla. Äsken olin pikkusiskon kanssa kerhossa tunnin verran mukana. Sitten päätin, että hetkeksi saa jäädä yksin vaikka mikä huuto tulisi. Ja tulihan siitä iiiiiiso huuto. Mies lähtikin samantien hakemaan pois, kun minä tulin kotiin. Näyttävät nyt kuitenkin jääneen kerhoon, kun ei näy ei kuulu kaksikkoa.
Saa nähdä miten kerho jatkossa. Vennahan on arka, ujo lapsi. Kaikenlaisia pelkojakin on tällä hetkellä, pahimpana rakennusmiehet. Säikähti kerran avoimessa pk:ssa poraamista pahanpäiväisesti, ja sen jälkeen on mennyt lähes hysteeriseksi jos näkee tai kuulee jotain remontointiin viittaavaa. Ja eiköhän kerhopaikan talossa tehdä juuri nyt remonttia :/
Miehen kanssa äsken nopeasti juteltiin, että väkipakolla ei tarvitse kerhossa olla. Ei kai siitä mitään hyötyä olisi? Syksyhän meni sekä puistossa että kerhossa tosi hyvin, mielellään lähti ja tyytyväisenä tuli kotiin. Sen vuoksi kyllä harmittaa, jos tämä nyt alkaa ihan tosissaan takuta ja tulee pitkä tauko. Täytynee sitten miettiä jotain muuta tilalle, sellaista jossa ollaan kaikki paikalla. Vaikka sisarusmuskaria.
Taas tällainen omanapaomanapaomanapa.
- tea -
Mihin aikaan teillä muilla syödään iltaruoka ja iltapala? Erityisesti kiinnostaa hoidossa olevien lasten rytmit. Meillä kun iltaruoka syödään joskus 17.30 ja sitten onkin vaan reilu tunti iltapalaan. Ei vaan ehditä syömään aikaisemmin, kun tarhasta tullaan usein vasta viiden jälkeen. Minä kyllä olen siellä vähän aikaisemmin, mutta kun haen eri pihoilta lapset ja juttelen vähän hoitajien kanssa, niin siinähän vierähtää helposti yksi puolituntinen. Joskus lapsillakin on pahasti leikit kesken. Tuntuu vaan järjettömältä, että ruokien välillä on vaan se tunteroinen aikaa. Eipä lapset kauhean paljoa ehdi myöskään leikkiä kotona. Nukkumaan menevät joskus 19.30 aikaan, mutta riehuvat kyllä kauan ennen nukahtamista huoneessaan.
T: Ynis
Saikkupvä tänään,oli ihan kiva vaan löhöillä varsinkin kun olo ei ole ihan tappava.Töissä ei kyllä jaksas olla.
Tänään aamulla typyn omahoitaja sanoi että heillä olis niin helppoa jos kaikki lapset ois niinku typy.Typy hymyilee,on reipas ja pukee kaiken mitä moni 4v heillä ei edes yritä.kiva oli kuulla :-) Tuli kyllä sellanen olo et typyllä on ihan 2eri persoonaa,kotona on kaukana kaikesta tuosta :-(
Kun hain ni typpy alko riehumaan ni sit hoitaja sanoki et alkaako se kotitypy tulla nyt esiin!!!!
Pojan ope soitti.KAveriporukan ongelmat alko taas,nyt yritettän sopia tapaaminen äidit+ope :-/
Ruoka-ajat:Vaihtelee mun työvuorosta!Yritän et syödää puol5-5.(yleensä eedellisenä pvänä tehtyä tai valmista eli vaa lämmitys)Jos mä iltavuoros ja mies vaa kotona ni jotenki se ruoka venyy ja venyy...eli syövät jus vast puol6.Iltapala 7-puol8.Jos ruoka myöhään ni kevyempi iltapala.Mut ongelmia teettää täälläkin aikataulu,ilta on niiiiin lyhyt!Vklna sit iha erirytmi!
jatu
Huomenna pääsen jo töihin:) No ymmärrettäväähän se on, että pikku potilas on raskaampi hoidettava kuin terve lapsonen. Jotenkin muutenkin nykyään on semmonen äiti vaihe, että hoh hoijjaa....
Ei kyllä Onnin vointi ole juuri parempi. Sai 10 päivän ab-kuurin ja puree tosi hitaasti. Räkää ei tule mutta tukossa on nenä. Ääni ei kulje, yskii kovasti. Ei ole kyllä vaisu tai mitään mutta nytkin yrittää nukkua eikä henki kulje kunnolla ja herää yskimään. Minusta oli aika outoa, että lääkäri ei kuunnellut keuhkoja kun käytiin lääkärissä. Jotenkin kun on tottunut että vaikka mentäis minkä vaivan takia lääkäriin, keuhkot kuunnellaan aina..
Huomenna Onni menee mummulaan hoitoon. PItää viikonloppuna katsoa jos vointi ei kohene niin sitten päivystykseen tai jonnekin. Mulla on maanantaina vapaapäivä onneksi vaikka oon kyllä suunnitellut vieväni Onnin tarhaan silloin kun sain kampaamo ajankin. Mutta tietty jos vointi ei salli niin sitten en vie. Voi olla että mummu voi taas olla avuksi sitten.
Johtuneekohan lääkkeistä mutta Onnin hengitys haisee ihan hirveälle! Yleensä flunssassa se haisee - no pahalle mutta nyt semmoselle kitkerän makealle. Yöks.
Ynis kyseli ruoka-aikoja. No meillähän Onni on kotona tarhapäivän jälkeen jo 4 maissa, joskus jopa aiemmin. Syödään päivällinen 16.30-17, yleensä se on viis kun syödään. Iltapala 19-19.30 ja sänkyyn sitten 20, viimeistään 20.30. Ja herätys kello 6. Aiemmin Onnia ei vaan saa edes nukkumaan kun nukkuu päikyt tarhassa. Nyt kun on ollu kotona ja päikkyjä ei ole, on pantu sit aikonaan sänkyyn ja onpa se aika hyvin nukahtanut ja ellei ole, on nukkunut sitte aamulla pidempään.
Tämmösiä. Nyt pian nukkumaan että jaksaa aamulla nousta. Ja pyörällä pitäs mennä.
T-P
Ja Onnea myös Lempolle! Uskallan onnitella, kyllä vaan! Pönksyhän viivytteli maailmaan saapumistaan sen verran että ehdittiin lokakuun puolelle. Joten tulkitsen tuon viestin kyllä just niin! Ja onnittelen myös siitä, että Pönksylle vihdoin vaikuttaa löytyneen hyvä hoitopaikka. Jo oli aikakin...
Minä olen aloitellut uudessa työssä, ihan mukavalta tuntuu työkaverit ja om ryhmä. Lillin päivät vaan piteni tunnilla, ja nyt Lilli on viimeisten joukossa aina kun ehdin vähän ennen viittä hakemaan. Paitsi tänään haki äitini, ja maanantaina mies, joten ehkä tämä tästä. Kyllä tämä nyt ainakin kevään saa luvan sujua, katson sitten syksyllä missä teen töitä silloin.
Onnille paranemista! Samoin muille sairastaville!
Onnea viime aikojen synttärisankareille, syyslapsosten pikkusisaruksile!
Käytiin eilen koko porukka Sellossa ostamassa Milolle uudet kaikki. Sukset, monot, sauvat, luistimet. Suksipaketti oli tosi halpa, ysiysi ja monot kuului hintaan! Mutta miten tuo poika voi kasvaa noin nopeasti, viimevuotiset oli ihan kamalan pienet sille. Milolla on nyt 41 kokoiset luistimet ja samankokoiset monot kuin minulla - voin siis lainata! Ja poika on vasta yhdeksän.
Nyt pojat ja Lilli ottavat yhteen tuolla olohuoneen puolella, täytyy mennä hätiin...
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥