Uusi viikko- tänne kaikki Syys 04 muorit!!!!
Kommentit (36)
Piipahdan. Ehhehe ehhehe.
Vuoden aloitus: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12073318&p=2&mpage=4&tmod…
Ihanaa tosiaan, että tuli lunta. Pitkästä aikaa kunnon ulkoilut aamulla :) Miehellä karu aamuherätys, töistä soitettiin että ootkohan tulossa... Netissä oli lukenut että alkaa vasta tiistaina. Eipähän ehtinyt etukäteen eilen murehtia alkavia töitä :D
Pikku-Myy on siirtymässä yksiin päikkäreihin. Siirtymävaihe on jokseenkin hankalaa, ihan sekaisin unirytmit. Tää on niin tätä.
Vessan katto saatiin vihdoinkin maalattua. Eikä mennyt kuin reilu vuosi itse kylppärirempan valmistumisesta. Nopeaa toimintaa.
Pikkunappula syö banaaninkuoria. Ehkei sentään----
- tea -
Työviikko alkoi jälleen. Tean miehellä vauhdikas aloitus näköjään:)
Ei oikeastaan mitään erikoista. Mies suututtaa näin maanantaisin, kun on esikoisen muskari ja tulee aina myöhässä tarhasta hakemaan. Minä siis haen lapset, mutta odotetaan miestä siellä, että menevät esikoisen kanssa suoraan muskariin. Aina saa odotella puoli tuntia ihan jäässä tai syksyllä sateessa märkänä. Tuli taas mieleen aikaisemmat keskustelut myöhästelystä ja toisten ihmisten kunnioituksesta.
Noin, purkauduin siis:)
T: Ynis
Koulu alkoi taas isommilla, arkea pukkaa siis.
Mielessä vain työasioita ja sen sellaisia.
Lunta sataa meilläkin, pakkastakin on mukavasti.
Antsa meinasi, että hän kasvaa oiiiiiiikein iisoksi pojaksi (ja pissasi sen kunniaksi koko eilisen päivän pottaan :) Kakat sen sijaan tulivat housuihin).
hajanaisia ajatuksia...
Joskus on kiva, että on sellaisiakin kavereita, joiden seurassa voi olla hiljaa..
*pukkaa taustailijoita ystävällisesti kylkeen*
Saamersson♥
Miten voitetaan lähes 6v pelot? Kun se esikoisen maitohammas pitäis saada irti. Pitäis heiluttaa ihan ronskistikin, että irtoais ilman hammaslääkärin apua (näin neuvottiin). Pari viikkoa ois aikaa omin konstein saada se irtoamaan, mutta tyttö ei halua edes ajatella heiluttavansa hammasta itse. Hammaslääkäristä on jo kammo, joten miten se vaikuttaakaan tulevien maitohampaiden kanssa, jos eka joudutaan siellä repimään irti:(
Enää en muista milloin viimeksi on tullut kirjoteltua. Tässä nyt pikaisesti, kohta nukkumaan.
Meillä Onni kans vähän kipeänä. Vähän jo lauantaina meinas tai oikeastaan perjantaina olla nuhainen tai silleen, että teki nuhaa. Perjantaina oli mummulassa hoidossa (kun oma tarha oli vielä kii). Lauataina heräs 12h yöunien jälkeen kiukkuisena ko mikä ja nukkuikin sitten vielä 2h päikyt. Mä jäin lauantaina porukoille yöksi ja mies ja Onni tuli kotiin, jossa Onni nukahti vasta joskus klo 22 jälkeen ja heräs eilen jo 7 aikaan. Sitten ne meni uimaan ja kun mä illalla eilen ne näin niin Onnilla oil ääni jo kohtalaisen painoksissa.
Viime yön taas nukkui pitkästi tosin eilen illalla kl 23 aikaan nousi kiukutteleen ja itkeen ja potkimaan. Päätettiin sitte ettei ehkä viedä tarhaan tänään ja mies jäi sen kanssa vielä torkkumaan kun lähdin töihin. Olivat nukkuneet 9 asti!!! Ja Onni sentäs nukahti eilen heti 7 jälkeen autoon illalla. Loppupäiväksi tänään meni mummun tykö sit hoitoon.
Ja niin, miksi mä olin mummulassa yötä?!?!? Mä kävin eilen ajamassa taksia ekaa kertaa 4,5-vuoteen!!! Isällä kun on se kipsi niin edes sen verran autan että la tai su päivävuoroja ajelen. On ollu tänne kotikonnuille muuttamisen jälkeen koko ajan mielessä, siis jo kohta 2v, että aloittelisin tutustuun taas taksihommiin ja nyt sitten sen tein. Oli kyllä kivaa vaihtelua ja hyvinhän tuo sujui vaikka tää kaupunki on kasvanut ihan hirveesti 4 vuodessa. (nyt aloin miettiin, oonkohan kertonut ikinä palstalla missä asun...;) Varmaan, kerronhan muutenkin kaikenlaista..)
Ynikselle noista hammaspeloista. Minä oon aina pelänny tuota liikkuvien hampaiden irrottamista ja mut jouduttiin pienenä viemään hammaslääkäriin kun en uskaltanut irrottaa liikkuvaa etuhammasta ja se meni jo mustaksi;)
Onni on alkanut haluaan pikku-Onnia... Kun katsellaan jotain vauva-uintivideoita tai vain valokuvia koneelta, kun Onni on vauva niin se sanoo " mää haluan pikku-Onnin" . Ja sitten se kysyi: Miks pikku-Onnilla on jalat vaikka se ei osaa kävellä? Siinä ei voinut ku nauraa:D
Nyt telkun ääreen toviksi ja sit nukkumaan. Tässä tuleekin soppeli työputki su-la kun pitää tän viikon lauantainakin olla töissä, siis siellä oikeessa työpaikassa.
T-P
Istun tässä koneella ja muistelen aikaa tasan kaksi vuotta sitten. Mentiin just näihin aikoihin synnärille, ja vajaan tunnin päästä Neiti on jo syntynyt :) Äkkiä se tuo aika menee, vastahan tuskaihin muhkean olotilani kanssa ja nyt Neiti Pippuri täyttää jo 2 vuotta. Ei ole meillä vauvaa enää, ei :)
Olotilani on muuttunut kahdessa vuodessa muhkeasta mammuutista väsyneeksi pandakarhuksi. Upeat mustat silmänaluset...Otsassani lukee isolla teksti " Loman Tarpeessa" . Pomoni totesi tänään, että ei oo, ei tuu. Kertyneitä lomia ei ole ja tyhjästä on paha nyhjästä. Elimistöni reagoi tähän väsymykseen jo, maha reistailee, päätä särkee ja aamuyön tunteina valvon ja vahtaan kelloa. Lyhennettyä työaikaa saisin tehdä, mutta miehen työnkuvan muututtua liian radikaalisti (lue:palkka laski niin h***tin paljon" ) siihen ei valitettavasti ole varaa, ei vaikka miten päin pyörittelee. Epätoivoisena suunnittelin jo hoitovapaalle jäämistä, mutta Kelastahan sitä vasta paljon rahaa saa. En tiedä... Huoh***
Leivoin äsken kiireessä kakkupohjan. Huomenna tulee sitten viimeiset kummit käymään sekä pari ystäväperhettä. Lisäksi ajattelin mennä katsomaan kaverin puolentoista kuukauden ikäistä vauvaa ;)
Nyt kämppä tuntuu hiljenevän... Esikoinen on yrittänyt lukea kokeisiin, tällä viikolla kahdet kokeet ja ensi viikolla iso enkun koe.***kummallinen koulunaloitus heti loman jälkeen*** Olen muuten tosi ylpeä esikoisen upeasta koulutodistuksesta. Ajatelkaas, pojan todistuksessa oli ysejä viisi kappaletta (enkku, käyttäytyminen, liikunta, käsityöt sekä uskonto). Kaikki muut aineet oli kaseja. Liekköhän sitä itse tuohon aikaan saanut noin hyviä numeroita. Sen ainakin muistan että käsityöt oli kuutonen ja siitäkin kässän maikka sanoi, että on antanut ihan liian hyvän numeron... ;D
Mutta lyhyestä virsi kaunis. Tekemättömät kotityöt huutavat kilvan nimeäni. On kivaa olla suosittu...?
Mimmu ja lapset x3
Kyllä sen hampaan minusta pitäsi irrota itekseen ajallaan ja jos ei irtoa, niin taitava hammaslääkäri sen kyllä nyppäsee melkein huomaamatta. meillä ainakin sanoo: puristapa nyrkki oikein kovasti kiinni. Lapsi puristaa ja keskittyy siihen eikä huomaa koko hammasjuttua. Esikoisen kans on jouduttu käydä poistamassa. Mut meillä on eri tilanne, kun äitini on siellä töissä. ja rautahammas asettuu yleensä kyllä omalla paikalleen sitten (kieli työntää)
Mutta pelkoihin en osaa sanoa muuta konstia kuin sen, että kertoo, että hampaitten lähteminen on ihan normaali kasvamiseen liittyvä juttu. ne lähtee aikanaan ja uusia tulee tilalle. jos silti pelottaa, niin... sopiva kirja vois ehkä auttaa... en tiedä.
Kyllähän aikuisillakin on pelkoja. Just tänä aamun mies huuteli mulle, et tuotko vessapaperia. Mulla kävi heti mielessä, et miks ei huikannu lapsille. No, menin kuitenkin ihan muita jutellen ja vastassa oli ihan kalpea mies hiki otsalla. hänellä pakotti jalkaa illalla ja aamulla oi tullut mieleen,e t varmaan se on veritulppa. muuta ei tarvittu, kun pukkas kylmän hien otsalle ja pyörrytti. lopulta mies nousi ja meni khh lattialle maate ja hengittelemään rauhallisesi. Tokeni onneksi sitten.
en mä näihin osaa oikein reagoida, kun kyse on vaan omasta surkuamisesta ja kuvittelusta. mun teki mieli vaan sanoa, et mitä sitten, jos on niin hoidetaan.
---
Hikisen kävelylenkin tein tänään lasten kanssa (uusi lumi ei ollu oikein otollinen potkukelkkailuun) ja vielä illalla käytiin luistelemassa ja paistoin lättyjä. Nyt uni maistuis itellekin, mut kuka tiskais.
Mimmu k. Koitahan levätä vaan. otat sairaslomaa, jos ei muu auta.
T@hti (löpisin sit mutakin)
Meillä on hampaiden vaihtumisesta juteltu silloin tällöin ainakin kesästä saakka, joten uusi juttu se ei ole. Myös tarhakavereilta on vaihtunut hampaita. Esikoinen siis tietää mikä on homman nimi. Usein asioita järkeistämällä noita pelkoja saakin lievennettyä, mutta aina se ei onnistu. Suun alue on tosi arka esikoiselle, sinnehän ei kukaan saa koskea. Se muotin otto jätti lisäksi kauheat traumat. Ei puhettakaa, että ois suostunut heiluttamaan hammasta yhtään eilen. Kyllä se varmaan hyvä ois irti saada, kun rautamammas on melkeen yhtä iso jo. Samaa sanoi kyllä hammaslääkärissä täti, että kieli työntää rautahampaan sitten paikoilleen. Katsotaan. Haluaisin niin välttää sen hammaslääkärikäynnin, vaikka saattaahan sekin mennä ihan ok.
Ps. veritulppa on varmaan aikanaan ollut niin iso juttu, että vanhan kansan peruja se on vieläkin aika kammotus monille. Ei se kiva homma ole, veljellänihän oli ja lääkkeitä syö loppuikänsä, mutta harvemmin se kai nykyään niin vakavaa on. Ihan vaan kommenttina tohon miehesi pelkoon siitä (vaikka ymmärsin kyllä mitä ajoit takaa).
Me oltiin kerhossa aamulla,vähä nukuttiin pommiin muttei ei pahasti :)
Hilma kattoo karhuveljeni kodaa,mä meen viekkuu.
Ramika
Niin vaan hitaasti mutta varmasti Onnin tauti äityi pahemmaksi. Eilen oli hoidossa mummulla ja tänää vein tarhaan. Ajattelin ettei yks nuha ja yskä haittaa (vaikkei juuri ääntä pojalta tullut). Ja innokkaasti lähtikin tarhaan.
Siellä kuultiin heti aamusta, että Onnin paras tarhakaveri on vaihtanut tarhaa:( Ja mikä pahinta ja ihmeellisintä, oli saanut tarhapaikan täältä meidän alueelta!!! Täältä, jossa on kaupungin pahimmat jonot ja jossa mekin ollaan siirtojonossa! Ei vaan meille ole tarjottu mitään paikkaa. Vähän mies oli hiilenä kun soitin. Toisaalta tympii mutta kun mä en oikeastaan tiedä, haluanko vaihtaa tarhaa.
No kun hain Onnin tarhasta, se tuli itku kurkussa mun luo. Vaisu oli ollut ja itkuinen oli sitten kotimatkalla. Valitti kurkkua ja korvaa ja niinpä vein yksityiselle. Korvissa tulehdus ja kurkunpäässä ilmeisesti myös. Sain saikkulapun loppu viikoksi. Tätä oon pelännyt, että milloin pitää olla lapsen takia töistä pois... No älkäätten ymmärtäkö väärin, en luule että ainoa laatuaan olisin. Hyvin on sumplittu tähän asti siten, että mies on ollut pois (oksutauti kun oli) tai mummu on kattonut. Nytkin ehkä mä meen perjantaina töihin ja mies jää sit kotiin.
Onni meni torkkumaan kun tultiin tarhasta ja herätin viiden aikaan kun piti lähteä lääkäriin. Nytpä se ei meinaa nukahtaa. Ihme virtaa sai kun söi puuron ja isi tuli kotiin. Päivällinen skipattiinkin kokonaan kun nukkui.
Täälläkin muuten satanut lunta. Vielä sunnuntaina taksissa yks asiakas (e-suomesta) kysyikin, että ei taida olla kuskinkaan muistin aikana ollu näin vähälumista talvea täällä päin. Nyt sitä on tullut, eilen tuiskutti ja tänään myös. Saa nähdä kauanko pysyy.
Nyt pitää lähteä saunomaan ja valmistautuun Pakoa varten.
T-P
Ynis huomasitko että ainovaavi oli tänä aamuna kirjoittanut sulle viestin viime viikonpinoomme:
ainovaavi - 08.01. 11:30 (40/40)
Yniäinen
Millaiset rattaat teillä on? Haaveissa olisi saada vähän uudemmat mitä meillä nyt on, vaikka välttämättä ei tarvita mut jos löytäis kivat ja halvat :) Missä sulla on ne myynnissä, onko jossain kuvia? :)
Nyt oon ite sitten flunssassa, ei oo yhtään kivaa. Ja joudun vielä yksin aika paljon lasten kanssa olemaan, mies on huomennakin töissä 6-18.00. Lapsukaiset on jo terveitä.
Ihanaa kun on tullut lunta. Sunnuntaina kun satoi lunta niin Veeti halus heti hiihtämään. Illalla silloin käytiin hiihtämässä ja tosi hienosti meni. Koko ajan haluu lähteä hiihtämään.
Mimmun tytölle myöhästyneet onnittelut!
Nyt ei muistu mieleen mitä piti kirjoittaa.
Mutta nyt suihkuun.
Öttis, Veeti ja Venla
Ainovaavi, Teutonian Rockyt ois vuosimallia 04. Elil syyslapsosen jäljiltä. Tällä hetkellä myynnissä meidän töissä intranetissä. Voin laittaa s-postilla kuvia, jos haluat. Mahtaako sulla olla vielä sama vanha osoite voimassa? Seisomalautakin löytyis rattaisiin.
Etelän lämpö teki terää. Nollasimme työn, kiireen ja stressin ja nautimme auringosta, joka paistoikin uskollisesti. Olen saanut kehuja rusketuksesta. Matka meni kaikin puolin mainiosti: Pönksy oli terve ja innoissaan kesästä. Mekin elelimme ihan leppoisassa sovussa. Joulu meni ihan ohi, ei tehnyt edes mieli yrittää viritellä mitään, kun oli varpaissa hiekkaa ja silmissä sininen meri.
Työt alkoivat vähän vauhdilla, kun su iltana palattiin puolen yön maissa ja maanantaina oli kahdeksan opetustuntia. Onneksi miehet saivat vielä jäädä köllimään kotiin. Pönksy on nyt jatkanut päiväkotiuraansa, joka on sujunut varsin hienosti. Hän on taas nauravainen, iloinen velikulta, josta saamme kuulla varsin paljon myönteistä palautetta.
Pari yötä siis on mennyt vähillä unilla, joten taidan suunnata nukkumaan. Pitipä vain tulla pikaisesti ilmoittautumaan ja selaamaan kuulumisianne! Mukava, kun olette täällä uskollisesti. Minäkin yritän ryhdistäytyä. Olisikohan tuossa ainoa uudenvuodenlupaukseni? Miehelle taisin jotain mainita itseni hoitamisesta, sisäisestä ja ulkoisesta...
Lämpöisin ajatuksin,
Lemponen, joka ehkä joskus on ihan aito syysmamma
Mitähän tuosta Lempon viestin lopusta pitäs / vois päätellä;)? En nyt muista Pönksyn syntymäpäivää... Jos se oli elokuussa niin sittenhän tuolla viestin lopulla on suurikin merkitys...
Kotona ollaan potilaan kanssa. Sylissä istuu. Pitäs jotain tekemistä keksiä.
T-P
mutta olikos Pönksy lokakuisia.
LEMPOOOOO....tule selventämään, joohan:) Itse aiheutit, nyt ei saa kiusata toisia:)
en muista enää mikä osoite mulla oli aikanaan, mut jos laittaisit kuvia osoitteeseen j_ronnberg@hotmail.com. Kiitos!
Vähän jänskättää tämä uusi raskaus, tosiaan nyt menossa vasta joku rv5 mutta mulla supistelee jo :( soitin eilen neuvolaan kun varasin ensimmäistä käyntiaikaa joka on 4.2. ja kerroin sitten tästä supistelusta niin se meinas et se on vaan kun on uudelleensynnyttäjä niin kohtu kasvaa nopeammin tai sit mulla on oireeton virtsatietulehdus... Saas nähdä.. jos pahenee niin sit tarvii lähtee päivystykseen :(
Haluaisiko kukaan muuten kissanpentua? Meille syntyi marraskuussa neljä kissanpentua ja yksi olisi vailla kotia. Se on nyt 6viikkoinen ihana harmaaraidallinen tyttökissa. Jos jollain olisi antaa hyvä koti niin annetaan lahjoituksena!
Kuulumisiin!
t.ainovaavi
Uskaltaisko sitä onnitella Lempoa...? No eiköhän meille kerrota jos on jotain kerrottavaa:)
Aivan kuin mulla olis ollut jotain asiaakin mutta se jo unohtui kun piti jotain säätää tässä välissä.
Mähän pähkäilin silloin joskus niiden talvikenkä ostosten kanssa. Siis Onnin kenkien suhteen. Olin jo ostamassa Kuomat kun tuntui ettei löydy mitään hyvää. No sitten löytyi tuommoset kotimaiset tarralliset, ihan samannäköiset mitä goret on. Pioni merkkiset taitaa siis olla. Piti olla veden pitävät mutta paskan marjat sanon minä. Tässä pari viikkoa sitten oltiin mummulassa ja siellä Onni ja serkkunsa oli pihalla hirveässä loskakelissä. Veljen pojalla kuomat jalassa ja isänsä koitti pitää sen rapakoista pois ettei kastu vaatteet ja sukat (kun rouva suuttuu sitten). Sillä oli päällä joku haalari, jonka ovat vissiin saaneet käytettynä, joku siis ei todellakaan mikään vedenpitävä. Kuinka kävikään. Onnin varpaat oli märät (tai jalkapöytä), serkullaan varpaat ihan kuivat ja haalarikaan ei ollut päästänyt vettä läpi ku ihan vähän. Vaikka poika sentään makas rapakossa!
Vitsi että ei noista kengistäkään sit tiiä. Kuomat kyllä tiesin hyviksi, kaverin lapsi rämpi rapakoissa toissajoulua ennen kun oli ihan vesisadekelit ja ei tosiaan kastuneet sukat. Mutta mä koitan uskoa että nuo Pionit on muuten sitten sopivammat kapeajalkaiselle Onnille. Ainakin itte tykkäs niistä kun kokeiltiin monia ja osaahan tuon ikäinen jo sanoa, jos painaa tai ei ole hyvä.
Nyt kyllä pitää lähteä jaarittelemasta. Pitää alkaa henkisesti valmistautumaan juoksulenkille. Naapuri aloittaa taas pienen joulutauon jälkeen lenkkeilyn kun tähtää toista kertaa juoksemaan puolimaratonia keväällä (juoksi viime vuonna). Ja semmosen mukaan mä olen lähdössä juoksemaan tänään....
Miten se Saamuskan kuntoilu, vieläkö olet jatkanut?
T-P
Nyt heti selvennystä asiaan...Ei tuollasia arvotuksia saa kirjotella.
Toivottavasti ainovaavilla ei ole supistuksia vielä pitkään aikaan!
jatu
syyspojalla ollut jo pari päivää tai oikestaan yötä kuumetta. Pieni nuha vaivaa, ei onneksi muuta. Päivisin on ihan pirteä, yöllä vähän levoton ja kuumehouraili jotain ihme juttua unissaan viime yönä... " ne putoo..."
ulkona kaunista kun on lunta! Ihanaa!
eipä muuta... tulkaa piipahtamaan!
äq