Tunnetko tai onko sinulla ns. irlantilaiset kaksoset tai irlantilaiset kolmoset?
Irlantilaiset kaksoset ovat sisarukset, jotka ovat syntyneet samana tai peräkkäisinä vuosina 9¿12 kuukauden välein.
Nimitys juontaa juurensa stereotyyppisistä katolisista irlantilaisista, jotka eivät käytä ehkäisyvälineitä.
Vastaavasti irlantilaisiksi kolmosiksi kutsutaan kolmea sisarusta, jotka ovat syntyneet kolmen perättäisen vuoden aikana
Kommentit (24)
Mulla on 3 alle 3-vuotiasta tyttöä joitten kanssa olen päivät yksin. Sitä vain tuli raskaaksi vaikka mun ei pitäny saada lapsia... T: 23 & 24
tuli kotiin ja keskimmäinen oli 10 kk!!
Itselläni lapset syntyneet samana vuonna helmikuussa ja joulukuussa. Arki ei liiemmin eroa siitä kuin jos olisi perinteiset kaksoset kyseessä. Samalle luokalle menevät koulussa kun ovat erottamattomat keskenään :)
Vieraiden ihmisten ihmettely ja kommentointi iköerosta pääosin positiivista vaikkakin joukkoon osunut tuntemattomilta asiatonta kommentointia mennen jopa henkilökohtaisuuksiin. Olemme onnellisia perheestämme juuri tällaisena ja pienestä ikäerosta ollut paljon positiivista :)
toinen tammikuussa, toinen marraskuussa.
Itsellä on jo pitempi väli kahden ensimäisen välillä 1v ja 3kk