Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤#SUURperhe odottajat viikkoon 2#¤

07.01.2008 |

En ainakaan löytänyt pinoa, joten tästä alulle!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuossa mieleen katsoa sf-mitta, ei ole terkkari niitä lukemia ääneen maininnut, kunhan on mitannut. Enkä ole sitten kysellytkään. Nytten kortista huomasin, että mitta on sama kuin 7 (!) viikkoa sitten. Oli siis silloin 29, sitten välissä on seilannut 30, 29.5, 30 ja nyt taas tuon 29. Onkohan teillä muilla mennyt koskaan näin? Sama mittaajakin ollut joka kerta. Ja nyt siis näyttää olevan tuolla mitalla alimman käyrän alapuolella. Ihan meinaan huolestua, vauvakin kun on ollut niin rauhallisena pitkän aikaa. Terkkarille tästä rauhallisuudesta oon kyllä puhunut, mutta ei hän ota oikeen mitään tosissaan. Eikä mieltä rauhoita se, että sielä sydänäänet kuului, kun tiedän tapauksen, jossa näin oli, ja äiti pantiin kotiin, mutta kävikin huonosti...

Siispä jos joku osais sanoa, että tää on ihan normaalia, niin ois tosi hieno juttu =)

Pikkis

Vierailija
22/37 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea neuvolakuulumisianne! Toivon pikkikselle pikaista synnytystä! Sulla on jo viikot niiiiin pitkällä! Äläkä sure tuota sf-mittaa. Olen varma, että neuvolantäti on asian huomioinut ja ois kyllä kertonut huolensa jos sellaiseen ois aihetta! Ja jos vauva on nyt laskeutunut ja mitta sen vuoksi pienempi? Olisiko tämä mahdollista? :)) ja jos asia vaivaa, soita huomenna neuvolaan niin olo helpottuu! Oikein ihania triplasynttäreitä teille!! :)) Ja kyllä oikein muistit, että mun neuvolantäti on aivan ihana ihminen. Kaikissa raskauksissani hän on ollut tukena ja turvana :) Sellainen kuusikymppinen täti. Ikänsä ollut äitejen ja vauvojen kanssa. Luotan häneen kovasti. :)

Niiloakselilla olikin tullut nyt joulun jälkeen painoa lisää vain vähän! Tasaantuu. :) Äläkä sinäkään sure perätilaa. EIHÄN SITÄ VIELÄ TIEDÄ!! Pidän peukkuja!! Ja ihanaa asiassa on se, että pääset vielä ultraan kurkkaamaan vauvaasi! Minäkin haluaisin!! :) Lunta tulvillaan täälläkin ja tiet auraamatta... kuopuksen kanssa lenkkeily käy tosissaan liikunnasta ja vaikka mistä muustakin.

Nyt pujahdan taas katselemaan kehtoja huutonettiin... :)

O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupa rauhoittunut harrastusten ja lastenohjelmien ansiosta, joten päätin lopultakin pinoutua pitkästä aikaa.

Annlinnille lämpöiset onnentoivotukset pienen prinssin syntymästä!!! Voi kun itsekin pian pääsisi nuuhkimaan tuota maailman ihaninta tuoksua :)

kuten Niiloakselilla, täälläkin pikkuinen ötökkä oleskelee yksiössään perätilassa. Potkut tuntuu tuolla alhaalla vasemmalla tai sitten koputtelee suoraan ulko-ovelle, josko jo pääsisi ulos. Viimeksi neuvolassa (joulukuun puolessa välissä) nuori sijainen sanoi, että polille mennään vasta siinä 37 viikon tietämillä jos vauva ei ole vielä itse kääntynyt. Ja puhui kyllä kovasti perätilasynnytyksen puolesta, mutta enpä taida sellaiseen suostua. Kai siihen saa itsekin vähän vaikuttaa... Huomenna olisi sitten neuvola pitkästä aikaa (välissä käynyt vain 2 viikon välein lääkärillä) joten saapipa nähdä, mitä nyt sanovat. Pidän kyllä peukut ja varpaat pystyssä, että huomenna sattuisi olemaan tätinä se " aito ja oikea" , hän kylläkin tekee vain puolikasta virkaa, koska nauttii jo samalla puolikasta eläkettään. Tämä terkka on myös aivan ihana ja asioihin topakasti tarttuva oikein empaattinen nainen :)

Vielä viikko ja sitten saa touhuta ja liikkua ihan normaalisti (siinä määrin mitä se tämän massun kanssa on mahdollista) kun 36 viikkoa tulee täyteen! Supistelut jonkun verran laantuneet, kunhan muistaa vaan välillä käydä levähtelemässäkin pitkin päivää.

Meillä isännälle iski viikonloppuna joku ihmeellinen pesänrakennus-vietti (eikö se ole yleensä meidän raskaana olevien etuoikeus;)) Perjantai-iltana hän raahasi meidän sängyn ja muut tavarat olohuoneen nurkkaan ja alkoi maalata kattoa ja repiä tapetteja ja lattioita! Tuumasi vaan minun vastusteluihini, että kyllähän huone täytyy saada remontoitua uutta vauvaa varten. Ja niinhän se sitten sunnuntaina oli käyty koko huone katosta lattiaan läpi, ja niin mairea hymy kasvoillaan kantoi ötökän rottinkisen sängyn (höperöidyimme uuden vuoden aikana vielä tuommoisenkin hankkimaan...) remontoituun huoneeseen. Onko muiden miehet tällälailla " hurahtaneet" , vai pitäisikö jo huolestua? ;)

Pitäisi varmaan hiljalleen alkaa katsoa sairaalakassia ja vauvalle hakuvaatteita valmiiksi, että olisi sitten valmiina, kun on sen aika.

Mutta nyt on lähdettävä ompelukoneen ääreen housujen lyhennytkseen, muuten saa kohta juosta pelkät kalsarit jalassa kun muita ei ole.

-n@nne ja masuötökkä 35 (tasan!)

Vierailija
24/37 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mahatauti vissiin ainakin karvan verran paremmalla puolella. Mulle itselle ei ole tullut muuta kun mahakipua, mutta isännästä ei ole näkynyt tänään vilaustakaan. Makaa reporankana sängyn pohjalla, kuten Onni ja Helmikin on tehneet. Niin, en tuosta rotaviruksesta ole varma. Tosin edelliskerralla kun meillä oli se, niin kaksoset oli sairaalahoidossa. Luultavasti vaan joku sitkeämpi pöpö! Hertta on oksentanut vain viisi kertaa, muilla kestänyt päivätolkulla. Niin ja taitaisin muistaa sen kamalan hajun. Se on syöpynyt nenän sisäpinnoille...

Pikkis: Mie kyselin tiina-tätiltä tuosta käynnistys asiasta (henkilökohtainen lääkäri). Mullakin on suunnitelmissa, etten ainakaan yli päästäisi. Tuumasi, että jos paikat on kypsyneet, niin voi olla mahdollista. Jos nollatilanne, niin eivät edes harkitse. On kohdulle liian kova koettelemus. Mitenkäs ne sun paikat voikaan? :) Tuttu kätilö käski käyttämään kaikkia tämmöisiä syitä: lapsia paljon kotona, pitkä ajomatka sairaalaan, jos ollut jotain häikkää aiemmin jne. Toivon, että suhtautuvat myönteisesti toiveisiisi!

Niiloakselilla ja n@nnella vauvelit periksessä! Kyllä ne ihmeesti siellä mahtuu mylläämään. Meidän Onni kääntyi perätilaan viikolla 33 tai 34, vaikka silloin vauvoja oli kaksi. Sehän tuli ihan hyvin alakautta, mutta siskonsa oli avannut paikat jo edeltä:). No, kaverini meni leikkaukseen perätilan takia ja kun masu avattiin, niin huomattiin, että viimeisenä yönä kaveri olikin kääntynyt oikein päin. Hupsis... Kukaan ei hoksannut tarkistaa leikkauspäivänä. Toivotaan, että nämä teidänkin sankarit päättävät kääntyä vielä raivotilaan!

Ihanaa, että Omppiksellakin meni neuvola niin hyvin. Miten te kaikki siirrytte tuonne yli 30 rv kerhoon... No, kyllä me täällä perässä hiihdellään.

Pikkikselläkö se synttärirypäs siellä olikaan? Miten olet järjestänyt asian? Mulla kaksosten nimpparit (jotka vietetään kuten synttärit) vähän ennen laskettua aikaa. Kuinka paljon oot jaksanut panostaa? mua jo vähän hirvittää, kun odotukset on aina aikas korkealla. Yhtenä vaihtoehtona mietittiin, että jos lähtisi perheellä kylpylälomalle, eikä pahemmin sössäis kotona. Tykkäävät vaan niin kauheasti kutsua kavereitaan ja pitää kunnon lasten kutsut. Täytyy pistää mietintämyssyyn.

Mukavia hetkiä,

Noora ja Taimi 22+2

Vierailija
25/37 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidettä odottelen :)

Vierailija
26/37 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kai sitä meikäläinen tänne jossain välissä kuitenkin ehtii, vaikka miten kiirusta pukkais. Taitaa olla synnytys sitten ainoa todella estävä tekijä =))

Omppis: Kiitos lohduttavista sanoista ja toivotuksista ;) Käväisi itselläkin mielessä, että josko ois nyt laskeutunut lähtökuoppiin, mutta en kyllä osaa itse varmaksi sanoa. Mukavia kehdonetsiskelyjä sulle - toivottavasti teitä onnistaa ja löytäisitte mieluisen!

N@nne: Voi kuin ihanan kuuloista, että mies rakentaa pesää ;) Nautihan miehen innostuksesta tosissaan! Ei meillä vaan innostu mistään. TUntuu, ettei nyt oo oikein ottanut osaa tähän odotukseen millään lailla (välillä oon ajatellut, ettei tartte tulla sitten synnytykseenkään, mutta en nyt silti ihan oikeesti yksinkään sinne halua). Jotain pientä pakon edessä tekee, mutta nekin pitkän pyytelyn ja muistuttelun jälkeen. Valitettavasti kuuluu mun miehen luonteeseen, että kaikki lykätään tuonnemmaksi... Parhaiten kai kuvaa hänen tapaustaan se, että on rakennettu kohta 8v sitten, ja autotalli on vieläkin kesken. Että sitä rataa.

Onnittelut tasaviikoista!!!

Nordenskjold: Onpa hieno juttu, jos mahapöpö älysi ainakin sut säästää. Toivotaan, että muukin perhe pian paranee.

Juu, minäpä se puhuin noista synttäreistä. Vai on teillä nimpparit ison juhlinnan kohteena. Musta se kuulostaa tosi ihanalta! Mutta ihan hyvä syy on sullakin sitten juhlat laistaa, jos et jaksa.

Meillä ei nimipäiviä juuri muisteta, itselläni ei moista edes ole. Ehkä siksi ei tahdokaan muistaa muidenkaan nimipäiviä.

Synttäreitä juhlitaankin sitten yleensä aika isosti. Nyt kyllä ensialkuun mietittiin, jos ei pidettäisi ollenkaan, mutta eiköhän nuo jotenkin viedä läpi. Huomenna tulee liuta esikoisen kavereita ja sitten pyhänä mummut, papat ja esikoisen sekä kaksosten kummit. Ja pari ystäväperhettä. Eli siis triplasynttärit viedään tuplajuhlina läpi;) Nyt juhlitaan ns. vähän pienemmin myös väkimäärän puitteissa eli muutama ymmärtäväinen ystäväperhe jätettiin kutsumatta. Ja sitten leipomuspuolelle tulee kans helpotuksia. Anoppi, kaikessa ärsyttävyydessäänkin, on siitä ihana, että jaksaa ja tykkää leipoa eli sieltä tulee apuja aika tavalla. Ja mun äiti tekee jotain. Eli ei käy liikaa mun vartalolle nyt näihin pippaloihin valmistautuminen =)) No, toki sitten pyhänä saa passailla ja lauantain välissä siivoilla poikien jälkiä, mutta jospa ne toimis hyvänä kypsyttelijänä.

Mistä tulikin mieleen, kiitos vinkeistä!! Täytyy koittaa keksiä kaikki käynnistystä puoltavat seikat tuolla polilla. Oonkin jo ainakin uhannut sanoa, että äitini on ainoa tarjolla oleva hoitaja, joten jos ei ennen hänen matkaansa käynnistetä, tulee koko perhe mukaan synnytykseen =))

Niin, piti vielä sanomani, että ei kuule aikaakaan, kun sinäkin oot jo yli 30 viikolla ja sittenkös sua " mahattomat" kadehtii ja taas kaiholla muistelee tätä ihanaa raskausaikaa =)

Niin ja tervetuloa Mustaverho. Onnea plussasta!! Mukava, että tulee uusia suurperheellisiä odottajia joukkoon! Minkäslainen kokoonpano sinulla on ennestään kotona? (Jos saa udella)

Omppis taisi tässä joku aika sitten puhella huonosta päivästä.. Nyt iski täällä hormonit sille tolalle (vai onko kuitenkin joku synttäristressi?), että oksat pois. Kaikki ärsyttää, harmittaa ja itkettää. Ja isäntä se tietty saa kuulla kunniansa kaikista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään. Eikä mokoma ymmärrä yhtään, mistä tuulee.

No nyt kakkua täyttämään ja koristelemaan.

Pikkis (joka nyt poistuu, ihan oikeesti;)

Vierailija
27/37 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Pikkikselle tarkentelisin, että muiden kohdalla juhlitaan synttärit, mutta kaksosilla nimpparit. Saavat siten ikiomat juhlansa, kun kaikki pitää yleensä jakaa. Ja tuo joulupäivä synttärinä ei ole mikään paras mahdollinen. Silloinhan leivon täytekakun ja laitan loput joulukalat ja juustot pöytään. Syömään saa tulla kuka ehtii ja kynnelle kykenee. Kummeille olen teroittanut, että synttärilahjan jos haluavat välttämättä ostaa, niin olisi kuten nimpparilahja tai kortti. Välillä säälittää sukulaiset ja kummit, kun näitä lapsia kertyy ja se lahjojen määrä on niin tolkuton. Sitten kun vielä juhlitaan ne nimpparit, niin on tavallaan yksi lahja lisää. Tänä vuonna onnistui aika hyvin niin, että lähes kaikilta tuli vain pikkumuistaminen synttäriksi. Jouluna kun muutenkin hukutaan paketteihin! Kertokaapas te muutkin miten suhtaudutte tähän lahjapolitiikkaan. Esimerkiksi Panun sisko säälittää, jolla ei ole omia lapsia ja se lahjavuori on aina aivan mahdoton.

Mustaverholle tervetuloa porukkaan!

Herttulin nukutus on nykyään aivan armoton urakka. Siirrettiin se Helmin huoneeseen nukkumaan, tosin vielä pinnasängyssä, eli ei pääse karkaamaan! Kun sen saa nukahtamaan, niin nukkuu tosi paljon paremmin kuin aiemmin. Nyt se maito otettu taas mukaan kuvioihin ja ainakaan vielä ei ole öihin vaikuttanut. Ihoreaktioita Hertalla ei ole, vaan löysää plöröä, masuvaivoja ja huonoa nukkumista. Meillä tosin kaikki lapset nukkuneet tosi huonosti, eli siitä ei voi päätellä oikein mitään... Ens viikolla on lääkäri ja katsellaan sitten mitä se tuumaa tilanteesta. Vähän Hertta on kasvanut hitaanpaa kun sisaruksensa ja käynyt jopa painotarkkailussa silloin tällöin. Minusta kumminkin sopiva ja täydellinen!

No niin, tulipa taas sepustettua. Puheripuli päällä.

Noora ja masunahanvenyttelijä-Taimi

Vierailija
28/37 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan mulla oli kaksi keskenmenoa ja aina vähän pelottaa miten raskaus menee. Kenellekään emme ole kertoneet, mutta pakko jonnekin saada tästä jutella :)

Meillä lapset ovat 14v, 11v, 8v ja 2v.

Ravaan vessassa jatkuvasti ja pelkään vuotoa alkavaksi. Plussasin kyllä todella vahvan viivan, koskaan ennen se viiva ei ole mun tekemissä raskaustesteissä noin vahvan punainen ollut, toivon kovasti sen merkitsevän jotain hyvää!

Vierailija
29/37 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikein mukavaa alkuraskautta sinulle! Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja saat loppukesästä ihanan vauvan syliisi! Eikö totta, että elo-syyskuun vauva tulee? Onko aikaisemmat lapset tyttöjä vai poikia vaiko molempia? Meillä ei täällä suurperheodottajissa olekaan mitään esittelypinoa, mikä on sinänsä harmi, mutta utele sinäkin meiltä mitä mieleen tulee! :) Itsekin odotan viidettä lasta. Aikaisemmat lapset: kaksospojat-98, tyttö-00 ja tyttö-06 ja nyt LA maaliskuussa. Tulokkaan sukupuolta ei tiedetä, mutta tyttö on villiveikkaus, ainakin!! :)

Vai Pikkiksellä ne hormoonit nyt kiehuu ja keittää... huh huh, syvä myötätunnonhali sinne! Varmasti helpottaa kun saat synttärit ohi. Mullekin iskee aina stressinpoikanen kun laittamista on kovasti ja jotku isot kemut tulossa. Ymmärrän siis HYVIN. :))

Kiva että nordenskjoldin kotona jo toivutaan! Vielä kun se isukkikin paranis... ;) Rankkaa tuommoinen, vetää koko perheen veteläksi.

Katsoiko kukaan eilen Rimakauhua ja Rakkautta? Itse käänsin subille jus kun oli viimeiset kymmenen minuuttia menossa ja pääsin näkemään sopivasti synnytyksen ja vastasyntyneen... Itketti... Jos joku tietää maailmassa mitään kauniimpaa kuin sen kun oma vastasyntynyt nostetaan synnytysurakan päätteeksi alastomana rintasi päälle, niin kertokoon minulle!!! :) Ajatella, että vielä sen pääsee kokemaan! Tunnen oloni todella onnekkaaksi! :)

Isukki tuossa eilettäin ilmoitti, että ois koulutusmatka Helsinkiin helmikuussa. Laskettuun aikaan on siitä vielä kuukausi, mutta kuitenkin pieni kylmä hiki nousi pintaan... Entä jos kuitenkin lähtö tuliskin jo silloin? :/ Onneksi koulutus kestää vain kolma päivää. Voinhan sen aikaa olla kotona jalat ristissä! ;) Enkä nyt edes jaksa uskoa, että synnytyksen aika niin pian koittais. Maalisvauva täältä tulee kuten pitääkin.

Eipä auta kuin alkaa laittaa koti viikonloppu kuntoon. Saa sitten lauantain ja sunnuntain ottaa rennosti. Jos vaikka innostuis viemään lapset uimahalliin. Ois niille mieluinen ylläri. :)

Viikonloppuja mammat ja masut!

Omppis 30+2

Vierailija
30/37 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mustaverholle tervetuloa mukaan joukkoon odottamaan vauvaa!

Pikaisesti luin viestejä läpi, ja vähän kommentoin, mitä jäi mieleen..

Nordenskiöldille vilkutus - meillä on nimet vauvalle valittu, jos Sulolta puuttuu munat, se on Taimi:) Eli kyllä hymyilytti, kun luin viestisi. Muuten on kyllä varmaan rankkaa kun iskee noin kova migreeni, ja sitten oksutauti vastassa - voimia!

Omaa napaa pikaisesti: kävin np-ultrassa ja kaikki oli ok. En halunnut veriseulaan mennä, luulen että se olisi vain stressikynnystä nostattanut.

Ihanaa oli kun vauva sieltä vilkutteli, kaikki hyvin, äiti!

Pahoinvointi jatkuu pääosin iltapäivästä tuonne myöhään iltaan, nukahtamiseen saakka.. nautitaan vaan siitäkin, vauvalla on varmaan kaikki hyvin, kun minä näin oireilen:)

Iloista odotusta kaikille, toivottelee

sinuvi rv11+6

Vierailija
31/37 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa mustaverho!

Nyt täytyy vähän purkaa tuntoja kun tuo meidän kuopus 3v on aivan mahdoton tapaus nykyään. Jos ei joku asia mene niin kuin herra haluaa niin se kirkuminen on aivan hirveää ja sitä kestää ja kestää kunnes mulla tekee mieli heittää koko kakara lumihankeen... tänäänkin jouduin kerhosta lähtemään kesken kaiken pois kun se tappelu oli niin älytöntä ja ääntä piisaa. Eikä mikään passaa ei yhtikäs mikään kun se sille päälle sattuu. Aivan sama mitä sanon niin huuto sen ku yltyy :o/ ja koti matkalla kun lumipallo ei pysynyt ehjänä huuto vain yltyi ja lopulta raahasin toisessa kädessä kirkuvaa 15 kiloista velttoa lasta joka sylki mun päälle ja lopulta puri mua rystysiin niin että veri melkein lensi :o/ siihen päälle oma huono selkä jota särkee koko ajan hirveästi ja nyt sitten kaupan päälle supistelee :o/ huoh!

Mies tähän tokaisi yks päivä että " sinähän sen imetit tuollaiseksi" aarrgghhh!!!!! just imettämällähän lapsille uhmaikä tulee eikö?

kahden vuoden imetys oli vissiin miehelle liikaa...

No nyt mietin sitten että jos käy niin että lapsivedet menee niin onko perätilassa jotain erityis juttuja mitä pitää huomioida? eli onko se ambulanssi ja selin makuu vai? joskus olen kuullut ettei seisomista suositella jos vedet menee ja lapsi on perätilassa.

niiloakseli rv 31+4

Vierailija
32/37 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee kyllä hirmu kiirus, mutta pakko oli käväistä täällä stressiä purkamassa ;)

Niiloakselille tuosta vesien menosta: mulla on kyllä päivittämättömät tiedot, mutta niiden mukaan perätilavauvalla on vesien mentyä vaara napanuoran esiinluiskahdukseen eli siis makuulla olisi pysyteltävä. Ja sama ohje olisi myös raivotarjontaisille, jos vauva ei ole laskeutunut. Mutta kertokaapa muut, jos nämä ohjeet on muuttuneet!

Jaksuja vaan sulle uhmaisen kanssa taisteloon! Sama tunne ollut monesti, onneksi nyt on tuota hankea mihin paiskata, heh =)

Sinuvilla oli hienoja ultrakuulumisia, onnea niistä!!

Omppis: voi tuo rimakauhua ja rakkautta oli mun lemppari silloin eka esityskerralla. Harmi kun nyt olen unohtanut koko sarjan uusinnan. Enpä voi sanoa keksiväni juuri kauniimpaa hetkeä kuin tuo vauvan rinnalle nosto. Ihanasti kyllä asian ilmaisit!

Nordenskjold: Juu, nyt meni jakeluun ;)) Tuohan on tosi upea käytäntö, että pidätte omat juhlat tuplille. Mua on kans usein hävettänyt, kun näitä synttäreitä näin kimpassa juhlitaan (siis esikko vielä samassa), niin kaikki tuo sitten kaikille lahjat. Jotkut ovat tuoneet joskus jopa tuolle neljännellekin, jonka synttärit ovat ihan eri aikaan, vaikka kuinka on teroitettu, että ei tarvi. On nää vähän hankalia tilanteita.

Minä tässä kaiken hässäkän keskellä hoksasin, että kelalta ei oo tullut minkäänlaisia päätöksiä, vaikka äitiysloma alkoi jo ennen joulua. Ja sitten tajusin, että hoitotukikin loppui eilen, kun oli virallinen 3v päivä. Ei sitten muuta kuin selvittelemään asioita, pitkät tovit vierähti puhelimessa. Meillä siirryttiin peruspalvelujen osalta kuntayhtymään, ja palkanmaksu hoituu naapurikaupungista, ja siellä nyt homma mättää. Kela odottaa tietoja, miltä ajalta saan palkkaa, ennen kuin edes laskevat mulle päivärahaa. Miniminhän olen odottanut saavani, koska hoitovapaalla olen ollut ja pienimmät ehtivät täyttää tuon 3 ennen laskettua aikaa. Mutta nyt tämä kelan täti sanoikin, että kunhan äitiysloma on alkanut ennen 3v synttäreitä, niin saisin saman päivärahan kuin tuplilta. Aika isosta erosta on kyse, minimipäiväraha on kai jotain 15 euron luokkaa (?) ja tuplilta sain 50 euron pintaan. Jaa, enpä nyt tiedä mitä päätöstä sitten odottaa. Onko kellään tietoa tästä? Puhuikohan tuo tämän päivän tyyppi ihan omiaan?

Ei mutta nyt on kyllä pakko rientää, poikalauma pyyhältää tänne tunnin päästä ja paljon vielä tekemättä.

Mukavaa viikonloppua kaikille.

Pikkis 37+2

Vierailija
33/37 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiloakseli: Kuulostaa niin tutulle! Miekin olen Onnia raahannut pitkin kyliä raivareissa. Kerran kaatui vaunutkin siinä rytikässä. Ja vieläkin kuulen tuosta jutusta kommentteja toisinaan... Ei kiva. Ala-aste sattui vielä matkan varrelle ja näin sieluni silmin, kuinka KASVATTAJAT katselivat ikkunoista sitä touhua! Voimia iltapäivääsi!

Pikkis: Ilmaisinko asian tylysti!!! Anteeksi, ei tosissaan ollut tarkoitus:)Tänä vuonna ajattelin miekin pistää könttiin nuo juhlat. Helmin nimpparit on vain muutamaa päivää ennen laskettua aikaa eli olen täysi hermoraunio, ellen jo nuuskuttele tuhisijaa! Olispa tosi hyvä tuuri, jos saisitkin ne isommat rahat. Kerrankin kävisi paremmin kuin odotti.

sinuvi: Voiko olla totta! Ei meinaan kovin usein tule noita nimiä vastaan. Tosi hassu sattuma!

Mulla vähän masu sekaisin, mutta oksentamaan en ala! Ne alkuraskauden pahoinvoinnit saa riittää. Pidän suuta kiinni loppuun asti!

Hyviä masun kasvatuksia,

Noora ja Taimi 22+3

Vierailija
34/37 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordenskjold: Eihän sentään, et mitenkään tylysti ilmaissut, ei missään nimessä. Anteeksi, jos vastaukseni antoi olettaa jotain sen suuntaista!!

Olen tässä muuten muutamia kertoja mietiskellyt, että mistä tuo nimimerkkisi tulee?

Huh, täällä saatiin eilen 14 murkkuikäistä, äänekästä ja vauhdikasta poikaa kestittyä ja selvittiin vieläpä hengissä =) Ja ehkäpä jopa vähän nautittiin niistä itsekin ;) Olivat viimeiset tätä laatua, ensi vuonna ei enää näin suurta kaverijoukkoa pyydetä.

Nyt sitten odotellaan huomisia juhlia. Masuun ei mitään uutta. Vielä ei merkkejäkään mistään, eikä kyllä tänään saisikaan tulla, kun mies on esikoisen kanssa pelireissulla.

Tulkaapas kertoilemaan kuulumisianne!

Pikkis 37+3

Vierailija
35/37 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hauskaa Nordenskiöld ja Sinuvi! Nimittäin minäkin olen ajatellut tälle " pavulle" nimeksi Taimia, jos sattuu tyttö olemaan. Mummoni oli Taimi ja haluan vaalia perinteitä. Lisäksi Taimi ei ainakaan vielä ole ollut mikään sesonkinimi, mutta näköjään suosio on kasvussa ;)

Luulen kyllä, että vatsassa asustaa poika. Minulla on ollut jokaisen lapsen kohdalla vahva aavistus lapsen sukupuolesta ja se on osunut oikeaan. En osaa sanoa, mistä tunne tulee, mutta poikafiilis on vahva. Varsinaisesti en toivo kumpaakaan. Ehkä poika olisi kiva, niin olisi kumpaakin sukupuolta kaksi.

Arvatkaas mammat, minkä härvelin menin höyrypäissäni hankkimaan ;) ? Angelsounds kotidopplerin! Onko kukaan muu sortunut kyseiseen vempaimeen? Sain sen eilen ja nyt olen yrittänyt ääniä metsästää. Silloin tällöin olen vähän saanut kuuluviin, mutta aika vaimeat ja vaikeasti löydettävät tuntuvat sydänäänet vielä olevan.

Np-ultra oli tällä viikolla ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Turvotus oli 1,3mm ja kaveri liikkui vilkkaasti.

Nyt täytyy ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä vähän ulkoilemaan tuonne vesisateeseen.

Meriutu rv 13+1

Vierailija
36/37 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mustaverho!

Pikaisesti omaa napaa. Eli teidän viestejä lukiessani selailin vanhoja neuvolakortteja ja olen käynyt neuvolassa useammin yhtä odottaessa kuin nyt kahta odottaessani. Päätin siis vaatia neuvolasta useammin seurannan! Käväisin äippäpolilla ja vauvoilla kaikki oli hyvin. A oli 713g ja B 765g eli hyvin kasvavat :) Yllättäen äitiyspolilla puhuttiin kovasti synnytyksistäni ja kohdunsuun tilannetta seurataan nyt huolella, koska edellinen synnytykseni oli syöksysynnytys, joka päättyi lapsen tippumiseen lattialle ponnistusvaiheen puuttumisen takia. Jäi kyllä todella hyvä olo tuosta käynnistä :) Meillä muuten tulokkaat ovat poikia eli meille tulee poika voittoinen katras. Onneksi se yksi tyttö kuitenkin löytyy :)

letti (24+3)

Vierailija
37/37 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letti, hienoa, että oli polikäynnin jälkeen hyvä mieli! Onneksi seuraavat kohdunsuuta, niin ei pääse toivon mukaan mitään yllätyksiä sattumaan. Kamalaa kyllä, jos aivan vastasyntynyt vauva tippuu lattialle :-(. Ei se tietty kivaa oo isommallekaan, mutta etenkin tuollainen täysin untuvikko. Aika ikävä kohtaaminen ulkomaailman kanssa. Ei ilmeisesti kuitenkaan mitään pahempaa vaurioita päässyt vauvalle onneksi tulemaan. Ja kannattaa tosiaan vaatia tiheämpää neuvolaseurantaa. Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin vaikka minä olen kulkenut säännöllisesti polilla, niin silti neuvolakäynnit ovat olleet aivan yhtä säännöllisesti.

Nyt en tähän hätään muista paljon muuta kommentoitavaa, anteeksi. Neuvolassa oli moni käynyt. Ja olikos se Pikkis, joka oli vähän huolestunut vauvan rauhallisuudesta. Meidän neitihän on myös varsin rauhallinen tapaus. Esim. helmikuisissa moni on jo pitkään kirjoitellut, että vauva pitää masussa hirveetä melskettä melkein koko päivän, mutta ei todellakaan meidän neiti. Tosi pitkiä aikoja menee, ettei masussa tunnu mitään. Sitten hetkittäin on jumppatuokioita. Oletan, että tulossa on rauhallinen ja hyvin nukkuva vauva *kop kop kop* ;-).

( . ) Ei oikein mitään kovin erikoista. Eilen aamulla oli alamahalla jomottelua ja joku vihlaisu tuntui alhaalla, mutta nyt ei taas mitään. Yskä ollut joulusta lähtien ja kyllä on saanut köhiä, vaikkei tämä mitenkään erityisen paha silti ole. Lima vaan alkaa tuolla keuhkoputkessa tuntua ja eihän se lähde kuin yskimällä. Tosi hyvin irtoaa kyllä, mutta kun sitä riittää ja riittää :-/. Johtuneeko tuosta yskän aiheuttamasta ponnistelusta, että alapään suonikohjut on pahempana kuin ennen ja aiheuttavat epämiellyttävää kihelmöintiä. Vessareissuillakin pyyhkimisen saa tehdä kyllä todella varovasti, ettei tuntemukset enää pahenisi. Ja side housussahan tässä on saanut olla, kun vähänkään jos on vessahätä, niin lirahtaa :-/. Tästä alkoi ilmeisesti minun loppuajan valitusvirsi...

Miehellä olis kova into käynnistelemään ja eilen illalla suostuin, vaikka vähän arvelutti nuo suonikohjut. Ei siis niin minkäänlaista tuntemusta tuostakaan koitunut, että ei kyllä mitenkään tehokas keino ;-). Ainut vaan, että aamuvarhaisella vauvan liikkeet tuntui erilaisilta enkä löytänyt jalkoja mistään ja aloin jo todella pelätä, että vauva on kääntynyt perätilaan. Sitten kuitenkin kun ysin jälkeen lopullisesti ylös nousin, niin liikkeet tuntuikin jo taas ihan normaaleilta.

Vihdoin olis tarkoitus vauvan vaatteet ja kestovaipat laitella niille valitsemaani paikkaan. Taidankin lähteä sitä hommaa jatkamaan. Samoin kaivelin kassin, että pakkaan siihen sairaalatavarat, vaikken kyllä usko, että kolmeen viikkoon tarvii lähtee minnekään ;-).

neronja rv 37+0