Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤#SUURperhe odottajat viikkoon 2#¤

07.01.2008 |

En ainakaan löytänyt pinoa, joten tästä alulle!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiinhan niitä vauvauutisiakin taas, ihanaa!

En taida tämän kummempia nyt ehtiäkään, mutta palaan iltapäivällä kun olen käynyt lääkärineuvolassa. Jännittää sydänäänet, saako lääkäri ne kuulumaan, vaikka on ne ennen jo tässä vaiheessa kuuluneet..

Ädä+kolmikko+papunen rv12+5

Vierailija
2/37 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkettääkö teitä kuinka helposti? minusta tuntuu että itken milloin mitäkin ja liikutun tosi helposti pienestäkin asiasta. Aiemmissa raskauksissa olen ollut vain pahantuulinen enkä ole itkenyt ollenkaan. Nyt tuntuu että olen jotenkin ihan satasella raskaana ja kaikki oireet on paljon voimakkaampia kuin aiemmin :o/ mainokset,lasten elokuvat ja toisten ihmisten välittäminen saa itkemään. Mieskin jo hiukan huvittuneena nauraa minulle kun kuljen itku silmässä milloin mistäkin. Ja sekin saa minut itkemään kun mies nauraa mulle kun tuntuu ettei se yhtään ymmärrä...

on tämäkin :o)

Mulla on maha jo ihan keuhkoissa asti kiinni. Istuessa vauva painaa pahasti rintaan ja itse mittaamalla sain kyllä aika hurjat sf mitat saa nähä pitääkö paikkaansa minun mitat kun torstaina on neuvola. Kuinka helposti pistävät sairaalaan arvioon jos sf mitta on kamalan suuri? mutta eikö se olekin isompi jos vauva on perätilassa? No näkee torstaina sitten miten päin tuolla ollaan.

nyt kutsuu sohva :o)

Niiloakseli rv 31+0 hui! kohtahan loppuu aika kesken :o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on joulu siivottu pois ja innostuin samalla vaihtamaan järjestystä ja sisustamaan vähän sitä sun tätä uusiksi! Pirteä olo! Se viime viikon harmi on haihtunut kuin tuhka tuuleen! HUH! :)

Jos tämä tosiaan on nyt Niiloakseli sun viimeinen raskaus ja oireet sen mukaiset! Saat kypällä tuntea olevasi raskaana ja jää muistoja läpi elämän! :)) Laitahan torstaina neuvolakuulumisia! Minä laitan omiani huomenna...

Tietääkö kukaan mistä saisi kauniin vauvan kehdon? Tuli sellainen pähänpisto, että tälle viimeiselle pitää saada kehto :) Pinnasänkyjäkin löytyy kaksinkappalein, mutta ajattelin, että kehto ois nyt kätevä tupakeittiöön kun perheessä on toinenkin pieni... Sais vauva nukkua rauhassa siellä missä minä eniten olen! Ja kauniskin se ois, menis myöhemmin vaikka koristeena lastenhuoneessa... ja joku lapsista saisi sen sitten omalle lapselleen... :)

Tälle viikolle on lupailtu uutta luntakin :) Pakkasta on ollutkin mukavasti ja pikkukuopusta on saanut pukea ihan kunnolla vaunuihin. Mietinkin, että kun nyt tulee maalisvauva niin se on meidän kaikkein " talvisin" vauva. Muut kun on syntyneet ihan keväällä tai kesällä. Saa eka kertaa varata synnärille ihan toppapuvunkin mukaan!

Onko kukaan teistä käyttänyt raskausaikana vehnänalkioöljyä synnytykseen valmistautumiseen? Itse käytin viime raskaudessa. Sitä saa käyttää viikolta 34 loppuun asti ja sen pitäisi pehmentää kohdunsuun kudoksia. Itse ainakin vältyin repeämiltä ja jälkikivuilta kokonaan, joten ajattelin hankkia sitä pullon nytkin. Jos isäntä vaikka hierasis sitä silloin tällöin... ;) ;) ;) ;) ;)

Mutta nyt kutsuu pyykkivuori. Tänään sekään ei harmita. :) Kirjoitellaampa oikein ahkerasti!

Omppis 29+5

Vierailija
4/37 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle vielä piti sanomani, että varmasti sydänäänet kuuluvat jo komeasti! Kerrohan mitä kuului! :))

O

Vierailija
5/37 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin täällä vakoilemassa kun tuolla vauvapuolella on aika hiljaista ollut.

Oikein hyvää uutta vuotta tännekin puolelle.

Tuntuu kuin siitä olisi ikuisuus kun tällä puolella tuskailin kaikkien vaivojeni kanssa.

Nyt Wilhelmi on 1.5 kk , komea nuori mies. Nyt sit taistellaan kaikenmaailman vatsavaiojen ja allergiaepäilyjen kanssa. Ja nyt tarvin minä sitä imetystukea ja uskoa siihen, että koko hommassa on mitään järkeä.. mutta näistä enemmän vauvapuolella.

Tulkaahan pian kertoilemaan nyyteistänne lisää.

Jaksuja odottajille :)

T.Neppis ja Wilhelmi

Vierailija
6/37 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tuo aika rientää. Neppiksen Wilhelmi jo noin iso mies ;) Toivottavasti nuo vatsavaivat ja muut jutut selviää ja pääsette nauttimaan todella vauva-ajasta!

Ädä, neuvolakuulumisia täällä odotellaan. Toivottavasti kaikki hyvin!

Niiloakseli, kyllä täälläkin on jonkun sortin itkuherkkyyttä, mutta ehkei ihan noin laajassa skaalassa kuin sulla. Kyllähän luullakseni suuren sf-mitan vuoksi pitäisi lisätutkimuksia tehdä, jos ei mitään selittävää syytä ole (esim. juuri vauvan asento). Voi olla paljon lapsivettä, raskausdiabetes ym ym. Ainakin tuo diabetesjuttu ainakin saattaa tehdä juuri sen, että ykskaks mitta kasvaakin hurjasti. Mutta jospa sulla tosiaan ois vauveli pyörähtänyt eri asentoon.

Täällä nyt vaan odotellaan, ei sen kummempaa =) Sokerit pysyy ihan rajoissa, kun vaan malttaa pysyä kohtuudessa syöminkien kanssa. Vauva liikkuu aika vähän, mutta rauhallisen sorttinen onkin ollut koko ajan. Ihan hyvin jaksan ja yötkin nukun tosi hyvin (silloin kun vaan maltan mennä nukkumaan;) Eipä passaa siis valittaa.

Pikkis 36+5

Vierailija
7/37 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa saan tännekin kirjoiteltua. Meillä on ollut lapset enemmän tai vähemmän kipeitä joulusta asti, mutta eiköhän tämä nyt rupea helpottamaan.

Annlinn: Onnea!

Omppuäippä: Me saimme antiikkisen kehdon perintönä kun odotimme esikoistamme. Aivan loistava keksintö! Sitä oli helppo siirrellä ja lapsi nukkui siinä tosi hyvin kun välillä kävi vähän antamassa vauhtia. Nyt mietitäänkin mitenkähän nämä kaksi siihen mahtuisivat... Sitä, mistä kehtoja saisi en kyllä tiedä...

Käväisin tänään neuvolassa. Hemppa on edelleen matala. Milläkähän sitäkin saisi ylöspäin?! Ai niin. Mulla on yllättäen ilmennyt ajoittain veristä vuotoa. Edellisessä raskaudessa oli myös ja syytä ei löytynyt. Kävin kuitenkin lääkärissä vuodon takia ja kaikki oli onneksi hyvin. Äippäpolikin on torstaina ja tuntuu ihan hyvältä tämä toinenkin varmistus. Neuvola on seuraavan kerran vasta rv 36 ja väli tuntuu hirmuisen pitkältä. Onkohan näitä lapsia jo liikaa?

Letti (23+4)

Vierailija
8/37 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä takerrun tuohon Letin viestiin. Hämmästyin vaan niin suuresti, että sulla on seuraava neuvola vasta rv36 ja odotat siis kaksosia???! Minä olen rv14 jälkeen käynyt 4 viikon välein neuvolassa ja siinä välissä on ollut äitipolikäyntejäkin, mutta silti neuvola aina 4 vkn välein (nyt tietysti loppuajasta tihenevään tahtiin, viimeiset käynnit viikon välein). Minua kyllä hämmästyttää, kummastuttaa. Miten voi seuraava neuvolakäynti olla vasta 13 vkn päästä? Anteeksi ihmettelyni, ei ole tarkoitus mieltäsi pahoittaa tms. mutta jotenkin luulis, että kaksosraskautta seurattaisiin erityisen tiiviisti.

Mulla oli tänään neuvola. Luojan kiitos, painonnousu oli ihan sallituissa rajoissa, vaikka joulukin oli. Yhteensä nyt tullut 9 kg. Omppishan se taisi kysellä niistä tyttösykkeistä. Nyt oli meidän neidillä syke vain 135 eli aika alhainen. En silti jaksa millään uskoa, että tämä enää pojaksi muuttuisi, vaikka mies kyllä edelleen elättelee toiveita ;-). Sanoin sille, että älä nyt ainakaan esikoispojalle mene tuosta mitään puhumaan, kun ihan turhaan sillä taas toiveet sitten kohoais. Sf-mitaksi th sai 36 cm ja käyrä nousi taas yläkäyrän yläpuolelle. Pikkuisen jäi epäilyttämään, että laittoiko mittanauhan alkupään ihan oikeaan kohtaan. Tämä sama th on kyllä joka kerta mittaamassa ollut ja varsin suuri tuo sf-mitta koko ajan ollut. Kysyi, sanottiinko viimeksi ultrassa, että olis iso vauva tulossa. Just ennen jouluahan viimeksi kävin ja silloin vastasi täysin viikkoja. En jaksa uskoa, että tämä mitenkään erityisen suuri olis. Heh, mä luulen jo kokemuksen perusteella tietäväni hyvinkin paljon asioita. Uskon, että joudun käynnistykseen. Uskon, ettei vauva ole erityisen suuri. Uskon täysin, että vauva on tyttö (kaksi kertaa ultrassa niin sanottu). Saas nähdä, tulenko yllättymään missään asiassa ;-D. Mutta heti kylläkin vetää vakavaksi se, että kunhan nyt olisi vaan terve vauva. Millään muulla ei ole väliä!

Niiloakseli kysyi itkuherkkyydestä. Minä hirveän harvoin itken, mutta liikutun kyllä sitäkin useammin. Yleensäkin äidiksi tulon jälkeen olen ollut herkkä liikuttumaan. Vaikken olis raskaanakaan, niin liikutun esim. koulun juhlissa virren tai jonkun laulun sanoista (sama juttu kyllä kotonakin, jos laulelen jotain laulua, jossa on kauniit sanat) tai lasten piirrettyjä elokuvia katsoessa ja ihan vaikka mistä. Ja joskus kun alan miettiä jotain omiin lapsiin liittyvää, heidän tulevaisuuttaan, terveyttään tms. niin liikutuksen vallassa ollaan. Joulun aikaan luin anoppilassa Seurasta yhden miehen kertomusta omista vastoinkäymisistään ja niistä ylipääsemisestä ja yksi niistä vastoinkäymisistä oli, kun hänen lapsenlapsensa, 8 kk ikäinen poikavauva, oli kuollut Thaimaassa tsunamissa. Kun luin tapahtumien kulusta, tuntui, että kohta itken kuin Niagara ja miten sen peittelen muilta. No, siinä sitten välillä kuopusta huolsin ja taas välillä luin ja selvisin purskahtamatta itkuun. En tiedä, ne Thaimaan maisemat on kyllä aivan upeat ja toisaalta olis aivan mahtavaa päästä sinne, mutta toisaalta ne karmaisevat tapahtumat kummittelee mielessä. En tiedä, pystyisinkö lasten kanssa sinne lähtemään, vaikka joskus se lottovoitto saataisiin (no joo, ei kyllä koskaan edes lotota...). Mulla olis kyllä tosi ristiriitaiset tunnelmat viedä omat kalleimmat aarteeni sinne, vaikka yhtälailla mitä tahansa voi tietysti sattua missä tahansa.

Joo, mutta nyt vois olla kyllä aika ruveta nukkumaan. Öitä!

neronja rv 36+2

Vierailija
9/37 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin pikkukakkonen olen, että aika tosissaan rientää! Muistan kun Annlinn plussas IHAN VASTA ja nyt hänellä on jo pikkumies sylissään! Tätä kun jää miettimään, hoksaa ettei siihen omaankaan h-hetkeen ole enää kuin pieni hujaus! Mulla on neuvola vasta iltapäivällä, joten vielä ei ole uusimpia kuulumisia kertoa. Jänskättää sf-mitta, oma paino, sykkeet ja varmaan taas ihan kaikki.. ;) Jokohan sieltä saa ne sairaalaan esitäytettävät lomakkeet, joihin tarvii olla tytön ja pojan nimikin valmiina..? Hm...

Viime yön nukuin taas huonosti :/ Ollaan " opetettu" kuopus nukkumaan meidän keskellä, joten välillä tuntuu, että itselle jää nukkumatilaa semmoinen postimerkin kokoinen alue...ja tällä mahalla kun ei enää muutenkaan meinaa hyvää asentoa löytyä... Tämä päivä siis menee kuin unissakävellen tai sitten ylikierroksilla. ;)

Ilokseni löysinkin eilen viime raskaudessani käyttämäni vehnänalkoiöljyn ja siinä oli käyttö parasta ennen 4/2008. Kuinkas sattuikaan! Just olin suunnitellut, että pitää kysellä sitä apteekista tai luontaistuotekaupasta. Mutta en onneksi ehtinyt. :)

Sattuiko kukaan katsomaan aamulla 9.40 ohjelmaa Meille tuli vauva? Ettei peräti tulis joka aamu..? Synnytys oli kuvattu helpoksi kuin heinänteko, mutta ainakin minut sai itkemään itse vauvan syntymä... Itkin ja nauroin yhtä aikaa ja kuopustyttö katseli ihmeissään ja yhtyi nauruun! ;) Muistaa aina omat synnytykset ja tottakai jo voi tuntea tulevankin vauvan syntymän tuoman riemun, sitten kun sen aika on. :)

Yhtenä päivänä mietin tämmöistäkin asiaa, että kuinka paljon lapsia on PALJON? Mitä olette mieltä? Jos itseltäni olisi vuosia sitten kysytty, olisin varmasti sanonut, että viisikin on jo tosi paljon! Mutta nyt kun meille viidettä odotetaan ei se tunnu paljolta. Kukaanhan ei todellakaan ole ylimääräinen!!! Joten oisko paljon nyt vaikka 8... tai 10... :)) ;))

Nyt alan touhuilemaan päivän hommia. Ehtii sitten kahdeksi neuvolaan. :) Kirjoittelen kuulumiset iltasella tai huomenna! Vointeja jokaisen massuun!!

O

Vierailija
10/37 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkuherkkyydestä ollut puhetta, sitä löytyy täälläkin! Milloin mainokset, milloin joku pikkuisen suusta kuuluva lause, milloin joku kappale radiosta.. :) Tai en mä nyt ihan tillitä, mutta kyyneleet kihoaa silmiin herkästi!

Viimeksi eilen neuvolassa, kun lääkäri viritti dopplerinsa ja sieltähän se viuh viuh kuului! Hieman kaukana taisi sydän tykyttää, mutta olipa pienellä menoakin kun lääkäri teki ensin sisätukimuksen. Sykkeeksi sai 150, mites ne nyt menikään ne tyttö-, ja poikasykkeet?!? ;)

Hb ei olekaan pudonnut pahasti, 122 oli vielä. Olotila vaan on niin hengästynyt ja väsy, ja sydämentykytyksiä ja rytmihäiriöitä alkanut esiintyä useemmin. Noh, liittyy sitten vaan raskauteen.

Kohtu on eteenpäin kallellaan, joten ihmekös tuo että näkyy niin selvästi. Ja kohdun koko on parisen viikkoa suurempi viikkoja, mutta lääkärikin luotti hyvään ultraajan, joka totesi siellä köllivän vain yhden sikiön.

Painoa mulle on tullut jo ihan liikaa, kun ajatellaan että loppuajasta sitä tulee paljon.. Nyt saldona ja reilut 5kg! Pitäs varmaan miettiä mitä syö.. Mä kun tuppaan sitten lihoomaan vielä imetysaikaankin, enkä laihdu kun vasta vauvan ollessa taapero, eli n.1½-2v synnytyksen jälkeen! Mikä siinäkin lie..

Kohdunkaula kiinni ja ok, mutta ulkosuu sormelle auki; lääkäri kyllä totesi että on tämä useamman synnyttäneelle normaalia. Miten muistelisitte itsellänne olleen alkupuolen lääkärissä? Mua jäi kavelemaan, kun on joskus ollu riski ennenaikaisesta synnytksestäkin, toisessa lääkärineuvolassa oli lyhentynyt 4:stä 2cm:n ja kahdelle sormelle auki.. Noh, kait ne sitä seuraa jos tarvetta ilmenee?

Synnytyspelosta unohdin lääkärille sanoa, se kun alkaa ihan tosissaan kaivella takaraivoa.. Kaksi alatiesynnytystä takana, molemmat luomusti ilokaasukokeilua ja yhtä aquarakkulaa lukuunottamatta. (esikoinen ja kuopus, keskimmäinen sektiolla)Kuopuksen synnytys vaan eteni niin pirskatin vauhdilla, ettei ehditty mitään muuta kuin kokeilla kohdunkaulan puudutetta, ja sitä laittamaan tullut lääkäri laittoi sen varuiksi vaan, kun olinkin jo niin auki ettei se ehtinyt vaikuttaa! Muistan ajatelleeni vain, että jos yhtään enempää sattuu multa menee taju.. :/ Kun tohtori poistui salista aloin ponnistaa! Että se siitä puudutteesta, jalan se kyllä vei alta jälkeenpäin, kun osui sopivasti johonkin hermoon.

Noh, onhan tässä vielä aikaa tätäkin sulatella, mistäs sitä tietää vaikka sektiokin vielä tulisi, tosin en mä kyllä sitäkään tahtoisi.. Toipuminen niin paljon hitaampaa, ja noi lpaset ja koira hoidettavana..

Tälläisiä oma(.) pohtii:

Ädä+papunen rv12+6

Vierailija
11/37 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi tunnustautuu herkäksi ;) eikä raskaushormoonit ainakaan paranna asiaa :(

Miullakin alkaa tuo masu jo olemaan " korvissa" , nytkin olen yrittänyt lukea tenttiin tässä kirjoituspöydän ääressä, muuten onnistuu, mut muistiinpanojen kans on vähän hankalaa, kun painaa niin pirusti välillä..

Meillä kuopus kuumeessa ollut eilen illasta asti. Nyt vetää jatkopäikkäreitä tuossa ulkoeteisessä - nukkui aluksi ulkona, mut isäntä laittoi vielä jatkamaan tuohon eteiseen, kun niin väsynyt oli vielä. Neiti nukkuu kyllä normaalistikin noita kolmen - neljän tunnin päikkäreitä, ja nyt kipeänä luulisi unien maistuvan entisestään...

Miulla ens ma taas ultra - seurataan vauvelin munuaisallasta, kun toinen on isompi kuin toinen. Lääkärin mukaan ei kuitenkaan kovinkaan merkittävästi suurempi, mut haluavat seurata - eli käyn ultrassa varmaankin koko loppuajan.... no näkeepähän vauvelin useammin ;)

Joku pohti lasten lukumäärästä, et mikä on paljon - miusta se on aika liukuva käsite - toki varmaan tuosta 6 eteenpäin ainakin on jo paljon nykyaikana- mut toki neljäkin voi tuntua paljolta jos ei ole sitä määrää itsellään ;)

Leipäkone kuului piippaavan, joten menenkin pelastamaan mein iltapalan sieltä. Jos vaikka ehtis vielä vähän syventyä opiskeluun ennen kuopuksen heräämistä...

-Mirpa ja pampula rv 26+5, ja isot siskot x 3--

Vierailija
12/37 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ädä: Oon minäkin kuullut monelta asiantuntijalta ja äidiltä (jälkimmäisethän on tietty tuota ensimmäistäkin;), että tuo kohdun ulkosuu on usein jo alusta pitäen vähän auki. Näin oli myös minulla. Tuskin tarvitsee huolestua, jos kerta muuten paikat kiinni ja kaulakanavaa jäljellä. Noista puudutteista, mulla on kans tuo kohdunkaulapuudute ainoa, jota ehditty laittaa, kun niin salakavalasti on yks kaks paikat auenneet (tai sitten tutkittu liian harvakseltaan, miten vaan). Niin ja esikoiselta pantiin heti aluksi aquarakkulat. Mun kokemus on myös, että tuo parakervikaalipuudute ei oikein auta ainakaan supistuskipuihin, mutta luullakseni sillä onkin vaikutusta ponnistusvaiheeseen, eli se ei välttämättä ole yhtä kivulias kuin olisi ilman puudutetta. Ehkä tämäkin on yksilöllistä, mutta mulla varmaan saattoi vaikuttaa. Ja kahdella kerralla kun on imukuppia jouduttu väkertämään, niin sekään ei oo tuntunut kauheen pahalta ehkä juuri tuon no. puudutteen ansiosta.

Omppikselle unohdin viimeksi sanoa tuosta kehdosta. Meillä sellainen on ja oon kyllä tykännyt. Esikoisella se oli ihan yönukkumiskäytössä aluksi, muilla on ollut päiväunipaikkana. Ja juuri tuosta oon tykännyt, että voi kätevästi siirrellä tarpeen mukaan paikasta toiseen. Saatiin aikanaan häälahjaksi isän puolen suvulta, heillä kun ollut tapana hommata kirstu, mutta toivoin mieluummin kehtoa. Tämän hommasivat täältä paikalliselta käsityöihmiseltä, joka tekee kaikennäköistä puusta. Eli löytyiskö sieltä teiltäpäin jotain vastaavanlaista yrittäjää, joka tekee kehtojakin? En kyllä yhtään tiedä, onko sitten liian kalliita?? Tai oletko katsellut kirppareilta tai netistä? Huuto.netissähän ainakin on monenmoista, josko sieltä löytyis?

Vehnänalkioöljystä puhelit. Mä olen nytkin lueskellut noita öljyämisjuttuja ja ajatellut, että olis varmaan hyvä tehdä moista, mutten sitten kuitenkaan ole saanut aikaiseksi. Sulla ilmeisesti on siitä hyvät kokemukset? Missähän vaiheessa se pitäisi aloittaa, taitaa olla meikällä jo myöhäistä? Jotkuthan kehuu myös lämmintä haudetta sitten itse synnytyksessä, että se ajaisi saman asian. Mä taidan olla vähän liian laiska, kun en jaksa näitä itteni rasvauksia sun muitakaan, viimeksi en edes jaksanut tuota haudetta pyytää, vaikka aioin.

Neronja: Voi, tuo tsunami jaksaa aina vain liikuttaa muakin kyyneliin asti. Eikä vähiten näin raskaana ollessa. Silloin kun tuo kauheus tapahtui, odotin viimeisilläni kaksosia. Eli arvaat varmaan, miten syvästi se silloin vaikutti. Vieläpä, kun siellä sattui olemaan paikan päällä tuttava. Tämä samainen tuttava oli samassa paikassa juuri nytkin joulun ja uudenvuodenajan ystäväperheemme kanssa, eli kyllä sinne vaan uskaltavat mennä ihmisetkin, jotka olivat todistamassa tapahtumaa. Eli ei muuta kuin rohkeasti lottoamaan ;) Ymmärrän kyllä täysin ajatuksesi, itsekin mietin moisia, että miltähän mahtaisi tuntua...

Letti, tosiaan ihmettelen minäkin, että noinko harvakseltaan sulla on neuvolakäynnit. Vai tuleeko sulle sitten äitipolille muitakin kontrolleja tähän väliin? Mulla ei kyllä kans ollut neuvolakäyntejä paljoa, mutta se oli vain sen vuoksi, kun äitipolilta annettiin monesti uusi kontrolliaika sinne. Ja jos ei sinne annettu aikaa, niin oli sovittu, että sitten tilaan neuvolaan ajan. Eli kyllä kai kaksosraskautta seurataan vähintään yhtä tiheään kuin yksösraskauttakin, yleensä kai vielä vähän tiheämpään. Onkohan sun terkka sitten olettanut, että seuraavat äitipolilla tämän välin, vai miksi noin kauas tuo aika?? Katsohan nyt, että saat johonkin päin jotain käyntiä tuohon väliin!!

Meillä muuten tuplat köllöttelivät hyvin sulassa sovussa ensimmäiset pari kuukautta kehdossa - eli hyvin mahtuivat, vaikkei mitään pikkuruisia edes olleet!

Toivottavasti nuo sun vuotelut pysyy harmittomina. Tai parempi tietysti, että lakkais kokonaan. Ainahan ne säikyttää, vaikka olis miten vaaratonta. Mulla oli myös tuplaraskaudessa vuotoa, mutta syynä oli hematooma.

Omppis se taisi olla, joka mietiskeli, montako lasta on paljon. Noinhan se taitaa mennä, että mitä enempi itsellä on lapsia, sen isompi määrä tarvitaan, ennen kuin tuntuu paljolta. Ei mustakaan viis tunnu vielä ollenkaan paljolta ;) Mutta monen mielestä näyttää tuntuvan, kun noita ihmisten kauhisteluja kuuntelee.

Jaa-a, pitääköhän perua puheet, juuri nyt nuo kolme pienintä riehuu niin, että sekin määrä tuntuu aika paljolta =). Ajattelin, että tämä loppupäivä sujuisi rauhallisesti, kun purettiin monta tuntia energiaa pihamaalla. Mutta koskaanpa ei mene niinkuin ajattelee...

Huomista neuvolaa odotellessa

Pikkis 36+6

Vierailija
13/37 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tänään tuntenut itseni kömpelöksi valaaksi :o/ hyvää asentoa ei taida ollakaan ja kaikki vaatteet tuntuu epämukavilta :o( maha on niin ylhäällä että on kurkussa kohta ja jos syön yhden leivän niin heti tulee paha olo ja maha täyteen... eipä pääse lihomaan ainakaan :o)

Eilen illalla tuli kaamea oksetus olo ja taistelin oksennusta vastaan kunnes nukahdin :o( loppuraskaudessahan tuo pahoinvointi saattaa alkaa uudestaan. Kaikki suolainen ja rasvainen on alkanut himottaa taas kamalasti. Tässä olen illan juustonaksu himoa vastaan taistellut...

Mulla onneksi nuo supistelut on nyt laantunut tai sitten niihin on niin tottunut ettei huomaa edes. Mulla kun on joka päivä tehtävä 3 kilometrin lenkki kun kahdella nuorimmaisella on eri päivinä kerhot kummallakin 2 kertaa viikossa niin tulee tuo kuntoilu hoidettua ja senkin takia on hyvä että nuo supistelut loppui.

Niiloakseli rv 31+1 (ystäväni synnytti rv 31+1 hui!)

Vierailija
14/37 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan ihanaa hoidella vauvaa, mutta tämä muutto ottaa todella voimille.

Me myytiin meidän liian pieni koti kummitytön vanhemmille jotka siis oli meidän ne naapurit, ja me löydettiin uudiskohde en nyt voi tarkkaa paikkaa laittaa mistä päin Espoota mutta Espoosta. Tontti on pieni mutta neliöitä on kaiken kaikkiaan noin 300 eli nyt me mahdutaan tosi hyvin ja kaikilla lapsilla on omat huoneet, kun kellarissa oli alunperin kaksi makuuhuonetta ne molemmat jaettiin jolloin saatiin neljä aivan suht isoa makuuhuonetta. Oma piha on olematon koska tontti on vain noin 650 neliön suuruinen mutta tällä paikalla asuu meidän tuttuja ja paikkana tämä on hyvää ja arvostettua aluetta.

Olen kyllä onneni kukkuloilla kun saan taas vauvaa hoitaa ja yöt menee valvoessa mutta eipä se mua haittaa kun näin suloinen pakkaus meille tuli.

Omppis se haaveilee kehdosta, ajattelitko ihan sellaista vanhanajan kehtoa vai oletko katsonut myös niitä uudempia joissa jalakset eivät keinu vaan kehdon saa lukittua tai avattua. Mä pidin aiemmin kehdosta mutta jotenkin mä tykkään nukuttaa vauvaa äitiyspakkauslaatikossa joka on tossa uudessa pinnasängyssä, meillä on kyllä vielä kehtokin olemassa, mutta siirsin sen tonne varastoon.

Mukavaa odotusaikaa teille kaikille! Pakko mennä vauvaa hoitamaan....

Annlinn ja supersöpö pikkumies

Vierailija
15/37 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut jo vauvan! Paljon onnea koko perheelle! Ja onnea uudesta kodistakin. Teillä eletään totista muutosten aikaa. Voimia arkeen!

Olemme saaneet uuden koneen! JEE! Ostettiin jo viikonloppuna, mutta sitten jouduin pariksi päiväksi sairaalaan ja nyt vasta pääsen testailemaan. Sunnuntaina mun migreeni paheni semmoiseksi, että en tuntenut käsiäni ja näköhäiriöiltä en eteeni nähnyt. Ottivat sitten osastolle lepohoitoon pariksi yöksi. Olin synnyttämättömien osastolla, missä nykyään on vauvojakin jonkin verran. En malttaisi enää millään odottaa! Huonekaverit lähtivät saliin ja niitä pikkuruisia näkyi käytävillä. Tulevat neljä kuukautta tuntuu niin pitkiltä...

... Niin ja selvisi, että Sulolla ei olekaan munia, eli meille tuleekin tyttö! Mieleeni juolahti, että muutaman vuoden kuluttua täällä asuu neljä naista joilla kolmella on kuukautiset ja yhdellä vaihdevuodet! Mukavalta kuulostaa:) Onni otti asian aika hyvin. Tuumailtiin tuossa Panun kanssa, että kyllä siitä hyvä aviomies tulee, kun on kolmen siskon kanssa kasvanut. Meidän suvun akat ei ole siitä lauhkeimmasta päästä...

Palasin oksentavaan kotiin, eli tosi raju oksennustauti täällä jyllää. Nukuin viime yönä kolme tuntia pätkissä, Helmi oksensi 4.5 tuntia putkeen ja ripuloi päälle. Onnilla jo vähän poies päin menossa ja Herttulille ei ole vielä rantautunut.

Letin neuvolatouhut minuakin ihmetyttää. Silloin kun kaksosia vartosin, niin neuvolakäyntejä oli enämpi kun yhtä odottaessa, vaikka äitipoliseuranta oli koko ajan päällä. Ei muuuta kun uutta aikaa varaamaan!

Pikkukakkosella ja Neronjalla ainakin jo viimeisiä viedään. Ne lopun päivät on niin pitkiä! Voimia teitille ja kaikille muillekin masuaan kasvattavalle!

Kaikkea hyvää viikon keskelle,

Noora ja Taimi 22+1

Vierailija
16/37 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun oli kiva lukea pitkät pätkät teidän kirjoituksia!! Ja Annlinnkin oli päässyt kirjoittelemaan. :) Varmasti muutto teettää töitä varsinkin nyt kun sylissä lepää pikkumieskin! Voimia, kyllä kaikelle paikkansa löytyy! Ja ihan sellaista vanhanajan kehtoa olen ajatellut. Tuttavani lupasi jo lainaankin ellen omaa löydä, joten hyvältä näyttää. :)

pikkukakkonen, sitä vehnänalkioöljyä voi alkaa käyttää viikolta 34 loppuun asti. Pehmentää kudoksia ja kyllä minä luulen, että se ihan auttaakin. Mulla nyt viimeisimmässä synnytyksessä kätilö hieroi välilihaa myös lämpimällä liinalla ennen ponnistamista. Sanoi sen estävän repeämiä. Enkä minä ainakaan revennyt yhtään. Tosin olihan se jo kolmas synnytyksenikin.. ;) Laitahan pikkis neuvolakuulumisiakin tulemaan! :)

Ja nordenskjold saakin tytön! Kivasti olit asian ilmaissut, Sulolla ei olekaan munia! ;) ;) ;) Koitahan jaksaa loppuun asti. Aika menee kuitenkin nopeaan! Ps:Sano tuo mulle takaisin kun takkuan läpi viimeisiä viikkojani! ;)

Ädä78 oli käynyt neuvolassa ja lääkärissä ja kaikki tuntuu olevan kunnossa, kiva kiva!! :)

Niiloakseli, kerrohan sinäkin huomenna neuvolakuulumiset. Ollaan niin samoilla metreillä, että kovasti kiinnostaa! :))

Ja tässäpä minun eiliset neuvolakuulumiset:

Painon nousu per viikko 500 g, nyt yhteensä reilu 9 kg..

paineet 112/56

pissa puhdas

hb 117 (vähän jo laskenut, mutta rautalisä ei vielä pakollinen...)

sf-mitta 27,5

Vauva raivotarjonnassa edelleen ja syke 150. Neuvolantäti sanoi, että tyttö on tai sukkela poika.. ;)

Vauva on tosi alhaalla ja kun sydänääniä kuunneltiin, täti sanoi, että ihan näkee missä asennossa vauva masussa köllöttelee! Aika hassua! Supistuksia ei sais kuulemma olla paljon eikä kivuliaita, koska vauva on niin alhaalla ja painaa alaspäin. Jos kipua alkaa tulla, pitää käydä äitipolilla näyttämässä. Seuraava neuvola on jo 28.päivä, joten tihenevät nyt. Oikein ihana mieli jäi taas neuvolasta. Odotan vauvaa ihan hurjasti! Jokainen päivä saa mut rakastumaan yhä enemmän tähän pieneen ihmisenalkuun! :)

Omppis rv 30 TASAN!

Vierailija
17/37 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omppis! tuo 9 kiloahan on aika vähän kuitenkin :o)

mulla oli jo edelliseen neuvolaan mennessä noussut paino sen 13,5 kiloa :o/ saa nähdä kuinka paljon on tullut kiloja nyt joulun mässäilyjen seurauksena...

Kirjoittelen huomenna illasta kuulumisia. Vähän jännittää onko jannu vieläkin perätilassa,ainakin potkut tuntuu edelleen samassa kohdassa kuin viimeksi jannun ollessa perätilassa....

Tänään on taas selkä ollut kipeä ja luulen sen johtuvan siitä kun vedin kuopuksen kerhoon pulkassa tänään kun se kerrankin luistaa tuolla tiellä :o)

Niiloakseli rv 31+2

Vierailija
18/37 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö kaikki äipät lumitöissä, kun täällä meilläpäin ainakin tuiskuttaa lunta ihan vimmastusti! Just käytiin kuopuksen kans vaunulenkki ja nyt neiti nukkuu onnellisesti terassilla uniaan. Päivän hiljainen hetki... NAUTIN! :))

Pikkukakkosen ja Niiloakselin neuvolakuulumisia jään odottelemaan...

Omppis

Vierailija
19/37 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkä

pissa:puhdas

hb:126 tippunut hiukan viimeksi 146

paino:+316g viikko eli kokonaisnousu 14kg

paineet:116/70

sf mitta:30cm

ja vauva perätilassa :o/

seuraavaksi onkin sitten 30.1 neuvola jossa ultralla varmistetaan vauvan tarjonta. Jos edelleen perätilassa niin sitten äitipolille tarkempaan syyniin ja synnytystapa arvioon. Ulko käännös ei kuulemma varmaan onnistu koska istukka on edessä ylhäällä ja siinä on kuulemma omat riskinsä.

Vauva istuu täsmälleen samassa asennossa kuin 5 viikkoa sitten neuvolassa,nokka menosuuntaan selkä minun selkää vasten.

Alan tässä valmistautua siihen että joudun ehkä sinne leikkauspöydälle.

Se olisi kyllä valtava pettymys jos en saisi alakautta synnyttää en tiedä miksi.

Kyllä oli tuskaista kävellä takaisin neuvolasta kun sai kahlata nilkkoja myöten lumihangessa kun kaks päivää on tullut lunta eikä ole teitä aurattu.... selkäkin taas vihoittelee :o( Mutta nämä on asioita joihin itse ei voi vaikuttaa,täytyy vain mennä sen mukaan mitä eteen tulee :o)

Niiloakseli rv 31+3

Vierailija
20/37 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppis jo kaipaili neuvolakuulumisia täältäkin päin, kiva että joku muistaa =) Tässäpä pikaisesti. Eli eilen kävin, ja oli varmaan kaikkien aikojen lyhin käyntini. Kaikki oli siis ok: pissat puhtaat, verenpaine mulle ominaiseen tyyliin tosi matala, vauvan syke ok, hemoglobiinia ei katsottu (ei oo katottu kyllä kuukausiin), paino oli tippunut viime viikosta 600g, mutta näin mulla on nyt mennytkin pitkään, että jokatoinen kerta on tullut reilusti viikkopainonnousua ja jokatoinen kerta on ollut miinusta. Painoa on nyt tullut 13 kg eli ihan kyllä tarpeeks, ottaen huomioon, että lähtöpainoa oli ainakin 7-8kg enempi kuin edellisen raskauden alussa... Ja tässä ehtii vielä tullakin varmaan lisää aika reippaasti. Niin, aterian jälkeiset sokeriarvot on olleet välillä vähän yläkantissa, eli sillä perusteilla varmaan sitten sain ajan äitipolille ensi maanantaiksi. Toivottavasti nyt tekevät siellä sitten painoarviota ja suhtautuisivat käynnistystoivomukseeni suopeasti. Siis jos on iso lapsi tulossa. Enkä toki vielä ensi viikolle käynnistystä toivo, vaan kenties sitten lähemmäs kuun loppua, etteivät ainakaan yli lasketun ajan päästäisi. Minun äitinikin kun on lähdössä heti ensi kuun alussa siskoni luo pallon toiselle puolelle, niin olis kiva saada vauva maailmaan ennen sitä.

Mutta mutta, mitäpä näitä elää etukäteen, ensi viikolla ollaan taas vähän viisaampia.

Omppiksellahan oli myös hyvin asiat neuvolassa. Kiva juttu. Sulla tais olla ihan mukava terkkari, jos en väärin muista joskus puhutun asiasta?!? Mulla oli esikoisen odotusaikaan aivan ihana terveydenhoitaja, just sellainen, että joka odottaja ja tuleva vauva oli varmasti uniikki tapaus hänelle. Ja niitä neuvolakäyntejä oikein odotti. Mutta maailma muuttuu...

Nordenskjold, kiitos tsempeistä. Vai puuttui Sulolta munat ;)) Teillä on sitten jatkossa varsin naisvaltaista meininkiä. Jaksuja sinne oksutaudin keskelle, toivottavasti jo helpottaa. Onko ihan normaalia mahapöpöä vai jyllääkö teillä rotavirus?

Voi että, vai on Niiloakselin vauva perätilassa. Nyt konttailemaan pitkin lattioita ja lumihankia, jos vain selkä kestää ;) Toivottavasti nyt vielä pyörähtäis oikeaan tarjontaan.

Kaikille mammoille leppoisaa ja kaunista loppuviikkoa. Meillä menee triplasynttäreiden parissa, joten en tiedä ehdinkö pahemmin koneelle. Tottahan kuulumisenne käyn lukemassa kuitenkin!

Pikkis 37+1