subjektiivinen päivähoito-oikeus poistettava!
Ihan käsittämätöntä että lapset joiden vanhempi on kotona, saavat päivähoitopaikkoja! Ja toiset jonottavat.. Jos on kotiongelmia niin ettei pysty lapsiaan hoitamaan, niin silloin tuetaan -menemällä kotiin opettamaan elämisen taitoja!
Kommentit (45)
Älkää tehkö niitä lapsia jos ette itse jaksa niitä hoitaa!
Itse sain nauttia tai jouduin käyttämään jonkin aikaa tätä systeemiä ja se vain vahvisti sitä ajatustani, että systeemi on tyhmä. Enemmän pitäisi tukea lasten kotihoitoa ja sitä, että vanhemmat osaavat itse hoitaa lapsensa. Useat tuntuvat vievän lapsen hoitoon, koska eivät luota omaan kykyynsä hoitaa lasta/lapsia.
ja sitte vielä viedään pennut hoitoon ja ne jotka sitä todella tarvii joutuvat sumplimaan satan laihin että lapsi saadaan kunnon hoitoon HÄVETKÄÄ
Ja mitä se teille kuuluu, jos mä haluan pitää lapseni päiväkodissa ja MAKSAN siitä ihan itse, ei sossut tai muu.
Olen kotona kahden pienemmän kanssa, mutta isoin on päiväkodissa. En näe siinä mitään väärää. Ehkä tosiaan sitten, jos joku muu taho joutuisi tämän maksamaan niin sitten tuntuisi yhteiskunnan varojen hyväksikäytöltä, mutta ei muuten.
Mutta niin kauan kun maksan omasta pussistani päiväkotipaikan vaikka itse olen kotona, niin pää kiinni!
Vierailija:
Ja mitä se teille kuuluu, jos mä haluan pitää lapseni päiväkodissa ja MAKSAN siitä ihan itse, ei sossut tai muu.
Olen kotona kahden pienemmän kanssa, mutta isoin on päiväkodissa. En näe siinä mitään väärää. Ehkä tosiaan sitten, jos joku muu taho joutuisi tämän maksamaan niin sitten tuntuisi yhteiskunnan varojen hyväksikäytöltä, mutta ei muuten.Mutta niin kauan kun maksan omasta pussistani päiväkotipaikan vaikka itse olen kotona, niin pää kiinni!
Ja itse mennään kuntosalille ym:0( Joskus mietin, miten niin typeriä vanhempia voi ollakaan.
Mulle kävi niin, että jouduin yllättäen työttömäksi. Lapseni on pph:lla ja hoitaja on niin ihana ja osaava, etten oikeasti parempaa voisi kuvitella. Olen kuitenkin kokoajan työnhakijana, joten en todellakaan voisi ottaa lastani pois hoidosta. Jos saisinkin tyyliin huomenna aamulla varamiespalvelusta puhelun " Pääsetkö parin tunnin sisään töihin?" mihin mä lapseni laittaisin? En minnekään! Ja kun aikani töistä kieltäytyisin, ei niitä kohta mulle kukaan enää soitteliskaan (esim. siis varamiespalvelusta).
Kaupungilla on velvollisuus parissa viikossa järjestää lapselle hoitopaikka, mutta mulla kun on tietyt vaatimukset: En halua lastani päiväkotiin ja toiseksi, hoitopaikan on oltava tässä ihan lähettyvillä, jotta pääsee vaikka jalkaisinkin lapsen hakemaan. Nyt hoitopaikkaan on hieman alle 1km matkaa.
Lapsellani on nyt niin loistava hoitopaikka, etten todellakaan halua lapseni joutuvan vaihtamaan hoitopaikkaa tosta noin vaan.
Voi jumalauta. Ihan varmasti JOKAINEN meistä on jollakin tavalla mukavuudenhaluinen. Mistä lähtien siitä on tehty synti??? :O
samalla kun mussuttavat pullaa kanssa ostoskeskuksissa vauvan nukkuessa kiltisti vaunuissa. Eipähän tarvitse kaitsea leikki-ikäisiä siinä samalla; voi juoruta rauhassa mammakaverin kanssa.
Hävetkää subj. oikeutta käyttävät!!!!
Hävetkää TE, KETKÄ ETTE OSAA PITÄÄ HUOLTA VAIN NIISTÄ OMISTA ASIOISTANNE!!!!
Paljosta joutuu luopumaan, kun lapsia saa. Jos et luovu, olet todellakin huono vanhempi. 11
Vierailija:
Voi jumalauta. Ihan varmasti JOKAINEN meistä on jollakin tavalla mukavuudenhaluinen. Mistä lähtien siitä on tehty synti??? :O
Vierailija:
Hävetkää TE, KETKÄ ETTE OSAA PITÄÄ HUOLTA VAIN NIISTÄ OMISTA ASIOISTANNE!!!!
Päiväkodissa sentäs ulkoillaan ja tarjotaan aktiviteetteja!
Resursseja pienennettäisiin heti myös.
Niille on taloudellisempaa pitää pientä jonoa, kuin pitää välillä mahdollisesti tyhjiä paikkoja.
Samahan se on lääkäreiden kanssa, tosin se ongelma on vielä isompi.
Ihan vain ysille tiedoksi, että sinä et maksa lapsesi päivähoidosta kuin murto-osan. Suurimmaksi osaksi päivähoito kustannetaan yleisistä verovaroista. Vai kuvitteletko todellakin, että maksamasi maksimissaan muutaman sadan euron kuukausittainen päivähoitomaksu kattaa lapsesi päivähoidosta aiheutuneet todelliset kulut?
kokeile myös seuraavia:
- sektio ei ole synnytys
- kotihoito vs päiväkoti
- imetys vs pulloruokinta
Vierailija:
kokeile myös seuraavia:- sektio ei ole synnytys
- kotihoito vs päiväkoti
- imetys vs pulloruokinta
siinä vaiheessa kun he eniten vanhempiaan tarvitsevat eli pikkulapsivaiheessa. Älytöntä...
On niiiin ihana kun perheessä 2 - n lasta (jesse, jamina, joel, helmi, ellen, arttu, eetu, veeti). Voi ostella niille huutiksesta ja aleista söpöjä vaatteita ja käydä lauantaiaamuisin koko ihanan perheen voimin prismassa ostoksilla. Ja kiva, että tarhan tädit katsovat isompia ja antavat virikkeitä arkisin. Siellä ne lapset saavat niitä tärkeitä sosiaalisia kontaktejakin ja oppivat sosiaalisiksi ja pitämään puolensa eikä ne ole mitään ujoja. Ja äiti voi rauhassa surffailla siellä huutisessa pikku-veetin nukkuessa kolmen tunnin päikkäreitä tai käydä mammakaverin kanssa kahvella jumbossa. Onneksi iskä sitten illalla katsoo isompia lapsia, kun äiti on niiiiin rasittunut kodin pyörittämisestä pitkän päivän jälkeen.
Näistä asioista päättävät enimmäkseen täyspäiset - sinun kaltaisillasi fanaatikoilla ei ole muuta vaikutusmahdollisuutta kuin räkyttää nettipalstalla.