^^¨¨SyySSissit¨¨^^ma-ke jutustelut
Kommentit (45)
Niin se vaan arki taas koitti ja lapsetkin lähtivät tänään loman jälleen kouluun. Eipä heistä kukaan hurraata huutanut..
Mukavaa, kun viimein tulee lunta. Viihtyy sitten lapsetkin paremmin ulkona. Piti heti aamusta ihan auto lumiharjalla putsata, outo fiilis!! =)
Jaahas, pitäisi alkaa touhuamaan noita kotiaskareita.. Kaupassakin kai pitäisi käydä.. Kunhan nyt saisi itsensä käyntiin...
Mukavaa alkanutta viikkoa!
Piiu ja Miko (23/8)
laitan minakin talle aamulle: VIIKKO 2, vois aina nuo viikot laittaa alkutekstiinkin, niin loytyy helpommin...
Alli jo nukkuu aamupaivauniaan, kun heras taas klo 6 ja paatti ettei taalla sitten enaa kukaan nuku! Meidan kirppu ei viela kaanny kumpaankaan suuntaan: mutta ryomitaan sitten jo ihan liikaakin, kun saa koko ajan olla sangyn nurkasta vetamassa pois. Muutenkin meidan neiti on tajunnut tilanteen, etta mita sita ite rasittamaan itteensa kun kamppa on taynna palvelijoita! Hiukan korottaa aantaan niin eikohan siina joku ole nostelemassa ja kaantelemassa!!!
Menee kylla ihan kiemuraan kylkiasentoon, etta eikohan tuo tuosta muksahda joku paiva toisinkinpain, mutta ei mitenkaan aktiivinen ole tuolla alalla. Puhua polisee sitten senkin edesta; taitaa tamakin neiti ' astua kielensa paalle' ?
Kummallisempia suunnitelmia ei tallekaan paivalle ole; koulut alkoi meilla jo viime viikolla, ja kaikki muksut oli ikionnellisia: ne tykkaa kylla olla poissa kotoa (heh ei siis koulunkaynnin rakastamisesta ole kyse!) Ens viikolla isoilla likoilla alkaa taas jo ekat kokeetkin; rankkaa on meilla koulunkaynti!!! Meilla on kolme lukukautta; toinen loppuu kahden viikon kevatlomaan maaliskuun lopulla.
Mutta eikohan toinen kuppi kaffetta olis paikallaan
Voikaa hyvin
-levinia ja Alli 4kk vajaa 3pv- seka isot siskot 15/11/8/4 v.
Hilja näyttää vielä hetken huilivan tuolla joten sillä välin meidän kuulumiset.
Lunta on myös Espoossa ja esikoinen oli aamulla aivan haltioissaan, joka kasassa piti makoillal matkalla hoitoon. Hurja muutos tulee kun maassa on valkoista niin onpahan heti valosampaa.
Kävimme eilen katsomassa yhtä asuntoa siellä Tampereen suunnalla. Reilu sataneliöinen uusi paritalon puolikas näytti kyllä hyvältä tämän ahtaan kaksion jälkeen. Mutta katsotaan nyt miten homma etenee. Kaksikerroksinen malli ei ole meidän mieleen, pysyisi kyllä äiti hoikkana kun niitä rapppuja ravailisi tuhat kertaa päivässä..
Töitä kyselin myös ja tosi hyvään saumaan osuisi tämä meidän muutto, syksyllä olisi siellä aika kiva paikka odottamassa omassa ketjussa. En vieläkään voi uskoa että oikeasti voi käydä näin hyvä tuuri. Olin ihan varautunut pitkään hakemusrumbaan mutta nyt sitten ainakin aluksi voisi tehdä tuota hommaa ja jos se ei miellytä niin sitten rauhassa katsella mitä maailma eteen tuo.
Nyt on vaan sitten kiire tehdä koulutöitä pois ja yrittää saada muitakin asioita järjestykseen täällä. Nuo asunnot mitä katsottiin oli siis jo valmiita ja muutto saattaisi olla jo tuossa toukokuun nurkilla (aikaisemmin ei oteta vastaan vaikka mikä olisi).
Hilja on taas hiukan räkäinen, mutta tosi hyväntuulinen silti. Eilen nukkui autossa varmaan viisi tuntia ja välillä kun heräili niin riitti että syötti ja vaihteli vaippoja. Uskomaton tyyppi!
Mukavaa alkuviikkoa kaikille!
t: Typykkä, uudesta kodista haaveileva ja Hilja, muutamana iltana maissivelliä lusikalla syönyt ipana
Eihän se Hilja sillä lusikalla sentään itse syö vaan ihan on syötetty- hih!
Jospa torstai-ilta sitten menisi paremmin isin kanssa kun jotain evästä löytyy edes vähän.
Olivian kans taas kaksin kotona. Viikonloput vierähtävät kyllä nopsasti ohi. Toisaalta ihan mukavaa sekin, kun talo hiljenee ja rauhottuu hetkeksi.
Viikonloppuna kokeilimme antaa Olivialle maissivelliä pullosta illalla kahtena iltana peräkkäin. Lopputulos aina sama, ei kelpaa pullo, eikä velli. Öisin tyttö on taas alkanut heräilemään klo 24 ja 03. Aluksi annoin joka kerta rintaa, mutta tyttö lähinnä leikki ruualla. Nyt on riittänyt, kun tutin työntää suuhun ja silittelee, niin pikkuhiljaa sitten itsestään nukahtaa. Neito ei itke tai huuda vaan pulputtaa omia juttujaan, välillä ähisee ja työntää sormia suuhunsa ja lutkuttaa niitä äänekkäästi. Välillä kädet käy kun helikopterin ropellit ja jalat heiluu mukana. Pääkin on ihan jossakin muualla kun illalla sänkyyn laittaessa :). Nyt se siis taisi alkaa, tuo yökukkuminen. Uusia ihmeellisiä asioita täytyy yölläkin kokeilla. Näin se meni isoilla siskoillakin :).
Se mikä tässä on uutta meille vanhemmille on tämä täysi pullosta kieletäytyminen. Vanhemmat tyttärethän kelpuuttivat niin tissin kuin pullonkin ja joskus sitten pääsi äitikin " ulkoilemaan" . Tosin sitä pulloa rintamaidolla täytettynä tarjottiin säännöllisesti, jotta muisti pelasi sen suhteen vauvoilla. Samaa säännöllisyyttä ei olla toteutettu Olivian kanssa paitsi ihan alussa, kun se oli pakkokin olosuhteiden takia (1kk aikana kävin haavahoidoissa, jolloin mies joskus antoi pullosta maitoa).
Tänään kokeillaan rintamaidolla illalla jos onnistuisi. Mitään taistelutannerta asiasta ei kuitenkaan tehdä. Tämä imettäminen on niin lyhyt aika vauvan ja minun elämässäni, että nautitaan siitä sitten juuri näin, tytön ehdoilla.
Ensi viikonloppuna tapaankin lapsuuden ja nuoruuden ystäviäni mökkilomalla, Olivia lähtee tietenkin mukaan ja mies ja isot tytöt jäävät kotin nauttimaan vauva-ja mammavapaasta viikonlopusta :).
vaikka pulloruokinta olisi onnistunutkin, niin missään nimessä yhtä iltaa pidempää en olisi halunnut/kyennyt/pystynyt tytöstä erossa olemaan, joten oli ihan luonnollista jo heti suunnitteluvaiheessa, että Olivia tulee mukaan. Nuo " akkakokoontumiset" ovat yleensä sujuneet rauhalllisissa ja mukavissa merkeissä hyvän ruuan, juoman (mulle vain pepsi maxia!) ja seuran parissa. Muistellaan vanhoja, päivitetään kuulumiset ja parannetaan maailmaa :).
Tulen myöhemmin kommentoimaan juttuja...
Nyt keitän päiväsumpit :)
Heissan täältä kiireen keskeltä. Nostan kyllä hattua kaikille yksinhuoltajille! Kyllä on kovasti hommaa yksin hoitaa poika ja koti. Ja varsinkin kun mä en osaa antaa siivouksien ym olla. Tiskit on hoidettava heti jne. Mutta en mä valita kuitenkaan. Päivääkään en vaihtas. Nyt sen vaan huomaa kuinka paljon mies teki hommia kotona ollessaan.
Apinaemo kyseli onko meillä kiinteet auttaneet yön uniin ja vastaus on ei. Samalla lailla heräillään parin tunnin välein. Päivällä kyllä nukutaan ainakin yhet unet pitempään. Ja kun tuota velliä en saa syötettyä pullosta enkä nokkamukista. Ei huoli enää kumpaakaan olleskaan. Lusikalla se tuntuu niin hankalalta kun on sellasta litkua. Täytyy nyt joku ilta kokeilla sitäkin kun vain hermot riittää.
Mites teillä muilla kiinteet on vaikuttaneet kakkaan? meillä aluks meni ihan hyvin, mutta nyt ollu kovalla vaikka joka päivä olen luumusosettakin antanut. Lisäksi kahtena päivänä annoin myös mallasuutetta. Eilen sitten vihdoin kakka tuli pienen itkun kanssa. Ja oli kiinteää ja kovaa pötkylää. Vähensin tänään perunan osuutta ja laitoin enemmän porkkanaa. Luumua ja ruusunmarjaa koitan antaa sit iltapäivisin. Perunankin kanssa annan myös luumua. Vettäkin olen koittanut antaa muutaman lusikallisen päivässä, mut ei Vesli oikein taho sitä huolia. Onko kenelläkään kovaan vatsaan muita konsteja vai pitäskö mun jättää kiinteät pois?
Olis ihan kiva jos Vesli huolis sen pullon. Tekis ihan hyvää, kun saisin vähän lepuuttaa tissejäni. Nännit nimittäin ovat aika kipiät kun imetän niin usein ja kun mua pidetään tuttina. Uni ei tule ilman tissiä.... kahtena yönä meillä onkin ollu huuto päällä kun en ole antanu lutkuttaa niin kauan kuin herra haluais. Onneks lopulta nukahtanu. Pakko ollu " huudattaa" kun ei mun rinnat kestä sellasta lutkutuksen määrää. ja tuttia ei edelleenkään huolita. kaikenlaisia ja mallisia tutteja kokeiltu mut mikään ei kelpaa.
Mulla alkoi tänään dieetti. Tai no makiat ja muut hyvät pois ja liikuntaa tilalle. Huomena pitäs mennä salille, mut saa nähä voinko mennä. Mulla on nyt viikon verran ollu flunssa. Pää on kipiä ja räkää on joka paikassa. En tiedä onko kovin hyvä silloin mennä kuntoilemaan.
Mulla on nyt tässä 7 viikkoa tehokasta kuntoiluaikaa. tarkotuksena ois saada jonkin verran pois siinä ajassa ja yllättää mies. kampaajallekin menen uudistamaan hiukseni ennen kotiintuloa! Saa nähä onnistunko yllättämään vai en.
Mutta nyt jatkamaan löhöilyä sohvalle.
Uma ja Vesli 210907
Heipat kaikille! Odotusaikana kirjoittelin ja vielä pojan synnyttyäkin muutaman kerran, mutta nyt on meno näiden kahden pojanvekaran kanssa ollut sen verran kiireistä, että silloin tällöin olen teidän juttuja lukenut, mutta kirjoittaminen on jäänyt. Nöyrästi siis kysyn, että vieläkö mahtuu mukaan..jos yrittäisin taas aktivoitua?
Meille syntyi siis toinen poika 28.8 eli ikää on nyt jo reilut neljä kuukautta. Esikoinen on 2v7kk. Pienempi nukkuu ulkona lumisateessa, kohta jo neljä tuntia tulee täyteen. Isompi katselee Franklinia, joten hetki aikaa kirjoitella. Meidän syyssissi on tosi tyytyväinen kaveri kunhan vaan ruokaa ja unta saa sopivassa suhteessa. Leluihin tarttuu jo ihan vanhan tekijän tavoin ja liikkuu mittarimatomaisesti selällään ja vatsallaan eteenpäin. Ei nyt varsinaisesti siis ryömi, mutta kummasti saa itseään liikuteltua, en tiedä onko ihan välttämättä haluamaansa suuntaan, mutta johonkin suuntaan kuitenkin. Uni maistuu päivisin ulkona, kahdet 3-4 tunnin unet vetäisee joka päivä säännöllisesti. Yöt on välillä sitten vähän levottomampia, varsinkin nyt kun 4kk tuli täyteen. Aina on herännyt 2 kertaa syömään, mutta nyt useampaan kertaan ja viime yö oli aikamoista härdelliä ja kaikki muu kiinnosti enemmän kuin nukkuminen. Kaverista olisi ollut tosi kiva jutella ja naureskella kahden aikoihin yöllä, mutta tylsät vanhemmat ei oikein lämmenneet seurustelulle..Ilmeisesti kuuluu tuollainen yölevottomuus tähän kehitysvaiheeseen kun paljon uusia juttuja opitaan vauhdilla. Esikoisella muistaakseni alkoi vasta 5kk jälkeen, joten ihan vielä en osannut moista odotella. Ja silloin sai sentään itse päivällä levättyä kun ei tuota toista ollut..
Nyt alkaa itkuhälyttimestä pientä kitinää kuulua..jatkan meidän kuulumisa myöhemmin..
Jondeliini ja Luukas 2808
Hei kaikille Syyssissien mammoille!
Olen lueskellut kirjoituksianne ja miettinyt rekisteröitymistä pitkään. Saa nähdä miten usein ehdin tänne kirjoittelemaan mutta yritys on ainakin hyvä. Kiva porukka teillä tuntuu olevan.
Meillä siis Aava-tyttö syntyi 15.9. Syntymäpaino 3958 g ja pituus 49 cm. Minä vm -70, mies -62. Lapsi on meille ensimmäinen ja asustelemme Pohjois-Helsingissä. Alku oli haastavaa, tytölle tuli synnytyksessä erbin pareesi eli hermovaurio oikeaan käteen, ja käsi roikkui velttona. Nyt alkaa helpottaa kun käsi alkaa pikkuhiljaa toipua.
Reipas vauva tuo Aava-neiti. Nukkuu mieluusti päikkäreitä takapihalla vaunuissa ja ilmoittaa murisemalla kuin karhunpoika kun alkaa väsyttää. Yöt ovat olleet levottomia viime aikoina, hyvää asentoa ei meinaa löytyä ja syömään heräillään usein. Kiinteät on jo aloitettu. Kovasti potkiskelee vaippaa vaihdettaessa ja isille ja äitille kerrotaan paljon tarinoita. Vatsallaan ei kovin hyvin viihdy, johtunee kädestä. Eilen tosin käännähti ensimmäistä kertaa masulta selälleen.
Vauvakuume on täällä jo kova. Sen verran ihastuneita ollaan tähän vauvavaiheeseen oltu.
Mukavaa lumista päivää kaikille!
Tervetuloa porukkaan Avalina ja Jondeliini (menikö oikein) sekä Miina. Sekaan vaan...
Typykälle aaltoja!! Olet ollut todella reipas opintojesi kanssa. Minä en saisi aikaan yhtään mitään opiskelua vauvan kanssa.
Niin ja tulkaa ihmeessä Pirkanmaalle. Elo täällä on ihan kivaa, varsinkin jos tulee puhdasta vetta kraanasta.
Uma, vatsan toiminnasta. Minä pidin toka vekaralla pitkän perunattoman kauden - peruna teki ilmavaivaa ja liisteröi vatsan. Kokeile perunan tilalla vaikkapa bataattia. Luumu tai ruusunmarja voi auttaa vatsan toimimiseen. Perunan tärkkelys voi toisilla aiheuttaa vatsan kovettumista. Tuskin sinun kannatta kokonaan lopettaa kiinteitä, koska olet jo niitä jonkin aikaa antanut. Nestettä Vesli saa varmasti riittävästi rintamaidosta. Rinnan lussuttamisesta. Minä en ole keksinyt yhtäkään huudattamatonta konstia vierottaa lasta rinnan jatkuvasta imemisestä. Siis jos lapsi ei syö tuttia. Sehän olisikin kätevää jos kelpaisi tutti. Samoin jotkut ovat kertoneet että ei pidä opettaa lasta nukahtamaan rinnalle. Sitäkään en ole keksinyt kuinka sen voisi estää muuten kuin herättämällä jo kertaalleen nukahtanut lapsi. Muuta en osaa tuohon rinnan imemiseen sanoa kuin koeta jaksaa ja levätä jokaisessa välissä missä voit. Ilmakylvyt tekevät hyvää kipeille rinnoille. Kakasta vielä, joku kertoi että vedessä on helpompi ponnistaa kova kakka maailmaan. Eli kun alkaa ähkiä kakkaa vauva vaikkapa lämpimään vesivatiin.
Haikaranpolska ja Uma, eipä kelpaa Asmollekaan pullomaito enää. Yritimme pari kertaa joulunaikoihin. Ajattelin, että olisi hyvä osata syödä pullosta tulevaa sairaalakeikkaakin varten, mutta poikanen oli eri mieltä. Luonnollisesti tarjosimme rintamaitoa pullosta, mutta ei niin ei. Nyt kokeilemme vielä nokkamukia - minä nimittäin haluan jumppaani.
Olen ajatellut että te saatte olla minun uudenvuoden lupausteni seurantaryhmä. Suostutteko?
Siis raporttia: Paino ei ole pudonnut grammakaan tiukasta dietistäni huolimatta. Lumityöt lasketaan varmaankin tänään päivän liikuntasuoritukseksi.
Tänään siivosin yläkaappeja. Mitä ihmettä voisi tehdä lahjaksi saaduille käsinmaalatuille posliiniesineille? Meidän komeroita täyttää mm. kihlalahjaksi saatu lintulautanen. Sininen ja punainen lintu istuvat kauniiden kukkien ympäröimällä oksalla. Ja siinä on myös meidän nimet. Laiton takaisin samaan komeroon jossa se on ollu viimeiset neljä vuotta. Entäpäs samaan tyyliset maljakot ja tuikkukynttilän astiat? Voiko itsetehdyt lahjat kantaa kirpparille?
Nyt jatkan olohuoneen kirjahyllystä. Vai herääköhän poikanen.
terv peikkoäet ja APJ 1.10.
tilastoihin vielä lisäystä
1 kk 5400g ja 55,5 cm
2 kk 6685g ja 60,5
3 kk 7220g ja 62,5 cm
Tervetuloa mukaan kaikki uudet myös minunkin puolesta! Kiva saada " lisä vahvistusta" jengiin.. =)
Laitoin tuossa taas kuvia koneelle. Muutama kuva Mikosta, vilahtaapa yhdessä myös meidän tytär..
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2837e+piiu-aarteeni.html
Heitin laiskana ranskalaiset uuniin. Odotan, että loputkin lapset ja isäntä tulevat kotiin, jotta pääsen vihdoin hakemaan voittamaani imuria postista, sekä mennään katsomaan uutta lemmikkiä meille. Se toinenkin gerbiili siirtyi gerbiilien taivaaseen viikonloppuna. Onhan meillä tosin tuo haukku..
Juu.. Miko ei tahdokkaan siis nukkua.. On mentävä..
Ihan ensin, UNOHDIN salasanani ja oli kirjauduttava uudestaan joten siksi hieman erilainen nikki. Tätä oon odotellut että koska unohda ja nyt sitten unohdin. Onneksi nikin sai aikaläheltä omaa.. 8) Eli siis Fiia_81 oon minä..
Ja tervetuloa " uusille" . Kiva kun tulee lisää kirjoittelijoitakin vielä.
On kiva kun meillä syyssisseillä on kekustelut pysynyt tosi viereinä. Aina kun koneelle tulee kurkkimaan on jotain uutta kirjotettu.. Se on kiva!
Ja peikköäet, mää mielelläni lupaudun " valvojaksi" tai ehkä paremminkin vertaistueksi.. Itsekin koitan nimittäin keventää ruokaa ja liikkua entiseen tapaan! 8)
Meillä ollaan kipeitä edelleen.. TYLSÄÄ! Mahatautia ja flunssaa.. Mulla itsellä vähän flunssaa, saapi nähdä kuinka illalla kykenen töihin... En ole kovin kipeä siis, ei kuumetta, mutta tukkoisuutta yms.
Meillä huomena poika täyttää kolme kuukautta ja on se neuvola. Toivottavasti sinne päästään.
Pyydän anteeksi jo etukäteen aihetta, mutta muun vauva kuume ei ota helpottuakseen.. Vaikka poika on tosiaan alkanut nukkumaan nyt " huonommin" niin silti kuumeilen.. Toivottavasti kuumeet pian helpottaa sillä mies ei ole samoilla linjoilla asian suhteen.. 8)
Umalle tsemppiä miehen poissa oloon. Ja siihen kuntoiluasiaan sanoisin että jos on kuumetta tai lämpöä niin ei silloin urheilemaan. Itse en myöskään kovassa! nuhassa ja yskässä menisi. Ja sitten sairauden jälkeen kuntoilisin varovaisesti ainakin ekan kerran. jokainen itse tietää mikä on tässä asiassa järkevää..
Mutta nyt poistun ja palailen taas!
Fiia ja poika päivää vaille 3kk
^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^
◊☉◊ SyysSissit 2007 ◊☉◊
Tähän pinoon kirjoittelevat syyskuun 2007 tienoilla syntyneiden SyysSissien mammat. Uudet kirjoittelijat ovat tervetulleita!
apinaemo
minä 69/mies 67
lapset t00, p02, t05 ja Oona 070907
syntymämitat 54cm/3590g
Espoo
Avalina
Minä 70/mies 62
Aava 15.9.
3958 g/49 cm
Pohjois-Helsinki
Colatoffee
minä -74/mies -71
Luka 20.09 rv 40+0
54cm/4260g
Helsinki
Dumle
Minä -85/mies -86
Minja 06/01 ja Menni 29.9.07
3820g/51cm
Jyväskylä
Fiia -81
molemmat 81
pojat 03, 05, 07
8.10.07 rv 41+2 4600g ja 53cm, pipo 37
Haikarapolska
minä-68/mies-67
tytöt -93, -96 ja Olivia 27.8.07
3620g, 52cm
3kk 6200g ja 62cm
Uusimaa
Jondeliini
Luukas 2808
Kewa
Minä -77/mies -69
poika 06 ja ukko 20.09
3365g ja 49cm
kiinassa
levinia
minä 69/ mies 66
lapset 92/96/99/03 ja 07 syntyneet tytöt
Syyssissi syntynyt 10.09
rv 40, 3150g ja 52cm.
ulkomailta
minttupipsa
äiskä -77, iskä
isotveljet -01 ja 04
Peppi Tiina Emilia 13.9.2007
3920g 51,5cm py 34,5cm
3vk 4350/57.3/36
2kk 5425/59/39,4
3kk 6110/61/40,4
Salo
Miina80
Minna -80, mies -75
lapset -06 ja 18.9.2007 Helmi Matilda
rv 40+6, 4015/50
1kk: 4600/54
2kk: 5900/58
3kk 6600/61
Outs@
minä 80/mies 81
tyttö 10/03, tyttö 09/05 ja Hilla 10/07
Painoa oli 3672g ja pituutta 50cm rv 40+3
peikkoäet
minä -70/mies -71
tytöt 9/02 ja 2/04 sekä Asmo 1.10.2007
52 cm ja 3820g pipo 36
1 kk 5400g ja 55,5 cm
2 kk 6685g ja 60,5
3 kk 7220g ja 62,5 cm
Tampere
@piiu@
Minä -76/mies -72
lapset -94, -96, -99 ja -07
Miko syntyi rv39+6 23.8.2007 3575 g ja 50,5 cm, pipo 36
Häme
Rakkausvauva
minä-74/mies-68
Mun lapset -98 ja -00 ja miehellä -99.ja sitten tuo yhteinen rakkauspakkaus 6.9.2007 3280g ja 50cm,tyttöjä kaikki
Vantaa
Risella
Minä-78, mies -76
Lapset poika-98, tyttö -00, poika -02, tyttö 23.9-07. vkolla 41+3
paino/pituus 3520g ja 49cm
Tampere
Typykkä
Minä -72, Mies -70
isosisko 03/04 ja Hilja Amanda syntyi 2909 rv 41+0
4260g ja 54 cm
3 kk 7150g ja 66 cm
Espoo
Uma81
minä -81 mies -80
Vesli 21.9.
3450 ja pituus 51
1kk 4550 54,5 cm
2kk 6058 59 cm
3kk 6930 64 cm
Keski-Pohjanmaa
Unelma -73
mies-75, poika 01/06 ja Veera 04.09.07 3450g, 50 cm, py 34cm rv 39+1
vm78
minä -78, mies -76.
Lapset t 04/03 ja Eetu Ensio Nikolai 080907 rv 42+1
3975g 53cm py 36,5cm
1kk 4930g 57cm py 39
2kk 5510g 58,8cm py 40,5cm
3kk 6110g 61cm py 41,3cm
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Tein hienot värijutskat Dumlen pohjan mukaan ja näkyivät hienosti wordissa, mutta eivät sitten enää, kun kopioin ja siirsin tänne... Dumle, osaatko auttaa? Miten pitäis tehdä?
Tuossa siis taas hieman muokattu versio ja tietojakin olen lisäillyt sen mukaan, kun on uusia silmiin sattunut. Laittakaa vaan lisää, kun osalta puuttuu...
Omituinen maanantai... Aamupäivä ulkoiltu ja nautittu pulkkamäestä, päivällä saapui yllätysvieraita ja nyt mulla onkin ollut " senssit sekaisin" , en ole saanut tehtyä muuta järkevää kuin väkrännyt tätä listaa. Onhan sekin tosi järkevää!
Ja meilläkin muuten se tilanne, että pulloa ei neiti huoli. Täytyis taas kokeilla, jos ihme olis tapahtunut! On tässä aika kiinni vauvassa, mutta ei tuo ole uutta meidän perheessa.
Riisivelli on muuten paljon jönkömpää kuin tuo luiru maissivelli. Tosin siinä suositus, että saa antaa 5-6 kk:n iästä. Tosin Kiinassa varmaan annetaan riisiä veti ekana kiinteänä, vai mitä kuulet kewa?
Nyt neiti herää...
apinaemo
Meidän tiedoiksi voisi laittaa:
Minä -75/Mies -68
Pojat -05 ja 28.8.07
51cm/3290g
Uusimaa
Vaikka tuossa viestissäni paljastinkin kertaalleen meidän poitsun nimen niin taidan jatkossa pitäytyä jossain lempinimessä tms. koska tiedän tuttujeni tätä palstaa lukevan enkä kaikille halua paljastua..
kiitoksia vatsan toiminnan vinkeistä ym. Huomenna menen ostamaan heti bataattia ja äsken kokeiltiin ruusunmarjaa. Se vähänn irvistytti. :)
Ja huomisen kuntoilun jätän väliin ja koitan hoidella flunssaani. Ehdin minä vielä ensi viikollakin aloittaa kuntoilun.
Niin ja siihen listaan vois laittaa Veslin koko nimen elikkä Vesli Nuutti Mikael.
Kewalta piti kysästä et mikä se teidän koiran nimi oli? Näin voisin ennakkoon koittaa kattoa milloin teidän jakso tulee. Netissä nimittäin aina kerrotaan etukäteen seuraaavasta jaksosta. Voisin sitten laittaa itelle muistutuksen puhelimeen niin muistan katsoa.
Mutta nyt täytyy mennä Veslin seuraan. Kovasti tuolla höpöttelee leluilleen. ja sitten lumisateeseen pienelle lenkille. Ei nää makkarat muuten lähe! :)
Todellakin ihanaa, että koululaiset taas koulussa...
Sonja heräilee edelleen pari kertaa yössä...viime yönä kyllä useammin. En tiedä vaivaako hampaat jo, mutta nyrkkiä tunkee suuhun koko ajan ja on rutunen.
Jaahas...neiti heräs...huomisiin!
Risella ja Sonja 2309
Huh kun väsyttää :O Mies on kipee ja itelläkin on vähän sellanen fiilis et oonkohan kohta itekkin....
Tervetulloo vaan uudet ja uus-vanhat :D
Apinaemo - No juu, ei ollut tuossa ollenkaan niitä koodeja kuten
[ color=] jne. (tarkistin siis " lainaamalla" viestisi tähän. Katsoppas onko ne sulla siellä Wordissä vielä?! Jos ei niin etsi se runko uudelleen edellisestä pinosta ja kopioi sieltä värit, koot ja lihavoinnit ja kokeile uudestaan :) Btw: nimimerkkien väleissä ois kiva olla joku " erottava" viiva tmv. Esim. näitä ^^^^^ mitä siellä on jo aikaisemminkin! Ja nimimerkkien yhteyteen, esim. viereen myös vauvojen (koko)nimet, helpottaa lapsen ja äidin yhdistämistä, you know :)
Uma - Ajattelin myös ehdottaa sulle sitä bataattia. Itse asiassa oon aikasemminkin liputtanut bataatin nimeen, yleensä soveltuu paremmin kuin peruna! Etenkin siis jos herkkä masuvaivoille. Me aloitellaan sitten aikaan juuri bataatilla. Ruusunmarjan ja luumun ohella myös päärynällä on vatsaa löysentävä vaikutus. Mutta juu, en myöskään kehoittaisi heti lopettamaan kiinteitä, kyllä se Vesli niihin vielä tottuu :)
Joo, mutta nyt väsyttää ja heikottaa, pakko saada lapset yöpuulle ja uinumaan.
Tuli vaan mieleen että miten oot värit ym. tehnyt, kun ei ne mulla ainakaan Wordissä näy, kun nehän tulee niillä koodeilla, joista jo äsken mainitsin...
Mukavaa, kun vanhoja kirjoittelijoita on palannut " langoille" uudelleen! Tervetuloa myös uudet! Kyllä tänne meitä mahtuu, joten eikun vaan ahkerasti kirjuuttelemaan :) .
Apinaemo oli värkännyt hienoa listaa. Kiitos siitä, hyvältä näyttää jo nyt. Älähän kuitenkaan väsytä itseäsi sillä vaan tee aina silloin, kun on juuri se draivi päällä ja huvittaa väkräillä. Sulla on kuitenkin sitä populaa ja käsitöitä siellä kotona ihan tarpeeksi. Joten maltti on valtti tässäkin asiassa :) .
Typykkä todellakin on sissien sissi. Hyvin tuntuu siellä opinnot sujuvan. Hatun nosto ja kumarrus!
Fiialta on pitänyt kysyä jo aikaisemminkin miten etelänloma sujui teillä? Miten poika jaksoi matkan? Mitä kaikkea siellä puuhailitte? Miten sää olosuhteet? Tässä ihan näin alkajaisiksi kysymystulvaa :) .
Saat ihan rauhassa vauvakuumeilla täällä. Vauvat on ihania. Kohtalotovereita taisi olla muitakin, Outsa? Avaliina? Täytyykin paljastaa, että meillä kuumeilija on tuo meidän iskä :) Liian monta kertaa on jo puhunut nelosesta :) Vitsiä aiheesta vääntää, kun nyt ei siihen ole mahdollisuuksia, mutta jo varoitin viikonloppuna, että ei kannata kokeilla tikulla jäätä...heh.
Allergioista todellakin on pitänyt muutaman kerran jo jotain virkata. Olen itse ollut hyvin allerginen vauva ja lapsi, joten kaikkien lasten kohdalla olen aina pelännyt pahinta. Kaksi ensimmäistä ovat säästyneet niiltä täysin, isänsä geenit luojan kiitos saaneet molemmat. Aloitin heidän kohdallaan kiinteät vasta 5-6kk iässä, vältin kaikkea mahdollisia allergisoivia ruoka-aineita mahdollisimman pitkään ajatuksena, että jos puhkeaa niin puhkeaa sitten mahdollisimman myöhään. Minulla oli onni, että rintamaitoa riitti pitkälle, ihan tuonne 9.5kk ikään asti (varmaan olisi riittänyt pitempäänkin, mutta molemmat tytöt alkoivat hylkiä rintaa samassa iässä). Käsittääkseni imetys ei estä allergian puhkeamista, mutta voi sitä viivästyttää.
Nyt Olivia itkee...palailen myöhemmin
Edelliset tässä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=12065032&p=1&tm…
Miina1980 (Vai Minnaksiko oli tarkoitus kutsua..), no kuitenkin tervetuloa jälleen mukaan, muistan kyllä sinut odotus ajalta :)
Apinaemo - Juu, saat vapaasti jatkaa listan värkkäilyä ;)
Täytynee palailla tässä paremmalla ajalla. Pitää saada päivä käyntiin, eli petailla pedit jne.
Hyvää alkavaa viikkoa mammoille!
- Dumle ja Menni 3kk rapiat -