Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** KOTILOT vko 2 ***

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tsemppiä kouluun! Anoppini luki aikanaan sairaanhoitajaksi kahden pienen lapsen hoidon ohella. Rankkaa kuulemma oli kun etupäässä öisin tentteihin lueskeli, mutta pärjäsi hyvin kuitenkin. Hän panosti oppitunneilla muistiinpanojen tekemiseen kun tiesi, että lukuaika on kortilla.

Vierailija
22/28 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitänyt monesti tämäkin kertoa, mutta en ole muistanut. Tuli nyt mieleen kun kuuntelin tyttöjen kotileikkiä...Meidän esikoisen BabyBorn on nimeltään Peppi. En tiedä mistä tyttö nimen nukelleen keksi, mutta aina kun nukke on tyttö, sen nimi on Peppi. Joskus se on poikavauva ja silloin se on Joonas.

adalat jälleen kerran ;0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun jollain muullakin lapset tappelee,meillä siis tappelee nuo 8 ja 5 vuotiaat kauheesti..oon ajatellu että kun ovat eri sukupuolta niin siksi tappelee..mut eipä sekään sit pidä paikkaansa=)

Remppamies meillä edelleen ja viel huomenna tulee..onpas päivä menny tuon 50-kymppisen miehen seurassa=)ihan hauska mies ei siinä mitään,huomenna niitä tulee kaksinkappalein heti aamusta=)

Sauna ok,ja kaappi eteiseen,mutta saunan lasiovee tarvii kuulema 2miestä.Tiskikaappiinkin sain uudet ritilät=)

Ootan vaan et pääsisin puupölyn kimppuun kun remppa loppuu,mulla pölyallergia niin ei hyvältä tunnu!!mutta oikeesti oon innoissani kun saadaan paikat kuntoon.

Vierailija
24/28 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukavaa luettavaa muiden kurikirjoitukset. Taasen tosiaan meni yksiin Adalatin kanssa... Tosiaan, aika usein Peppi on nuken tai koiran nimi ;o) Tätä mietittiin kyllä paljon ennen kuin nimi virallisesti päätettiin, mutta kun vauva oli NIIN Pepin näköinen heti, niin se oli siinä =)

Meidän esikoinen kaatui tänään tuolla kylillä, löi pahasti päänsä... Mies vei sen päivystykseen kun yht' äkkiä meni huonoksi -ja siitä ambulanssilla lähimpään sairaalaan jossa on lastenlääkärien päivystys, eli Jorviin. Nyt sain jo viestiä, että paha aivotärähdys, selvittiin säikähdyksellä!! Jestas, että mä säikähdin... Varmaan pääsevät jo yöksi kotiin, mutta tarkkailevat vielä illan. Huh.

Kirjoittelemisiin!

Vierailija
25/28 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos tuo on natsikuria niin sit meilläkin harrastetaan sitä :)

Itse olen sitä mieltä että aikuinen on kuitenkin se joka sanoo viimmeisen sanan. Mielestäni tuo kuri on vain hyviä rajoja.

Ihan samoilla linjoilla mennään meilläkin, keittiössä syödään, ruualla ei leikitä, sohvilla ym ei hypitä ja kiipeillä, sisällä ei juosta ja kiljuta, sisarusta tai kaveria ei lyödä, käytöstavat muistetaan niin kotona kuin kylässäkin.Ja jos sanotaan ei niin se kans tarkottaa sitä, turha vinkua ja jankuttaa sen jälkeen. Meillä pätee samat säännöt myös kylässä ollessa tai lasten kavereilla jotka tulevat leikkimään. Kavereista olen huomannut sen että lujimmalle ottaa se että kaikkia tavaroita ei voi levittää jokapaikkaan ja lelut on kerättävä leikin jälkeen. Silti pidän säännöistä kiinni. Siskoni sanoo usein että pidän liian kovaa kuria, sitten vien lapset sinne pariksi päivää yökylään niin johan mieli muuttuu:)

Meillä myös molemmat pitää samaa linjaa kurin suhteen.

Musta on kiva mennä lasten kans vaikka kauppaan tai vaikka kyläilemään kun tietää että ne on kunnolla eikä kiipiä pitkin seiniä. Mulla on kyllä se huono puoli että komennan myös muiden lapsia jos meno yltyy liiaksi eikä kukaan aikuinen puutu.....

Meilläkin tyttö, pian 8v ja poika 5v tappelee melkein kokoajan. Tuntuu et molemmat on jossain uhmassa. Välillä pitää riitoihin sekaantua mutta yleensä käsken selvittämään välit itse. Portaat on hyvä jäähypaikka meilläkin.

Nuorin 2kk on vielä rauhallinen mutta kyllä se, mulle heti sitä tissiä, rupeaa nostamaan päätään ;) saas nähdä.

72oinas + 7v, 5v ja 2kk

Vierailija
26/28 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas viikko hujahtanut nopeasti kun on normaaliin päivärytmiin kerhoiluineen palattu. Tuntuu, että vasta olisi ollut maanantai ja nyt on jo perjantai.

Onneksi teillä, anttusanttu, ei käynyt pahemmin tuon kaatumisen kanssa! Varmasti säikäytti perinpohjin. Eilen oli täälläkin tosi liukasta. Meillä kun on tuosta pihasta sellainen kalteva ajotie niin piti ihan itse hiekottaa se kun huomasin, että se oli niin liukas, että kerhosta tullessa en itsekkään meinannut vaunujen kanssa päästä sitä ylös. Lapset komensin penkkaan kävelemään. Meilläkin kun näissä taloissa asuu pari vanhusta niin viskelin hiekkaa reilummalti etteivät ainakaan postilaatikolle mennessään röntyile ja murra lonkkiaan tms.

Minä olen nykyään oikea pinoterroristi kun alvariinsa ramppaan täällä turisemassa, vaikka mitään oikeaa asiaa ei olekkaan. ;0) Tuonne vauvakuumepuolellekin on taas tullut kurkisteltua, mutta vielä ei viitsi sinnekkään tarinoida kun meillä ei yritys nyt ihan lähitulevaisuudessa kuitenkaan ala sen toisen projektin takia. Eikä kyllä ole menkkojakaan kuulunut, mutta ei ole kyllä ikäväkään.

adalat + tytöt

Vierailija
27/28 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmies poistui vihdoin,ja ihana rauha..tännän ois tietysti vauvakin nukkunut pitkään(terrorisoituaan yön)niin 7.25 oli mies oven takana=)

Nyt kun jaksaisin huuhtoa tuon saunan niin päästäisiin uuteen saunaan miehen kaa iltasella=)Puhtaat lakanat jo vaihdoin=)

isommilla on isäviikonloppu,niin on rauhallista kun vaan vauva kotona.

Vauvakuume nostaa itelläkin päätään,mutta kun pikkumies piti showtaan viime yönä,niin kyllä kävi mielessä et ei enää ikinä=)Lupa neloselle on mieheltä saatu,niin voi hyvin haaveilla vauvasta,mutta eiköhän muutama vuosi nukuta ensin.

Antulle voimia!!Kyllä sitä aina säikähtää kun lapsille käy jotain..meille viimeksi tuo 5-vuotias tippu siitä kiikusta ja oli verissäpäin..varmaan saan näitten säikähdyksien takia vielä joskus sydärin=/

Pistetäänpäs näistä galluppi.

G:Onko teillä joku lapsi tapaturma-alttiimpi kuin toiset?meillä tuo 5-vuotias on aina pää edellä jossain=/ja sydän kurkussa oon kun se jossain.Puuttuu mm.etuhammas.Ykkönen on saanut kerran tikit leukaan,kaaduttuann liukumäessä.

Vauvaa saa kyllä kanssa vahtia koko ajan,kun on kiipeemässä ja keikkumassa joka puolella=)

Nyt pyykinpesua ja pölyn hävittämistä=)

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Vierailija
28/28 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä tosiaan säikähti kaatumista ja kun lapsi meni yht' äkkiä aivan veltoksi :o/ Ja varsinkin, juuri kun huiskutin otti puheeksi, tämä esikoinen on niin varovainen liikkeissään ettei ole koskaan kompuroinut. Lähti lähemmäs 1.4v liikkeelle, ja sitten niin varman päälle et tosiaan käveli jo tosi hyvin. Poika ei ole vieläkään suostunut pyöräilemään, saatika että suostuisi luistelemaan, koska voi kaatua. No, kolikon kääntöpuoli: tuskin koskaan riekkuu tuolla maailmailla puissa ym. ym. Nyt sentään sain pojan hiukan innostunumaan pyöräilystä kun luvattiin uusi pyörä kevääksi (edellinen sellainen kirppislöytöpyörä). Nytkin, kun poika kaatui, (siis ihan rauhallisesti käveli ja molemmat lapset kaatuivat samaan aikaan kun en yksinkertaisesti huomannut peilikirkasta jäätä vaan luulin liuskaa jo sulaksi,) niin jo illalla sanoi, että ensi kerralla kävelen paljon varovaisemmin... Miten tuo poika voi enää kävellä rauhallisemmin, ihmettelen vaan ;o)

Yöksi pääsi poika kotiin. Piti kaksi kertaa herättää niin, että lapsi on ihan oikeasti hereillä ja puhelee " fiksuja" . Toisella kerralla poika sanoi nyreissään " mitä sä mua koko ajan herätät?" , niin ajattelin et kaikki on kunnossa =)

Ja kun esikoisen takia piti herätä kaksi kertaa, niin eikö Peppi sitten nukkunut kello 21-06 heräämättä kertaakaan!!! OHHOH. I h a n a a =)

Ja jos muuten esikoinen on varsin varovainen liikkeissään, niin niin on keskimmäinen lapsikin. Tai siis on kyllä tapaturma-alttiimpi kuin veljensä, mutta kuitenkin, on aika varuillaan liikkuessaan, mutta tietyllä tavalla rämäpäisempi. Sitä on vaikea selittää... Meillä ei ole tarvittu laastaria isompaa tähän mennessä, ja täytyy toivoa, että sama meno jatkuu. Peppi näyttäisi liittyvän sisarustensa seuraan, kun lähtee liikkeelle aika myöhään, eikä ole kiire ylös- eikä eteenpäinkään sen nopeammin, ts. konttaus ei kauheasti kiinnosta kun ryömimälläkin pääsee!

Mä luen tätä palstaa kanssa tosi usein, ja nyt pyhien jälkeen ehtii taas kirjoittelemaan... Ai niin, yksi iso juttu tapahtui kanssa eilen: menkat alkoivat!! Ensimmäisistä lapsista alkoivat melkein päivälleen 9kk synnytyksestä, nyt meni hieman yli. Tosin, jos laskee LA:n mukaan, niin meni tosi lähelle sitä 9kk:tta. Mies on aivan innoissaan, nyt voi kuulemma laske varmoja päiviä ja käyttää muuten kumia. Joo-o, tosi varma ehkäisy, mutta riittänee meille kun tuo neljäs lapsi on toiveissa ja raskaus ei ole niin kauhea ajatus (päin vastoin). En halua kuitenkaan ihan vielä olla raskaana, enkä ainakaan kesällä... Syksyllä sitten ;o) Me löydettiin haluamamme 7-paikkainen auto saksasta. Tajuttiin kysyä autolaina ihan pankista, saatiin osamaksu samaan kuin nykyisessä, mutta kun auto tulee meidän nimiin, säästää vakuutuksissa isohkon summan, noin 120-140¿! Iso summa =)

Taas pitkät jaaritukset...

T: Toinen palstaterroristi 8-)