Minne voisi lahjoittaa leluja ja ylimääräisiä vaatteita (aikuisten)? Mielellään niin että päätyisi
aidosti tarvitseville eikä Huutonet/kirppis trokareille
Kommentit (7)
vieny seurakunnan kirpparille säkki kaupalla tavaraa
SPR vaatekeräykseen, viimeeksi ottivat mielellään vastaan.
Mutta HUOM: vain hyväkuntoisia leluja/vaatteita kannattaa viedä. Kyseessä ei ole kaatopaikka jonne voi kipata 80-luvun nyppyyntyneet flanellipaidat, lapsen bodyt jotka ovat mustikkakeitosta pinttyneet, tai McDonaltsin " vain hiukan" rikki olevat ilmaislelut...
jos teillä on kulahtaneita t-paitoja, rikkinäisiä liinavaatteita yms sellaista vaatetta mitä ei enää edes ihmisille kehtaa lahjoittaa. viekää ne eläinsuojeluyhdistyksen kissataloon. siellä tarvitaan kissoille nukkuma-alustoja ja siivousrättejä. eli myös vanhat tyynyt ja peitotkin kelpaavat.
tietoja HESY:n nettisivuilta
sitten muuta mm. kodintavaraa, keittiötarvikkeita, kirjoja, lasten leluja ja kirjoja, aikuisten vaatteita jne. Pelastusarmeijalle. Harmitti vielä, kun kysyivät, olisiko liinavaatteita tms. kun olin viskannut mattoja ja lakanoita roskiin.
Kaikki tavara oli hyväkuntoista ja käyttökelpoista (muutettiin miehen kanssa yhteen, niin oli paljon tuplatavaraa). Kuten joku kirjoittikin, ei ne mitään kaatopaikkoja ole.
Sanoivat, että sellaista tavaraa voi ajatella, jota ihminen tarvitsee uuteen kotiin. Jotkut asiakkaista kun saattavat saada ensimmäisen oman kodin ja silloinhan sitä tarvitsee kaikenlaista.
Laitoin myös joukkomeilin kavereille huonekaluista, telkkarista yms.
Ne jotka tarvitsivat, saivat.
Ja mulle tuli hyvä mieli, kun meni tarpeeseen.
Oon myös miettinyt jotain lastenjuttuja, että ottaisko terveysasemat, niillä kun on usein aika kälysiä leluja.
olen vienyt lelut pienten lasten vastaanottokotiin
Minä mietin tänään ihan samaa. Kertokaapa siis!