Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko lähteä hoitoihin saadakseni toisen ICSI/PAS -lapsen? Muita samassa tilanteessa?

05.01.2008 |

Meille syntyi marraskuussa pitkän yrittämisen ja pitkän hoitorupeaman (inseminaatio, 2 ICSI:ä ja PAS) jälkeen tyttö, joka on nyt siis 1 v 2 kk vanha. Synnytys oli raskaan odotusajan jälkeen todella vaikea ja traumaattinen, mutta lapsi on ihana! Lapsen hoitoa on vaikeuttanut tosin se, että hän on laajasti allerginen ja on hillunut yöt vuoden ikään asti - sen jälkeenkin aina kun uusia, sopimattomia ruokia testaillaan.

Haaveilemme toisesta lapsesta. Olemme ajatelleet, että menisimme hoitoihin taas ensi kesänä tai syksynä, kun lapsemme on 1,5-2 vuotta.

Uskaltaakohan sitä enää ryhtyä rääkkiin? Pelottaa miten selviäisi tuskasta, jos hoito ei autakaan. Kivut ja pettymykset hoidon aikana pelottavat myös, samoin kamala synnytys. Mitä jos toinenkin lapsi on yhtä pahasti allerginen? Miten sitten jaksaa kahden kanssa? Olen jo nyt 34-vuotias...

Onko täällä muita jotka pohtivat samaa? Oletteko itse saaneet ICSIllä tai PASilla useamman lapsen? Pakkasessa meillä ei ole alkioita lainkaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ihmeessä hoitoihin, ettei myöhemmin kaduta. Lapset ovat niin ihania, että rankat hoidot, raskaudet, synnytykset yms. kannattaa kärsiä. Ainoa mikä asia minuakin on pelottanut oikein todella, on se, että kestääkö sen lapsettomuuden tuskan jälleen uudelleen, jos toista lasta ei kuuluisikaan. Luulen kuitenkin, että tilanne toisen kohdalla olisi erilainen, koska yksi lapsi on jo saatu, eikä pelkoa totaalisesta lapsettomuudesta enää ole. Meillä esikoinen on tod. laajasti alleginen ja astmaatikko. Elämä on ollut yhtä yöhillumista. Tottakai sitäkin hieman miettii miten toisen kanssa. Meille toinen lapsi tuli luomusti pienellä ikäerolla ja osoittautui myös allergikoksi. Laajuudesta ei ole vielä tietoa. Allergioidenkin kanssa pärjää paljon paremmin toisen lapsen kohdalla. Minä kannustan ehdottomasti lähtemään hoitoihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla