Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin joulusika kannattaa teurastaa?

Vierailija
13.11.2008 |

.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kasvatettu tuossa rivarin takapihallamme joulusikaa (eli kinkkua) ensi jouluksi. Karju on jo iso, mieheni ei jaksa nostaa sitä enää puntariin. N kuukausi sitten karju painoi noin 120 kiloa. Mietin joulun aikataulua. Koska karju kannattaisi teurastaa, että siitä saisi mehevän kinkun? Miten olette käytännössä toimineet; hakeeko teurastaja yksittäisiä sikoja teuraaksi vai oletteko hoitaneet teurastuksen itse?

Huoh, kamala stressi tuosta possusta, että ehtisi ajoissa muttei toisaalta taas liian aikaisin kinkuksi. Pukinparran olen jo loukuttanut kuukausia sitten valmiiksi ja autotallissa roikkuu himmelitkin valmiina, lapsista otin joulukorttikuvan jo keväällä - osasin varautua joulukiireisiin tänä vuonna mielestäni kohtuuhyvin. Mutta jos joku osaisi neuvoa, miten menetellä karjun kanssa, niin olisin hyvin kiitollinen!

Vierailija
2/2 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kasvatettu tuossa rivarin takapihallamme joulusikaa (eli kinkkua) ensi jouluksi. Karju on jo iso, mieheni ei jaksa nostaa sitä enää puntariin. N kuukausi sitten karju painoi noin 120 kiloa. Mietin joulun aikataulua. Koska karju kannattaisi teurastaa, että siitä saisi mehevän kinkun? Miten olette käytännössä toimineet; hakeeko teurastaja yksittäisiä sikoja teuraaksi vai oletteko hoitaneet teurastuksen itse? Huoh, kamala stressi tuosta possusta, että ehtisi ajoissa muttei toisaalta taas liian aikaisin kinkuksi. Pukinparran olen jo loukuttanut kuukausia sitten valmiiksi ja autotallissa roikkuu himmelitkin valmiina, lapsista otin joulukorttikuvan jo keväällä - osasin varautua joulukiireisiin tänä vuonna mielestäni kohtuuhyvin. Mutta jos joku osaisi neuvoa, miten menetellä karjun kanssa, niin olisin hyvin kiitollinen!

Ei tarvitse teurastaa. Seuraa kuvan ohjeita. Sisälämpö 77 astetta ja valmis.

http://2.bp.blogspot.com/_bUu0q0bs8bY/SyRWk7nc12I/AAAAAAAACKM/7Dnb3ctLt…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän