Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyytäisitkö lähetettä puheterapeutille jos vanhemmista ainoastaan toinen

Vierailija
26.11.2008 |

ymmärtäisi yli 2v puhetta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaksivuotiaan puhetta tarvitse vielä täysin ymmärtää. Meillä yli kolmevuotiaallakin tulee vielä paljon sanoja, joita kumpikaan vanhemmista ei ymmärrä. JA sekä päiväkodissa että neuvolassa ollaan sitä mieltä, että puheen kehitys on ihan normaalia. Vähän toki jäljessä ikätovereiden keskiarvosta, mutta ihan hyvällä mallilla.

Vierailija
2/3 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vie lapsesi puheterapeutin arviointii, sillä asia ratkeaa. Jos lapsesi todella tarvitsee apua puheeseensa niin se on hyvä aloittaa mahdollisimman aikaisin. Puheterapeutti on tähän paras vastaamaan onko lapsesi avun tarpeessa, vanhemmat kyllä yleensä ymmärtää lasta, mutta lasta kohtaan ois kiva jos vieraskin häntä ymmärtäis. Kunnallisella puolella saa ajan omalle puh.ter.kun vain soitat ja keskustelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella on samanlainen tarve tulla ymmärretyksi ja hyvksytyksi kuin meillä aikuisillakin. Kärsiikö lapsi itse ettei tule ymmärretyksi. Liittyykö kommunikatiotilanteisiin turhautumista, jopa kiukkukohtauksia? Minä itse olen sitä mieltä että mieluummin kerran turhaan käynti puheterapeutilla joka tekee arvioinnin lapsen tilanteesta. Jos tarvetta pt:lle on niin terapia päästään aijoissa aloittamaan. Jos tarvetta ei ole niin vanhempien mielestä poituu turha huoli.

Dysfaatikko-pojan äiti