Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*hyvää uutta vuotta SYYS06*

04.01.2008 |

Mitenkäs teidän uusi vuosi on lähteny käyntiin?

Meillä Eeliksellä on uhma vaan pahentunu. Kaikesta nostetaan metakka. Kaikki pitää saada tehdyksi niinkuin isoveli =) Syöttötuolikaan ei ns. kelpaa vaan penkillä PITÄISI saada istua. *huoh*

Eeliksellä on nyt n. 20 sanaa hallussa.

Päiväkotiin pistän hänet elokuussa.Saas nähä miten lähtee. Eelis on kovasti mun perääni ja nyt alankin opettamaan,etten aina ole läsnä.

Pottaharjoituksia olemme alkaneet tehä...Hyvä jos 5 min istuu potalla ja eiku juoksuun. Vaipat hän repii pois ja lähtee karkuun,ettei vaan laitettaisi vaippaa takaisin. hih

Kovasti muutenkin tykkää riisua itseensä...toisinaan onnistuu.

Tässä Eeliksestä kuva..toivottavasti onnistuu

http://www.aijaa.com/v.php?i=1398609.jpg

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alusta saakka seurannut syyskeijujen matkaa, muutot ja nettiyhteydet vaan viivästyttäneet rekisteröitymissuunnitelmia. Olipa mukava taas löytää pino ja olen myös nauraen lukenut viimeisimmät jutut! Osaatte kirjoittaa niin hauskasti! Oma tytön temput samankaltaisia ja näin esikoisen kohdalla ollut kiva lukea muiden samanikäisten touhusta ja todeta, että oma tyttökin ihan " normaali" . Meillä alku oli hankalaa itkuineen ja nyt jo suurin osa allergioista selviämässä syyksi. Neiti on jo hyväntuulinen tapaus. Olen kotona, työhön oli tarkoitus palailla syksyllä viimeistään, ehkä osapäiväisenä jo aiemmin. Olemme kaksikielinen perhe, puhun itse ruotsia tytölle, oli kiva lukea sini80 juttua kaksikielisistä sanoista. Meillä sanoja vielä suht vähän (löytyy molemmilla kielillä), vaikka pälätystä senkin edestä. Ja jotkut sanat yleissanoja ja jotkut sekaisin esim. kuu-jota isän kanssa ihaileet taivaalla ja sitten mami sekoittaa siihen kirjan lehmän (=ko)- kuulostavat aika samalle lausuttuna. Ja siihen lisäksi sko kenkiä hakiessa niin ihmettelyä tytöllä varmaan. Toivottavasti jaksatte kirjoitella kuulumisia jatkossakin, ihailtavaa kaikilta teiltä, jolla jo uusi tulokas perheessä! Terveisin,

kramiss+neiti 1v 4kk

Vierailija
2/12 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa vain nostelen. Yritän tulla lähipäivinä päivittämään meidän kuulumiset.

Riina rv 29+6 (!!) ja Rasmus 1v4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi Vuosi meni rauhallisesti kotona, ystäväpariskunnan kanssa.

Meillä ei vielä puhuta,kovasti jotain koitetaan matkia. Sanat " akka, kissa,kakka,nälkä ja ruoka" tulevat, mutta muuta ei osata vielä. Sellaista omaa mutinaa pitelee ;D

Joonakselta otettiin yks päivä verikoe,kun on 2 kk ollut nuhassa! Eipä sieltä ihmeempiä löytynyt, onneksi. Hemppa oli vähän alhainen,joten 3kk päästä kontrolli...

Mitäpä tänne muuta, päivä kerrallaan...nyt maate =)

*tiitiäinen ja Joonas*

Vierailija
4/12 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi vuosi lähti käyntiin isompien tyttöjen angiinalla ja esikoisen vatsataudilla =)) että ei voi kun parempaan suuntaan mennä. Ihme ja kumma kukaan muu meistä (koputtaa puuta) ei tautia saanut.

Pikkuneiti kovasti juoksee ja on oiva tuholainen. Hitsi että perheen pienin saa suurinta tuhoa aikaiseksi. Eilen vietti puolituntia hakemalla lipaston laatikosta kaikkea mahdollista pientä, mitä sitten kävi heittelemässä keittiön roskikseen. Ja kun nälkä yllätti, dyykkasi sieltä valipalalla syömättä jääneen leipänsä =)))

Sanoja tulee äiti, äijä selkeästi sitten ne loput on lamppu, napa, katto, siellä, hauva, vauva, pallo ja sisarusten nimet. ja tutti ihan uutena. ja miten siitä tutista onkin tullut tytölle niin tärkeä, tällä hetkellä suuttuu jos suusta nappaat pois ja hakee kätköistään uuden tilalle.

omaa tahtoa ja uhmaa myös meillä. Pitää olla samaa ruokaa kun muilla pöydässä tai huitaisee lautasen pois. kauluria ei suostu pitämään lainkaan ja senhän huomaa pestävistä paidoista. Kummityttö oli hoidossa ja neiti sai istua isonveljen tuolissa köytettynä minun kylpytakin vyöllä niin johan oli homma saada takaisin syöttötuoliin taas =D aivan valloittava " vauva" .

pottatreeniä aloitan myöhemmin, nyt ei rahkeet riitä.

kertokaahan kuulumisia keijukaiset, ihan ikävöin tiivistä ajatusten vaihtoamme.

ja nyt miehen kainaloon katsomaan tätä lontoo tulvii elokuvaa. tai ei, ekaksi rauhoittelemaan pihlaa...

tuisku

Vierailija
5/12 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olipa ihana löytää " oma" pino täältä

Meillä siis on ollu maailman tikkuisin ja takkuisin vuoden alku täällä. Pikku-Saku (Olli Antton on muuten muut nimmet) sai jostain rs-viruksen ja sen kanssa onkin sitten oltu sairaalassa 4vrk, sai kaupan päälle vielä molemminpuolisen korvatulehduksen :C

Ja kuten arvata saatatte, on samainen tauti myös Iinassa, räkää tulee tyylilä Niagara, korvatulehdus on molemmilla puoulilla ja vielä poskihammas siihen punkee lisäksi.

Eikä siina vielä kaikki, sanos mainosmies, isoveli Veetikin on saanut ilmeisesti saman viruksen ja sillä kun on alttius laryngiittiin niin viimeksi tänä iltana olen käyny sen kanssa sairaalalla hengittelemässä adrenaliinia ja saamassa kortisonia, välillä seisotaan keskellä yötä rappusilla laukasemassa kohtausta.

Ai että meillä on sitten mukavaa!!! Vielä menee jos yksi sairastuu, mutta 3/4 alkaa olla jo sietokyvyn rajoilla, ei oikein aina tiedä minne sitä repeäis ensin.

Iina on kyllä sellainen peruspositiivinen vinkula muuten, mutta sairastelu on tietysti tehny nyt neidin itkuiseksi. Sanoja koettaa kovasti matkia pao=pallo, tuti, ikkä, äiti,häkki-hämähäkki, puo-puuro/pullo, paua-vauva, kii-kiinni jne. pulinaa tulee kyllä ihan kiitettävästi, äänenpainotkin on sellaiset kuin kertoisi juttuja, vaikkei niissä mitään järkevää sisältöä vielä olekaan.

Ja siivouksen kannalta todellakin kävelevä katastrofi :D kaikki kantelee minne sattuu,, penkoo keittiönkaapit ja kulkee leivontakulhot päässään, tutkisi mielellään vessanpönttöä ja mättäisi sinne tavaroita, jemmaa tutejaan, kengistä löytyy legoja, ei suostu syömään jos ei itse saa syödä (ja sen näköinen onkin sitten keittiön lattia...), pelleilee isoveljen kanssa ruokapöydässä niin että maito nenästä turskaa. Rakastaa edelleen piiloleikkejä ja hippasta isoveljen kanssa, leikkii enemmän autoilla kuin tyttöjen jutuilla, kulkee leikkipuhelin (voipi olla vaihtoehtoisesti kaukosäädin/taskulaskinkin) korvalla huoneesta toiseen ja polottaa (mistä lie oppinu?!? :D)

Ja ulos karkaisi aina kun joku onneton jättää eteisen oven raolleen. Jyrsii myös kaukosäätimen pattereita, jotka on oppinu saamaan kotelostaan ulos paiskaamalla säätimen lattiaan.

Pottatreenit on meilläkin vielä aloittamatta, otin kyllä potan jo esille, muttei Iina siinä halua istua kuin sekunnin kerrallaan ja silloinkin työntää käsiään sinne pottaa jalkovälistä. Mieluummin työntää sinnekin tavaraa.

Harmittaa tällainen vuoden alku,monella tututlla on pienia lapsia ja tahtoisivat tulla vihdoin rotinoille ja sanopa niille että älkää tulko...puhelinlasku voi olla sit sen mukainen ettei ole ketään nähnyt pitkiin aikoihin :/

Mutta parempaa vuoden alkua teille kaikille, olkaa terveinä ja muistakaahan ilmoitella itsestänne, minäkin olen kaipaillut jo pinoja

Minjuska ja Iina 1v3,5kk

Vierailija
6/12 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi minjuska, muuta en voi sanoa kuin että tsemppiä vaan, onneksi mennään kesään päin... Meillä onneksi yleensä 2/4 sairastaa kerrallaan, joka sekin on välillä tuskaa, mutta noin " vakavasti" kolme samaan aikaan sais minut varmasti sekoamaan... Niin ja tuo teidän neiti tättähäärä kuulostaa niin minun omaltani että =)) yksi ilta kun oli sitten jättisatsi tavaraa vaipassa (ja bodyssa ja sukkahousuissa) kaikki levisi pitkin selkää ja takatukkaa ja riisuin tytön sitten suihkussa valmiiksi ja pesin saman tien shampoolla koko naisen. Hän halusi kylpyyn ja laitoin vettä että kylpekööt vaan kun saunakin jo lämpiää. Juoksin hirmuvauhtia ovelle viemään aika tuoksuisan vaipan ulos ja kun pyyhälsin takaisin näkyi saunanoven alta enää pari varvasta ja takapuolta. Neiti oli päättänyt mennä jo saunomaan kun äitikin oli kerran häippäissyt paikalta. Kaukosäädin meillä on aina hukassa, kantelee sitä ympäri taloa. Joulukuusen palloja on ties missä ja kenkiä pitkin huushollia kun neiti mennä lompsottaa liian isoissa kengissään. Eilen keksivät kivan leikin veljen kanssa, pihlan pyllyn puolelle sukkahousuihin tungettiin taskulamppu silmäksi ja sitten pimeään huoneeseen pyörimään.

Meillä alkaa tällä hetkellä olla rahkeet loppu äidiltä, tiedä mistä syystä, on vain. Väsyttää niin peevelisti, ei jaksa yhtään muksujen rähinöitä ja rahanpuute ärsyttää ihan tajuttomasti. Olisi niin kiva lähteä tyttökaverin kanssa helsinkiin kiertelemään ja syömään ja olemaan ilman muksuja, mutta millä ihmeen rahalla...??? Ja ihan tietoinen valintahan tämä on ollut ja oikea valintakin tietysti, saan olla kotona pihlan kanssa, mutta aina välillä herää sellainen ketutusuhma ja harmittaa, varsinkin kun tuntuu että on itse ainoa tässä tilanteessa. Tai sitten olen liian " ostoshaluinen" ja siksi harmittaa =). No tästäkin väsymyksestä ja ihmeolosta on vaan kammettava joka päivä ja hoidettava hommat täällä =)

tuisku

Vierailija
7/12 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kurjaa,kun lapset sairastaa.... :S

Olipas ihana lukea teidän yks vuotiaista. Niin samoja juttuja että. =)

Meillä Eelis on innostunut siivoamiseen...Harja on jees ja sillä pitääkin lattioita siistiä..samaten imuri..*huoh* Huutokonsertti tulee,kun imurin laittaa kaappiin. Joka ikinen kaappi kiinnostaa...varsinkin ne,joihin EI saa mennä ;)

Isoveljensä kanssa haluisi istua penkillä mutta en luota siihen,että pysyisi...Ruoka maittaa ehdottomasti paremmin penkillä kuin syöttötuolissa =) ja sama mitä joku muukin sanoi,että mitä pöydässä on,sitä syödään....ei kelpaa eri jutut.Mikä onkin ihan hyvä juttu.

Eelis on suoranainen apina...kaikkea matkii vaikkei taidot riitä ihan kaikkeen.

Eeliksen sanavarasto on; päivää, radio,hauhau=koira, lehmä,kissa=maumau, vaippa, laiva,auto,lamppu,mamma,pappa,anna,poppa,pippe=pippeli,heihei,

nappi,pallo,täti,vauva,muumuu=mummu...

Me ollaan kakskielisiä..mies puhuu ruotsia ja niistä ainakin lamppa,nappen tulee sujuvasti,ymmärtää toki yhtä hyvin kun suomeakin..

Vaikka päivät onkin yhtä uhmailua, Eelis nukahtaa tosi hyvin illalla sänkyynsä...vien vaan sinne ja unimusiikki päälle ja poju on unessa.

Palaillaan!

Vierailija
8/12 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te jo menneet töihin,jos ette...koska meinaatte?

Mulla ois tarkoitus olla vielä kotona lokakuuhun...Elokuun puoli välissä pistän Eeliksen tarhaan harjoitukseen. =)

Eikös seuraava neuvola ole 1v6kk? Saako sillo rokotuksia?

Hyvää päivää kaikille!!

Vierailija
9/12 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vedet silmissä naureskelin täällä noita teidän pienokaisten tekemisiä..anteeksi! Tosin meillä on ihan samanlaista ja siksi helpottavaa kuulla, että muillakin =D

Minjuskalle voimia sairasteluun!! Ja vielä rs-virus, se on kyllä vakavampi paikka!!! Ystävämme lapsi oli hilkulla, että selvis siitä, vei niin huonoksi. Meillä myös vanhin oli 4 vrk. lasten klinikalla tiputuksessa Adeno-viruksen takia tuossa vuosi sitten. Meni niin huonoon kuntoon, että hirvitti mitä tuleman pitää...onneksi siitäkin sitten selvittiin!

GALLUPPIIN: Minä olen ollut työ-elämässä ja 10:nettä kuukautta =) Eli Joonas aloitti päiväkoti uransa 8 kuukautisena. Kaksi kuukautta oli mummun hoidossa,kun oli liian pieni julkiselle hoitopaikalle. Meillä yksinkertaisesti rahatilanne tuli vastaan! Kolmen lapsen hoito täällä meidän päiväkodilla maksaa n. 240e/kk. Ovat siis " vain" 3 krt/viikossa hoidossa.... muuten mummulla tai sitten pidän itse kotona,jos vapaa päivä sattuu kohdalle. Teen 3-vuorotyötä!

Joonas on hyvin sopeutunut, ei alku-itkuja eikä haku-itkuja ol ollut. Reippaana mennyt tädin syliin,jos haluaa.. Heh...sieltä tulikin hoitotädiltä viestiä, että oli yllättänyt Joonaksen vessasta! Oli olkapäätä myöten huljutellut kättään lasten vessanpöntössä!!!=D eli samaa touhua kuin kotona.

VÄSYMYS: joku kertoi väsymyksestä....samaa täälläkin! Olen aikaisemmin niistä kirjoitellukkin, pahin väsy alkaa jo helpottaa. Pahimmillaan tosiaan keskellä päivääkin nukahdin rattiin, nukahdin jos luin lapsille satua! Tai istuin vaikka olkkarin tuolilla seurustelemassa vieraan kanssa!!!! noloa, mutta minkäs teit! Varmaan nuo vuorot töissä imee mehut ja sitten töitten jälkeen vielä hoidan kotityöt ja lapset. Yleensä menee myöhään pikkutunneille saakka ennenkuin pääsen itse nukkumaan. Miehen kanssa ollaan puhuttu viime aikoina vain moi ja hei,kun ollaan samalla oven avauksella nähty ;D Meillä siis päälle tuo talonrakennus. Talo tuleekin 2 viikon kuluttua,joten sitten edes vähän helpottaa!

Ystävät ovat lohdutelleet, että jos liittomm kestää rakentamisen, se kestää mitä vain! Noo, eiköhän me olla yhdessä vielä parin viikonkin kuluttua ;D ollaan nimittäin tehty selkeä työnjako asioissa ja kommunikoidaan puhelimen kautta, kun ei nähdä ;D eiköhän tämä tästä suttaannu!!

Hyvää alkanutta Uutta Vuotta kaikille tasapuolisesti ja jakselkaa hyvin!

*tiitiäinen ja Joonas*

Vierailija
10/12 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa vuoden alkua kaikille tasapuolisesti!

Ja voimia jaksamiseen " pikakiitäjien" kanssa sekä sairastelevien koteihin. Hyvin tutulta kuulostaa nuo kohta puoltoista vuotiaiden touhut...vauhtia ja vaaratilanteita riittää sekä kärsivällisyyttä koetellaan!

Itse olen ollut kohta 5 kk työelämässä ja lapset aivan ihanalla perhepäivähoitajalla hoidossa n.16pvä/kk.Hoidon alkuhan oli todella hel...tillistä,kun nuorin ei suostunut nukkumaan varttia pidempää päivällä ja yöt sitten huudettiin yliväsymystä.Mutta nyt rupeaa hoitoon meno olemaan jo " arkea" ja yötkin menee joskus jopa heräämättä. Vuorotyötä tehdessä ei kyllä juuri kahdenkeskistä aikaa jää ja koti " pommin jäljiltä" useimmiten,mutta ehkä tämä joskus käy helpommaksi...

Sanoja ei meidän neidiltä kovin paljoa tulee,mutta yritys kova. " kakka" on yleissana moneen asiaan. Potalla käydään mielellään ja sisällä ollaan melkein ilman vaippaa.

Mutta nyt mentävä,ilo&elo lastenhuoneessa yltyy siihen pisteeseen että erotuomaria tarvitaan.

Leppoisia tammikuun jatkoja toivotellen Siskoli

Vierailija
11/12 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti käyn nostamassa ja sitten töihin =D

Vierailija
12/12 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei taas.

ei mitään uutta auringon alla kunhan meitä nostelen. Typykkä on ottanut jonkun kasvuharppauksen, venähtänyt ihan yhtäkkiä ja jostain syöstä yöt taas riekaleisia, parhaimmillaan valvoo kolmisenkin tuntia kitisten =( ja mikään ei auta. Joku vaihe taas, jos vaikka jotkut hampaat jossakin kiusaisi...

on ruvennut kovasti toistelemaan sanoja meidän perässä, itse ei välttämättä niin tuota selkeää puhetta, polotusta, huutelua, kiljumista ynm kyllä.

ollaan kohta lähdössä uimaan ja ajattelin ensimmäisen kerran kokeilla kellukkeita vauvallakin. tuttava oli tytöllään kokeillut ja hän oli kovasti nauttinut kun ei plumpsahtanut pinnan alle, joten testaan pihlallekin.

eikä sitten muuta.

kuulumisiin! T.tuisku kera pihlan ja kolmen muun