supistelujen laatu/määrä noin viikolla 30-32?
Hei
Onko teillä ollut minkälaisia supisteluja viikoilla 30-32 toista lasta odottaessanne ja miten ovat vaikuttaneet kohdunkaulan tilanteeseen jne?
Itselläni aika paljon alavatsakipua, joka ajoittain myös särkee ja vatsan kovettumisia on myös noin 4 kertaa tunnissa, mutta eivät ole kipeitä ainakaan vielä.
Tilanne viikolla 30+6 oli, että kohdunsuu molemmista päistä suljettu, kanavaa 33 mm ultraäänellä.
Pelottaa vaan hiukan, että miten nuo supparit vaikuttavat, ettei tulis turhan ennen aikainen synnytys... Kaipa nämäkin ovat niin henkkohtaisia..
Laittakaa tietoa miten teillä tilanne.
Vkot 32+0
Kommentit (2)
ok. Kyllä tuo taitaa olla niin yksilöllistä. Mulla nuo supistelut tuntuu pääsääntöisesti sijoittuvan iltaan. Ainakin se alavatsakipu. Niitä vatsankovettumisia kyllä tulee päivän mittaan.
minä juuri eilen soittelin neuvolaan kun supistaa niin kipeästi monta kertaa päivässä ja meidän neuvolan mukaan jo näillä viikoilla ihan normaalia kunhan eivät muutu säännöllisiksi. Mulla ei ole mahdollisuutta lääkäriin kun meidän neuvolassa ei tällä hetkellä ole ja neuvolan tädin mukaan sairaalaan asti ei kannata lähteä näillä supistuksilla tarkistukseen (n.5kipeää ja pari kivutonta per pv.)
Edellisessä raskaudessa supistelut alkoi jo huomattavasti aiemmin eli rv 16-17 ja poika syntyi rv 37+1. Nyt en tosiaan kohdunsuun tilannetta tiedä kun se on tarkistettu viimeksi rv 13 ja seuraavan kerran varmaan synnytyksessä sitten :o/ mulla on viides raskaus menossa.
niiloakseli rv 30+4