Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosikkilomakohteesi? Palaatko aina samaan paikkaan lomalle vai onko junttia

Vierailija
04.01.2008 |

käydä samassa kohteessa vähän väliä? Meidän perhe käy Kreetalla vähintään muutaman vuoden välein ja taas mennään syksyllä. Ollaan kyllä oltu Espanjassa ja Italiassa sekä muualla Kreikassa rantalomilla, mutta jostain syystä Kreeta vaan on aina suosikki. Vanhuksethan käy usein samoissa kohteissa aina uudestaan, joten ollaanko mekin vaan jo vanhuudenhöperöitä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 täällä taas : ) En tiedä missä muut Kanarialla käyvät mutta ikinä en ole törmännyt (tai tajunnut törmänneeni) sellaiseen massaturismiin ja yleiseen ankeuteen kuten monet sanovat törmänneensä. Olemme olleet Lanzarotella Playa Blancassa ja Puerto del Carmenissa, Teneriffalla Americasissa, Gran Canarialla Puerto Ricossa, osassa näistä useamman kerran. Vuokraamme aina auton ja vietämme osan lomaa saarta kierrellen, osan lomaa sitten säiden salliessa altaalla ja rannalla. Olemme aina lasten kanssa asuneet huoneistohotelleissa, tosin olemme syöneet suurimman osan aterioista ravintolassa. Lanzarote on ehdoton suosikkisaaremme.

Thaimaassa olemme käyneet omatoimilomilla ja asuneet Bangkokissa vietettyjä aikoja (siellä aina hotelli) lukuunottamatta aina joko huoneistohotellissa tai vuokranneet talon/asunnon eli keittomahdollisuus on lähes aina ollut joskaan emme ole sitä juurikaan hyödyntäneet. Tätä suosittelen lämpimästi mikäli vain onnistutte löytämään kohtuuhintaiset lennot.

Vierailija
22/36 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rodokselle mentiin, ettei aina käytäis samassa paikassa, muttei tykätty yhtään. Eli se helppous ja paikan tunteminen painaa meillä lasten kanssa matkustaessa.

Ilman lapsia lähtisin Kosille!

Kaupunkikohteista suosikki on New York, ehdottomasti! Tykkään kovasti nykin äänistä, hajusta, tunnelmasta. Hassulta kuulostaa mutta näin on.

Onko kukaan käynyt Kap Verdellä, se kiinnostais ensi talvena jos saadaan rahat kasaan? Lapset silloin melkein 4 v, 6 v ja 8 v. Kannattaako lähteä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä lennot, paljonko on hyvä hintä?

Vierailija
24/36 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua ku sukulaiset käy joka vuosi samassa paikassa, jonne itse en enää menisi uudestaan. Kreetalla Hersonissoksessa nimittäin.

Mä tosin haluan nähdä " maailmaa" ja siksi haluan aina eri kulttuuriin tutustumaan.

Vierailija
25/36 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Entä lennot, paljonko on hyvä hintä?

Vierailija
26/36 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kerran vuodessa. Junttia tai ei, mutta on ehka myos hieman pakollinen lomakohde..Isovanhemmat ovat siella ja myos lasten Suomen kielen taito karttuu.

Vierailija
27/36 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä tuuri. Minun mielestäni ehkä tärkein Kreetan hyvä puoli ovat paikalliset, jotka ovat minusta poikkeuksellisen avuliaita ja ystävällisiä. Toisaalta kuskeina ihan mielipuolia... Hersonissoksessa en ole käynyt, mutta ilmeisesti sekin on sitten hyvä.

Vierailija
28/36 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bangkokin suorat lennot tarjouksessa: maksettiin alle 2100 kolmesta hengestä (lapsi 2,5v.).

Vierailija
29/36 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan matkustettu kuuden lapsen kanssa monta kertaa samaan paikkaan. Rahaa palaa meinaan niin paljon, että yllätyksille ei hirvesti viitsi jättää tilaa, vaikka sille, että hotelli on kökkö tai että ranta olikin surkea. Näin monen lapsen kanssa matkustaessa kun yllätyksiä tulee yleensä muutenkin kaikenlaisia riittävästi. Itse ajattelen, että jos joku viitsii viettää monta kymmentä lomaa samassa osoitteessa kesämökillä, niin ei se muutaman kerran samassa lomakohteessa ainakaan siihen nähden hullumpaa voi olla. Jos meillä olisi mökki, mentäisiinhän me joka ikinen loma silloinkin samaan paikkaan.

Vierailija
30/36 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tajua, että joku viitsii kökkiä kesät Suomessa itikansyöttinä joka vuosi samassa mökissä, josta puuttuu usein ihan perusmukavuudetkin. Kyllä etelänmatkailijat sentään vielä ovat aika järkeviä mökkeilijöihin verrattuna.

Vierailija
31/36 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kevääksi matka varattu tosin ihan uuteen kohteeseen, koska en ole vielä niin mummo :), että aina vaan menisin Marmarikseen. Kreetalle, Rodokselle ja Kanarialle en enää lähtisi, vaikka ilmaisen matkan saisin. Ihan tylsät paikat ja pahaa ruokaa. Marmariksessa voi tosissaan lomailla ja sikaihanat ja rehelliset turkkilaiset palvelevat mielellään, jopa muutaman kodissakin käyty kyläilyllä. Ja palvovat lapsia.

Mutta suosittelen siihen " unelma" paikkaansa jatkuvasti reissaavaa kokeilemaan ensin muitakin paikkoja - voivat olla parempia!

Vierailija
32/36 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marmatis = paratiisi

Kreeta, Rodos tai Kanaria = surkeita läpiä, jonne ei menisi ilmaiseksikaan.

Huvittavaa lukea tällaista kärjistämistä. Enpä ole mistään lehdestä, netistä tai matkakirjallisuudesta lukenut Marmariksen olevan täysin poikkeuksellinen etelän kohde verrattuna noihin muihin kohteisiin. Eiköhän nuo kaikki ihan samantyyppisiä kohteita ole, omine eroineen ja vivahteineen toki. Jos juuri Sinä olet syystä tai toisesta ihastunut juuri Marmarikseen ja sinua on kohdeltu kaltoin muualla, niin ei nyt ihan tuollaisia johtopäätöksiä sentään kannata vetää ja niitä täällä totuuksina laukoa.

Kerropa ihan käytännössä, miksi " Marmariksessa voi ihan tosissaan lomailla" ja muissa kohteissa ei? Kerro myös miten Turkissa palvotaan lapsia erityisen paljon verrattuna muihin kohteisiin, joissa omien havaintojeni mukaan myös palvotaan lapsia? Miten turkkilainen ruoka on huiman hyvää ja muualla " pahaa" ? Miten Marmaris ei ole tylsä paikka ja kaikki muut ovat?

Vierailija:

Nyt on kevääksi matka varattu tosin ihan uuteen kohteeseen, koska en ole vielä niin mummo :), että aina vaan menisin Marmarikseen. Kreetalle, Rodokselle ja Kanarialle en enää lähtisi, vaikka ilmaisen matkan saisin. Ihan tylsät paikat ja pahaa ruokaa. Marmariksessa voi tosissaan lomailla ja sikaihanat ja rehelliset turkkilaiset palvelevat mielellään, jopa muutaman kodissakin käyty kyläilyllä. Ja palvovat lapsia.

Mutta suosittelen siihen " unelma" paikkaansa jatkuvasti reissaavaa kokeilemaan ensin muitakin paikkoja - voivat olla parempia!

Vierailija
33/36 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ymmärsin, että kysyttiin omaa suosikkilomakohdetta... Mulle on aivan sama, jos jonkun suosikkilomakohde on vaikka Rodos tai joku muu umpitylsä paikka MUN mielestä. MUN mielestä kreikkalainen (ja kanarian saarten) ruoka on siksi pahaa, koska on niin mautonta.

Kreetalla ollessa on sattunut oleen bensalakko, taksilakko, " hirmu" myrsky, sadetta jne., joten paikasta ei voinut jäädä meille mitään suosikkipaikkaa. Ei turkkilainenkaan ruoka huiman hyvää ole, kyllä suomalainen ruoka voiton vie! Marmaris ei ole MULLE tylsä, koska saan sieltä mitä haluan, pikkukaupungin tunnelmaa, tarpeeksi vilkasta yöelämää, parhaimmat meriretket tähän asti, ja tunteen, ettei MUA kohdella kuin mitä vaan turistia, jolta voi nyhtää rahat. Ja lentomatka on suht lyhyt pienten lasten kanssa lennettäväksi. Ja ne yht. 7 vk mitä olen Marmariksessa viettänyt, olen ITSE todennut, että palvovat ja huomioivat lapsia paljon enemmän kuin muissa käymissämme lomakohteissa (Kreikka, Kos, Rodos, kanariat).

Tää on nyt vaan MUN totuus, etkö ite ole matkaillut sen vertaa, että osaisit sanoa suosikkipaikkaasi...? Tietty meni kärjistämiseksi, kun en viitti tänne mitään novelliakaan kokemuksistani kirjoittaa.

Vierailija:

Marmatis = paratiisi

Kreeta, Rodos tai Kanaria = surkeita läpiä, jonne ei menisi ilmaiseksikaan.

Huvittavaa lukea tällaista kärjistämistä. Enpä ole mistään lehdestä, netistä tai matkakirjallisuudesta lukenut Marmariksen olevan täysin poikkeuksellinen etelän kohde verrattuna noihin muihin kohteisiin. Eiköhän nuo kaikki ihan samantyyppisiä kohteita ole, omine eroineen ja vivahteineen toki. Jos juuri Sinä olet syystä tai toisesta ihastunut juuri Marmarikseen ja sinua on kohdeltu kaltoin muualla, niin ei nyt ihan tuollaisia johtopäätöksiä sentään kannata vetää ja niitä täällä totuuksina laukoa.

Kerropa ihan käytännössä, miksi " Marmariksessa voi ihan tosissaan lomailla" ja muissa kohteissa ei? Kerro myös miten Turkissa palvotaan lapsia erityisen paljon verrattuna muihin kohteisiin, joissa omien havaintojeni mukaan myös palvotaan lapsia? Miten turkkilainen ruoka on huiman hyvää ja muualla " pahaa" ? Miten Marmaris ei ole tylsä paikka ja kaikki muut ovat?

Vierailija:

Vierailija
34/36 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä totuuksia av:ltä luulet saavasi? Pilaat muilta ilon vertailla suosikkilomapaikkojansa? Minäkin kyllä tykkään Turkista (Alanya ja Marmaris) ja Bulgariasta.

Vierailija
35/36 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljolti ajankohdasta, vaatimustasosta ja siitä kuinka paljon on valmis loma-aikaansa laittamaan majoituksen etsimiseen. Oma kokemukseni on että varsinkin useamman lapsen kanssa matkustaessa on hyvä varata majoitukset etukäteen, ' ' kaikilla' ' hotelleilla on nettisivut, on sivustoja joiden kautta voi vuokrata asunnon, keskustelupalstoilta (niiltä asiallisilta joissa käsitellään Thaimaata : )) saa paljon vinkkejä jne. Me esim. haluamme ' ' aina' ' uima-altaan, meren ja keskustan suhteellisen lähelle, huoneiston tai talon/asunnon, meitä on matkassa 5-7 eli melko monta ja esim. näillä kriteereillä ja loma-ajan ollessa pari-kolme viikkoa on majoitukset hyvä varata etukäteen. Tosin monet varaavat esim. pari ensimmäistä yötä ja katsovat sitten eteenpäin, ihan on tämäkin ihmisestä kiinni : )

Vierailija
36/36 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan mielellään eri paikkoihin ja näen monia maita tai saaria. Tärkeää on, että talvella pääsee jonnekin lämpimään, joka on muutenkin viihtyisä paikka. Lapsia ei kyllä ole, joten matkustaminen on aika helppoa. Ystävieni luona Amerikassa käyn kyllä aika usein, jos sitä voi lomakohteeksi sanoa. Sekin on kyllä yhdenlaista lomanviettoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi