Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi KAIKKI TYÖPAIKAT on HELSINGISSÄ????

Vierailija
04.01.2008 |

Siis hitto vieköön. Pakko on vissiin muuttaa Helsinkiin tai muualle pk-seudulle että sais töitä. Pirkanmaalla vaan ei ole. Kyse hallinnon työpaikoista.

Itsellä yliopistokoulutus ja jonkin verran työkokemustakin, mutta ei vaan töitä Tampereelta löydy. Onko muita vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa molemmat toimittajia ja opiskeltiin tiedotusoppia Tampereella. Oltais todella mielellään jääty sinne duuniin, mutta kun toimittajan töitä ei siellä ole liiemmin jaossa, ainakaan kahdelle yhtä aikaa. Muutettiin sen vuoksi tänne Helvinskiin.

Tyhmä tilannehan tuo on, ei voi kiistää. Siitä seuraa monenmoista ongelmaa, kuten asuntojen tolkuttomat hinnat täällä pk-seudulla.

Vierailija
2/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on " tietokonealalla" .

En haluaisi alaakaan vaihtaa. Toinen ongelma on, että olen " ylikoulutettu" joihin paikkoihin.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulle en enää muuta. Olen siellä jo aiemmin asunut muutaman vuoden. Onneksi miehellä sentään työpaikka täällä Tampereella.

Vierailija
4/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopettaa jonkun juupajoen toimipisteen ja keskittää pk-seudulle. Yritykset arvelee saavansa etua kun " kaikki" on muutenkin siellä, mutta eivät ota huomioon työvoiman hankalampaa saatavuutta. Siellä juupajoella kun olis just ne pysyvät ja pystyvät työntekijät...

Vierailija
5/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelin Tampereella yliopistossa ja muutaman vuoden sinnittelin huonosti palkatuissa duuneissa valmistumisen jälkeen Mansen seudulla. Sitten oli pakko muuttaa pk-seudulle ja töitä on kyllä riittänyt. Olen tiedotusalan hommissa.

Vierailija
6/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisaudessaa kuvittelee ratkaisevansa asuntopulan keventämällä kiinteistökeinottelijoiden verotusta ja tukemalla niitä. Ja mikä hulluinta maksaa samaan aikaan tukea tänne " Juupajoelle" että puretaan taloja pois.

Eikö olis lähes kaikkien etu että valtio antas tukensa mielummin yrityksille jotka veisi työpaikkoja maakuntiin?

Kämpät on olemassa, hintaa ei ole paljon mitään.

Esimerkkinä tästä läheltä... 10 asunnon tyhjäks jäänyt rivari myytiin noin 40000 euron hintaan. Siis koko talo, eikä yks asunto

Vierailija
7/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun puolivälissä Helsinkiä ja Tamperetta. Kyllä minusta Tampereellakin on sentään työpaikkoja verrattuna tähän tuppukylään! Ja täällä jos on joku hallinnon työpaikka avoinna, hakee siihen heti tuhat tätiä kuorossa, joista joku saa sitten alipalkatun homman. Tulijoita kun on.

Itse painiskelen sen faktan kanssa, että en voi oikein hakea töitä Hesasta tai Mansesta, koska olen pienen lapsen äiti ja työmatkoihin en voi käyttää montaa tuntia päivässä. Miehellä vaativa matkatyö.

Vierailija
8/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka olisi varmasti paljon parempi pk-seudulla. Minusta ratkaisu olisi etätyö, jos voisi tehdä töitä Tampereelta/Juupajoelta käsin, ja käydä paikan päällä vaan tärkeämmissä palavereissa. Vaikka eihän se työyhteisöä tietysti täsyin korvaa.

Muuten kyllä voisin muuttaa Helsinkiin, mutta ne asuntojen hinnat.

Vierailija
9/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä Hki ole mikään metropoli, täällä on tuhansia peltohehtaareita, joten tilaa riittää vaikka koko Suomi muuttaisi tänne.

Vierailija
10/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Vierailija
11/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailukykyisenä pysyäkseen Suomella ei ole varaa autioittaa muuta maata ja ahtaa kaikki ihmiset pääkaupunkiseudulle!

Vierailija
12/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kilpailukykyisenä pysyäkseen Suomella ei ole varaa autioittaa muuta maata ja ahtaa kaikki ihmiset pääkaupunkiseudulle!

Vierailija
13/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitäisi panostaa enemmän maakuntakeskusten kehittämiseen ja siirtää syrjäkylien palveluita sinne sekä tietenkin niihin maakuntakeskuksiin enemmän työpaikkoja pääkaupunkiseudulta. Näin ei ole tehty ja puoli Suomea änkeää Helsinkiin.

Vierailija
14/14 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä maahanmuuttajat mitenkään innosta kirkuen tänne tule, ennemmin suuntaavat jonnekin Lontooseen.

Vierailija:

Suomessa pitäisi panostaa enemmän maakuntakeskusten kehittämiseen ja siirtää syrjäkylien palveluita sinne sekä tietenkin niihin maakuntakeskuksiin enemmän työpaikkoja pääkaupunkiseudulta. Näin ei ole tehty ja puoli Suomea änkeää Helsinkiin.