Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys Kelasta

Vierailija
04.01.2008 |

Jos olen äitiyslomalla, niin pidetäänkö ns. isäkuukausi vanhempainrahakauden lopussa? Jos jään tämän jälkeen itse äitinä hoitovapaalle, pitääkö minun mennä töhin tuon isäkk:n ajaksi, eli siis kuukaudeksi?

Onko isä kuukausi pois tuosta isyyslomasta 1-18 vrk?

Tyhmä kysymys, mutta en ymmärrä tuosta kelan nettiviidakosta tätä asiaa...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte mennä töihin isäkuukauden ajaksi. Ainakin yleensä se pidetään vanhempainrahakauden lopussa niin, että isä pitää loppupään 12 pv ja saa sitten vielä 12 pv ekstraa (äiti ei voi saada tuota jatkoa vahnempainrahalle).

Vierailija
2/4 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäkuukauteen tuli viime vuoden alusta muutos. Isäkuukausi pidetään nimellisesti sen vanhempainvapaan lopussa, mutta sen voi myös siirtää. Esim. meillä käy niin, että minä annan vanhempainvapaan lopusta 2 viikkoa isälle ja lyhennän vanhempainvapaani siten huhtikuun puolestavälistä maaliskuun loppuun. Isä pitää sitten isyyskuukauden kesällä.

Tarkista teidän tilanteenne kelasta, mutta pikaisesti sanoisin näin, että sitä ei tarvitse pitää ihan heti sen vanhempainvapaan perään, mutta lapsi ei saa olla välillä hoidossa sen vanhempainvapaan ja isäkuukauden välissä vaan äidin pitää olla siinä välissä sitten hoitovapaalla. Lisäksi tuo isäkuukausi ei ole pois isyyslomista. Maksimissaan siten isä voi saada hyvinkin paljon lomia, jos älyää pätkiä isyysloman 18 vuorokautta järkevästi, niin siitähän tulee jopa yli 3 viikkoa ja sitten vielä isäkuukausi päälle, niin se ei kovin kauas 8 viikosta tule se isyysvapaiden pitäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies piti puolet vanhempainvapaasta ja osan hoitovapaasta joka tapauksessa, joten se minun työntekoni ei ollut kuukauden piipahdus.

Vierailija
4/4 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos avusta!

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä