Repesikö edellisessä synnytyksessä sinulle tehty eppari kun menit synnyttämään uudelleen? ov
mulla toka synnytys lähestyy ja pelottaa valtavasti että edellinen eppari repeää. Jos uus eppari täytyy tehdä niin tehdäänkö se samaan paikkaan kuin edellinen vai esim. toiselle puolelle?
Kommentit (11)
Mulla eka synnytys oli just samanlainen, tyttö tuli väärässä tarjonnassa ja jouduttiin ottaan imukupilla, tehtiin eppari. toivottavasti tää toka tulis oikeinpäin ja kestäis muutenki vähemmän aikaa... ekan synnytyksen kokonaiskesto oli 32h! ponnistusvaihekin kesti 2h :( Kesti sitten 2kk että pystyin istumaan kunnolla synnytyksen jälkeen.
-ap-
ponnistamisen jälkeen ilman repeämiä. Ensimmäisellä ponnistusvaihe kesti 52 min. Toinen oli kilon painavampikin ja silti synnytys oli helpompi. Onnea sýnnytykseesi!
Itse kohta kolmatta kertaa synnyttävä ja pelkäsin toisen kanssa aivan samaa kuin sinä nyt
pystyin istumaan tosi nopeesti, epparin jälkeen meni kauan aikaa etten voinu istua.
Toisen lapsen jälkeen sain vinkin, että lasta voisi ohjailla oikeaan tarjontaan itämaisen tanssin avulla. En kuitenkaan harrastanut itämaista tanssia mutta ennen synnytystä ja synnytyksen aikana pyörittelin lantiota jumppapallon päällä istuen ja kolmas lapsi tuli oikeassa asennossa ja helposti. Suosittelen lämpimästi jumppapalloa niin kauan kuin vain kykenet istuvassa asennossa olemaan, itse olin ponnistusvaiheeseen saakka.
Muutama tikki tarvittiin, paranivat todella nopeasti.
Jospa tää menis tällä kertaa vähän helpommin.
-ap-
mulla semmonenkäsitys että vanha arpikudos epparissa ei juurikaan anna periksi/veny. Tästä syystä monesti tarpeentullen tehdään uusi siihen viereen, ei toiselle puolelle. Näin kävi minulle ja tämmösen selityksen sain itse.
muutenkin koko toinen synnytys paljon helpompi eikä tullu ku pari pientä pintaraapasua!:) Tsemppiä hyvin se menee!
kun oli tulossa otsa edellä. Edellisessä synnytyksessä tehty eppari ei revennyt mutta muuten repeilin niin pahasti että minua jouduttiin kursimaan kokoon kauan. Näin jälkikäteen olen tosi vihainen kun eivät leikanneet epparia tällä kertaa.
Ekan ja tokan synnytyksen välillä oli vajaa kaksi vuotta ja toinen vauva oli 4200g, pieni repeämä tuli mutta ei arpeen (sehän on paksumpaa kudosta kuin ei-arpinen). Paljon vaikuttaa se että kudokset on jo kerran venyneet vauvan tieltä.