Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ HELMET Viikko 1 ja 2 ♥

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja tässä edelliset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12014510&p=&mpage=1&tmode…

Työt on lähtenyt hyvin käyntiin ja Peetun hoito -tai se yhteensä 3h mitä on hoidossa kerinnyt olemaan. Ekana päivänä oli itkenyt, kun huomasi, että hävisin, mutta ei ollu itkeny kauaa. Eilen ei sitten ollut mitään hätää!

Tänään on eka ilta kun on 8h putkeen hoidossa..

Kolomoselle ja muille matkaajille oikein ihanaa lomaa!!!

Kyllä naama hiukan [color=green]vihertää[/color], kun itse pakertaa kylmyydessä hommia ja toiset on lähdössä etelän lämpöön!

Ensiviikolla meillä alkaa ihanat aamuherätykset;

Klo 5.15 on laitettu Peetun hoito alkavaks, kun ma, ti ja to menen klo 5.30 töihin..

Pääsen sitten vastaavasti aikaisemmin, eli 13.30 töistä, joten on kivasti loppupäivä aikaa olla kotona!

Torstaina mulla on Tayssissa se verisuonikirurgin vastaanotto-aika ja sit toivottavasti selviää syy jalan puutumiseen!

Työnteon se onneks kuitenkin kestää!

Nyt on mentävä, että ehdin töihin, palailen taas kun kerkiän!

mammutti ja Peetu 10kk

Vierailija
2/35 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudutaanpa nyt kun kerrankin on aikaa! :)

Meillä Sinna aloitti kanssa hoidon viime viikolla. Tosin kerkesi olemaan vain yhden päivän, mutta hyvin oli mennyt! :) Yhtään ei itkenyt kun jätin ja muutenkin oli ollut tosi reipas koko päivän. Tilannetta ehkä helpottaa, että veli on samassa ryhmiksessä. Ja meillä ei Sinna ole muutenkaan vierastanut ketään, joten sinällään helpolla ollaan päästy. :)

Meillä on varmaan hampaita nyt tulossa, kun Sinnalle nousee jatkuvasti kuume. Vai voisiko olla kyse jostain muusta? Veljensä ei koskaan valittanut hampaiden tuloa, eikä ole muutenkaan juuri ikinä kipeä, joten en ymmärrä mistä on kyse Sinnan kanssa.

LAIHDUTUS: Puhutaan nyt tästäkin, jotta tulee pidettyä tsemppi itsellä yllä! Mulla on nyt lähtenyt -1kg, tosin heinän(?) vatsatautivinkin saattelemana. Eilen illalla meinaan sain kovan vatsakivun, aivan kuin vatsa tautia, mutta meni parilla vessakäynnillä ohi. Mutta muuten olen pisteitä laskenut ja hieman kuntoillut päivittäin. Eli näillä uskon pikkuhiljaa saavuttavani tavoitteeni. Tammikuun tavoite oli muuten -3kg eli 1/3 saavutettu! ;)

Nyt taidan jatkaa muita puuhia, palailen taas! :)

-frog2 ja Sinna 11kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista, hiljaista...

Yritin kirjoitella hoitoon Peetun nukkumisista, syömisistä ja muista " hyvä tietää" -jutuista, mutta en varmasti kaikkea muista laittaa, kun ne on itselle niin itsestään selviä..

Hoidossa tätit vaihtuu ja aina on eri ihminen vastassa, niin pyysivät sellaista kirjoittamaan, että kaikki osaa pojan kanssa toimia.

LAIHDUTUS:

Voipi olla, etten tarvitse mitään erikoista diettiä, kun töissä tulee kulutettua sen verran energiaa ja uimahallilla on aina pieni hiki päällä! Ainakin alkuun taidan laihtua ihan vaan tekemällä töitä!

Aika pienellä ruokamäärälläkin olen selvinnyt päivistä ja kaikenlainen napostelu on jäänyt pois, joten hyvältä näyttää!

Puntarissa en oo käyny, mutta olo on jo 3 päivän jälkeen vähän kevyempi! (taidan vaan kuvitella)

Mutta tästä se lähtee, tsemppiä kaikille keventäjille!!!!

Juu, nyt pitää taas rientää töihin!

mammutti ja Peetu

Vierailija
4/35 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin Viivin kanssa eilen lääkärissä, kun aamusti tuli ripulikakat oikein yöpuvulle saakka. Lääkäri kuunteli keuhkot, tarkasti kurkun/suun, kaularauhaset, pepun ja korvat sekä paineli vatsaa. Lisäksi käytiin verikokeissa tarkistamassa tulehdusarvot ja vaa' alla mittaamassa paino. Kaikki kunnossa, paitsi että viime punnituksesta (18.12) oli paino tippunut 110g. Lääkäri neuvoi nyt aloittaa sen Osmosalin käytön ja maanantaina mennään kontrollikäynnille. Vaikuttaisi siltä, että tuo on alkanut tehoamaan. Desin verran ollaan vajaassa vuorokaudessa saatu menemään ja kerran on vain kakat tullut. Vaippakin on useammin märkä pissasta. :) Joten siis paranemaan päin.. Yskä sitten paranee ajallaan.

Yökin sujui PALJON RAUHALLISEMMIN. Tutti tarvi laittaa suuhun kaks kertaa, maitoa ei tarvinnut kertaakaan ja nukkui hienosti 21.30-8.00. IHANAA! Aiemmin on tainnut olla kova nälkä öisin, kun maha on tyhjentynyt ripulilla kunnolla ja nyt sisällä pysyykin jotakin..

Sitten laihduttajille PIRISTYKSEKSI: mä kävin eilen neuvolassa ja mun oli paino noussu mukavasti jo yli 6 kiloa! =D Mä otan täällä teijän tiputtamianne vastaan :) Viivin odotusaikana vastaavassa ajassa painoa oli tullut reilusti yli puolet vähemmän... ONNEA kaikille pudotuksiin!

Kolomonen kyseli aiemmin ALLERGIOISTA, meillä ei ole mitään diagnosoituja mut mustikka ja vadelma (ei enää niin paha) pistää mahan kovalle. Vatsakipuja tulee myös ilmeisesti ohrasta, tämän olen huomannut kun annoin kaupan ohra-omena-?-puuroa ja sama 4-viljan vellistä. Muuten käy kaikki.

PÄIKKÄRIT meillä nukutaan vaihtelevasti yhdet tai kahdet. Pääosin ollaan menty viimeaikoina yksillä. Nukkumaan menee siinä 11 ja 12 välillä ja nukkuu 2-3 tuntia. Toiset päikkärit nukutaan, jos ensimmäiset jää jostakin syystä kovin lyhyiksi.

Calmukselle oli tullut ikävää postia. Kyllä mäkin harmistuisin, jos syy olisi tosissaan siinä että teillä yksi pienokainen enemmän. Toivottavasti taustalla olisi joku muu syy..

Tänään " purin" Viivin syöttötuolin pöydäksi ja tuoliksi. Neiti saa alkaa harjoitella itse syömistä tässä pikkuhiljaa. Ruokaakin menee jälleen hienosti; puurot, välipala ja 2x lämmin ateria :)

Ai niin, eilen käytiin lastentarvike kirppareilla kiertelemässä. Viiville löysin muutamia ihania vaatteita ja kyllä sitä tuli " Wagnerillekin" body ja potkarit ostettua. Meillä oli kauhean vähän noita 50-60cm vaatteita ;) Jos jollakin olisi unisex-vaatteita myynnissä niin voisin ostaa.. Ilmoitelkaa vaan!

Mukavaa lauantaita kaikille,

t.Ufa & Viivi (10,5kk)

Vierailija
5/35 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, viikonloppuvapaa alkoi, ja nyt siitäkin osaa taas nauttia erilailla, kun käy töissä!

Taitaa Helmissä porukka olla jo paremmassa kunnossa!

Ufa:

Mulla olis ollu muutamat 50cm vaatteet unisex-mallia, mutta myin ne pois heti Peetun syntymän jälkeen kun ne ei mahtunut kertaakaan päälle.. Peetu kun oli syntyessään 54cm pitkä.

PÄIKKÄRIT:

Meillä nukutaan yleensä yhdet, mutta jos ne jää kovin lyhyiksi nukutaan toiset pienet tirsat n. klo 17-17.30.

Viimeyö meni kitinää ja itkua kuunnellessa, kun päätin taas kerran, että tarjoilua ei meillä ole yöllä! (saas nähdä kauanko taas kestän)

Pari tuntia itki ja sit nukahti.

Tarjosin kyllä alkuun maitoa, mutta kun sekään ei itkuun auttanut, eikä kelvannut, niin päätin, että nyt se on LOPPU!

" Iso mies" tuo jo on ja pärjää kyllä yön yli iltapuurolla ja maidolla!

Meillä kun alkaa maanantaina ne ihanat -keskell- yötä-herätykset (klo 4.30 viim.) niin ei ole kiva jos joudun ramppaamaan maitopullon lämmityksessä vähän väliä! Jospa yöt sen myötä rauhottuisivat!

Peetu seisoskelee jo pitkiä aikoja ilman tukea ja kävelee sujuvasti tukia pitkin!

Kaipa se pian ottaa ensiaskeleet..

jahas, pojalla on nälkä, mentävä siis

mammutti ja Peetu

Vierailija
6/35 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulinpa,että Jesse itkeskeli hampaitansa tuossa perjantai-lauantai yön. Kun toinen etuhammas oli tuloillansa ja alas kans yksi. Mutta kun ei koko yönä nukuttu, kuin vajaa tunti. Ja aamulla oli taas klo 8 eka kampaus, ja mun pakko lähteä töihin. Pyysin miestä varmuuden vuoksi viemään lääkäriin... TAAS korvatulehdus... Parasta kai vielä se,että ne anopin 50-vuotisjuhlat iltapäivällä. Ja minulla ohjelma vastuu, ja vähän enempikin. Itkuhan siinä jo miltei tuli itseltäkin. Jesse tuli juhliin mukaan tunniksi, jonka jälkeen kummitäti pääsi hakemaan poitsun meille kotiiin lepään. Ja heti kun tanssi yms.. Alkoi lähdin minä kotiin tyttöjen kanssa. Kauheasti näin vaivaa juhlia varten, ja sitten ne menikin meidän osalta vähäsen lärinäx!

Olen aika rikki itsekin tähän jatkuvasti sairasteluun. Olisi ollut tänäänkin kaverin pojan 1-vee juhlat, mutta näihinkään ei päästy. Niinkuin ei viimeaikoina oikein mihinkäään. Mutta eniten tietysti huolettaa, Jessen sairastelun jatkuvuus. Neuvolaan menen huomenna, että saataisiin paino yms... Koska nyt on minusta Jesse ihan laihtunut silmissä. Onko teillä UFAKUK helpottanut jo ripuli? Meillä on aina vatsa sekaisin kans, kun tulehduksia. Ja sit miettiikin just et saako tarpeeksi nestettä yms..

Oliko se niin, että vasta 1-vuotiaasta yöspäin voi putkittaa korvat?? Kitarisojahan ei kai enään leikata.

Kaikesta tästä huolimatta iloisempina asioina on, että tutuille syntyi 3 pvä ihana vauva. Ja mulla jopa ihan selvä vauva-kuume =) Ja miehen veli ilmoitti, että on häät kesäkuussa. Meidät valittiin kaasoksi ja best maniksi.

Ahaa Jesse heräili joten lopettelen nyt, mutta palailen taas myöhemmin jatkamaan...

T: Vivian

Vierailija
7/35 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen viesti on näköjään meikäläisen.. =)

Vivian:

Mulla on sellanen käsitys, että jo alle vuoden ikäiselle voi laittaa putket!

Mun kaverin kahdella lapsella on putkitettu korvat muistaakseni 8kk:n iässä.

Siinä taitaa olla joku kilomäärä, mikä pitää ylittää, että putket laitetaan..En oo tosin ihan sata varma tästä.

Toivottavasti teillä pian sairastelu helpottaa!

Meillä viimeyö taas itkettiin, kun en suostunut pulloa antamaan. Saapi nähdä miten ens yö menee!

nyt taas pois

m

Vierailija
8/35 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin haaveillaan katkottomista yöunista. Aada nukahtaa yöunilleen n.21.00 ja herää melko varmasti aina n.23-01. Nyt olen päättänyt ettei tuohon aikaan ole tissibaari auki ja siitäkös on neito saanut hepulit! Edellisyönä huusi 23-24 täyttä kurkkua, ei paljon silittelyt ja sylittelyt auttaneet, ei minun eikä miehen. Otin tytön väliimme ja siinä raivosi, löi, potki ja tärisi tunnin. Rauhoittui , kun " houldasin" 10minuuttia. Nooh, uni ei silti tullut, vaan höpisi ja konttaili siinä välissämme vielä 01.30 asti, kunnes viimein tsippasi. Viimeyönä päästiin sentään vähän helpommalla (siis pääsin, mies oli saunaillassa ja kotiutui leikkihuoneen sänkyyn klo. 03...), 01 taas heräsi, mutta otin heti ensimmäiset kitinät kuultuani Aadan syliin, johon onneksi nukahti heti uudestaan. Heräsi kyllä vielä myös 04.30, jolloin jo tarjosin tissiä.

Onko menetelmäni ihan pyllystä, kun kuitenkin aamuyöllä suostun tissitarjoiluun? Eli meneekö alkuyön huudatukset hukkaan? Meillä ei mikään lempeä unikoulu toimi, sillä sen verran löytyy tytöstä tempperamenttia ja omaa tahtoa, että mitkään silittelyt ja sänkyyn laittamiset eivät auta, päinvastoin suuttuu vaan enemmän. Yksin en silti huudata, vaan pidän sylissä ja otan viereen, silittelen ja koitan rauhoitella. Tyttö vaan on tainnut tulla äitiinsä...periksi ei meinaan helpolla anneta kumpikaan :)

POTTAG: Pottailut on taas jääneet...Aikomuksena on jatkaa heti kun tulee ne ekat synttärit ja siihen on enää kolmeviikkoa! Lahjaksi on pyydetty Babybjörn:n sydänpottaa, oma perusmalli on nyt hoitolapsen käytössä ja haluan molemmille omat potat, niin voivat sitten pottailla yhdessä ;) Ja tärkein syy on, että hoitolapsella on molluskoita, enkä niitä kyllä ehdointahdoin Aadalle halua!

PÄIKKÄRIT: Aada nukkuu enää vain yhdet päikkärit. Nukkumaan menee n.12.30n ja nukkuu n. 3tuntia. Jos satutaan illemmalla kauppareissulle tai vastaavaa, nukahtaa kyllä automatkoilla, mutta muuten pääsääntöisesti mennään vaan yksillä päiväunilla.

UfaKuk: Voimia paljon Viivin sairasteluun! Josko se nyt sitten jo helpottaisi...

Vivian: Kyllä putket voidaan laittaa jo alle 1-vuotiaillekin. Suosittelen lämpimästi. Meillä ainakin auttoi esikoista, eikä putkituksen jälkeen tulehduksia enää tullut. Putket pysyivät 1,5vuotta! Meillä kyllä leikattiin samalla myös kitarisat, mutta nythän sitä ei enää juuri tehdä, kun se ei kai sitten vaikutakaan yhtään asiaan. Voimia sullekin Jessen sairastelussa. Toivotaan terveempiä päiviä tälle vuodelle!

Kokonaisista yöunista haaveillen Pessi80 ja yökukkuja Aada 11kk

Vierailija
9/35 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökukkujille vinkiksi, että meilläkin tosiaan neiti raivosi mulle jos tarjoilu ei pelannut, mutta sitten tehtiin niin että isä oli vauvan vieressä muutaman yön ja vaikka neiti heräsikin niin ei sillä lailla raivonnut vaan nukahti lopulta ilman rintaa. Nyt meininki on se, ettei edes odota yöllä tissiä, vaikka hereillä touhuilemassa olisikin välillä. Kuudelta olen välillä nukuttanut vielä tissillä uudelleen, muuten olisi silloin valmis nousemaan ylös ja sitten ei kyllä taas jaksaisi yksillä päiväunilla (hoidossa siis on ja hoitajan toivomus on tietty yhdet unet niin menee samaan rytmiin muiden kanssa). Unet nykyään siis 20.30/21.30-7/8 ja 12-14/15.30.

yösyöttöjen lopetus on tosi selkeästi vaikuttanut myös ruokahaluun päivällä. Ei pelkkään aamupuuroon vaan ihan kaikkea ruokaa menee nyt ihan toiseen malliin. Taitaa miinuskäyrillä kasvava neiti vetäistä vielä kunnon kasvuspurtin ennen 1-vuotispäivää. Tosin sitten maidon määrä on myös vähennyt yösyöttöjen jäätyä, mutta joutaa tuo imetys jo loppuakin. Jäljellä siis vielä ilta- ja aamutissittelyt, joskus harvoin päivällä jos neiti on oikeen kiukkuinen niin tankataan läheisyyttä näin, mistä yleensä tuleekin vauvalle parempi mieli. Hyvä ruoka jne...

Hoidon aloitus meni vähän pipariksi kun tyttö ehti siellä yhden päivän viime viikolla olla ja sitten hoitaja sairastui. Tarkoituksena oli aloitella pehmeästi ja mullakin oli ekat päivät vapaata töistä, mutta kotonahan ne päivät sitten oltiin. Ekan päivän oli kuitenkin ollut tosi reippaasti. Äidillä tais vaikeempaa olla kun mietin paljonko hän siellä itkeskelee vaikka oikeesti itku oli tullut vain harmista kun portaisiin meno kiellettiin jatkuvasti :-) kotona on annettu valvotusti kiivetä yläkerran portaita, mutta hoidossa se onkin nyt kielletty eikä porttia ole. Saas nähdä kauanko hoitaja jaksaa tauotta vahtia. Meidän neiti ainakin on sen verran kovapäistä sorttia ettei ihan äkkiä anna periksi.

Ja nyt onkin sitten luvassa pitkiä päiviä kun mulla on vielä iltaopetustakin huomenna ja tiistaina. Äitini tosin hakee neidin ihan normaaliaikaan pois hoidosta.

Nyt iltateelle kun on rauha tuvassa

Vierailija
10/35 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pessille sympatiat valvoskeluista ja vauva0207:lle kiitos nukutusopetuskokemuksista!

Vivian ja Ufa - tervehtymisiä sinnepäin! Ja onneksi ei ollut omat juhlat Vivianilla, jos jotain positiivista etsii tilanteesta!

Meillä ollaan edelleen terveitä mutta vähäunisia, kävellään innokkaasti öin ja päivin. Loppiaista vietettiin niin, että kuusi ja joulukoristeet siivottiin tänään pois. Harmin paikka isommille lapsille, kun just kun olis päästy pulkkamäkeen ja muihin mukaviin lumipuuhiin, loppui joululoma.

Uudenvuoden lupauksia tuli tehtyä kunnon suhteen. Oon livennyt urheiluista aika paljon näiden valvomisten myötä, ja tänään lähdin sitten lupausten mukaisesti 1,5 tunnin juoksulenkille vastahakoisesti silmät ristissä. Mutta kyllä kannatti, hyvä olo jälkeenpäin. Pelkään edelleen, että kun imetys jossain vaiheessa loppuu ja päivähoidon myötä aktiivisuus kotona vaihtuu toimistossa istumiseen, alkaa paino nousta. Kokemusta ei ole, mutta paha aavistus... en silti ole vielä kyennyt luopumaan suklaasta. Taisin jäädä siihen koukkuun jo 1-vuotiaana, kun kuulemma sain syödä ison pääsiäismunan : ) Nytkin just syön suklaa-Mövenpickiä ja suklaalevyä siihen höysteeksi.

Eilen käytiin Korkeasaaressa järkyttävässä viimassa, oltiin kaikki ihan jäässä kun kotiin päästiin, eikä lämmetty millään, Milli meni kylpyyn kun ei tunnin päästäkään ollut vielä jalat ja kädet lämmenneet. Nyt testataan sitäkin, tuleeko flunssa, jos vilustuu.

1-vuotiskuvasta juteltiin äsken ja taidetaan mennä kuvaamoon, vaikka kotonakin saa hyviä kuvia napattua. Ne kehystetyt on kuitenkin hienompia muistoja ja jaella kummeille ja mummeille.

Iloista TALVEN alkua - ainakin täällä etelässä VIHDOINKIN!!!

T. Sporttari ja Milli

Vierailija
11/35 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tällä mammalla meni hermot tähän tuttishowhun!

Ronja on niin mahdoton tuttifriikki, että ei mitään rajaa. Autossa ollessaan leikkii leikkiä heitän tutin maahan ja huudan täysiä niin kauan kun saan sen takaisin.

Kotona tutti on oltava metrin etäisyydellä, yleensä lähes aina suussa ja mieluiten toinen kädessä ja muutama vieressä.

No tänään aamupäivällä sitten päätin, että nyt loppui. Laitoin kaikki tutit pussiin ja kerroin Ronjalle että heitetään tutit oraville, ja heitimme pussin takaovesta pihalle.

Ekat päikkärit ilman tuttia ,, well,, puolituntia suoraa huutoa, nukahti, nukkui vartin ja huusi tunnin, ei auttanut silittelyt tai taputtelut ei! Raivo oli valtaisa!

Nyt illalla oli kuin olisi aina ollut ilman tuttia ja nukkumaan meni ilman minkäänlaisia ongelmia. Saas nähdä tuleeko yöllä tuttia ikävä, kun on tottunut että niitä löytyy sängystä vähintäänkin muutama.

Muuten meillä menee ihan normaalisti, kottaus on jäänyt kokonaan ja vallan vaan kävellään, myös ulkona! Ruoka maistuu hyvin ja terveenä on oltu. Sanoja ei äitin lisäksi juurikaan ole, kovasti kyllä höpöttelee omia juttujaan ;)

Sorry että meni valitukseksi, mutta tuttifriikki saa nyt vaan luvan oppia , että oravanpoikaset vei tutit ;)

Pikaisia paranemisia kaikille jotka sairastaa, ja UfaKuk toivottavasti saatte vaivaan huomenna apua.

Ne onnekkaat jotka lomailee jossakin päin etelänlämpöä,

NAUTTIKAA!! Me täällä toivotaan lunta ja pakkasta!

Äippä ja Ronsku 10,5kk

Vierailija
12/35 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, pää tyhjeni heti tuon otsikon jälkeen aivan totaalisesti! Kauheasti piti olla asiaa, mutta nyt ei muistu mitään mieleen. Total black out!

Ööö..

POTASTA on ollut puhetta. Meillä ei ole vielä edes tullut mieleen aloittaa pottailua. Esikoiselta nappasin vaipan pois kun täytti kaksi(?) ja hienosti oppi nopeasti pottaan. Tietysti olisihan se mukavaa jos saisi vaipan aiemmin pois, mutta vielä ei kuitenkaan ole sen aika. Ehkä kesällä sitten kun on lämmintä ja voi kulkea vaikka ilman housuja. Täällä maalla kun ei ole naapureita ihmettelemässä. ;)

TUTTI: Jollain (anteeksi kaikki nimet unohtuivat) oli ollut tutti varsinaisena riesana. Meillä ei olla tuttia käytetty ollenkaan, kuten ei veljensäkään käyttänyt. Peukku menee suuhun silloin kun on hätä tai hirveä väsy. Siihen en ole puuttunut kun sitä niin vähän tapahtuu ja vaihtaa aina peukun pulloon nukkumaan mennessä. Mitenkäs muilla peukut ja tutit? Ollaanko ilman vai riippuvaisia niistä?

SUKLAA/MAKEANHIMO: Sportariko se valitteli, että on aivan koukussa suklaaseen? Luin tässä hiljan jostain lehdestä juttua, että makeanhimo on ohimenevää eli kestää kerrallansa vain 15min. Eli jos sinä aikana ei tyydytä himoaan, niin se menee ohi. Tai usein se johtuu myös janosta eli kannattaa kokeilla juoda ensin lasi vettä ja katsoa auttaako. Olisiko näistä ehkä apua meille kaikille joita tuo syöpöttely tai liikakilot vaivaavat? :)

Ja tietenkin kaikkihan sen tietävät, että suklaa ja seksi ajavat saman asian eli lisäävät endorfiineja, jotka taas tuottavat mielihyvää. ;) Tietenkää seksiä ei voi harrastaa pitkin päivää aina kun tekee mieli suklaata, mutta ehkäpä siitäkin jotain apua kovaan himoon voi olla.. ;)

VALOKUVAUS: Meillä tuskin mennään mihinkään 1-vuotis kuvaan, kun ei veljensäkään ole käynyt silloisen rahatilanteen vuoksi. Ja meillä oli vasta hiljan valokuvaus tuolla hoitopaikassa, johon Sinna pääsi mukaan. Eli tuoreet kuvat on ammattilainen juuri näpännyt. :)

-frog2 ja Sinna 11kk

Vierailija
13/35 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moicca taas kaikille Helmiksille!!!

Tänään mulla vapaa, niinkuin kai melkein kaikilla partureilla. Lauantai menee niin usein töissä, että hyvä kun saa viikonlopulle jatkoa näin. Vaikkakin siivouspäivä tästä miltei aina meinaa kotona tulla. Joulutavarat kans keräsin, pari kuusenpalloa vei kyllä Jessekin. Ja poltinpa kuusen leivinuunissa tällä kertaa.

Jesse voi jo paremmin, ja kysynpä heti tänään lääkäriltä tuosta putkitus ajankohdasta. Hieman on harmittanut, kun ei otettu pojalle vakuutusta. ihan vain sellainen ns. " honkkeli-vakuutus" otettiin joku aika sitten. Mikä tytöilläkin on.

Yösyömisestä olette täällä kirjoitelleet, tyttöjen kans muistan tuon kaiken huudatus yritykset yms... Mutta Jesse ei ole 4kk:n iän jälkeen herrännyt öisin enään syömään. Vain kun on ollut kipeä, niin silloin tietysti tarjoan maitoa öisinkin. Raskaita nuo yö heräilyt sitten etenkin, kun palaa työhön =( Yrittäkäähän jaksella...

Tutti asiaa, Ronjaltakohan se oli oravat vieneet tutin =) Meillä tutti kans hirmu tärkeä, mutta nyt en voi/raaski siitä vieroittaa, kun kipeänä. Tytöt on itse antaneet tutin pois toinen 1,5v ja toinen 1v10kk. Kyllähän sen sanotaan voivan hieman vaikuttaa korvatulehduksien tuloonkin. Mutta esikoisesta muistan ettei meillä silloin kierre tutin luopumisesta loppunut/vähentynytkään. Harso on myös tärkeä unille mentäessä.

Onko muilla tutit vielä käytössä? Entäs tuttipullot? Ja onko unilelua tms..?

1-vuotiskuvasta kirjoitti Sporttari, ja samoin mekin aiomme viedä kuvaamoon. On ne niin eri laatuisia, ja kun muutkin on viety. Kallistahan se on. Mutta useimmat sukulaiset tahtovat valita/maksaa itse haluamansa kuvan.

Puhe: Jesse sanoo vasta muutaman sanan, ja ne on vauva,ei ja ihan selkeästi tytöiltä tarttunut HÖPÖ HÖPÖ =) Äitiä ei vielä sanota, vaikka yrittänyt selvästi sitä onkin.

Ihanaa kun tuli lunta, kohta pääsee pulkkaileen. Vielä hieman pakkasta on kaipailtu,jotta pääsisi jäälle kilpa-autoa kokeileen. Tytöt jo molemmat ajavatkin pellolla yms. Omalla pinkillä autollansa. Mies teki jatko-polkimet/ turvakaaret. Ja hyvinhän nuo oppi, vain yksi kytkin remppa on takana =) Itse teen ekaa Moottoria naisten SM-kisoihin itse, miehen opastuksella. Olen mä silti hyvin naisellinen nainen, vaikkakin mootori-urheilu on sydämen vienytkin.

Tytöt tuli nyt koulusta, joten nyt kuunteleen päivän kuulumiset... Jesse ihan aina kiljuu riemusta, kun tytöt tulevat. Sitä ennen tarkistaa monesti niiden huoneet, että mihinkähän on tytöt aamulla lähteneetkään =)

T: Vivian,Jesse 10kk+ tytöt

Vierailija
14/35 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka aamuvuoro takanapäin ja hyvin meni!

Ihan jo senkin vuoksi, että meillä auttoi tuo parin yön valvominen kun vierotettiin yöpullosta ja viimeyön Peetu nukkui jo ilman huutamista! Hiukan rauhaton oli jossain vaiheessa yötä, mutta ei itkenyt kuitenkaan.

Jos näin helpolla päästiin, niin kyllä kannatti pari yötä valvoa!!

TUTTI:

Ei ole meillä ollut käytössä ollenkaan. Tuttia on Peetu syönyt näitten 10kk.n aikana varmaan 2h yhteensä!

Pitkiin aikoihin ei ole suostunut sitä suuhunsa laittamaan, vaan pureskele sitä muoviosaa. Pitää heittää tutit roskiin kun niitä siivouksen yhteydessä jostain löytyy.

Peukaloa ei imeskele.

PULLO:

On vielä käytössä kun muuten ei varmastikaan joisi tarpeeksi maitoa päivän aikana.

Yleensä vaatii maitoa klo 16 aikaan ja sit illalla saattaa mennä pari pullollista ennen nukahtamista.

UNILELU:

Ei ole sellaista käytössä, vaikka sängyssä kyllä onkin pojan ihan ensimmäinen nalle, isän ostama. Se on vähän niinkun koristeena siellä sängyssä.

VALOKUVAT:

Yksivuotiskuvassa varmastikin käytetään, niinkuin nuo isommatkin pojat aikanaan.

PUHE:

Tämänhetkinen hokema on ÄITTÄ, sitä kuulee jatkuvasti.

Muut sanat on VAUVA ja HYVÄ.

Peetua kehuttiin kovin reippaaksi pojaksi, kun hain sen hoidosta tänään! =) (ihan äidin mieltä lämmittää)

Oli nukkunut hyvin ja syönyt ison satsin kalakeittoa ja ollut muutenkin kovin reipas, itkua ei ollut kuulunut vaikka ihan unisen pojan aamulla hoitoon vein ja oli varma, että siellä itketään megasuureen ääneen!

Minä meinaan ottaa pikkuletit päähän kun saan vaan selvitettyä hinnan paikallisessa ammattikoulussa.

Yritän kasvattaa tukkaa ja hiukset on niin ikävän mittaiset, etten saa niitä asettumaan mitenkään, joten pikkuletit (tai muut pidennykset) vois auttaa edes hetken aikaa kasvatuksessa.

Huomenna on meillä neuvola ja saadaan influenssarokotuksen toinen osa.

Kivaa päästä taas pitkästä aikaa näkemään kasvut!

Nyt ruuanlaittoon

mammutti ja Peetu

Vierailija
15/35 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oikein hyvää vuotta 2008 kaikille!

Monet helmet ovatkin jo sitten aloitelleet hoidossa käynnin. Meillä hoitoon meno täysin avoinna, johtuu tietysti siitä ettei ole työtä mihin itse palaisi. Eli ensin pitäisi alkaa metsästämään itselleen sitä työpaikkaa. Onneksi tässä on aikaa ja tuskin ennen syksyä on edes ajankohtaista. Asioilla on puolensa ja puolensa. Olisihan se mukavaa välillä taas palata aikuisten maailmaankin.

LAIHDUTUS: Tsemppiä vaan kovasti kaikille, kyllä sitä onnistuu kun syö järkevästi. (niin kuulostaa tutulta, mutta oikeesti toimii kun niin päättää)

Itsellä viidessä kuukaudessa on lähtenyt n. 20 kiloa. Ja vielä on kevät aikaa suorittaa viimeistelyjä.

PÄIKKÄRIT mennään vielä kahdilla. Yksiin siirtymistä olen miettinyt mutta tällähetkellä sujuu aika vaivattomasti näin, joten ehkei ihan vielä.

YÖT menee meillä hyvin edelleen. Jotain poikkeuksia saattaa olla, jos toinen on kipeä. Kannustaisin muitakin lopettamaan yötarjoilut, kyllä alkaa varmasti äidillä väsy painaa jos ei vuoteen ole saanut öitä nukkua. Nämä meidän lapsoset ovat jo niin isoja että varmasti pärjäävät. Voihan sitä läheisyyttä antaa sitten päivisin... Tämä on nyt sit vaan yksi mielipide :)

TUTTi on meilläkin aika tärkeässä roolissa tällä hetkellä. Yritän vähentää päiväkäyttöä mutta aina se jotenkin sinne suuhun päätyy. Myös pullo käytössä.

KUVAUS käytiin puolivuotis kuvassa ja mennään ehdottomasti myös 1-vuotis kuvaan. Niin iso ero tapahtunut kuitenkin puolessa vuodessa.

Tässä taas jotain juttua. Mukavaa viikkoa kaikille :)

MyQ

Vierailija
16/35 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on päivitetty vihdoin. En ole muistanut päivitellä kun ei ole osunut silmään pinoa avatessani. Nyt täytyy tsempata pari kuukautta, sittenhän ne käynnit vähenevätkin. Helmet kasvaa niin kovin nopeasti :) Meidän vauvat jo isoja eikä kohta enää edes vauvoja :)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=12123116&p=1&tmo…

Vierailija
17/35 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

palailen sitten huomenna tai myöhemmin galluppeihin.

Viivi on tosiaan ilmeisesti paranemaan päin, lääkärinkin mielestä. Huomenna käydään vielä varmuuden vuoksi verikokeissa, mut tuskin sekään olisi tarpeen sillä tänään on vain aamusti tullut yhdet pienet ripulit ja äsken tuli vaippaan jotakin.. Ei voi sanoa kuin että on ollut todella sitkeä tauti, mitä sitten onkaan.. Mieskin oksensi tuossa koko edellisyön muttei sen jälkeen ole ollut mitään.

Nyt lähden valmistelemaan neitiä yöunille; nukkumiset on muuttunut parin päivän aikana niin, että viimeistään kello 20 on jo sikeissä unissa.. :D

t.Ufa

Vierailija
18/35 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaita täältäkin!

Täältä nukutusruljanssin keskeltä aattelin tulla vastailemaan ja kyselemään...

G: KAUANKO teillä menee aikaa NUKUTTAMISEEN illassa?

Meillä kun on nyt mennyt kovin vaikeaksi tää touhu! Aiemmin omaan sänkyyn helpolla nukahtanut kaveri tuntuu kokevan oman pinniksen joksikin vankilaksi nyt! Heti, kun pojan laskee sänkyyn, pomppaa pystyy ja alkaa kiljunta.. Sit otettava taas syliin / tarjottava tissiä ja ´kohta uudstaan. Että mikähän eroahdituskausi tämä nyt on...?? meillä voi mennä kaikenkaikkiaan aikaa aiemman 15 minuutin sijaan tuntikin. Tai sitten monesti pitää luovuttaa, ottaa vauveli takas leikkimään tms. ja aloittaa homma alusta.

Tähän liittyen; TUTTI & TUTTIPULLO ei ole koskaan olleet käytössä. Ei vaan suostu käyttämään :) Vielä kun yhtälöön kuuluu aikasen kovapäinen vauva, niin on tuo yötarjoilun lopettaminen kyllä vaan niin vaikeaa, kun ei tyyppiä saa muutoin öisin rauhoittumaan. UNIKAVERI on, mutta ei se lohduta yhtään yöllä, jos ei saa tissiä... Että kyllähän sitä lopettaisi yömurkinat vaikka heti, mutta kun ei onnistu. Jospa se menis sitten kerralla, kun lopettaa päiväimetyksenkin...?

Siitäpä tulikin mieleen, että meillä ei nuo HAPANMAITOTUOTTEET oikein ole lähtenee menemään. Luonnonjugurtin maistelun jälkeen huusi kovasti, ihanku ois käynyt mahaan. raejuustoa nielee pari pipanaa. Mites muilla? Tämän perusteella näyttää ettei imetyksestä pääse ihan pian eroon, kun jos jugurtit käy mahaan, niin mites sitten tavallinen maito..

Ja sitten muihin kysymyksiin:

PÄIKKÄRIT: kahdet nukkuu, mutta kovasti tuntuvat lyhentyvän kummatkin. Tällä hetkellä nukkuu ehkä n tunnin kummillakin. On tullut myös aika herkkäuniseksi, herää helposti.

POTTA: jaa mikä? Eipä olla vielä viitsitty edes kokeilla :D

VALOKUVAUS: ei olla otettu valokuvaamossa, mutta itse sitäkin enemmän! En oikein perusta semmosista valokuvaamojen kuvista, vaikka jotkut ihan persoonallisia ottaakin. tykkään enemmän rennoista itse otetuista, joita on sitten kiva kehystellä tms.

PUHE: sanoi aiemmin " äiti" , mutta enää ei sano mitään! liikkuu sitäkin enemmän kyllä.

nyt pitää mennä taas!

Vierailija
19/35 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyrrr...

Palelee ihan kamalasti aina näin aamuisin, ei millään viitsis nousta peiton alta kun siellä on niin ihanan lämmin! =)

Tässä on muutama minuutti aikaa ennen kun pitää suorittaa aamun ikävin osuus ja nostaa Peetu sängystä ylös ja pukea..

Eilisaamu meni ihan kivasti, Peetu oli hiukan ihmeissään, että mihinkäs se äiti raahaa " keskellä yötä" , mutta reippaasti jäi hoitoon ja oli siellä jatkanut uniaan. Toivottavasti tänään menee yhtä hienosti!

Viherrykselle on ilmaantunut nukkumisongelmia...

Meillä kuvailemasi hillumiset alkoi silloin kun poika oppi nousemaan ylös, mutta tilanne rauhottui aika äkkiä. Alkuun nukuttamiseen saattoi kulua aikaa jopa 2h, mutta nyt menee sellanen 5-30min riippuen siitä kuinka väsynyt poika on. Välillä hilluu vieläkin seisovillaan sängyssä ja yrittää saada mua nauraan, kun kurkkii pinnojen välistä ja huutelee äittää ja virnistelee...eihän siinä pokka pidä millään! =)

Yö meni taas ilman pulloa. Klo 1.30 heräsi itkemään ja ihan kuin olisi johonkin sattunut, mutta rauhottui kun nostin syliin. Jatkoikin uniaan kun laskin siitä takaisin sänkyyn.

POTTA:

Meillä on hetkeksi jäänyt sen kokeilu, mutta otetaan taas käyttöön, kunhan muistais!

Jahas, nyt pitää mennä...

mammutti ja Peetu

Vierailija
20/35 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NUKUTTAMINEN: jos on oikeaan aikaan liikkeellä, selviää viidellä minuutilla. Eli eka imetys ja sitten tutti suuhun ja neiti kainaloon, jossa hän heti ottaa uniasennon ja kohta tuhisee. Mutta näin siis vaan jos on just sopivan väsynyt. Vähänkin jos pääsee ylikierroksille, menee nukuttaessa tuntikin. Ja oma sänky on tällä hetkellä ihan out. Huuto alkaa heti kun sinne lasketaan, joten on saanut olla vieressä. Ei tohdi samaan aikaan irroittaa äidistä päivin ja öin. Pääasia että yöt nukutaan eikä kukuta.

TUTTI ja PULLO: tutti yöunikäytössä ainoastaan. Pullon käyttökerrat sormin ja varpain laskettavissa, joten sitä ei tosiaankaan kaipaa. Mummolassa olivat pulloa tarjonneet ja vauva oli sitä ihmeissään pureskellut ja heittänyt sitten pois.

UNIKAVERI yritetään nyt ottaa käyttöön, jotta olisi tutille korvike sitten kun siitä luopumisen aika 1v päivän jälkeen tulee. Mut kuten sanottu, nyt saa tottua hoidossa oloon eikä enempää muutoksia samaan syssyyn.

MAITOTUOTTEET: kaikki menee (piimää ei olla kokeiltu) ja juusto on oikeen herkkua. Vetää vaan vatsan niin kovalle, ettei usein eikä paljoa voi tarjota. Ja tosiaan yöimetyksen lopetus sai kaiken ruuan uppoamaan paremmin. Mitään mahavaivoja ei ole vauvalla ollut sitten ihan ensi kuukausien.

POTTA: Ei malttaisi siinä istua, mutta jos on hyvin leluja mukana niin kyllä sinne usein jotain tuleekin. Mut ei joka päivä olla jaksettu. Äidin aktiivisuudessa parantamisen varaa. Kuivaksiopetteluhousuja ostin parit ja keväällä aletaan varmaan treenata niillä. Tavoitteena on että kesällä päästäis päiväkuiviksi.

VALOKUVAUS: Itse otetaan jotain kuvia.

PUHE: päpä ja mämä on yleisimmät. Muutenkin juttua tulee nyt melkoisen paljon kun hetki sitten tuntui vielä ettei sano mitään kun keskittyi niin liikkumisen. Ja traktorin kuvaa katsoessaan pärisi niin että sylki lensi. En tiedä yrittikö toistaa kun hoin traktoria vieressä vai matkiko ääntä kun on niitä rakennustyömaallamme nähnyt usein.

Jeps, ei auta kun niitä töitä tehdä. Lumista viikkoa - nautitaan!