Haaveena kaupunki loma! Mitä suosittelet? Mitä et?
Kommentit (64)
ihanan romanttinen tunnelma, kaunis kaupunki ja paljon nähtävää ja shoppailtavaa, ihania pieniä ravintoloita ja hyvää ruokaa... Ei liian suuri kaupunki vaan keskustan alueella voi mainiosti liikkua jalkaisin.
Miinusta (amerikkalais)turistimassat elokuussa joten kesäkuu on ideaali ajankohta mennä Firenzeen. Me lähdemme miehen kanssa toukokuun lopulla :-)
Itse olin siellä toukokuun lopussa eli ei-turistisesonkina ja silti turistimassat olivat valtaisat. Siellä sitten marssin ihmisvirran puristuksissa. Ihan hävetti että olin itsekin muodostamassa sitä ; )
hienoa oli! Paljon ehti nähdä kun pystyi koko ajan olemaan liikkeessä kun olimme ilman lapsia!
Millä olette menneet sinne? Junalla vai lentäen. Ja tehdäänkö sinne vielä risteilyjä? Rupesi kiinnostamaan...
Mun suosikit:
Kööpenhamina: ihana, rento, kaunis vanha kaupunki. Täynnä pikku putiikkeja ja ravintoloita.
Berliini: ihana sekamelska; historiaa, rumankaunis paikka
Varsova: perustelut sama kuin ed.
Krakova: oikeasti vanha kaupunki (Varsovahan on uudelleen rakennettu). Mieletön historia.
kaikkein näppärin matkustustapa, keskustasta keskustaan 5 tuntia, ei tarvitse poistua paikalta rajamuodollisuuksia varten, saa pakata mukaan mitä haluaa. Lentäenkin pääsee, ja bussilla. Risteilyjä ei enää taideta tehdä.
Jos on kesällä menossa, niin mä kyllä jättäisin Etelä-Euroopan väliin ellei ole täysin henkisesti valmistautunut siihen, että turisteja on PALJON. Firenze ja Venetsia esimerkiksi ovat ihania, mutta siellä on paljon jengiä jo toukokuussa.
Jos haluaa suurkaupunkiin, niin Lontoo on ehdoton. Lontoo on myös kallein vaihtoehto, tosin on siellä paljon tehtävää ja nähtävää. Jos tykkää brittimeiningistä, niin Edinburgh on yksi tosi kiva vaihtoehto. Kaupunki on kompakti, siellä on hyvät shoppailut, kaunis kaupunki ja paljon nähtävää myöskin.
Amsterdam on sitten koon puolesta tuosta välistä. Amsterdamiin on harva pettynyt. Hinnat halvemmat kuin Lontoossa ja shoppailut yhtä hyvät ainakin.
Itse olen asunut Pietarissa monta vuotta ja voin suositella kuten joku edellisistäkin! Junalla pääsee todella mukavasti. On mahtavaa, että niinkin hieno kaupunki on ihan lähellämme!
Barcelonakin on kiva ja kaunis kaupunki ja nähtävää riittää.
Upeita nähtävyyksiä ja monipuolisia. Ihmiset ystävällisiä ja englannilla pärjää hyvin ;) Hintataso on kallis, mutta ei kovasti Suomea kalliimpi kuitenkaan.
sinne ainakin ite haaveilen meneväni.. en osaa siitä kertoa enempi en ole tsekeissä käynyt, mut netistä löytyy tietoa.
Euroopan ihanin kaupunki. Sopivan pieni ja todella persoonallinen!
(Se, joka sanoi kiertäneensä kaikki Euroopan pääkaupungit, jätti kyllä puolet Euroopasta tyystin huomiotta...)
Onko metroilla kulkeminen kuinka hankalaa? Minkä hintaista?
Entä ruoka Lontoossa?
Mitä siellä kannattaisi ehdottomasti nähdä?
T:AP
Missä kannattaisi käydä ja mitä nähdä?
Mitä ruokapaikkoja suosittelet?
Löytyykö Riikasta shoppailtavaa?
On niin lyhyt reissu tiedossa ettei haluta tuhlata yhtään enempää aikaa lentokoneessa kuin on pakko. Enkä usko että ehtisimme muutenkaan paljoa New Yorkia nähdä viikonlopussa.
Kööpenhaminassa ja Tukholmassa olen jo käynyt että ne on pois suljettu. Oslokaan ei oikein kiinnosta kun on niin kallis haluaisimme muualle kuin pohjoismaihin.
Pariisikin on taidettu jo poistaa listalta.
Lähtöaika olisi kai kesäkuun alku.
Kertokaapa vielä että mitä nähtävyyksiä, tekemistä yms kannattaa nähdä kaupungeissa joita suosittelitte.
Vierailija:
Onko metroilla kulkeminen kuinka hankalaa? Minkä hintaista?
Entä ruoka Lontoossa?
Mitä siellä kannattaisi ehdottomasti nähdä?
kannattaa tosin hommata joku viikkopassi, millä pääsee metroihin&busseihin. Kertaliput aika kalliita.
Ruokaa löytyy mitä vaan, varsinkin sellaisia etnisiä ravintoloita joita suomessa ei löydy. Hintataso on sama kuin suomessa tai vähän kalliimpaa, paikasta riippuen.
Nähtävyyksiä on hankala suositella kun ei tiedä mieltymyksiä. Museoita, arkkitehtuuria, historiaa, ihmisiä, katuvilinää, ostoksia, kuninkaallisia.... Ehdottomasti suosittelen jotain musikaalia, ne on melko kalliita mutta hintansa arvoisia. Queenin musiikkiin tehty We will rock you yksi parhaista!
KUn ei ole mitään hajua noista hinnoista.
Eikä tarvitse edes mennä mihinkään maksulliseen nähtävyyteen vaan voi kävellä tuntikausia ja kuulla historian siipien havinan.
on kyllä morkattu täällä ihan turhaan. Paljon riippuu omasta asenteesta millaista kohtelua saa, pariisilaisten ylimielisyys jossain muussa kaupungissa asuviin verrattuna on mielestäni pitkälti pelkkä klisee.
Mutta muista matkakohteista tykkäsin itse Barcelonasta ja Nizzasta, kummastakin melkein samoista syistä: voi yhdistää aurinko/rantaloman, shoppailu- ja kaupunkilomaan, etenkin Barcelonan arkkitehtuuri upeaa. Lähistöllä paljon hienoja käyntikohteita vaikka pitempäänkin lomaan kuin vain viikonloppuun. Ruoka hyvää molemmissa.
Halvat lennot tampereelta Ryan airilla ja Irlanti on historiallisesti mielenkiintoinen ja kaunis kaupunki!
Ranskan maaseudulla ehkä enemmänkin. Pariisi on niin ihana ja romanttinen.