Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummi-asiaa...

Vierailija
03.01.2008 |

Alkanut vaivaamaan seuraavanlainen juttu:

Meillä on 2 poikaa.

Esikoisella kummeja 3, kaikki ystäviämme, eri talouksista

Toisella pojalla kummeja 2, mieheni veli avovaimoineen

Näin ollen esikoinen saa syntymäpäivänään 3 lahjaa enemmän, kuin nuorempi =/

Tajuaako nuorempi asian jossain vaiheessa? Ihmettelee miksi ystävämme ostavat lahjoja esikoiselle muttei hänelle?

Pitääkö esikoisen kummeja toppuutella lahjojen ostamisessa?

Jouluna asia valkeni minulle kun esikoisen kummit antoivat joululahjat suoraan lapsellemme. Tulevina jouluina pyydän varmaankin antamaan lahjat minulle, että joulupukki tuo sitten lahjat lapselle, vai kuinka?

Harmittaa, kun en aikaisemmin tälläistä älynnyt...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ovatko lahjat tosiaan tärkeitä? Onko tasapuolisuus lapsista tärkeää, onko?

Vierailija
2/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ne lahjat meille vanhemmille tärkeitä ole, mutta lapsille kyllä...

-ap-

Miten te toimisitte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 2 lasta ja eri määrä kummeja, joten lahjojakin tulee eri määrä. Eikä KOSKAAN ole tullut minulle eikä heille mieleen moinen. Meillä ei näet lahjoja lasketa ja toisekseen kummit eikä kukaan muukaan anna esim. joululahjoja suoraan lapselle.

Vierailija
4/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ikinä velvoittanut ostamaan mitään muutakuin olemaan aikuinen ihminen ja luotettava selainen.. No jokatapuksessa jouluna tuuli enään 1 paketti.. tai sekin lahjakorttina. Toisella on 3 kummia eikä oikeastaan ole koskaan heiltä mitään saanut., tosin heistä vain yksi on ollut jollainlailla kundin elämässä, aikuisen ihmisenä. Kolmannella on 2 kummia joista toinen on läsnä aikuisena ja toinen tykkää shoppailla tytön kanssa :) eli ei oikeastaan koskaan osta lahjoja, mutta soppailuttaa sitäkin enemmän. eli on myöskin aikuisena ihmisenä. Mitä minä olen kertonmut erilaista kummiksista, olen sanonut niinkuin asia on. toiset tykkää ostamisista toiset vaan on. heilles illä ei ole niin suurta merkitystä. Joskus toisiksi vanhin kiukutteli asiaa mutta ikä on tuonut tajua lisää ja kiukuttelut on jäänyt pois. ymmärrys tullut tilalle. sillon pienenä joskus ostettiin muutama " pikkuauto" ylimääräskisi paketeiksi ettei ero olis ollut niin suuri. mutta turhaa tuoki lopulta oli.

Vierailija
5/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en älynnyt kaipailla koko asiaa, ennen kuin äitini mainitsi asiasta minulle.

Vierailija
6/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kommentteja?

-ap-

Vierailija
7/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelläni oli 1 kummi, loistava sellainen. Kävi leikittämässä meitä puistossa, käytiin limsalla (meillä ei arkisin muuten vaan lipitetty limsaa), ja hienointa oli päästä hänen kanssaa lelukauppaan. Vain siitä huomasi, että oli veljeni kummi, että veli sai aina valita isomman lelun kuin minä. Se oli kyllä tosi kivaa, että huomioi myös mut, mä muistan valinneeni kaiken maailman prinsessakoruja tms.

Kyllä lapsi huomaa, että jää vähemmälle. Meillä onneksi olin vanhempi ja jotenkin ymmärsin asian, että oli extraa päästä veljen kummin mukaan. Veljeni kummi muistaa häntä vieläkin, iso mies on, lelulahjat vaihtuneet kirveisiin/paisteihin/veitsiin jne.