Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni asenne kyllästyttää. Ei suostu elättämään minua.

Vierailija
02.01.2008 |

Vauva 10 kk ja töihin on lähdettävä. Minun on maksettava osani lainoista tms. Työaika järjestelyillä tosin vauvan ei tarvitse mennä hoiton. Ja kaikki revitään minun selkänahasta.

Miten teidän miehet suostuu palkastaan maksamaan lainat ja ostamaan ruat? Meillä ei onnistuisi ikinä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mies pysty näkemään muuta kuin rahan? Mikä on lapsen paras? Eihän tuolla tahdilla jaksa muuta kuin hyvä jos vauvalla perushoidon järjestää. Ajattele kun lapsi kasvaa ja kaipaa seuraa yms... Vähintä mitä tuossa voi tehdä on se, että sinä nukut sitten illat kun mies on tullut kotiin. Ja mies myös saa sitten luvan tulla kotiin joka ikinen päivä heti suoraan töistä! Mutta perheenä teille ei kyllä aikaa jää ollenkaan. Itse en tiedä olisiko sillä niin väliäkään tuollaisen miehen kanssa.

Olisiko sinulla mahdollisuus tehdä jotain paria päivää (tai yötä?) viikossa? Sekin auttaisi ja saisit itsellesi muuta kuin kotona oloa.

Meillä onneksi mies on aina arvostanut kotonaoloani. Nyt kun olen palannut töihin 4v kotiäitiyden jälkeen on mies sanonut monesti, että voi kun olisin vielä kotona. Oli se hänellekin helpompaa ja mukavampaa vaikka en mikään superäiti ja kodin hengetär ollutkaan.

Toivottavasti saatte asianne sovittua! Näytä vaikka tämä keskustelu miehellesi.

Vierailija
22/28 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mieheni on kyllä ymmärtänyt kotona olemisen tärkeyden. Ei pidä edes siitä, että meidän 3,5v on puolipäivähoidossa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestelyltä...

Vierailija
24/28 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todella ihmetyttää että miksi pariskunta on edes yhdessä? Ei kyse ole mistään liikekumppanuudesta tai kannattavuudesta vaan yhteisestä perheestä. Jotkut miehet on todellakin niin idiootteja etteivät ajattele kuin rahaa ja ettei vaan joudu maksamaan yli puolia yhteisistä menoista. Omassani on paljon " vikaa" ei onneksi tuota...

Vierailija
25/28 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliittolain mukaan puolisot ovat keskenään yhdenvertaiset. Lain perusperiaatteen mukaan puolisoiden tulee avioliitossa osoittaa keskinäistä luottamusta ja yhteisesti toimia perheen hyväksi. Kummallakin puolisolla on oikeus itse päättää osallistumisestaan ansiotyöhön sekä yhteiskunnalliseen ja muuhun toimintaan perheen ulkopuolella.

Avioliiton aikana kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Tarvittaessa voidaan myös avioliiton aikana vahvistaa, että toisen puolisoista on maksettava toiselle elatusapua. Elatusavun määrä ja sen maksutapa voidaan vahvistaa joko sopimuksella tai tuomioistuimen päätöksellä.

Siis, toista ei voi pakottaa ansiotyöhön. Kummatkin ottavat osaa KYKYNSÄ mukaan perheen elstukseen.

Vierailija
26/28 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos olette naimisissa, miehelläsi on velvollisuus elättää sut ja maksaa sun menos! mitä hyötyä on edes olla naimisissa jos mies ei tuota tee?

Vierailija
27/28 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sekin vaihtoehto? Sä voit sitten maksella lainoja ym. ja ihmetellä kun toinen ei tee mitään ja lapsellakin on likaiset vaatteet...

Vierailija
28/28 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako mies puolet lapsen menoista?

Ja teettekö kaikki kotityöt tarkalleen puoliksi?