Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turvaistuinsuositus: kehu omaasi!

Vierailija
12.11.2008 |

Vauva kasvaa ulos turvakaukalosta. Mikä turvaistuin kantsii ostaa? Luin tuota autoliiton testiä ja yksikään turvaistuin ei saanut hyvää parempaa arvosanaa ellen väärin lukenut.

Kantsiiko turvalllisuusmielessä ostaa ensin katse taaksepäin asennetteva ja sitten vasta katse eteenpäin?

Rahamielessä tietty kantsii kai ostaa sellainen, jonka voi asentaa kumminkin päin.

Raha ei ole tärkein kriteeri. Sukulaiset kaukana, joten pitkiä automatkoja tulee.

Kiitokset vinkeistä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pärjää pelkästään sellaisella, jossa saa kasvot sekä selän menosuuntaan, joten joka tapauksessa joutuu kaukalon jälkeen ostamaan kaksi istuinta, kyse on lähinnä, että miten kauan sitä lykkää.

Suosittelen ostamaan siis ensin selkä menosuuntaan tulevan istuimen, joka sopii parhaiten autoonne (luin lukuisia testejä ja totesin, että se mikä täällä on todettu parhaaksi oli Ruotsin huonoin jne, joten totesin, että minä teen päätöksen istuimen istuvuuden mukaan meidän autoon - se ei voi olla vaikuttamatta turvallisuuteen). Ja sitten kun lapsi täyttää kolme, niin kasvot menosuuntaan tuleva turvavyöistyin. Turvaistuimet ovat kaikki aika huonoja, me päädyttiin Britaxin Hi-way vai mikähän se nyt olikaan... Ja seuraava tulee olemaan ehdottomasti Maxi Cosi rodi sitten 3v alkaen, jollei jotain uutta ja hyvää tule.

Vierailija
2/5 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on isofix-kiinnikkeet. Silloin istuin todella pysyy paikoillaan. Ja valitse vielä sellainen, jossa on lisäksi tukijalka ja remmit etuistuimeen, silloin se istuu paikoillaan kuin tauti.

Selkä menosuuntaan olevia sellaisia on ainakin Recaro Polaric, Britax Fixway ja Graco Duologic.

Monista syistä johtuen päädyimme itse Recaro Polariciin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joka ketjussa melkein aina samaa mieltä sun kanssa (joskus olen harkinnut kirjautua av:nkin puolelle nimimerkillä just sen takia), joten kiitoksia kontribuutiosta

No ilmankos noi testitulokset on sitten kaikki aika huonoja. Meillä on kaukalona Maxicosin cabriofix, joten ekaksi katselin just sitä maxi-cosin prioria. Vertailitko melba sitä ollenkaan vai oliko toi britax vaan sitten sopivin just teidän autoon.

Vierailija
4/5 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut mitään fix vaihtoehtoa, joten noita en katsonutkaan.

Mitä noihin istuimiin tulee, niin keskustele ihmeessä teidän autosta versus istuin eri paikoissa. Meillä toinen auto on mikroskooppinen Ka ja siinä pojan istuin on edessä ja siihen ei moni istuin olisi sopinutkaan (piti olla se jalkaosa ja lisäksi pitää näkyä sivupeili eli kovin korkeat reunuksetkaan ei tule kyseeseen). Toiseen autoon haluttiin taas poika turvallisimmalle paikalle eli keskelle taakse ja siinä sama juttu eli se taas rajoitti jonkin verran valintoja ja yllätys yllätys valittiin sama istuin. Ei nuo turvaistuimet ole oikein mikään kivoja, mutta kyllä noilla nyt pari vuotta kärvistellään. Sitten tulee tosiaan taas Maxi Cosi käyttöön (meillä oli sekä Maxi Cosi että Römer kid turvavyöistuimet isommalla pojalla ja ero oli järkyttävän suuri Maxi Cosin hyväksi). Maxi Cosista ei tosin saa myydessä niin hyvää hintaa kuin Britaxeista, mutta toisaalta ihan sama, jos käyttömukavuus on monta vuotta ihan toista luokkaa.

Kiva kuulla, että samanhenkisiäkin löytyy (jos löytyy niitä toisiakin). Kiva olisi kuulla, että minkälainen ihminen löytyy samanlaisten ajatusten takaa. Saa laittaa mulle vaikka meiliä, jos haluaa paljastaa.

Vierailija
5/5 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein sen virheen, että ostin gracon cosmicin ja nty kesällä 2,5-vuotiaalle ostettiin kasvot menosuuntaan oleva britax evolva 123, sillä graco jäi liian varhaissessa vaiheessa pieneksi selkämenosuuntaan ja kasvot menosuuntaan oli todella vaikea laittaa kiinni ja "vauvamainen" asento.

Jälkikäteen ajateltuna, olisi kannattanut ostaa hyvä selkämenosuuntaan istuin ja sen jälkeen turvavyöistuin.

Ja meillä on ollut tuota gracoa ja britaxia, niin kyllä britax tuntuu paljon paremmalle :)