Missä kengissä et palele lasten kanssa ulkoillessa?
Itse en ole sellaisia vielä löytänyt. Heti kun lumi tuli maahan ja ilmat pakastu, niin varpaat jäätyy goretex kengissä.
Kengiltä ei vaadita paljoakaan muuta kun lämpimyyttä koska tulevat ulkona oleiluun. Urheiluun ovat sitten kengät erikseen.
Minsku
Kommentit (22)
Ovat todella lämpimät. Ja näin omakotiasujana on ihanaa kun on helposti jalkaanlaitettavat kengät kun kipaisee postilaatikolle/puita hakemaan liiteristä/ulkosaunaan mennessä.
Pakko kyllä sanoa että kävelylle en Kuomia laita, ne hölskyvät jalassa ikävästi vaikka koko ei ole liian suuri. Lasten Kuomia on muuten kokoon 39 asti ja ne ovat halvempia kuin aikuisten, ihan vinkkinä vain!
koa 39, mutta lesti olemattoman siro, niin Kuomat ei ikinä pysyisi jalassa (sama Nokian Hai saappaiden kanssa - kaksi jalkaa mahtuisi yhteen) ja kammoan niiden ulkonäköä.
noita Columbioita. Ne lämmittää puoleen sääreen, ei tarvitse palella.
Finette: MIstä olet löytänyt Ugg-kengät? MInä haluaisin tilata itselleni sellaiset mutten ole löytänyt eurooppalaista nettikauppaa:/ Myydäänkö noita jossain?
Ne ovat vähän korkeampivarrelliset ja nauhakiinnitteiset. Ovat kyllä takuulämpimät. Ja lisäksi hyvännäköiset ;)
Omistan myös Haltin nupukkigoret, joissa hyvä ulkoilla silloin kun liikkuu (tai sateella) ->paikalla seistessä palelee kyllä varpaat kovilla pakkasilla
ihan just huutonetissä törmäsin UGG kenkiin,, :) Oli vaan mulle liian pienet, muistaaksein kokoa 39.
Todella lämpimät ja kauniin erikoiset kengät on Bumberit,, hintavat kylläkin, 250e noin, mutta ainutlaatuiset ja takuulla áina kivannäköiset! Ainakin Nina´s myy Helsingissä.
Mulla on pitkävartiset Kuomat, joissa varressa tarrakiristys, tosi lämpimät ja ihanat eikä hölsky kävellessä tarrojen ansiosta ! Mutta voih niin rumat ;)
Kuomat on hyvät ja lämpimät sekä rumat. Parempi kuitenkin, että jalat ei palele. Ostan itse aina pakkaskengät, joihin mahtuu kunnon vaellussukka. Nykyään sataa tosin melkein aina. Mikä on lämmin jalkine sadesäällä - semmoinen, jossa ei tule jalat märiksi?
lampaanvilla vuorella. Stokkan alesta ostin - 40 %. Ovat lämpimät ja miellyttävät silmää :)
Minsku
Uggit jos keli on kuiva ja Ballyt milloin vaan. Perinteiset Timberlandit ovat tosi kylmäjalkaiselle jääkylmät, karvavuorisista en tiedä. Tietty on olemassa perinteiset Tecnican Moon Bootsit ;-).
Nämä on näitä makukysymyksiä, mutta viime vuonna jo ihmettelin noiden Bumperien rumuutta - niistähän veikattiin Uggien " korvaajia" , mutta näin ei käynyt.
Toiset kengät mitkä on hyväksi todettu, niin Pomarfinn -merkkiset gore-Tex varrelliset kengät, joissa on karvavuori. Jos on oikein kova pakkanen niin laitan jalkaan vähän paksummat urheilusukat, joissa on villapohja. Tärkeää on myös sekin että kengät ovat riittävän isot, että jää ilmatilaa.
Tarkoitus olisi tänään lähteä kenkiä metsästämään ja mietin, että suuntaanko suoraan urheilukauppaan, vaiko suoraan johonkin markettiin. Columbian talvikenkiä ovat kovasti kehuneet, mutta valkoinen väri ja se ulkonäkö muutoinkaan ei miellytä.
Kuomia kehuvat myös lämpimiksi, mutta se ulkonäkö...
Toimisikohan ihan tavallinen nahkainen, karvavuorellinen nilkkuri-mallinen kenkä? Vuoren oltava varmaankin aitoa villaa?
Antakaahan vinkkejä?Olen iloinen myös tiedoista missä hyvät alennukset täällä Pohjois-Helsingin suunnalla. Löytyisikö Tammistosta mitään?
Parhaiten on jalat säilyneet lämpöisinä tekniset villasukat jalassa ja Timberlandin kasvavuoriset nilkurit jalassa. Näissä kyseisissä kengissä on aito karvavuori ja on tosi lämpöiset. Kampin Timberlandin liikkeessä ja Aleksilla Hki keskustassa olen nähnyt.
just Timberlandin kenkiä. Minäkin pyörittelin niitä käsissä Kampin keskuksessa :) Kova hinta vaan kauhistutti. Olivat muistaakseni jotain 129 euroa tai vastaavaa. Jospa löytyisi alesta?
Mulla on jalat pysyneet lampimina just niissa Columbian kengissa, malli on Lavela ja vari musta, varressa nauhakiinnitys. Ostin syksylla Stokkalta. Ja kuten joku sanoi, sukalla ja kengan tilavuudella merkitysta myos. Ohuehkot sekoitesukat parhaita ja varpailla oltava tilaa liikkua kengassa.
Pohjoisessa asutaan, koviakin pakkasia on, mutta yhtään ainutta kertaa ei ole varpaat noissa kengissä palelleet!
Jalassa vain tavalliset ohuet nilkkasukat, joskus harvoin lisäksi ohuet sukkahousut. Huolettomat ja hyvät kengät siis olleet! Tuntuvat melkoisen tilavilta sisältä; eivät purista tai paina koskaan mistään. Otinkin silloin pari numeroa isommat kuin normaalisti kenkäni ovat. Ostohetkellä tuntui pienemmät ahdistavan liikaa. Olisiko tuo runsas ilmakerros kengässä syynä lämpimyyteen..?
itse ostin sellaiset Sportiasta -50% viikonloppuna. Ja vaikuttivat kyllä hyville ja lämpimille.
Kuoman saappat, siis samanlaiset kuin lasten.... Mulla on kenkiä joka lähtöön, koska liikun kelillä kuin kelillä päivittäin metsissä ja ulkona (Ecco, North Face, Columbia..), mutta olen tosi vilukissa, ja tiedän että jos varpaat palelee, niin palelee muutenkin. Ostin Kuomat kun Anttilassa ne kerran näin, ja ovat nyt kolmatta talvea vilukissan pakkasjalkineina. Ostin numeroa paria isommat, kengässä on villavuori, ja villapohjallinen ja itsellä jalassa mummon kutomat villasukat, eikä palele! Hassua kyllä, nuo kuoman saappaat ovat jalassa kevyet ja mukavat, ja niissä on liukkaillakin melkoisen pitävä pohja. Meillä on lapsilla nuo samat kuomat pakkaskelien ulkoleikkijalkineina, vaikka muuten on viking goret ja timberlandit.
eli Kuomilla mennään eikä ole paleltanut:) Kunnon villapohjalliset ja tarvittaessa villasukat... Ja todellakin omituisen kevyet vielä jaloissa, en olisi ikinä uskonut aiemmin.
Eikä mene lunta varresta sisään hangessa touhutessa, kun on tarpeeksi pitkät varret. Mitkään nilkkurimalliset kengät ei talvisiin lumiukon tekoihin yms. sovellu, jos siis sitä lunta joskus taas tulee...