Kehtaisinko pyytää työkavereitani lapsenvahdiksi?
Ollaan miehen kanssa todella väsyneitä siihen, että ei koskaan päästä minnekään. Muisteltiin juuri, että olisko kohta seitsemän vuotta siitä, kun oltiin kahdestaan jossakin. Olen töissä firmassa, jossa voisin laittaa sähköpostilla viestin, jos joku kiinnostuisi joskus tulemaan meille lapsenvahdiksi. Laittaisinko siihen jonkun tuntitaksan, vai tarjoaisinko jotakin vastapalvelusta? Onko tällainen kysely ylipäänsä noloa, jos kukaan ei halua tulla, ovatko vaivautuneita?
Kommentit (32)
se 140 euroa on NELJÄSTÄ tunnista, ei viikonlopusta.
Oletteko asuneet siellä kauan, vai miski et tiedä ketään joka voisi hoitaa lastanne?
Minä vosin ottaakin hoitoon, jos asuttais lähellä.
Ei kukaan maksa tuota neljästä tunnista.
Vierailija:
Jotenkin tuntuu tuo hakijoiden haastattelu hankalalta, entäs jos meillä on varaa palkata hänet vaikka vuoden päästä seuraavan kerran, aika iso homma parituntista varten. ap
No nyt menee kyllä ihan oman asenteen piikkiin! Ei niitä lapsia saa hoitoon, jos ei itse ole valmis näkemään yhtään vaivaa sen eteen!
Ei ne opiskelijatytöt nyt NIIN paljoa kustanna, että rahan takia ei voisi aiemmin kun vuoden päästä antaa hoitoon!
Jos haluatte jonnekin palkkaatte lastenhoitajan RAHALLA.
Köyhä saa olla mutta ei avuton. Jos asia kerran noin nyppii, tee jotain äläkä selittele koko ajan.
ainakin yksi opiskelijatytön laittama ilmotus, että voi tulla lapsenvahdiksi.
Katoppas sieltä!
JOs et halua lähteä, sano miehellesi se suoraan.
Et sä voi edes työkaverillesi jättää lapsia ennen kuin lapset on tottuneet hoitajaan. Minä hain yliopistolta opiskelija tytön meille ja ensin harjoiteltiin. Tämä tarkoittaa sitä et kun hoitaja tulee niin olin kotona mutta tein omia asioita tai lähdin vain kauppaan. Et sä voi edes työkaveria pyytää ja sit vaan häipyä heti koko yöksi pois. Toinen juttu on et kun sulla on vakituinen hoitaja on lähteminen aina helpomaa joten olisi paras jos hoitaja kävisi ensin vaikka kerran viikossa et lapset tottuu ja sit jos teillä on tarvetta niin kerran kuussa. Voisitte käydä ihan säännöllisesti leffassa, lauantaina ostoksilla ja lounaalla yms. Työkaverilta en kyllä kysyisi koska laitat työkaverisi hankalaan tilanteeseen jos haluaa kieltäytyä. Ja toisekseen kuka aikuinen haluaa hoitaa 5-8e työkaverinsa lapsia? En usko et kukaan. Yleensä vain opiskelijat ja nuoret ovat kiinnostuneita. Toisekseen työkaverille et voi oikein edes tarjota 30e / 6h, se on musta hieman noloa
tässä työkaveriajattelussa oli lähinnä takana se, että kun tunnen kuitenkin jollakin tavalla useimmat, niin eivät ole ihan kokonaan vieraita. Kaupan ilmoitustaululle laitoin kerran ilmoituksen ja sitä en enää kokeile, yhtään tervettä ihmistä ei ilmoittautunut tarjolle. Täytyy sitten kokeilla jotain toista konstia, jos tämä sähköpostikysely on sitten tosiaan noloa. Ja sille, joka kyselit, että miksei meidän lapsia ota kukaan ystävä hoitoon, niin ihan vain yksinkertaisesti siksi, että kukaan ei jaksa. En minäkään jaksa ottaa toisten lapsia hoitoon, kun olen omin voimin hoitanut omat lapseni jo toistakymmentä vuotta. Siksi lastenhoitajan kaikki haluavat jostakin ulkopuolisesta ja ystävilläni nämä hoitajat tulevat sukulaisista, meillä ei sellaista ole. ap
Ettei kukaan kummeista tai sukulaisistakaan ota KOSKAAN lapsia hoitoon...
Mutta toivottavasti löydätte jonkun ratkaisun asiaan!
onko lapsesi jo teinejä? Montako niitä on?
uutta hoitajaa pitäisi lapsille alkaa etsiä. Meillä homma toimi vielä niin, että työkaverin koira oli meillä aina työkaverin lomareissujen ajan ja usein myös viikonloppuisin ja hän puolestaan hoiti muksuja vastavuoroisesti kun kävimme ulkona esim. syömässä tai elokuvissa. Lapset tottui tähän nuoreen naiseen ja oli tosi helppoa kun ei tarvinnut joka kerta erikseen luetella iltarutiineita tms. Kysy vaan rohkeasti suoraan työkavereiltasi, sähköpostia en minäkään laittaisi.