Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli virheajatuksesesi lapsenkasvatuksesta, kun sinulla ei ollut lapsia?

Vierailija
01.01.2008 |

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hänellä on vanhoilla päivillä hankittuja erittäin vilkkaita lapsia, yksi on melkein ahdh

Vierailija
2/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen hyvä käytös olisi jotenkin minun omaa ansiotani. Siis sataprosenttisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elävän vauvan sijaan. No luulot karisi koliikista kärsivän esikoisen kanssa.

Vierailija
4/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kyllä sä sitten näet" " odotapa vaan" jne, ja luulin, ettei lasta oikein voi kasvattaa ja se on todella hankalaa ja esimerkiksi kaikki hyvät käytöstavat voi unohtaa samantien. Alle 5 vuotiaalta ei voi vaatia siistiä syömistä ja niin edelleen (erään tuttavan luona alle 3 vuotias lapsi söi puuroa käsillään ja heitteli ruokaa ympäriinsä, ja se oli normaalia, sanottiin, että odota vaan niin näet että se on normaalia)

Nyt kuitenkin äitinä olen huomannut, että se todellakin on aika pitkälti vanhemmista kiinni. Lapset ovat siistejä ja hyvätapaisia ja osaavat syödä siististi ja sotkematta, osataan sanoa kiitos ja pyytää kauniisti ja osataan olla rääkymättä ja riehumatta ja sotkematta vieraissakin paikoissa. Säälittää ne jotka pitävät ehdottomana sitä, ettei lasta voi kunnolla kasvattaa ja vielä levittävät tätä sanomaa muille.

Vierailija
5/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että valitset KERRAN lapsen ja harrastuksesi välillä ja se on siinä (sen sijaan että valitset aina vain uudelleen joka ikinen päivä erikseen).

Vierailija
6/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" kyllä sä sitten näet" " odotapa vaan" jne, ja luulin, ettei lasta oikein voi kasvattaa ja se on todella hankalaa ja esimerkiksi kaikki hyvät käytöstavat voi unohtaa samantien. Alle 5 vuotiaalta ei voi vaatia siistiä syömistä ja niin edelleen (erään tuttavan luona alle 3 vuotias lapsi söi puuroa käsillään ja heitteli ruokaa ympäriinsä, ja se oli normaalia, sanottiin, että odota vaan niin näet että se on normaalia)

Nyt kuitenkin äitinä olen huomannut, että se todellakin on aika pitkälti vanhemmista kiinni. Lapset ovat siistejä ja hyvätapaisia ja osaavat syödä siististi ja sotkematta, osataan sanoa kiitos ja pyytää kauniisti ja osataan olla rääkymättä ja riehumatta ja sotkematta vieraissakin paikoissa. Säälittää ne jotka pitävät ehdottomana sitä, ettei lasta voi kunnolla kasvattaa ja vielä levittävät tätä sanomaa muille.

Vierailija
7/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa on se että vieläkin eräät henkilöt jatkuvasti hokevat että " odota vaan, kohta se muuttuu, ei kukaan lapsi anna vanhempien nukkua" ym. Jotkut tuntuvat olevan sitä mieltä että lapsen kanssa elämän täytyy väistämättä olla vaikeaa ja rankkaa.

Vierailija
8/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuunottamatta oikeasti sairaita (vakavasti käytöshäiriöisiä) lapsia, lapsista saa " normaaleja" ja hyvinkäyttäytyviä, jos vanhemmat niin haluavat. Kas kun lapset eivät kasva itsekseen, heitä tulisi myös hieman kasvattaa - kantakoon jokainen vanhempi vastuunsa.

Vierailija
9/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitolasten kanssa leikkimiseen en kyllästynyt, mutta omaa en jaksaisi viihdyttää montaa tuntia päivässä. En tajunnut, että leikkiminenkin väsyttää, kun sitä tekee joka päivä.

Annan myös helpommin periksi lapselle kuin kuvittelin; toisaalta lapsi on vielä hyvin pieni.

Vierailija
10/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuunottamatta oikeasti sairaita (vakavasti käytöshäiriöisiä) lapsia, lapsista saa " normaaleja" ja hyvinkäyttäytyviä, jos vanhemmat niin haluavat. Kas kun lapset eivät kasva itsekseen, heitä tulisi myös hieman kasvattaa - kantakoon jokainen vanhempi vastuunsa.

Vierailija
11/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa... minulla on 7 v poika, joka osaa olla niiiiin herrasmies, oikea enkeli. Jos hän haluaa. Mutta jos hän PÄÄTTÄÄ tehdä toisin, hän ei HALUA tehdä oikein - niin ei minulla vanhempana ole mitään sijaa siinä.

Voin laittaa hänet jäähylle, voin tehdä sitä ja tätä. Mutta jos hän silti PÄÄTTÄÄ tehdä tehdä toisin, en minä pysty sitä kumoamaan.

5

Vierailija
12/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika ei ole häiriintynyt eikä mitään ongelmia. Ongelma on vain voimakas tahto.

Vierailija
13/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" teillä onkin niin helpot lapset, olisitpa meillä viikon" ja valittavat, kuinka juuri heillä on niiiiiin rankkaa ja kuinka juuri heidän lapsiinsa ei mikään tehoa ja kaikkea on kyllä kokeiltu! Se on naurettavaa!

Johan tv:ssäkin on nähty noita riiviölapsiohjlemia, joissa sitten ulkopuolinen on tullut ja laittanut asiat järjestykseen ja lapset kuriin, vaikka aiemmin monia vuosia vanhemmat ovat hokeneet kuinka heillä ei mikään toimi ja lapset ovat ihan mahdottomia, eivät osaa mennä nukkumaan ja kaikkea no tuhat kertaa kokeiltu.

Usko pois! Jos sinä kuulut noihin " käytöstapaisilla on vain helpot lapset, meillä on ylivaikeat lapset ja mahdoton tilanne" -ihmisiin niin katso peiliin!

Vierailija
14/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että lapsi on taipuisampi, esikoinen onkin itsepäinen eikä aina kovin kuuntelevainen

Vierailija
15/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, niitäkin, mutta paljon vähemmän kuin kuvitelmissani. En ollut ajatellut että kotiäitinä saan hoitaa myös ruoanlaiton, vaatehuollon, siivouksen ym. niin että hetki kahvikupin ääressä istuen on ylellisyyttä.

Vierailija
16/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pistää kyllä tuulemaan ja tavaraakin kertyy niin, että minimalismin voi unohtaa lapsiperheessä, etenkin pienessä asunnossa.

Vierailija
17/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jaa... minulla on 7 v poika, joka osaa olla niiiiin herrasmies, oikea enkeli. Jos hän haluaa. Mutta jos hän PÄÄTTÄÄ tehdä toisin, hän ei HALUA tehdä oikein - niin ei minulla vanhempana ole mitään sijaa siinä.

Voin laittaa hänet jäähylle, voin tehdä sitä ja tätä. Mutta jos hän silti PÄÄTTÄÄ tehdä tehdä toisin, en minä pysty sitä kumoamaan.

5

Eli teillä 7 vuotias saa tehdä mitä tahtoo eikä kukaan voi hänelle mitään, koska hänellä on voimakas tahto?

Kyllä kodissa vanhemmat määrää! Jos lapsi käyttäytyy huonosti niin siitä täytyy tulla seurauksia! Ette te voi vain vierestä katsella toimettomana, että " voi, nyt se sitten ei HALUA olla kilttinä, emme voi tehdä mitään... ei voi mitään, että meillä on tällainen lapsi joka ei AINA HALUA olla kiltti" .

-7

Vierailija
18/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole käyty kertaakaan kyseisissä paikoissa. Yhden adhd:n ja toisen vaan muuten vilkkaan ja kärttyisen lapsen kanssa jo esim. Korkeasaareen meno on saavutus. Ja kyllä on yritetty kasvattaa ja opastaa mutta ei ne kaikki lapset olekaan niin helppoja.

Vierailija
19/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän sanoin, että laitan jäähylle jne. jne. Lapsi saa aina seurauksen, aina ja johdonmukaisesti. Ja toistan lapselle viikottain, ettei hän ole perheen pomo eikä hänestä ikinä tule perheen pomoa.

MUTTA: silti hän tekee samat asiat uudestaan, uudestaan ja uudestaan. Häntä ei seuraukset hetkauta - jos hän ei itse niihin suostu.

Meillä on toisiakin lapsia. Ja jos minulla olisi vain heidät, niin olisin sitä mieltä, että olen hyvä kasvattaja. Ja sitten minulla on tämä yksi poika, joka pitää äidin nöyränä.

Halusin siis nostaa tämän pojan esimerkiksi tähän ketjuun: minä luulin ennen lapsia, että voin saada lapsen käyttäytymään siten kuin MINÄ haluan. Ei pidä paikkaansa kaikkien lasten kohdalla.

Vierailija:

Eli teillä 7 vuotias saa tehdä mitä tahtoo eikä kukaan voi hänelle mitään, koska hänellä on voimakas tahto?

Kyllä kodissa vanhemmat määrää! Jos lapsi käyttäytyy huonosti niin siitä täytyy tulla seurauksia! Ette te voi vain vierestä katsella toimettomana, että " voi, nyt se sitten ei HALUA olla kilttinä, emme voi tehdä mitään... ei voi mitään, että meillä on tällainen lapsi joka ei AINA HALUA olla kiltti" .

-7

Vierailija
20/48 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi vain yksi lapsi, luulisin olevani maailman paras kasvattaja, mutta minullakin on yksi poika, ihan normaali muuten, mutta pitää äidin nöyränä. Tääkin ketju oli ihan hauska, mutta joillakin on täällä näköjään hirvittävä tarve aina haukkua muita ja kehua itseään, kuinka hyviä kasvattajia he ovat. Sitähän tässä ei kysytty, eikä myöskään pyydetty kommetoimaan toisten luuloja. Jos jollakin on ollut käsitys, että lapset käyttäytyvät aina hyvin ja niin ei käynytkään, niin sitäkään ei saa täällä sanoa ilman, että joku alkaa huutelemaan huonoksi kasvattajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan