Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, keillä imetys ei onnistunut

Vierailija
01.01.2008 |

Onnistuiko imetys missään vaiheessa, edes sairaalassa? Olen vähän huolissani tästä maidon riittävyydestä, synnytyksestä on 8 päivää ja maitoa tulee tosi niukasti. Puristamalla ihan pikku tippa vaan. En tarvitse mitään liivinsuojia tms. Vauva on ihan tyytyväinen, mutta saas nähdä tuleeko tästä hommasta mitään. Olis kivaa lypsää maitoa kun huomenna pitäs käydä kaupungilla, että mies vois syöttää vauvaa, mutta täytyy varmaan hakea korviketta..

Rupeaakohan maito tästä vielä lisääntymään vai onko toivo jo menetetty?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täysimetin puolivuotta. Pumpullekin heruin huonosti, sain kuitenkin sen verran että pääsin esim. kampaajalle. Pumpatessa hassua kyllä auttaa kun ajattelee vauvaa:)

Vierailija
2/12 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi vähän. Ei koskaan ollut sellaista tunnetta, että rinnat räjähtäisi tms. Kuppikoko ei kasvanut synnytyksen jälkeen milliäkään. Ja kyllä, imetin aina ensiksi, ja molemmista rinnoista, ennen kuin annoin pullosta. Ja kun rinnanpäät menivät rikki ja en voinut imettää, niin pumppasin hullun lailla useamman kerran päivässä. Puolessa tunnissa noin 20 milliä, vau. Toisilla ei vain tule maitoa, sanokoon imetysintoilijat mitä hyvänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmiiksi ostettu paketti jäi hyllylle pölyttymään

Vierailija
4/12 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kumpikin vauva ollu 3kk osittain imetyksellä, lisäksi korviketta. Vauvalla ei riittäänyt pelkästään minun maito ja paino tippui. Joten jos saat omalla maidolla vauvan kylläiseksi niin kyllä se siitä kun vaan jaksat imettää. Tsemppiä.

Vierailija
5/12 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka maitoa tuleekin joillain aluksi tursuamalla, sekin tasaantuu. Mä en ikinä saanut pumpattua mitään, aventin pumppu kuulema olisi paras.

Vierailija
6/12 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on tyytyväinen, hän saa tarpeeksi maitoa.

Vierailija
7/12 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen lapsen imetys ei onnistunut ollenkaan

toisen lapsen imetys on onnistunut, mutta vaatinutkin paljon onnistuakseen. Eli mulla ei tule pumppaamalla juurikaan mitään, ensimmäiset kaksi kuukautta pumppasin ja syötin, että sain koko ajan lisättyä maidon tuloa (meillä ei lapsi tyytyväinenkään), kuitenkin täysimetykseen pääsin vasta puolentoista kk päästä lapsen synnyttyä. Älä siis luovuta.

Eli ensin nyt vaan odotat paljon punnitus näyttää, voit käydä ylimääräisellä punnituksella neuvolassakin. Lapsi on tyytyväinen joka on tietenkin oikein hyvä merkki. Pissaako ja kakkaako eli viisi märkää pissavaippaa vuorokaudessa.

Sitten neuvoja maidon lisäykseen tai keinoja. Imetystee, imetys, imetys, imetys ja imetys. Imetin siis aivan koko ajan ja vielä pumppasinkin lisänä vaikka maitoa ei pumppaamalla tullutkaan kuin esim 10-ml-20ml.

Nyt kun lapsi noin 4 kk:tta ei multa pumppaamalla (rinta siis aivan täysi ei syötetty) tule kuin 100ml ja kuitenkin lapsi on koko ajan kasvanut hienosti eikä rinnoista ole missään vaiheessa herunut maitoa ollenkaan eli siitä huolimatta maitoa voi olla, vaikka tosin mullakin pitkään tosi hutera olo sen suhteen onko maitoa koska ei pumppaamalla tuu eikä heru.

Vierailija
8/12 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta tullaan huomenna kotikäynnille, joten ainakin sitten tiedetään, onko paino noussut. Vauva syntyi 3 viikkoa ennenaikaisena, en tiedä onko sillä vaikutusta imetykseen. No, ainakin keltaista maitokakkaa tulee usein, monta kertaa päivässä, että se on ainakin positiivista. Toivotaan, että homma lähtee tästä sujumaan.

Synnärillä saatoin imettää jopa 4 tuntia putkeen, eikä vauva siltikään ollu tyytyväinen. Hän sai sitten lisämaitoa. Nykyään imetyskerrat kestää ehkä puoli tuntia.

ap

Vierailija
9/12 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosta imetän edelleen ja on jo 1v4kk. Mulla ei heruta minkäänlaiselle pumpulle eikä käsilypsyllekään, kun vatsa n.8kk imettämisen jälkeen. puristaessa tulee vain tippa. Maitomäärä silti on valtava=)

Vierailija
10/12 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun vauva voi viihtyä pitkään rinnalla, mulla viihtyi aina tunnin jonka jälkeen väsyin ja annoin lisämaitoa 2 viikon iässä jätin sen pois ja täysimetys onnistui 4-kuiseksi, jolloin alotettiin kiinteiden maistelut.

Vierailija
11/12 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei maito noussut koskaan kunnolla rintoihin. Maitoa ei yksinkertaisesti herunut juuri ollenkaan. Lapsi sai aivan karseet hepulit aina rinnalla, kun ei nälkäisenä saanut irti kuin pieniä tippoja. Kävin läpi kaikki mahdolliset imetystukipalvelut, neuvolat ym. mutta homma ei ottanut sujuakseen. Viikkojen kamppailun jälkeen löysin tavan, jolla sain herutettua pulloon lämpöpussien ym. avustuksella pieniä tilkkoja (10 milliä ja joskus jopa 20 milliä). Neljä kuukautta pumppasin tuolla kahjulla tyylillä yötä päivää neljän tunnin välein, kunnes neuvolan täti " kehotti" lopettamaan.

Vierailija
12/12 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti maitoa tuli. Täysimetin 1-3 kk ja osittaisimetin 1-3 vuotta. Siis lapsia oli useampia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi