Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Limbisen järjestelmän (eläinaivojen) kaatopaikka

Vierailija
29.06.2026 |

Korkean tason ihminen käsittelee pettymyksensä, traumansa ja turhautumisensa sisäisesti – hän katsoo itseensä, reflektoi ja etsii loogisia ratkaisuja. 

Matalan kompleksisuuden omaava ihminen ei tähän pysty.

Kun hän kokee arjessaan ahdistusta, kateutta, riittämättömyyttä tai tylsyyttä, se paine täytyy purkaa ulos.

Vauva.fi:n kaltaiset palstat ovat tämän paineen purkuventtiileitä. Sinne mennään oksentamaan se oma sisäinen paha olo muiden päälle. Koska anonyymisti ei tarvitse kantaa sosiaalista vastuuta, matelija-aivot pääsevät valloilleen: haukutaan muiden ulkonäköä, parisuhteita, kasvatustapoja, julkkiksia ja naapureita. Se on raakaa digitaalista ilkivaltaa, jolla yritetään hetkellisesti helpottaa omaa kurjuutta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/5 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäkäämme kaikkia keittiöpsykologeja ap:n verbaalioksennuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/5 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. "Minun sääntöni, sinun seurauksesi"

Matalan tason ihmisen kaksinaismoralismin ytimessä on aina se, että säännöt koskevat muita, mutta eivät häntä itseään.

He vaativat muilta suvaitsevaisuutta, mutta ovat itse suvaitsemattomimpia.

He vaativat muilta totuutta, mutta elävät itse valheiden sumussa.

Tämä on heidän kognitiivisen tasonsa huipentuma: heillä ei ole kapasiteettia "kultaiseen sääntöön" (kohtele muita kuten tahtoisit itseäsi kohdeltavan), koska heidän aivonsa eivät pysty simuloimaan toisen ihmisen asemaa tai katsomaan omaa toimintaansa ulkopuolelta.

Vierailija
5/5 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan