sikiön niskaturvotus 1,6-2,5 kannattaako huolestua?
Kommentit (16)
Minulla oli 2,8 mm eikä siitäkään huolestuttu, vaikka ikääkin oli tuolloin yli 40. Sanottiin vain, että onhan tuo alle 3 mm.
kehityshäiriötä tms. eikä toisaalta isokaan lukema vielä ole varma merkki poikkeavuuksista.
Jos sulle on sanottu että tuo mitta ylitti riskirajan niin silloin asia todennäköisesti on näin. Voit tarkistaa esim. sivulla tekay. fi missä on laskuri turvotukselle jos sulla on crl tiedossa.
Jä kätilö teki ultran. Minulla on ikää 36 vuotta, joten oli kova painostus seerumiseulaan pitäisi mennä ainakin. Kun emme halunneet sinne mennä tuumasi kätilö, että itsepähän vastuun sitten kannatte. Hölmöä, mitkään rajat eivät ole lähelläkään ja tootakai kannamme itse vastuun, kukas muu sitten? Vaikka lapsella olisi ollut mikä, emme olisi kyenneet abotoimaan kuitenkaan. Lapsi on täysin munnossa eikä mitään vikaa ollut.
Vierailija:
Jä kätilö teki ultran. Minulla on ikää 36 vuotta, joten oli kova painostus seerumiseulaan pitäisi mennä ainakin. Kun emme halunneet sinne mennä tuumasi kätilö, että itsepähän vastuun sitten kannatte. Hölmöä, mitkään rajat eivät ole lähelläkään ja tootakai kannamme itse vastuun, kukas muu sitten? Vaikka lapsella olisi ollut mikä, emme olisi kyenneet abotoimaan kuitenkaan. Lapsi on täysin munnossa eikä mitään vikaa ollut.
ei puhunut mitään siitä että voisi riippua toisistakin arvoista.
ja ei se seerumiseulakaan sitten mitään lopullista vastausta anna. Normaalilla vastauksella voi tulla vammainen lapsi, epänormaalilla vastauksella voi tulla normaali lapsi.
Ei kutsunut lääkäriä katsomaan. Tämä siis kättärillä. Onneksi olikin väärä hälytys eli normaalit kromosomit pikkuisella.
Kävin lapsivesipunktiossa ja tulos oli normaalit kromosomit.
niskaturvotus oli yli 2, tarkalleen en muista. silti mun lapsella on keskivaikea kehitysvamma. edes lapsivesitutkimus ei olisi sitä paljastanut. 1.6v. jäi kehityksestään kiinni neuvolan tarkastuksessa.