Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuulimunasta sairaslomaa?

31.12.2007 |

Hei, miten teitä muita on kohdeltu tuulimunan kanssa. Itselläni siis ultrattiin tuulimuna 21.12 yks. lääkärillä. Kävin tänään työterveydessä, josta laittoi lähetteen keskussairaalalle kaavintaa varten. Kun kyselin itku silmässä pitääkö miun mennä töihin, totesi, että " ei haittaa vaikkei töissä voikaan olla 100% henkisesti läsnä, riittää että on paikalla" . Itse puolittain shokissa en osannut siihen sanoa juuri mitään. Nyt vasta kotona mietin, että onko oikeasti noin, että tässä itku-kurkussa tilassa olisi vain töihin mentävä, vaikka hyvin selvästi sanoin aluksi jo lääkärille, että jos en saa sairaslomaa aion pitää lomapäiviä, kun en kykene omasta mielestäni töihin menemään.

Lomapäivää siis kulutellen, vaikka luulin sairaslomaa saavani...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/6 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahingossa laitoin jo ton hein...

Otan osaa suruusi, itsellä taustalla syksyllä tapahtunut kohtukuolema ja nyt perjantaina todettiin uudesta raskaudesta tuulimuna...Suuri suru ja menetys.

Itse olen edellisen menetyksen vuoksi edelleen pois töistä, enkä sairaslomaa tämän vuoksi siis tarvinnutkaan, mutta kyllä minulle sairaslomaa tarjottiin heti. Kävin ihan julkisen terveydenhuollon puolella!

Virallisten sairaala-papereiden mukaan ainakaan lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen ei sairaslomaa anneta kuin 1-3 päivää ja tarvittaessa kai lisää , jos esim. kipuja.En tiedä onko kaavinnassa erilailla?!

Aikainenkin keskenmeno on suuri menetys äidille ja ymmärrän kantasi täysin. Mutta valitettavasti lääketieteessä ei aina ajatella sitä henkistä puolta...ajatus on , että fyysisesti lääkkeellisestä tyjennyksestä taikka kaavinnasta toipuu pian työkykyiseksi.

Mutta jos oikeasti et tunne olevasi kykenevä vielä palamaan töihin, kannattaa käydä uudestaan esim. terveyskeskuslääkärillä ja pyytää sairaslomaa vedoten siihen, ettet ole valmis vielä menemään töihin henkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni suruusi :o( Itsellä sama tilanne. Sain tietää tuulimunaraskaudesta 23.12. Kyseessä on toinen km puolen vuoden sisällä, ensimmäinen 07/07.

Tuulimuna todettiin yksityisellä ja nyt kun jälkeenpäin ajattelen, ei sieltä annettu s-lomaa. Mutta saattaa olla, että lääkäri muisti etten tarvitse sitä (olen lomalla työsuhteen päättyessä).

Menimme tuona maanantaina suoraan sairaalaan, koska halusin tyjennyslääkkeet heti, edellisellä kerralla sain kohtu- ja munasarjatulehduksen... Edellisellä kerralla oli myös kuultu sydänäänet.

Heinäkuussa lomaa todellakin annettiin 3pv.... mutta sanottiin, että soittaessa saa lisää lomaa. Soitinkin, aika monta kertaa ja loppuen lopuksi olin s-lomalla kolme viikkoa. Kerran kysyin, että miksi sairaslomaa pitää " anoa" . Se on vaikeaa ja nöyryyttävää tässä tilanteessa: keskenmenosta ei selviä kukaan kolmessa päivässä saati kun tulee komplikaatioita. Lääkäri tuumasi, että hyvä kysymys. Että slleen...

Mutta siitä reilu kaksi kuukautta jäin s-lomalle masennuksen takia, johon suurena syynä oli keskenemno ja lapsettomuushoidot.

Mene lääkärille ja anna pahan olosi näkyä. Itke kunnolla. Vaikka ei juuri itkettäisikään, itke silti. Valitattavasti pitää vähän liioitella (sen hetkisiä) tunteita, jos ne eivät juuri ole pinnassa. Tunteet km:n jälkeen ovat kuin vuoristorata: yhtenä hetkenä on ok, toisena aivan järkyttynyt, vihainen, surullinen. Kaikki kuuluu asiaan.

Toivottavasti saat lisää s-lomaa. Yritä jaksaa pitää kiinni oikeuksistasi.

Voimia toivottaen,

Vehnis

Vierailija
4/6 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tuulimunan kaavinnasta sairaslomaa tulee myös automaattisesti 3 päivää, myös esim. siksi, että nukutuksen takia ei saa autoa ajaa. Pidempää sairaslomaa täytyy sitten erikseen pyytä esim. kivun vuoksi (henkisen tai fyysisen).

Kaikki tilanteet on erilaisia ja jokaisella on erilainen tapa palautua keskenmenosta, itselleni parhaiten sen kolmen päivän jälkeen sopi töihin keskittyminen, sai ajatuksia vähän muuallekin.

Vierailija
5/6 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ollut nyt 13.10 lähtien sairaslomalla ja huomenna yrittän mennä töihin vaikka en ole valmis siihen...ja kevällä km. jälkeen olin 3vko varmaan saikulla ja palasin liian nopeasti töihin, itkin vaan töissä kokoajan. Lääkärit ja kaikki ovat ollet todella ihania ja antanut mulla surra rauhassa

Ehkä kannatta vaihda lääkäri jos sairauslomaa ei tipu sehän on rankka kokemus onko sitten eka tai kymmenes km.

Vierailija
6/6 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri lääkärissä kunnallisella puolella ja sain viikon sairaslomaa km:n takia. Itse en olisi ehkä viikkoa edes pyytänyt, mutta kun lääkäri sitä ehdotti, niin suostuin siihen. Menen vielä maanantaina ultraan, jotta saadaan selville onko kohtuun jäänyt mitään.