Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö joku teistä yksityisellä puolella lääkärissä

30.12.2007 |

tai neuvolassa? Ja sen lisäksi ehkä jossain seurannoissa julkisella puolella? Miten nämä kaksi seurantaa toimivat yhdessä?

Itselläni riskiraskaus, haluaisin " lisäturvaa" yksityiseltä puolelta, mutta jos esim yksityisen puolen lääkäri ja julkisen puolen lääkäri olisivat eri mieltä jostain tärkeästä asiasta esim synnytyksen suhteen, mitenkähän tämä toimisi? Synnytys/sektio kuitenkin olisi tehtävä julkisella puolella, yksityisellähän tuo maksaisi järkyttävän paljon, joten onko sillä yksityisellä puolella käymisellä sitten mitään järkeä...

Kokemuksia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt koko raskauden ajan sekä julkisella että yksityisellä. Olen nyt viikolla 36+1. Julkisella olen käynyt siis normaalit neuvolakäynnit, pari kertaa neuvolalääkärillä ja pari kertaa synnytyssairaalan ultrassa. Yksityisellä olen olen käynyt 4 kertaa ultrassa ja alkuraskauden seerumiseulassa. Julkisen puolen palveluja olen pitänyt vanhanaikaisina (neuvola) ja ei kauhean asiantuntevina. Yksityiseltä puolelta olen saanut paljon (mieltäni huojentavaa) tarkkaa tietoa vauvan voinnista, minun voinnista ja siellä on tulevaa suunniteltu myös tarkemmin. Jos saisin nyt valita uudestaan, kävisin myös neuvolakäynnit yksityisellä. Neuvolalääkäri pitää yksityistä lääkäriä oman alansa asiantuntijana eikä ikinä kyseenalaista hänen arvioitaan. Yksityisen puolen 4D ultra on myös HUOMATTAVASTI tarkempi kuin julkisen puolen 2D ultra - ainakin näin maallikon silmin. Jos olet epävarma mitä teet käy julkisella ja yksityisellä.

T: Toukomaa

Vierailija
2/16 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin suositella yksityiseltä puolelta seuraavia lääkäreitä (Hki)

Vadran Stefanovic, Bulevardin Gynet

(erikoistunut muistaakseni riskiraskauksiin)

Tapio Kurki, Felicitas

T: Toukomaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikki lääkärikäynnit yksityisellä, myös " neuvolalääkärikäynnit" .

Tämä siksi että minulla on yksityisellä " oma" gynekologi, johon luotan.

Vierailija
4/16 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsivesipunktioita?

Vierailija
5/16 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä olen käynyt molemmat raskaudet niin, että ihan ne tavalliset neuvolakäynnit neuvolan terveydenhoitajalla, 4 kertaa lääkärikäyntejä yksityisellä ja synnytyssairaalassa 2 kunnan tarjoamaa ultraa. Yksityislääkäri ultraa kylläkin vauvan myös joka käynnillä. Tämä siksi että olen luottanut enemmän oman gynekologini ammattitaitoon kuin neuvolalääkäriin. Tosin neuvolalääkäreissä on varmaan paljon eroja, omalle kohdalle sattui sellainen, joka ei luottamustani herättänyt. Koska olen saanut / saamassa lapset suht myöhäisellä iällä (38 ja 40v) ja on ollut pientä ongelmaa sekä verenpaineen, että sokerin kanssa, niin olen halunnut valita mielestäni turvallisimman tien.

Tosin myös esikoiseni synnyttyä olen käyttänyt ensimmäisen vuoden neuvolalääkärikäynnit yksityisellä lastenlääkärillä. Ja niin aion tehdä toisenkin kanssa. Vaikka ei mitään kummempaa hänelläkään olisi.

Vierailija
6/16 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin kokenut perinatologi, ehdottomasti suosittelen!

Mannerheimintiellä sijaitsee.

www.laakariin.fi, sieltä löytyy tietoa raskausaikana tehtävistä tutkimuksista.

Täyden palvelun firma! lapsivesipunktioista, seerumiseuloihin ja 4-d ultraan.

Tuo bulsalla ( jonka joku mainitsikin) oleva keskus kuuluu myös samaan firmaan.

Heillä on uutena myös yksityinen neuvola puoli....

Itse olen käynyt hiilesmaalla tässä raskaudessa 3 kertaa, np tehty ja rakenneultraan menen myös. Sukupuoli olisi silloin ehkä selvityksessä ;)

hänellä olen käynyt vuosia perus gyne jutuissakin..

Vierailija
7/16 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on virkatöissään sairaalassa, johon olet menossa synnyttämään. Sillon hän varmasti ajaa asiaasi myös sairaalassa ja saat tarpeelliset lähetteet etc.. Ja saat ns. seniorin arvion. Äippäpolilla ja muutenkin sairaaloissahan useimmat lääkärit ovat vasta erikoistuvia sairaalalääkäreitä. Mihin olet menossa synnyttämään ?

Vierailija
8/16 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei tehdä yksityisellä puolella synnytyksiä tai sektioita.

Ainostaan kunnallisella puolella.

Hyvä niin! Menisi mielestäni aivan liian jenkkilä touhuksi ( kaikella kunnioituksella)...

Synnytys sairaaloissa on kyllä ihan päteviä lääkäreitä todella useita.

Se että joku lääkäri on erikoistuva, ei tee hänestä epäpätevää välttämättä.

Lääkäri on opiskellut luultavammin n 6 vuotta, lähtenyt erikoistumaan.. saattanut erikoistua parisen vuotta jo kun tapaa potilaansa synnärillä...

Vierailija
9/16 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Meilläkin valitettavasti se tilanne, että uudella kotipaikkakunnalla ei neuvolan terkkari eikä lääkäri ole kovin luottamusta herättäviä - siksi mielessä on käynyt yksityinen puoli.

Tietääkö kukaan, mitä yksityinen neuvola maksaa? Onko se ns. kertakorvaus vai joku isompi summa johon kuuluu useampia käyntejä? Entä te, jotka olette käyneet omalla gynellä lääkäreissä, onko hinta ultrauksen kanssa aina se 100¿/kerta vai miten..?

Tanjuska

Vierailija
10/16 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisestä neuvolapalvelusta en maksaisi, mutta yksityisellä lääkärillä olen käynyt. Neuvolassa on täysin arpapeliä, millaisen lääkärin saat. Voi olla ok tai sitten ei. Esikoista odottaessa kysyin tietämättömänä esim. istukkabiopsian ja lapsivesitutkimuksen eroista, herra sanoi, että voin katsoa tuolta kirjasta, jos haluat. Ei juuri vakuuttanut. Käyntini yksityisellä ovat maksaneet muistaakseni n. 50 euroa.

Toisessa raskaudessa olin yksityisellä myös lapsivesitutkimuksessa, kun Helsingissä naistenklinikalla tulos voi kestää tolkuttoman kauan. Mutta yhtä hyvinhän kumpikin sen tekee. Liikaa ikävää taustalla, ei vain hermot olisivat kestäneet odottelua, mutta olihan se kallis.

Vierailija
11/16 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen ollut todella tyytyväinen. Kärsin kamalasta neulakammosta ja edellisessä raskaudessa jokakertaiset verikokeet käsivarresta aiheuttivat ahdistusta.

Nyt " täti" napsauttaa vaan sormenpäästä ja samalla käyn jättämässä pissanäytteen, ja tulokset saa heti.

Niin ja ultrataan joka kerta. Kun kävin julkisella puolella, kokematon terkka ei osannut edes sanoa onko vauva perätilassa.

Hinta ei todellakaan ole paha, 50 euroa/krt ja siitä saa kelakorvauksen. Lisäksi käyn pari kertaa omalla gynellä tarkemmassa tutkimuksessa.

Vierailija
12/16 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa Suomessa on yksi yksityinen sairaala joka tekee sektioita, tai siis itse en tiedä muita kuin tämän yhden. Ja tämä on fakta :o)

Vierailija
13/16 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(koska osallistuimme erääseen tutkimukseen ja saimme neuvolakäynnit ilmaiseksi).

Toisessa kävin kunnallisessa neuvolassa. Mitään oleellista eroa ei ollut, ainoa ero oli että yksityisellä sai ajat sovittua hieman joustavammin (oli siis tyhjiä aikoja enemmän). En siis olisi valmis maksamaan kovin paljoa extraa koska mitään erityistä lisäarvoa en kokenut saavani.

Lääkärikäynnit on eri juttu, oma gyneni on paljon kokeneempi kuin neuvolan (yleis)lääkäri. Siksi käyn nyt kolmannessa raskaudessa julkisella neuvolakäynnit mutta yksityisellä lääkärikäynnit.

Vierailija
14/16 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jossa voi yksityisesti synnyttää?

Vierailija
15/16 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hoitanut kaikki neuvola sekä lääkärikäynnit tässä raskaudessa yksityisellä ja ollut tosi tyytyväinen...

Meille siis tulossa kolmas lapsi...menetimme vauvamme viime keväänä ja koin että tässä raskaudessa seurataan sitten kaikki mahdolliset jutut tarkkaan... terveyskeskuksessa kun ensimmäiset kommentit sairastaessani olivat " ai sä tarviit sairaslomaa" , vauvan vointia ei paljon seurailtu. Nyt kun on tuolla yksityisellä käynyt niin tuntuu että asiat otetaan vakavasti, jonkin sortin riskiraskaudesta kun on kuitenkin kyse....

Minä ainakin suosittelen yksityistä neuvolaa...

Vierailija
16/16 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläisen sairaalassa Hgissä voi synnyttää yksityisesti, mutta-mutta...

Koska sairaala joutuu erikseen palkkaamaan jokaiseen synnytykseen synnytyslääkärin, riittävän määrän kätilöitä, anestesialääkärin jne. kaikki toimenpiteet, lääkeaineet ja tarvikkeet yms. tulee keikka hyvin kalliiksi. Minimihinta lähtee, jos synnytys sujuu täysin " mallikelpoisesti" , noin 12-15.000 EUR. Mitään synnytysosastoa siellä ei ole ollut enää vuosiin, mutta asiakkaan pyynnöstä kyllä järjestävät kaiken, rahaa vastaan. Mikäli vauva tarvitsee erityishuolenpitoa heti synnytyksen jälkeen, kiidätetään lapsi Lastensairaalaan, vauva siis joutuu eri paikkaan kuin äiti. Selvitin asian pari vuotta sitten ja suosittelivat synnyttämään julkisessa sairaalassa, koska niissä on ehdottomasti paras valmius sekä äidille että vauvalle, jos jotain sattuu.

Yksityislääkäriä olen käyttänyt raskauden seurantaan ja tutkimuksiin ja pidän tätä parhaana vaihtoehtona, koska kyseessä on alan asiantuntija. Julkinen neuvola on mitä on, ainakin Hgissä, mutta siitäkin voi poimia rusinat pullasta...