Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Tulin yllättäen raskaaksi..."

Vierailija
30.12.2007 |

Aborttiketjuja ja muita keskusteluja lukeneena... ihmettelen kamalasti suuria abortti- ja " vahinko" lukuja. Mistä tämä johtuu? Ei ole tarkoitus moralisoida, tämä ei vaan mene mun ymmärrykseen. Eivätkö luotettavina pidetyt ehkäisykeinot sitten olekaan luotettavia vai onko ihmisten seksuaalikäyttäyminen niin holtitonta ettei seurauksia välitetä hekuman huumassa miettiä? En kyllä itse uskalla enää luottaa mihinkään jos ehkäisytkään ei toimi... niiden kuitenkin vakuutetaan tutkitusti olevan lähes 100-prosenttisen varmoja oikein käytettynä ja aborttiluvut on huimia!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyttänyt vuosia, ja ei ole vielä vahinkoja sattunut, ja ystävien kans keskusteltu myös, niin kuulostaa tosi oudolta..ja vaan selittelyltä

Vierailija
2/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vikoja ja oikein käytetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisykeino. Lyhyissä suhteissa ehkäisynä toimii useinmiten kondomi ja jokainenhan tietää, kuinka helposti se pettää.

Vierailija
4/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulkaas nyt. antakaa olla. minä hyvä sinä paha.

Mulla itsellä ainakin 20v oli niin kova meininki opiskellessa ja juhlissa juostessa että jo pelkästään sen pillerin syöminen, samaan kellon aikaan ottaminen oli liian vaikeeta. Ei sitä nuorena osaa aina ajatella järkevästi eikä ehkä haluakaan. PAITSI TE TÄYDELLISET TYLSÄT IHMISET osaatte tietysti.

parempi näin päin. Nyt on opiskelut takana, työpaikka, kiva koti ja 2 ihanaa lasta ihanan miehen kanssa. Ja se yksi iso paha abortti 20v tehty. Ompas nyt ehkä maailmanloppu, ei todellakaan ole. PISTE.

Vierailija
5/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuulkaas nyt. antakaa olla. minä hyvä sinä paha.

Mulla itsellä ainakin 20v oli niin kova meininki opiskellessa ja juhlissa juostessa että jo pelkästään sen pillerin syöminen, samaan kellon aikaan ottaminen oli liian vaikeeta. Ei sitä nuorena osaa aina ajatella järkevästi eikä ehkä haluakaan. PAITSI TE TÄYDELLISET TYLSÄT IHMISET osaatte tietysti.

parempi näin päin. Nyt on opiskelut takana, työpaikka, kiva koti ja 2 ihanaa lasta ihanan miehen kanssa. Ja se yksi iso paha abortti 20v tehty. Ompas nyt ehkä maailmanloppu, ei todellakaan ole. PISTE.

Vierailija
6/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Strelisaatiossakin kroppa voi korjata itsekseen katkaistut piuhat

-Kumi voi hajota

-Pillereiden teho voi heikentyä esim. ripulin/oksutaudin vuoksi, tai vaikkapa jonkun lääkkeen vuoksi, myös luontaiskauppojen " lääkkeiden" takia.

-Kierukkalapsia on varmaan jokaisen tuttavilla...

jne.

Vierailija
7/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että tollaselle bailuprinsessalle ( tiedetäänhän me mitä ne tekee ) on keinot ollut olemassa

Vierailija
8/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä olis avioliitossa pitänyt osata käyttää vielä kumia lisäksi. Kahdella tädilläni on kolme kierukkaraskautta, tuloksena yksi lapsi.

Vierailija
9/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisypillerien teho näyttää olevan noin 99 %. Eli yksi sadasta tulee raskaaksi ehkäisystä huolimatta. Jos miljoona naista ehkäisee, silloin siis 10 000 tulee raskaaksi ehkäisystä huolimatta.

Vierailija
10/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä sentään rehellisesti vastasit että syy voi olla sekin ettei ehkäisystä niin jaksa huolehtia--- tosiaankaan kun nuo luvut eivät tunnu voivan selittyä vauin " luotettavien" ehkäisyjen pettämiosellä. Tämä oli pohdintaa, ei kenenkään syyllistämistä. Ap

Vierailija
11/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meillä 4 lasta, joista siis 1 vahinko ja 3 muuta ovat tärpänneet ekasta kierrosta, kun pilsut jätetty pois. Pillerit olen ottanut aina todella säännöllisesti. Me ollaan mieheni kanssa vaan todella helposti sikiävä pari.

Vierailija
12/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vrt. tuo laskelmani.

Vierailija
13/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

estää varmasti raskaaksi tulon.

Kaikki muut ovat epäluotettavia. Kondomi, jota satunnaisissa suhteissa helpoiten käytetään on aika epävarma suojausmenetelmä, jotan eiköhän aborttilukuja selitä osaltaan sekin.

Vierailija
14/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttia en kylläkään tehnyt vaan nyt pieni potkiskelee mahassa.

Ymmärrän kuitenkin niitä jotka vastaavassa tilanteesa valitsevat toisin.

Vierailija
15/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut pitävät sitä ehkäisynä siinä missä muitakin ehkäisykeinoja...

Esim eräs tuttu tyttö (tai onhan se jo kahdenkymmenen paremmalla puolella), bilettää eikä huolehdi ehkäisystä. Tehnyt kolme aborttia, ja biletys vaan jatkuu...

Vierailija
16/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi tulee uudet pimpot bailurinsessat, muuttaa pois kotoa johki opiskelemaan ja ah sitä vapaudentunnetta. Ja ajatusmaailmaa -eihän mulle voi niin käydä- ja sitten baarissa on se IHQU ihana mies ja yks asia johtaa toiseen. Niin vain on. Ja joidenkin on opittava kantapään kautta. Ja musta ihmisten on vain hyväksyttävä se. Vaikka me kuinka nyt täällä ollaan niin aikuisia että voivoi. Ja mietitään että minä kyllä sitten kasvatan tyttäreni vastuuntuntoiseksi, ei me voida elää sen meidän tyttären elämää.

Mä olen ite ainakin iloinen että silloin juoksin tarpeeksi juhlimassa, ei ahdista kotielämä. Musta ei olisi ikuna ollut äidiksi silloin, tai en ainakaan olisi pystynyt tarjoamaan sitä turvaa ja elintasoa mitä nyt pystyn. Ei kaduta tippaakaan!!

Mulla on pari tuttua 40v äitiä jotka eivät saaneet juosta baareissa tarpeeksi nuorena ja nyt ne tekee vaikka mitä tyhmää tuolla yössä, saaneet tyrmäystippoja ja god knows mitä. Että silleen.

Vierailija
17/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joka vuosi tulee uudet pimpot bailurinsessat, muuttaa pois kotoa johki opiskelemaan ja ah sitä vapaudentunnetta. Ja ajatusmaailmaa -eihän mulle voi niin käydä- ja sitten baarissa on se IHQU ihana mies ja yks asia johtaa toiseen. Niin vain on. Ja joidenkin on opittava kantapään kautta. Ja musta ihmisten on vain hyväksyttävä se. Vaikka me kuinka nyt täällä ollaan niin aikuisia että voivoi. Ja mietitään että minä kyllä sitten kasvatan tyttäreni vastuuntuntoiseksi, ei me voida elää sen meidän tyttären elämää.

Mä olen ite ainakin iloinen että silloin juoksin tarpeeksi juhlimassa, ei ahdista kotielämä. Musta ei olisi ikuna ollut äidiksi silloin, tai en ainakaan olisi pystynyt tarjoamaan sitä turvaa ja elintasoa mitä nyt pystyn. Ei kaduta tippaakaan!!

Mulla on pari tuttua 40v äitiä jotka eivät saaneet juosta baareissa tarpeeksi nuorena ja nyt ne tekee vaikka mitä tyhmää tuolla yössä, saaneet tyrmäystippoja ja god knows mitä. Että silleen.

Vierailija
18/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta fiksuna ihmisenä tietenkin ymmärrät, että kaikilla ei niin mene.

Vierailija
19/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei siinä ollut kysymys asiallisen ehkäisyn pettämisestä. Olin unohtanut ottaa pillerin kahtena päivänä mutta laskeskelin kierron mukaan olevani varmoilla päivillä ja otettiin pieni riski -tällaisella tuloksella.

Yllätyksenä tuota pidän, sillä kahta edellistä lasta tehtiin pitkään ja hartaasti ehtien tutkimuksiin asti ennen kuin tärppäsi. Eli kuukausien ja kuukausein laskeskelujen ja ovistestien kassa temppuilun jälkeen se että pari unohdettua pilleriä aiheuttaa raskauden tuntui minusta yllätykseltä.

Mutta vaikka ei lasta oltu suunniteltu niin päätettiin pitää yllätys joka meille sitten oli tarkoitettu.

Vierailija
20/22 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" en ole varma muistinko ottaa tänään aamulla pilsun, eli otin nyt illalla uuden - mulla on 3 laattaa eri paikoissa kesken koko ajan, eli ei voi katsoa viikonpäiviäkään" . Tai " oon unohtanut ennenkin eikä mitään ole käynyt, ei varmaan nytkään" . 8:n jutut kuulostaa siis tutuilta ja en hämmästy, että abortteja tulee. Ja tässä tapauksessa on muuten kyseessä noin 25-vuotiaat korkeakoulutetut ihmiset (ehkäpä oliskin niin, että lapsi sitten pidettäisiin).

Itse olen aina ollut tarkka pillereiden kanssa, ja todellakin ihmetellyt näitä kavereitani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi