Koska korvien putket irtoavat? Huomaako itse?
Meidän 2,5v tytöllä on ollut nyt vuoden putket. Pari korvatulehdusta oli vain vuoden sisällä putkien laiton jälkeen, apua on siis ollut. Nyt muistelen, että lääkärillä oli puhetta, että putket irtoa yleisimmin noin puolen vuoden - vuoden sisällä laitosta. Oonko väärässä, kuulostaa aika lyhyeltä ajalta...
Mä en ainakaan ole huomannut itse, että olisivat irroneet. Edellisestä tulehduksesta on jo aikaa mutta silloisessa jälkitarkastuksessa ne olivat vielä hyvin paikoillaan.
Kuinka kauan muilla on putket pysyneet? Ja ootteko itse huomanneet niiden irtoamisen? Kuinka kauan putket saa olla, ettei ne aiheuta " haittaa" eli milloin niitä sit poistetaan? Hyvähän se on että ovat pysyneet, kunhan tässä pohdiskelin kun vuodessa on päässyt jo puheet unohtumaan, mitä siellä lääkärissä kerrottiin.
Toinen oli lähtenyt kokonaan itsestään,toinen oli irronnut ja oli korvakäytävällä josta korvalääkäri sen tarkastuksen yhteydessä poisti.
Ei niistä käsittääkseni haittaa ole vaan poistuvat sitten kun aika on.
Meidän piti kyllä käydä säännöllisesti kontrolleissa 4 kuukauden välein vaikkei tulehduksia ollutkaan.